Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (15302)
Täällä oli eilen nostalginen video Kaj'n esiintymisestä Larsmossa vuonna 2013. Mä löysin vielä nostalgisemman kesältä 2010, kun pojat heittivät keikan Uudessakaarlepyyssä. Ja herttinen sentään, millaisen.
Kyseessä on ilmeisesti jonkinlainen SDP:n vaalitilaisuus, jossa oli kunniavieraana Paavo Lipponen. Kevin on 16-vuotias, Axel ja Jakob 17, ja tämä kolmikko ryhtyy reippaasti roastamaan entistä pääministeriä ja eduskunnan puhemiestä.
Joka nauttii kohtelustaan täysillä. Takuulla virkistävä kokemus miehelle, joka oli vuosikymmenet ollut ylimmän vallan huipulla ja jota oli varmaan pokkuroitu yli tarpeen.
Melkein vielä enemmän hämmästyin keikan muuta repertuaaria. Nämä babyfacet olivat siis jo tuolloin kirjoittaneet esimerkiksi Pablos frestelsen. Ei ihme, että yleisö on revetä naurusta, kun Jakob vielä lopuksi räväyttää aseistariisuvimman hymynsä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli eilen nostalginen video Kaj'n esiintymisestä Larsmossa vuonna 2013. Mä löysin vielä nostalgisemman kesältä 2010, kun pojat heittivät keikan Uudessakaarlepyyssä. Ja herttinen sentään, millaisen.
Kyseessä on ilmeisesti jonkinlainen SDP:n vaalitilaisuus, jossa oli kunniavieraana Paavo Lipponen. Kevin on 16-vuotias, Axel ja Jakob 17, ja tämä kolmikko ryhtyy reippaasti roastamaan entistä pääministeriä ja eduskunnan puhemiestä.
Joka nauttii kohtelustaan täysillä. Takuulla virkistävä kokemus miehelle, joka oli vuosikymmenet ollut ylimmän vallan huipulla ja jota oli varmaan pokkuroitu yli tarpeen.
Melkein vielä enemmän hämmästyin keikan muuta repertuaaria. Nämä babyfacet olivat siis jo tuolloin kirjoittaneet esimerkiksi Pablos frestelsen. Ei ihme, että yleisö on revetä naurusta, kun Jakob vielä lopuksi räväyttää aseistariisuvimman hymynsä.
Joo tää on huippu myös, Ei olekaan pitkään aikaan keskusteltu tästä täällä.
Uskomatonta miten kova pokka heillä oli jo tuolloin. Pekkarinen ja Lipponen - ei ole vaikea tietää kumpi on MINIster. Ja ne sanoitukset, jotka he tekivät Lipposesta.
Jakob näyttää ihan lapselta vielä ja ajoittain myös vähän hermostuneelta ainakin nykyesiintymisiin verrattuna.
Kaikki heistä laittavat kaiken peliin työminänsä kautta. Ei ole häveliäisyydestä tietoakaan kenelläkään kun tarve sitä vaatii. Pätee ihan kaikkeen heidän tekemiseensä.
Sillä miten he näyttäytyvät yksityishenkilöinä on eroa.
Heidän kaikesta tekemisestään välittyy katsojalle ja kuulijalle aitous. Ja suunnaton ilo. Ei mitään teennäistä, ei päälleliimattua, ei rutiininomaista suorittamista - ainakaan missään mitä itse olen nähnyt. Se on aina "all in", haluavat antaa kaikkensa. Ja ainakin se vaikutelma tulee, että haluavat tätä aivan vilpittömästi. Kyllä yleisö sen aistii ja omakseen ottaa. Ei läheskään kaikista tämän päivän artisteista voi samaa sanoa, vaikka miten suosittuja olisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten kova pokka heillä oli jo tuolloin. Pekkarinen ja Lipponen - ei ole vaikea tietää kumpi on MINIster. Ja ne sanoitukset, jotka he tekivät Lipposesta.
Jakob näyttää ihan lapselta vielä ja ajoittain myös vähän hermostuneelta ainakin nykyesiintymisiin verrattuna.
Kaikkia kolmea hermostuttaa. Kevin on aika kalpeana ja Axel nieleskelee. He jopa unohtavat esittäytyä, kunnes Pena (tai siis Axel) sen viime hetkellä keksii. Siitä huolimatta he ovat uskaltautuneet tuonkin yleisön eteen ja kun ovat lavalle päässeet, antavat tulla täysillä kaiken, mitä osaavat. Tuo asenne heidät on vienyt siihen pisteeseen, jossa he nyt ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakobhan on sanonut kärsineensä aiemmin pahasta ramppikuumeesta, toiset ovat saaneet suunnilleen pakottaa hänet lavalle. Välillä noissa videoissa, missä hänet näkee juuri ennen kuin hän astuu yleisön eteen, hän joskus edelleen vaikuttaa siltä, että joku pieni ramppikuumeen tapainen olisi havaittavissa. Ehkä se on vain äärimmäistä keskittyneisyyttä, en tiedä sitten. Mutta siellä lavalla ei kyllä mitään jännitystä huomaa, on siellä kuin kotonaan ja ottaa yleisönsä 110%. Toki se on rautaista ammattitaitoa, mutta aina hän myös näyttää siltä, että nauttii oikeasti täysin siemauksin ja tekee sitä mitä hän rakastaa tehdä.
Kaikille kolmelle esiintyminen on varmasti nykyään silkkaa nautintoa. Mä kiinnitin erityistä huomiota siihen Birkan konsertissa, jota edelsi vähän pitempi keikkatauko. Varsinkin Kevinin silmistä loisti oikein poikkeuksellinen ilo ja riemu, ja myös Axel säteilemällä säteili. Jakobia nyt ei tarvitse edes mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun suosikkikohtani on heti alussa kun Axel sanoo, että he ovat "puolueista riippumaton ryhmä, joten lahjuksia otetaan vastaan tilaisuuden jälkeen. Olemme melkein kaikki täysi-ikäisiä ensi vaaleissa."
Vierailija kirjoitti:
Kaikille kolmelle esiintyminen on varmasti nykyään silkkaa nautintoa. Mä kiinnitin erityistä huomiota siihen Birkan konsertissa, jota edelsi vähän pitempi keikkatauko. Varsinkin Kevinin silmistä loisti oikein poikkeuksellinen ilo ja riemu, ja myös Axel säteilemällä säteili. Jakobia nyt ei tarvitse edes mainita.
Ja Axel sanoi, että heillä oli ollut faneja ikävä. Se kuulosti aidolta.
Olen katsonut monta kertaa tämän videon laivalta. Tässä näkyy niin hyvin heidän aitoutensa ja esiintymisen ilonsa, ei ole mitään pakotettua tai teeskenneltyä, väkisellä väännettyä. Yksi tärkeimmistä syistä miksi olen niin myyty.
Vierailija kirjoitti:
Kun vielä ottaa huomioon, että varsinkin Axelilla oli ollut pitkä ja stressaava päivä alla ehtiikö edes keikalle, kun oli herännyt aamuyöstä, lento peruttu, myöhästynyt junasta ja mitä kaikkea ei sädehtiminen lavalla lähempänä puolta yötä ole mitenkään itsestäänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut monta kertaa tämän videon laivalta. Tässä näkyy niin hyvin heidän aitoutensa ja esiintymisen ilonsa, ei ole mitään pakotettua tai teeskenneltyä, väkisellä väännettyä. Yksi tärkeimmistä syistä miksi olen niin myyty.
Varmasti hyvin monelle muullekin yksi tärkeimmistä syistä. Mun mielestä nämä Birkan videot ovat kaikki aivan ihania. Niistä välittyy huikea tunnelma sekä yleisössä että esiintymislavalla ja mahtavan hieno vuorovaikutus yleisön ja poikien kesken. Ja vaikka lavalla tapahtuu ties mitä, improvisoidaan, heitetään kenkiä pois jalasta, ja välillä tulee jopa tulipalokiire saada mikit paikoilleen ja rivit ruotuun, niin esitys on niin vapautunut, hauska ja rento, että ei voi hymyilemättä katsoa. Ja homma pysyy loistavasti kasassa kuitenkin. Olen myös nähnyt nämä ties kuinka monta kertaa enkä kyllästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hyvin monelle muullekin yksi tärkeimmistä syistä. Mun mielestä nämä Birkan videot ovat kaikki aivan ihania. Niistä välittyy huikea tunnelma sekä yleisössä että esiintymislavalla ja mahtavan hieno vuorovaikutus yleisön ja poikien kesken. Ja vaikka lavalla tapahtuu ties mitä, improvisoidaan, heitetään kenkiä pois jalasta, ja välillä tulee jopa tulipalokiire saada mikit paikoilleen ja rivit ruotuun, niin esitys on niin vapautunut, hauska ja rento, että ei voi hymyilemättä katsoa. Ja homma pysyy loistavasti kasassa kuitenkin. Olen myös nähnyt nämä ties kuinka monta kertaa enkä kyllästy.
Hyvin kiteytetty. Olin paikalla keikalla ja tunnelma oli sellainen, että yleisö rakasti ja kannatteli esiintyjiä niin, että show olisi pysynyt kasassa varmaan vaikka olisi tapahtunut mitä. Eiväthän nuo kolme koskaan sekoa kuin enintään sekunniksi, mutta vaikka olisivat unohtaneet kaikki sanat ja mitä ovat tekemässä minuutiksi, show tuskin olisi päässyt siitäkään notkahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia kolmea hermostuttaa. Kevin on aika kalpeana ja Axel nieleskelee. He jopa unohtavat esittäytyä, kunnes Pena (tai siis Axel) sen viime hetkellä keksii. Siitä huolimatta he ovat uskaltautuneet tuonkin yleisön eteen ja kun ovat lavalle päässeet, antavat tulla täysillä kaiken, mitä osaavat. Tuo asenne heidät on vienyt siihen pisteeseen, jossa he nyt ovat.
Kukaan ei tosiaan ole niin vapautunut kuin he nykyään ovat, mutta esittelyt kuulemme Kevinin toimesta heti videon alkajaisiksi. Jakob esittää, että hän ei hoksaa esitellä Keviniä.
Vierailija kirjoitti:
Julkaisikohan Aftonbladet todella Mello-KAJ-uutisen, vai joutuiko Aftonbladet itse aprillipilan kohteeksi kun joku julkaisi instassa AI-valmisteisen jutun joka jäljittelee bladetin tyyliä ja ulkoasua...
Jutun IG:ssä julkaissut kaj_to_the_moon on lisännyt: "EDIT. Det här var ett aprilskämt. Artikeln är alltså påhittad och den har inte publicerats på riktigt." Ilmankos suomenruotsalainen media ei ole kertonut mitä naapurimaassa on (tai siis ilmeisesti ei ole) julkaistu...
Joku on vinkannut faniryhmässä, että KAJ olisi mukana SVT:n ohjelmassa "Eurovisionsklubben" ensi viikolla 8.4.
En ole itse tutkinut asiaa SVT:n ohjelmasivuilta.
Löytyi svtplay:sta. Kan ses i hela världen. Klo 19 svensk tid
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkaisikohan Aftonbladet todella Mello-KAJ-uutisen, vai joutuiko Aftonbladet itse aprillipilan kohteeksi kun joku julkaisi instassa AI-valmisteisen jutun joka jäljittelee bladetin tyyliä ja ulkoasua...
Jutun IG:ssä julkaissut kaj_to_the_moon on lisännyt: "EDIT. Det här var ett aprilskämt. Artikeln är alltså påhittad och den har inte publicerats på riktigt." Ilmankos suomenruotsalainen media ei ole kertonut mitä naapurimaassa on (tai siis ilmeisesti ei ole) julkaistu...
Harmi. Sitten olisi pitänyt kyllä vähän vekslata Aftonbladetin logoakin niin kuin Karin Gunnarssonista oli tehty Carin Konradsson. Nyt sai lehti ansiotta kehuja hyvästä aprillipilasta😄.
10.4. mietityttää edelleen. Discordissa jotkut veikkaavat nyt, että silloin ei tulisikaan uutta kappaletta vaan dokumentin julkistus.
Se olisikin ihan todellinen unelman täyttymys!
Uutta musiikkia heiltä tulee joka tapauksessa vielä tänä keväänä; senhän he ovat jo luvanneet. Ehkä tosiaan sen julkistus olisi järkevämpää Hallnin kuvausten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
10.4. mietityttää edelleen. Discordissa jotkut veikkaavat nyt, että silloin ei tulisikaan uutta kappaletta vaan dokumentin julkistus.
Se olisikin ihan todellinen unelman täyttymys!Uutta musiikkia heiltä tulee joka tapauksessa vielä tänä keväänä; senhän he ovat jo luvanneet. Ehkä tosiaan sen julkistus olisi järkevämpää Hallnin kuvausten jälkeen.
Mä olen myös taipuvainen uskomaan siihen, että uutta biisiä ei tulisi vielä 10.4. Mutta tuo, että olisikin dokumentin julkistus silloin.... Vau sehän olisi aivan mahtavaa! NO muistetaan kuitenkin, että spekulaatiot ovat spekulaatioita eli jäitä hattuun. Mutta onhan se niin kiva haaveilla milloin mistäkin... 🙂
Kaikki heistä laittavat kaiken peliin työminänsä kautta. Ei ole häveliäisyydestä tietoakaan kenelläkään kun tarve sitä vaatii. Pätee ihan kaikkeen heidän tekemiseensä.
Sillä miten he näyttäytyvät yksityishenkilöinä on eroa.