Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9474)
Ihan hienoa, että jokaisella on myös omia projektejaan. Mutta toivottavasti KAJ kuitenkin pysyy heidän päätoimenaan. Se 1 + 1 + 1 = paljon enemmän kuin kolme.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on Kaj'n myötä avautunut monta uutta asiaa, joista yksi on netin niin sanotut reaktiovideot. Monille ovat tietty itsestäänselvyys, mutta itse en ollut kuullutkaan ilmiöstä.
Pakko jakaa tänne löytämistäni videoista mielestäni paras. Belgialainen Celeste-niminen tyttö on suuri Kaj-fani, joka on jopa opetellut ruotsinkielisten laulujen sanat. Hän on katsonut ja kommentoinut läpi musikaalit Gambämark ja Botnia Paradise ja nyt viimeisimpänä Kaj 10 -konsertin.
Fiksu nuori nainen (vaikka kertoo olevansa autisti), yhtä terävä-älyinen kuin idolinsa. Mikä ilmenee esimerkiksi siinä, että hän oivaltaa muutamassa sekunnissa jutun jujun, vaikkapa Juri Gagarin -balladista ja "Leifin" inspiraatiopuhujaparodiasta (joiden luulisi olevan hänen ikäiselleen aika vieraita asioita).
Jos ei anna nuorisokielen (slay! legit!) häiritä, on todella kiva seurata Kaj-konsertti yhdessä hänen kanssaan. :)
Celeste on huippu! Kannattaa katsoa häneltä myös reaktiot Gambämarkiin ja Botnia Paradiseen.
Vilkaisin. Toi Celeste on kyllä aika aidon tuntuinen reaktioissaan. Yleensä en näitä reaktioita oikein välitä katsoa. Vähän outo genre mulle. Euroviisujen aikaan jotain katselin, ja ensin vähän innostuinkin. Mutta sitten alkoi tuntua siltä, että kaikki hokevat vaan WOW ja AMAZING, oli sitten kyse mistä videosta tahansa. Ja harvalla oli oikeasti mitään kiinnostavaa sanottavaa (mun mielestä) . Melkeinpä ainoa, mitä katson, jos KAJ on kyseessä, on se kanadalainen Grim.
Liikutuin, kun tässä hiljattain katsoin Micke & Steffe -nimisen Ylen puheohjelman tallenteen (en löytänyt Areenasta mutta Youtubessa se ainakin on; huumoriohjelma mutta myös vakavaa keskustelua), jossa oli aiheena miesten välinen ystävyys ja haastateltavana Jakob.
Niin viisaasti puhuva nuori mies. Ja puhui niin kauniisti kahdesta parhaasta ystävästään. "Ja tycker väldigt mycke om Kevin å Axel." Todella myrkytöntä maskuliinisuutta.
Veikkaan, ettei moni mies tuota ääneen sanoisi. Tietty se on helpompi ilmaista ruotsiksi kuin suomeksi. Niin suomalainen Jakobkin toki on, ettei amerikanlaina jag älskar dem hänenkään suuhunsa sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin. Toi Celeste on kyllä aika aidon tuntuinen reaktioissaan. Yleensä en näitä reaktioita oikein välitä katsoa. Vähän outo genre mulle. Euroviisujen aikaan jotain katselin, ja ensin vähän innostuinkin. Mutta sitten alkoi tuntua siltä, että kaikki hokevat vaan WOW ja AMAZING, oli sitten kyse mistä videosta tahansa. Ja harvalla oli oikeasti mitään kiinnostavaa sanottavaa (mun mielestä) . Melkeinpä ainoa, mitä katson, jos KAJ on kyseessä, on se kanadalainen Grim.
Kyllä mä katson muitakin vähintään kannatuksen vuoksi. Kyllä niistä yleensä jotain saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla yhdellä duracellpupulla ei vauhti hidastu vaikka olisi telkkari päässä.
Ja ilmeet ovat telkkarin sisällä yhtä hulvattomat kuin aina muutenkin, vaikka ne sieltä huonosti näkyvät. Keikalla edestä näki, että telkkari päässäkin ottaa yhtä lailla kontaktia yleisöön kuin muutenkin. Hulvattoman näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Celeste ON aito, luultavasti autisminsa takia. Hän reagoi spontaanisti eikä osaa puhua muuta kuin totta (eikä ainakaan näillä videoilla maskaa yhtään). Mutta siis huippuälykäs autisti ja sydämellinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ-jumppaa. Pitäisiköhän samalla kun katsoo, niin liikkua tyyliin KAJ :). Kaj voisi tehdä jumppavideoita. Vapise Jane Fonda ;)
Vierailija kirjoitti:
Liikutuin, kun tässä hiljattain katsoin Micke & Steffe -nimisen Ylen puheohjelman tallenteen (en löytänyt Areenasta mutta Youtubessa se ainakin on; huumoriohjelma mutta myös vakavaa keskustelua), jossa oli aiheena miesten välinen ystävyys ja haastateltavana Jakob.
Niin viisaasti puhuva nuori mies. Ja puhui niin kauniisti kahdesta parhaasta ystävästään. "Ja tycker väldigt mycke om Kevin å Axel." Todella myrkytöntä maskuliinisuutta.
Veikkaan, ettei moni mies tuota ääneen sanoisi. Tietty se on helpompi ilmaista ruotsiksi kuin suomeksi. Niin suomalainen Jakobkin toki on, ettei amerikanlaina jag älskar dem hänenkään suuhunsa sopisi.
Ja laulu Manlig vänskap on mainio. Puhuu vakavasta asiasta, mutta taas sopivasti huumorin voimalla. Säkeistö, jossa pannaan elämä risaiseksi kahvin voimalla, on yksi KAJ'n parhaita. Löytyy ainakin KAJ10- konsertista.
Manlig vänskap on ihan paras. Pojat panee ranttaliksi, lähtee kaupungin yöhön, ottaa yksityisen baristan ja juo läpi kaikki listan kahvit, ja lopputuloksena on ruskeat hampaat ja kahden viikon unettomuus. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kerrankin käyttänyt lomani hyödyllisesti. Sain tänään kuunneltua Kaj'n portfolion viimeisenkin laulun.
Nyt oon käynyt läpi koko heidän tuotantonsa ja nauttinut joka hetkestä. Noin 120 - 130 biisiä ja kaksi musikaalia. Konsertti- ja keikkatallenteet, bonuksena Halln-sarjan, vanhat ja tuoreemmat sketsit, joulukalenterit, Sommar/Vinterpratin ja muut puheohjelmat, dokumentit, haastattelut... mitähän vielä.
Alkoi vähän hymyilyttää tuo ap:n otsikointi "yhden hitin ihmeestä". :)
Ei niillä apinoilla ole yhtään hittiä, kuten tämä eräs rakastettava kommentoija muistaa meitä päivä toisensa jälkeen muistuttaa. Pelkkää ruotsalaista homohumppaa.
Meissä täytyy olla jotain vikaa. Onnea sinulle hyvästä lomasta!
KAJ'n ainutlaatuinen status Suomen ja Ruotsin yhdistäjänä, ymmärryksen lisääjänä ja onnentuojana on saanut myös ikäviä sävyjä, koska aina on näitä joiden mielestä he ovat maanpettureita, rantarosvoja ja kaikin puolin vääränlaisia tai mitättömiä.
En minä osaa pitää sitä niin ikävänä. Totta kai vastustusta aina löytyy, se on selvä. Siksipä siihen ei tarvitse isompaa huomiotakaan kiinnittää. Arvostetaan me sitä hyvää, mitä nähdään. Jälleen kerran tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Ja antipatioilla kestää aikansa talttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ-jumppaa. Pitäisiköhän samalla kun katsoo, niin liikkua tyyliin KAJ :). Kaj voisi tehdä jumppavideoita. Vapise Jane Fonda ;)
Kaj'n seurassa voi kohentaa sekä ruotsin taitojaan että kuntoaan. 😃
Kaj-jumppavideot 👍🏻🤪😍🤣 (eikös sellaisesta käy, kun katsoo heidän live-esiintymisiään ja yrittää tehdä saman perässä... ei ihan helppo nakki!)
Kanadalainen Grim on kyllä todella sympaattinen reaktiovideoiden tekijä. Hän myös tietää musiikista ja musiikkityyleistä todella paljon. Tämä on yksi hänen parhaita:
Mä en oikein tykännyt tuosta Grimistä, kun muutaman videon häneltä katsoin. Koko ajan heiluu pää puolelta toiselle ja kaikki on mahtavaa. En nyt tarkoita että pitäisi jököttää liikkumattomana, mutta jotenkin vähän teennäisen oloista heiluttelua. Se alkoi jopa Nissan bromsaa katsoessa ja sitten näytti että hänellä meni pasmat sekaisin kun olikin kappale johon tuo heilutus ei ihan sopinut...
Grim ei vaan pysty olemaan paikoillaan, kun musiikki soi, hänen on pakko hytkyä mukana. Ymmärrän hyvin, kun sama vika itsellä.
Mä en tiedä, onko tätä jo jossain kysytty, mutta mä kysyn nyt: mikä Kaj'n kappale on sun henkilökohtainen suosikkisi (saat mainita VAIN YHDEN).
Aloitan itse: Flaggan i topp (Paradise-musikaalista).
Tosi vaikea sanoa vain yhtä, mutta jos on pakko, niin tällä hetkellä Heimani i skick.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj'n seurassa voi kohentaa sekä ruotsin taitojaan että kuntoaan. 😃
Kaj-jumppavideot 👍🏻🤪😍🤣 (eikös sellaisesta käy, kun katsoo heidän live-esiintymisiään ja yrittää tehdä saman perässä... ei ihan helppo nakki!)
Juu ei. Mulla ei ainakaan hyppiminen paikallaan onnistuisi, tai ainakaan pomppiminen. Mutta kun tulee KAJ.ta katsottua ja kuunneltua niin paljon niin voisihan senkin ajan hyödyntää. Kunto ainakin kasvaisi kohisten. :)
Mikä se hitti sitten on?