Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (15418)
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen Facebookista videoita kopsannut, mutta yritetään, tässä pitkähkön etsimisen jälkeen Naantalin Kaivohuoneelta. Eivät ole ufoja, lounaiskulmalaiset nyt vain liikkuvat nopeammin muutenkin kuin suustaan.
Mä mietin että onks toi joku eri kun lukee et olis terassilla
Argh, mä en nyt taas onnistu mitenkään linkkaamaan, mutta Facebookin Tillsammans följer vi KAJ -ryhmän sivuille on juuri laitettu nostalgisia kuvia Gambämarkin ensimmäisistä harjoituksista, jotka käynnistyivät tasan kahdeksan vuotta sitten. Sivut löytyvät googlaamalla ryhmän nimellä ja niitä pitäisi päästä katsomaan, vaikkei itsellä olisi Facebook-tiliä.
Menisiköhän tämä linkki Tillsammans-sivuille ja näkyisikö kaikilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen Facebookista videoita kopsannut, mutta yritetään, tässä pitkähkön etsimisen jälkeen Naantalin Kaivohuoneelta. Eivät ole ufoja, lounaiskulmalaiset nyt vain liikkuvat nopeammin muutenkin kuin suustaan.
Mahdollisesti on eri. Kaivohuoneen tiedoissa on, että siellä järjestetään konsertteja sekä sisätiloissa että terassialueella. Tuo näyttää kovasti sisätilalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti on eri. Kaivohuoneen tiedoissa on, että siellä järjestetään konsertteja sekä sisätiloissa että terassialueella. Tuo näyttää kovasti sisätilalta.
Terassi on 180 paikkainen (varmaan pöydissä istuen). Mielenkiintoista nähdä heivataanko pöydät pois.
Wasa teaternin IG:ssä on myös kaikenlaista hauskaa musikaaleihin liittyen kuten tämä Botnia Wellness & Span mainos:
Vierailija kirjoitti:
Wasa teaternin IG:ssä on myös kaikenlaista hauskaa musikaaleihin liittyen kuten tämä Botnia Wellness & Span mainos:
Liikaa vöyriläisiä älliä tässä. Tulen hulluksi.
Tillsammans följer vi KAJ sivuilla ainakin oli linkattuna myös se iki-ihana pääsiäisversio Stad i ljus -kappaleesta, lienee joku fredags-cover tämäkin. Kommenteissa oli muistaakseni mainittu, että tätä videota ei olisi talletettuna edes KAJ'n omassa instassa. Ryhmän admin ilmeisesti oli metsästänyt tämän jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kaikenlaisesta KAJ-aineistosta on todellinen runsaudenpula 😊. Löydettävissä ja saatavissa vaikka mitä ja missä. Kertoo vain sen, miten laajalla kulttuurin kentällä he ovat toimineet ja toimivat edelleen. Ei tällaisia moniottelijoita Suomessa ihan joka oksalla kasva. Mutta varsinkin tällaisena vähän tottumattomampana some-käyttäjänä on tosi kiva saada näitä linkkejä erilaisiin juttuihin. En varmaan älyäisi itse etsiä puoliakaan näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25-vuotiaana aivot ovat täysin kehittyneet.
Ja Gambämarkin pojat kirjoittivat 23 - 24-vuotiaina. Vajaalla kapasiteetilla siis vielä silloin mentiin. :D
No näiden poikien vajaakapasiteettikin on huomattavasti isompi kuin keskivertokansalaisen huippukapasiteetti. Esimerkiksi Jakob tuntuu toilailunsa ohessa olleen myös jonkinlainen lapsinero ideoineen ja keksintöineen. Ajatelkaas vaikka sitä hänen 14-vuotiaana tuottamaansa filmiä, joka oli menossa SVT:n kilpailuvoittoon, jos hän ei olisi viime tingassa vetäytynyt kisasta.
Axelia Jakob on luonnehtinut syntymäviisaaksi ukoksi, jonka henkinen ikä on 67, joten silloin Gambämarkin kirjoitusurakan aikaan hän on jo ollut tukevasti keski-ikäinen. Yhdessä kolumnissaan Axel itse myönsi yltäneensä pikkuvanhuudessa vähintään piirinmestaritasolle. Ja sitten Kevin, joka on pikkupojasta asti osannut esimerkiksi rakentaa omin käsin mitä tahansa, hyvä kun ei ikiliikkujaa. Kyllä näillä eväin nyt yksi musikaali syntyy suit sait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan hämmentynyt näistä teidän tuskailusta, kun itselläni ”paksu L” sujuu kuin vettä vain. Ehkä olen ollut österbottnisk edellisessä elämässä. Se selittäisi kyllä senkin miksi KAJ tuntuu niin kotoisalta ja läheiseltä, vaikka meiltä matkaa Vöyrille useamman sataa kilometriä :D
Tämä ratkaisi asian: Meidän täytyy pitää livetapaaminen. Me tarvitaan sua opettamaan. Kun Kevinin kielikurssi taitaa jäädä haaveeksi, tehtävä on sinun.
Mille keikalle olet tulossa? Eli minkä keikan yhteydessä järjestetään ryhmän oma Ällä & Kahvi -tapaaminen?
En taida kehdata. Mutta kotiharjoitteluohjeet voin antaa. Toisin kun täällä aiemmin neuvottiin, Vöyri-L:ssä kieli ei käy lähelläkään hampaita, saati niiden etupuolella. Palvis on hyvä harjoitussana. Jos sen sanoo tavallisesti suomalaisittain, kieli käy jonkin verran hampaista taaksepäin kitalaessa. Paksussa L:ssä kieli pitää viedä vielä taaemmas eli hampaista poispäin, lähemmäs kitalaen pohjaa. Kieli menee samalla myös hiukan kuppimaisempaan asentoon. Kertokaahan, onnistutteko näillä vinkeillä :D
Kun on oltava nopea, niin sitten ollaan nopea, BP:ssa ainakin 🙂
https://www.facebook.com/reel/1172859976799147/?mibextid=ZZyLBr
Vierailija kirjoitti:
Vau. Tuossa muuten mun mielestäni kuuluu repliikkejä, joita ei siinä Ylen taltioimassa versiossa ole (kapteeni pyytää piña coladaa ja Benjamin puhuu jotain Juliasta). Onkohan näytelmä elänyt vielä taltioinnin jälkeen vai eikö tv-mikrofonit napanneet Dan-Olen Kuckelikuun taustalla seisoneiden näyttelijöiden ääniä mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan hämmentynyt näistä teidän tuskailusta, kun itselläni ”paksu L” sujuu kuin vettä vain. Ehkä olen ollut österbottnisk edellisessä elämässä. Se selittäisi kyllä senkin miksi KAJ tuntuu niin kotoisalta ja läheiseltä, vaikka meiltä matkaa Vöyrille useamman sataa kilometriä :D
Tämä ratkaisi asian: Meidän täytyy pitää livetapaaminen. Me tarvitaan sua opettamaan. Kun Kevinin kielikurssi taitaa jäädä haaveeksi, tehtävä on sinun.
Mille keikalle olet tulossa? Eli minkä keikan yhteydessä järjestetään ryhmän oma Ällä & Kahvi -tapaaminen?
En taida kehdata. Mutta kotiharjoitteluohjeet voin antaa. Toisin kun täällä aiemmin neuvottiin, Vöyri-L:ssä kieli ei käy lähelläkään hampaita, saati niiden etupuolella. Palvis on hyvä harjoitussana. Jos sen sanoo tavallisesti suomalaisittain, kieli käy jonkin verran hampaista taaksepäin kitalaessa. Paksussa L:ssä kieli pitää viedä vielä taaemmas eli hampaista poispäin, lähemmäs kitalaen pohjaa. Kieli menee samalla myös hiukan kuppimaisempaan asentoon. Kertokaahan, onnistutteko näillä vinkeillä :D
Hei, mulla onnistui noilla ohjein! Tosin vain kerran, ehkä tuurilla. Mutta nyt ainakin tiedän, mitä kohti pyrkiä. Jos siis ei valkotakkiset miehet ehdi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Tuossa muuten mun mielestäni kuuluu repliikkejä, joita ei siinä Ylen taltioimassa versiossa ole (kapteeni pyytää piña coladaa ja Benjamin puhuu jotain Juliasta). Onkohan näytelmä elänyt vielä taltioinnin jälkeen vai eikö tv-mikrofonit napanneet Dan-Olen Kuckelikuun taustalla seisoneiden näyttelijöiden ääniä mukaan?
Aivan kuin muistaisin kuulleeni/lukeneeni (jostakin) että se taltioitu versio onkin hieman lyhennetty, jotta se mahtui johonkin tiettyyn aikamittaan. Siitä olisi kuulemma jätetty joitakin kohtauksia pois, ilmeisesti juonen kannalta epäoleellisempia juttuja. Muistaako joku muu kuulleensa tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin muistaisin kuulleeni/lukeneeni (jostakin) että se taltioitu versio onkin hieman lyhennetty, jotta se mahtui johonkin tiettyyn aikamittaan. Siitä olisi kuulemma jätetty joitakin kohtauksia pois, ilmeisesti juonen kannalta epäoleellisempia juttuja. Muistaako joku muu kuulleensa tällaista?
Tämä voisi kyllä olla selitys. Mä olen aina ihmetellyt myös sitä, kuinka on mahdollista, että Dan-Ole lähtee hytistä normivaatteissa ja seuraavassa hetkessä astuu näyttämölle Kuckelikuu-asussa. Mutta hänellähän on siis ollut hetken verran aikaa asunvaihtoa varten, jos siitä on välissä ollut joku pois leikattu kohtaus (kapteeni, Sinikka ja Benjamin juttelemassa keskenään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku esityksen nähnyt, kertoi, että Dan-Ole soitti Bertelin vaimolle huolissaan tämän pelaamisesta ja kuuli, että he olivatkin eroamassa. D-O sitten torui B:tä kun tämä ei ollut kertonut ystävälleen. Siihen osittain liittyi se, että yhdessä selvitetään ongelmat niin kuin "i Lillkyrö".
Joo mäkin muistan kuulleensa, että taltiointia on lyhennetty parin kohtauksen verran. Tuon Bertelin avioeroon liittyvän kohtauksen olen kanssa kuullut, ja sit oli ehkä joku toinen ainakin.
https://www.facebook.com/watch/?v=1421742774521471