Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (20065)

Vierailija
15001/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää KAJ-fanitus on niin monella tasolla noloa. Miten edes laittaa nolousjärjestykseen seuraavia:

- Kuuntelen viikosta toiseen samaa musiikkia

- Opettelen ymmärtämään vöråta ja analysoin loputtomiin tekstityksiä

- Matkustan ties minne keikan perässä 

- Lähden Vöyrille vain käydäkseni K- ja S-Marketissa sekä nähdäkseni Grillinin.

- Vauva-palstailen päivittäin

- Katson viiteen kertaan putkeen  synttärivideota Jakob-faneille (tiedätte kyllä) tai Määninin bravuuria KOI:ssa

- Hihitän hysteerisesti mm. keskusteluille makkarasta

- Ja miljoona muuta

Osui erityisesti tuo Vöyrillä käynti. Pelkästään tuon minäkin siellä tein + ajelin ympäriinsä. Tutuille kerroin vain että olin huvikseni Vaasassa lomareissulla enkä kertonut ollenkaan Vöyrille suuntautuneesta päiväretkestä. Mikä siinä onkin että varsinkin kansainväliset fanit kehtaavat kuvata itseään grillillä ja kylttien edessä ja julkaisevat somessa. Itse en kehtaisi.

Siis tämä, niin tämä. Olen kertonut ennenkin tässä ketjussa että ajoin viime kesänä varta vasten Haapa rianin ohi, kun siellä päin liikuin. Ja etten tohtinut nousta autosta kuvaamaan.

Tietäisikö joku, miksi se on "Haapa" rian? Mitä se Haapa siinä tarkoittaa? Onko se (paikan tai ihmisen) nimi, kun kirjoitetaan isolla? Vai onko kyseessä suomen kielen haapa (se puu siis) ja jos, niin miksi? Ria on riihi, mutta ainakin videolla se näyttää ihan tavalliselta ladolta. Ehkä sanan merkitys on muuttunut niin, että se kattaa nykyään myös ladot (riihiä ei taida enää edes olla)?

Vierailija
15002/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää KAJ-fanitus on niin monella tasolla noloa. Miten edes laittaa nolousjärjestykseen seuraavia:

- Kuuntelen viikosta toiseen samaa musiikkia

- Opettelen ymmärtämään vöråta ja analysoin loputtomiin tekstityksiä

- Matkustan ties minne keikan perässä 

- Lähden Vöyrille vain käydäkseni K- ja S-Marketissa sekä nähdäkseni Grillinin.

- Vauva-palstailen päivittäin

- Katson viiteen kertaan putkeen  synttärivideota Jakob-faneille (tiedätte kyllä) tai Määninin bravuuria KOI:ssa

- Hihitän hysteerisesti mm. keskusteluille makkarasta

- Ja miljoona muuta

Osui erityisesti tuo Vöyrillä käynti. Pelkästään tuon minäkin siellä tein + ajelin ympäriinsä. Tutuille kerroin vain että olin huvikseni Vaasassa lomareissulla enkä kertonut ollenkaan Vöyrille suuntautuneesta päiväretkestä. Mikä siinä onkin että varsinkin kansainväliset fanit kehtaavat kuvata itseään grillillä ja kylttien edessä ja julkaisevat somessa. Itse en kehtaisi.

Siis tämä, niin tämä. Olen kertonut ennenkin tässä ketjussa että ajoin viime kesänä varta vasten Haapa rianin ohi, kun siellä päin liikuin. Ja etten tohtinut nousta autosta kuvaamaan.

Tietäisikö joku, miksi se on "Haapa" rian? Mitä se Haapa siinä tarkoittaa? Onko se (paikan tai ihmisen) nimi, kun kirjoitetaan isolla? Vai onko kyseessä suomen kielen haapa (se puu siis) ja jos, niin miksi? Ria on riihi, mutta ainakin videolla se näyttää ihan tavalliselta ladolta. Ehkä sanan merkitys on muuttunut niin, että se kattaa nykyään myös ladot (riihiä ei taida enää edes olla)?

Varmaan Haapa(la/nen) nimisen perheen tai talon mailla? 

Onhan siellä muuten joitain muitakin suomenkielisiä paikannimiä, esimerkiksi saman biisin Hoppamäki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15003/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ajatellut, että se on Haapa-nimisen talon (tai perheen) pellolla oleva lato. Yksinkertaisin selitys on useimmiten oikea.

Vierailija
15004/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda Åhman eli Melodifestivalenin somevastaava on oman Instansa mukaan ollut KAJ'n kanssa Vaasassa. Jotain siis lienee lähiaikoina tiedossa.

Vierailija
15005/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linda Åhman eli Melodifestivalenin somevastaava on oman Instansa mukaan ollut KAJ'n kanssa Vaasassa. Jotain siis lienee lähiaikoina tiedossa.

Lina Åhman tietenkin. Autocorrect iski taas.

Vierailija
15006/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Celesten Vörheans-analyysi on juuri tullut.

Olipa kiinnostava syväluotaus Celesteltä. Vähän tiiviimmäksi olisi saanut olla leikattu; itse olisin karsinut alun höpinät pois siltä varalta, että joku uupuu ja lopettaa katselun siiihen. Muuten ei huomautettavaa.

Täällä on ennenkin puhuttu siitä, kuinka terävä Celeste on, ja sen hän taas todisti. Ei minkäänlaista kielimuuria hollannin ja ruotsin välissä eikä näköjään edes hollannin ja vöyrin. Suomalainen ja ruotsalainen raggarikulttuuri ja volvojen rassaaminenkin otettu täysin haltuun. Lopun cliffhanger taitaa viitata siihen, että tulossa on jatko-osa, jossa hän analysoi Hell-Kjellin ja Mr XL:n 66 tuntia -ohjelmassa tekemän haastattelun. Olisi hienoa, jos hän malttaisi olla pätkimättä sitä ja kuuntelisi rauhassa koko jutun kaikkine helmineen, fyrbanna.

Vierailija
15007/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pohtinut omaa kaapissa pysyttelemistäni ja löytänyt sille kaksi syytä.

Ensinnäkin tuntuu kiusalliselta hurahtaa näin perinpohjaiseen fanittamiseen iässä, johon se ei yleisen käsityksen mukaan kuulu. Viisitoistavuotiaana en häpeilisi, mutta viisikymppisenä en voi itsekään ymmärtää, kuinka tässä näin kävi (varsinkaan, kun en ole millään lailla fanityyppiä.)

Toiseksi mä olen aina ollut varsinainen korkeakulttuuritantta. Koti pursuilee kirjoja, museokortti kuluu käytössä, olen taidenäyttelyiden vakivieras, käyn säännöllisesti teatterissa ja olen kuunnellut oikeastaan vain klassista musiikkia. Ei niin, etten arvostaisi viihdettä, mutta rakastan noita omia juttujani niin paljon, ettei viihteelle tai ns. kevyelle musiikille ole jäänyt aikaa. Kunnes iski parantumaton kajahdus.

Puolustelen asiaa itselleni (ikään kuin kajahtamista tarvitsisi "puolustella") sillä, että Kaj edustaa sana- ja näyttämötaidetta ja vieläpä tasokasta sellaista, eivätkä he musiikillisestikaan mene sieltä, missä aita on matalin.

Ja nyt kun tätä kirjoitan, oivallan, että ongelmana olen vain ja ainoastaan mä itse homehtuneine ajatuksineni. Pitäisikö mun tehdä julkinen ulostulo vaikka Facebookissa? Jospa muut nolostelevat tädit rohkaistuisivat ottamaan esimerkkiä?

Tee se, kannustan lämpimästi!

Saatan vastata sinulle kommentilla.

Vierailija
15008/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä vähän levoton minun makuuni, mutta kunnioitettava suoritus. En minä itse osaa tehdä tällaisia. 

Vierailija
15009/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celesten ulosanti on joo aika levotonta. Mikään esiintymisen ammattilainenhan hän ei ole. Mutta mä kunnioitan kovasti sitä, että hän kaikista vaikeuksista huolimatta saa aikaan esitettävää materiaalia. Kovan urakan tehnyt selvittäessään Vörjeans-valtakunnan saloja. Meitä mahtuu "valittuun kansaan" monenlaisia.  :)

Vierailija
15010/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Celesten ulosanti on joo aika levotonta. Mikään esiintymisen ammattilainenhan hän ei ole. Mutta mä kunnioitan kovasti sitä, että hän kaikista vaikeuksista huolimatta saa aikaan esitettävää materiaalia. Kovan urakan tehnyt selvittäessään Vörjeans-valtakunnan saloja. Meitä mahtuu "valittuun kansaan" monenlaisia.  :)

Se tässä faniporukassa onkin niin ihanaa, kun meitä on niin monenlaisia. Tässä ketjussa taidamme olla aika homogeenistä sakkia keskenämme, mutta todellisuudessa KAJ-faneja on vaikka minkälaisia. Mutta se tuntuu yhdistävän, että ainakin joukkona olemme tavallista enemmän toiset ihmiset huomioivia.

Vierailija
15011/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bongasin tän kans ja mietin mitähän siellä mahtaa olla tulossa. Joku uusi biisi johon liittyen on kuvattu jotain somejuttuja? Mitähän muuta se voisi olla, ja miksi juuri Vaasassa?

Vierailija
15012/20065 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... mikäs se olikaan nimeltään se Vöyrin kovin bändi? Sen olisi aika luonteva puuhastella jotakin kiinnostavaa just Vaasan suunnalla. 

Vierailija
15013/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista huomenta. Klappa händer!

Vierailija
15014/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä vähän levoton minun makuuni, mutta kunnioitettava suoritus. En minä itse osaa tehdä tällaisia. 

Kun video saa 100 peukkua, julkaisee Celeste Smak i lag -reaktion kokonaisuudessaan. Nyt on jo 83. 

Vierailija
15015/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... mikäs se olikaan nimeltään se Vöyrin kovin bändi? Sen olisi aika luonteva puuhastella jotakin kiinnostavaa just Vaasan suunnalla. 

Uusi Vörjeans -biisi...? 

Vierailija
15016/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan ole ollut ihan helppoa yrittää sukeltaa sisään tuohon maailmaan. Siinä mielessä erittäin hyvin paneuduttu asiaan. En tiedä millaisia alakulttuureja Benelux-maissa on, mutta raggarikulttuuri lienee aika vieras. Suomalaisille, ruotsalaisille ja varmaan norjalaisillekin tietysti ihan eri tavalla ymmärrettävä juttu. Kyllähän tuo kulttuuri elää yhä vielä voimissaan. En minkään nyt ihan mahdottoman matkan päässä Helsingistä asu, mutta kyllä täällä pojat noita autoja rassaa, kylillä kruisailee ja asfalttiin kumia polttaa. Joskus olen nähnyt, että suhaavat vanhalla traktorillakin lippis päässä Ehkä musiikki ei enää ole rockabillyä vaan enemmän jotain tämän päivän jumpetta, mutta joka tapauksessa, kulttuuri elää. Ruotsissa kuulemma myös. 

Vierailija
15017/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/DWYY0oWjBkz/?

Jakob ja Lotta Forss ovat päässeet S&S:n syysluettelon kanteen. Kirjan nimi on Gnistan eller trubbel i idéfabriken.

Vierailija
15018/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/DWYY0oWjBkz/?

Jakob ja Lotta Forss ovat päässeet S&S:n syysluettelon kanteen. Kirjan nimi on Gnistan eller trubbel i idéfabriken.

Niin riemastuttava kuva. Kertoo niin selvästi, että olen eri sukupolvea. En osaa ajatella, että mies nojaisi naiseen noin ryhmäkuvassa. Voi olla, että joskus niin on tapahtunutkin, mutta tämä teema tuntuu jatkuvasti tulevan kajahtaneelle vastaan. Hypätään jopa syliin. 

Vierailija
15019/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun video saa 100 peukkua, julkaisee Celeste Smak i lag -reaktion kokonaisuudessaan. Nyt on jo 83. 

Minä kuvittelin, että tämä video olisi jo ollut Smak ilag reaktio, mutta olikin tällainen dokumentti. Vähän hyppelehti sinne tänne, mutta ihan kiva kuitenkin. Celestellä on kyllä aika spontaani ja eläväinen tapa esittää noita juttujaan, hauska ja tosiaan teräväpäisen oloinen tyyppi. 

Nyt sitten vaan ahkerasti peukuttelemaan, niin ehkä nähdään se Smak ilag!

Vierailija
15020/20065 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bongasin tän kans ja mietin mitähän siellä mahtaa olla tulossa. Joku uusi biisi johon liittyen on kuvattu jotain somejuttuja? Mitähän muuta se voisi olla, ja miksi juuri Vaasassa?

Auton takapenkillä on myös stylisti Eero Böök, jolla oli näppinsä mukana KAJn linnanjuhlien lookissa. Eiköhän sieltä jotain isompaa ole tulossa kun stylistikin on lennätetty paikalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan