Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20065)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos infosta noiden lippujen suhteen, varmaan sitten uskallan mennä alkuperäisellä suunnitelmalla ja ostaa lipun vasta kevääksi. Ja jos näyttää siltä että syksyllä sittenkin pääsisin, niin voisi kuvitella että yksittäispaikkoja saisi vielä lähempänäkin syksylle, yksin kuitenkin varmaan olisin menossa sitä katsomaan.
Mä luulen että suomenruotsalaisten joukossa noita "ihan ok" Kaj-faneja on, siellä kuitenkin ovat olleet tunnettuja pitkään ja moni on ollut tekemisissä heidän tuotantonsa kanssa. Mutta muiden suomalaisten, ruotsalaisten ja ulkomaisten joukossa asia tuntuu olevan juuri niin että ne jotka innostuvat, innostuvat kunnolla.
Ja tämähän on ihan luonnollista, koska Kaj'n musiikkiin ei ehkä bbb:tä lukuunottamatta oikein törmää vahingossa missään. Ei ole mitään sellaista että kuuntelenpas tässä ohimennen autoradiota... mikäs tämä kiva kappale mahtaa olla. Musiikki pitää varta vasten etsiä kuunneltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faniryhmissä harmitellaan, että jonkun salaa laittamat Velkomin ti Kajland -kyltit on poistettu Vöyrin virallisen kyltin alta. Ne oli kai laitettu vuosi sitten aprillipilaksi ja saivat olla näinkin kauan. Sitä harmittelevat sekä vöyriläiset että ruotsalaiset. Tuntuu, että jotkut ruotsalaiset fanit loukkaantuvat vähän turhan herkästi KAJ'n puolesta. Itsehän he sanoivat, ettei ihan jokaisessa kottikärryssä tarvitsisi olla heidän nimeään.
Mutta myös Vöyrin kunnanjohtaja on pahoillaan ja se Vöyrillä asuva faniryhmän vetäjä aikoo selvittää syyn kylttien poistolle.
Kunnanjohtaja on lehdessä "pahoillaan", mutta totta kai hän tietää, miksi ne kyltit poistettiin. Omatekoiset kyltit teiden varsilla on lainvastaisia, ja jos kunnan tieinsinööri tai mikälie olisi antanut niiden roikkua paikoillaan, hän olisi rikkonut virkavelvollisuuttaan. Luultavasti hän on Kaj-fani, koska aprillipila kuitenkin sai olla paikoillaan näinkin pitkään.
Voishan ne kyltit laittaa koristeeksi vaikka niille Kaj-teemaisille bussipysäkeille tms. Ei kai niitten ole pakko roikkua virallisessa liikennemerkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos infosta noiden lippujen suhteen, varmaan sitten uskallan mennä alkuperäisellä suunnitelmalla ja ostaa lipun vasta kevääksi. Ja jos näyttää siltä että syksyllä sittenkin pääsisin, niin voisi kuvitella että yksittäispaikkoja saisi vielä lähempänäkin syksylle, yksin kuitenkin varmaan olisin menossa sitä katsomaan.
Mä luulen että suomenruotsalaisten joukossa noita "ihan ok" Kaj-faneja on, siellä kuitenkin ovat olleet tunnettuja pitkään ja moni on ollut tekemisissä heidän tuotantonsa kanssa. Mutta muiden suomalaisten, ruotsalaisten ja ulkomaisten joukossa asia tuntuu olevan juuri niin että ne jotka innostuvat, innostuvat kunnolla.
Ja tämähän on ihan luonnollista, koska Kaj'n musiikkiin ei ehkä bbb:tä lukuunottamatta oikein törmää vahingossa missään. Ei ole mitään sellaista että kuuntelenpas tässä ohimennen autoradiota... mikäs tämä kiva kappale mahtaa olla. Musiikki pitää varta vasten etsiä kuunneltavaksi.
Tämä suomen- ja suomenruotsalaisen kulttuurin erillään pysyminen jaksaa ihmetyttää mua. Suomenkielisillä radiokanavilla saatetaan soittaa ties mitä korean, espanjan tai saksankielisiä hittejä. Mutta ruotsiksi ei. Ei ainakaan suomenruotsalaisia. Mikä ihmeen reviirijako medialla on?
Kaikki kunnia Änglagårdin roolituksessa Zacin roolin saaneelle Mikko Kauppilalle, mutta ai että jos siinä särmikkäässä roolissa nähtäisiinkin Tommy Tall, fyrbanna! Mutta kuulemma ei olisi mahdollista, jos muu roolitus säilyy ennallaan. En ymmärrä miksi 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faniryhmissä harmitellaan, että jonkun salaa laittamat Velkomin ti Kajland -kyltit on poistettu Vöyrin virallisen kyltin alta. Ne oli kai laitettu vuosi sitten aprillipilaksi ja saivat olla näinkin kauan. Sitä harmittelevat sekä vöyriläiset että ruotsalaiset. Tuntuu, että jotkut ruotsalaiset fanit loukkaantuvat vähän turhan herkästi KAJ'n puolesta. Itsehän he sanoivat, ettei ihan jokaisessa kottikärryssä tarvitsisi olla heidän nimeään.
Mutta myös Vöyrin kunnanjohtaja on pahoillaan ja se Vöyrillä asuva faniryhmän vetäjä aikoo selvittää syyn kylttien poistolle.
Kunnanjohtaja on lehdessä "pahoillaan", mutta totta kai hän tietää, miksi ne kyltit poistettiin. Omatekoiset kyltit teiden varsilla on lainvastaisia, ja jos kunnan tieinsinööri tai mikälie olisi antanut niiden roikkua paikoillaan, hän olisi rikkonut virkavelvollisuuttaan. Luultavasti hän on Kaj-fani, koska aprillipila kuitenkin sai olla paikoillaan näinkin pitkään.
Voishan ne kyltit laittaa koristeeksi vaikka niille Kaj-teemaisille bussipysäkeille tms. Ei kai niitten ole pakko roikkua virallisessa liikennemerkissä.
Siellä on kai ympäri kuntaa jotain kylttejä ihan kuvien kanssa, joten se on vain tämä tervetulotoivotus, joka on poistettu. Joku sanoi, että Vöyri downgreidaa jo KAJ-huumaa, mutta minusta se on epäreilusti sanottu. Viime vuosi oli ihan oma juttunsa ja heidän on mietittävä, miten säilyttää yleisön kiinnostus ilman, että KAJ'hin kyllästytään. Kyllä siellä hehkutetaan niin paljon kuin kehdataan. Nyt olisi saatava näkyvyyttä myös muille kunnan houkutuksille ja taiteilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että mulla on muuten joku hämärä muistikuva, että olisin joskus aikoja sitten, eli varmaankin vuonna 2014 lukenut jonkun pienen lehtijutun Kajsta ja Yolo-biisistä. Ihan suomenkielisestä mediasta siis. Tyyliin että tällainen suomenruotsalainen biisi kerää suosiota. Mutta eipä silloin ainakaan herättänyt kiinnostusta niin paljon, että olisin käynyt tsekkaamassa biisin, ja vaikka olisikin, niin en usko että olisin silloin siitä hirveästi innostunut. Ne oli kuitenkin nyt viime vuonnakin etupäässä muut biisit ja jutut mitkä eniten saivat kiinnostumaan, ja myös se, että hyvää materiaalia löytyi heti Youtubesta niin paljon. Ja tuolloin en kuunnellut kauheasti muuta kuin metallia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnia Änglagårdin roolituksessa Zacin roolin saaneelle Mikko Kauppilalle, mutta ai että jos siinä särmikkäässä roolissa nähtäisiinkin Tommy Tall, fyrbanna! Mutta kuulemma ei olisi mahdollista, jos muu roolitus säilyy ennallaan. En ymmärrä miksi 😉
Kaikki kunnia Tommy Tallille, mutta ymmärrän kyllä Svenskanin valinnan. Mulla on vahva epäilys, ettei Tommysta olisi opettelemaan ulkoa jotakin pitkää käsikirjoitusta, fyrbanna. Joten hän saattaisi ruveta päästelemään lavalla ihan omia repliikkejään. Ja sitten joutuisivat vahtimestarit hiki päässä virvoittelemaan hajusuolalla niitä helsingforsilaisyleisön kulturdaameja helmikaulakoruineen.
"Eli ihan varmasti pääsee kevätpuolellakin katsomaan. Minulla on lippu lokakuulle, mutta jos esitys on hyvä eikä KAJlla ole keikkoja talvella, saatan ikävää lievittääkseni mennä katsomaan sen keväällä uudestaan."
No mulla on tismalleen sama suunnitelma 😊. Lippu on lokakuulle ja jos tykkään, niin hankin keväälle sitten vielä uudestaan lipun. Katsoin jossain vaiheessa, tosin vähän pikakelauksella, Änglagårdin SVT playsta, vaikutti hauskalta, paljon huumoria ja vauhdikkaita käänteitä, mutta myös draamaa. Pitää katsoa vielä uudestaan ja paremmin syventyen. Melkeinpä tuon kevätkauden lipun voisi pelkästään Jakobin takia hankkia, niin loistava laulaja hän on. Ja näytteleminen tietysti sujuu myös hienosti, kuten mm. Halln on osoittanut.
"Tästä tuli mieleen, että mulla on muuten joku hämärä muistikuva, että olisin joskus aikoja sitten, eli varmaankin vuonna 2014 lukenut jonkun pienen lehtijutun Kajsta ja Yolo-biisistä. Ihan suomenkielisestä mediasta siis. Tyyliin että tällainen suomenruotsalainen biisi kerää suosiota." Mä olin huvittunut, että nimellisesti ruotsinkielisessä seurassa urheileva poika oli kuullut Yolo-biisin jo v.2019! Nuoriso (95% suomenkielinen) oli kuulemma harjoitellut Jounou-fraasia jollain kisamatkalla... mutta hän tajusi vasta v.25 Nordiksen keikalle raahattuna, ketkä sen esittävät:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun muistaakseni kylttien ilmestyessä aprillipäivänä oli jo alun alkaenkin epävarmaa, saavatko kyltit jäädä ja kuinka pitkäksi aikaa. Se kun ei ole lain mukaan ok ripustella kylttejä minne huvittaa. Muistelen että Vöyriltä joku olisi silloin haastattelussa sanonut toivovansa kylttien saavan luvan pysyä viisuihin asti. Nythän ne saivat pysyä vielä 10 kuukautta viisujen jälkeenkin, yhteensä n. Vuoden verran. Ymmärrän kyllä, että niiden aika on nyt tullut täyteen.
Nyt on muuttuneet punaisiksi kaikki Vaasan konsertin istumakatsomot. Eli jäljellä enää kentän seisomapaikkoja, ja niitähän toki riittää. Toivottavasti kaikki ne, jotka eivät pysty seisomaan koko pitkää iltaa, ehtivät saada haluamansa.
Voisikohan tulla toinen esitys edelliselle päivälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svenska Teatern tietää tasan tarkkaan, mistä tämä äkillinen ryntäys ulkomailta johtuu. Mutta tietenkään teatterin edustaja ei voi sanoa sitä suoraan; olisihan se tosi epäkohteliasta muun ensemblen kannalta. Mennään siis tällä, että musikaalin kirjoittajien viisusuosiosta varmaan kysymys. Ja Jakob itse haluaa taatusti olla vain "yksi pojista" eikä varastaa show'ta ennen kuin se on edes alkanut.
Siitä huolimatta ihan vähäsen kutkuttaa miettiä, pysyykö yleisö teatterityyliin kurissa ja nuhteessa vai nouseeko siellä esimerkiksi käsiä ylös firman miehelle. Tai voisiko joltakin päästä jopa pieni kiljaisu. No, ehkä ne nuorimmat ja kiihkeimmät fanit eivät tällaiseen tilaisuuteen osallistu vaan satsaavat keikkoihin, joilla kiljuminen kuuluu suorastaan asiaan.
Toivon todellakin, että yleisö teatterissa osaa käyttäytyä tilanteen ja ympäristön edellyttämällä tavalla. Ja kunnioittaa kaikkia esiintyjiä yhtäläisesti. Jakob ei itsekään varmasti haluaisi yleisön tuovan KAJ-rooliaan aivan väärään paikkaan teatterirooliin.
Itse olen "ehkä" aika intohimoisesti keikkayleisössä käyttäytyvä, mutta teatteriin menen sinne kuuluvalla tavalla, enkä varmasti kilju, hihku enkä nosta käsiä ylös. Enkä aio edes erityishuomioida Jakobin suoritusta, vaan menen nauttimaan koko esityksestä.
Täällä myös yksi KOIssa kirkunut kajahtanut ilmoittautuu hieman häpeillen. Sekoamiseni konsertissa oli itsellenikin shokki. En tiennyt, että sisälläni asuikin sellainen villi fanityttö. Hyvä etten sentään pyörtynyt kun Axel tanssi text-tv tanssinsa tai kun Määnin availi sepalustaan Joka tapauksessa, aion ehdottomasti olla kirkumatta tai muuten villiintymättä Änglagård-musikaalissa, se varmasti onnistuu nyt kun tiedän varautua henkisesti. Odotan innolla pääseväni näkemään Jakobin lisäksi myös pääroolin esittäjää Mikko Kauppilaa, hän on minulle tuttu Aikuiset-sarjasta jossa teki mahtavan roolisuorituksen Kuismana :-)
Uusissa faneissa tuntuu olevan huomattavan paljon väkeä, jotka eivät koskaan ole fanittaneet mitään. Emme edes teininä. Lisäksi ainakin suomenkielisille tyypillistä on, että lopullinen kajahtaminen on ollut hidasta: Itse ja moni muukin on kaivanut materiaalia kuukausia ennen kuin on huomannut seonneensa.
Joku KAJ'ssa vetoaa erityisesti meihin hitaastilämpeäviin. Vuoden eka keikka näytti sen, että kun kerran olemme lämmenneet, emme myöskään jäähdy kovin nopeasti.
Mä kuulun näihin neitseellisiin faneihin, joilla kajahtaminen on nimenomaan elämän ensimmäinen hurahdus. Olen luonteeltani mallia viilipytty A1, joka ei häkelly eikä mene tolaltaan mistään. Siksi tämä onkin jotain täysin käsittämätöntä. Tuskaa tuo se, että joudun fanittamaan tiiviisti kaapissa, jottei lähipiiri säikähdä tai ryhdy epäilemään mun mielenterveyttäni. Onneksi keikoilla (joilla käyn yksin) saan päästää irti sisäisen Tommy Tallini, joka ei toivottavasti ikinä murtaudu esiin missään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun näihin neitseellisiin faneihin, joilla kajahtaminen on nimenomaan elämän ensimmäinen hurahdus. Olen luonteeltani mallia viilipytty A1, joka ei häkelly eikä mene tolaltaan mistään. Siksi tämä onkin jotain täysin käsittämätöntä. Tuskaa tuo se, että joudun fanittamaan tiiviisti kaapissa, jottei lähipiiri säikähdä tai ryhdy epäilemään mun mielenterveyttäni. Onneksi keikoilla (joilla käyn yksin) saan päästää irti sisäisen Tommy Tallini, joka ei toivottavasti ikinä murtaudu esiin missään muualla.
Minä olen myös ollut todella ihmeissäni siitä mitä minulle on tapahtunut ja monta kuukautta salasin kajahtaneisuuteni kaikilta.
Vasta muutaman viime viikon aikana olen kertonut asiasta muutamille läheisilleni ja vastaanotto on ollut yllättävän positiivinen. Vieläkään en silti aio esim. työkavereille kertoa asiasta.
Minua on auttanut tilanteeni hyväksymisessä se, että olen muutamassa yhteydessä tavannut muita faneja ja he vaikuttavat ihan tavallisilta ja muilta osin tervejärkisiltä.
Enkä minä halua parantua tästä. Tarvitsen päivittäisen KAJ-annokseni ja janoan uutta materiaalia ja uusia keikkoja. Ja se on ihanaa🤩
Vierailija kirjoitti:
Nyt on muuttuneet punaisiksi kaikki Vaasan konsertin istumakatsomot. Eli jäljellä enää kentän seisomapaikkoja, ja niitähän toki riittää. Toivottavasti kaikki ne, jotka eivät pysty seisomaan koko pitkää iltaa, ehtivät saada haluamansa.
Mä huomasin kiinnostavan yksityiskohdan: myös osa kentästä on myyty loppuun eli pyörätuolipaikat. Ei niitä tietysti kovin monta edes ole, mutta silti. Hienoa, että niitä on ylipäätään ollut tarjolla, siellä Birkan keikallahan joku pyörätuolilla liikkuva oli valittanut, kun ei tahtonut löytää paikkaa josta hänkin näkisi jotain.
Minun on vaikea uskoa, että olen yli puolen vuoden ajan käynyt Vauva-palstalla joka päivä. Ei normaalisti minun kaffekoppini.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että olen yli puolen vuoden ajan käynyt Vauva-palstalla joka päivä. Ei normaalisti minun kaffekoppini.
Niin tämäkin vielä🤭
Suomenruotsalaiset taitavat olla ainoa "ihan ok- faniryhmä. Mutta he ovatkin saaneet KAJ'n pienissä annoksissa, hiljalleen siedättyen. Me muut saimme kerrasta yliannostuksen ja vakavan riippuvuuden.