Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (15531)

Vierailija
13681/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivalsin tänään ainakin itselleni uuden näkökulman, miksi KAJ'n tuotanto on niin kiehtovaa ja puoleensavetävää. 

Se on ystävällistä ja lempeää, mutta samalla siitä puuttuu toksinen positiivisuus täysin. Se on vilpittömällä tavalla positiivista, mutta sallii myös elämän tummemmat sävyt. Se ei pyri sulkemaan pois myöskään kyynisyyttä, vaan antaa sen kukoistaa kuin rikkaruoho niityllä. Kaikki kukat kelpaavat heille.

Uskon jopa, että fanikunnan sitkeys tuulessa ja tuiskussa johtuu siitä, että porukassa on paljon elämää nähneitä, jotka olemme myös oppineet, että elämä ei ole nätiksi trimmattu kukkapenkki vaan välillä melkoinen rytökasa, jonne sinnekin löytää tiensä vähintään voikukka.

E jöutas ti lev!

Vierailija
13682/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanha tuotanto ei ole vain auttanut suosin kasvattamisessa, vaan se on meistä varmaan suurimmalle osalle ollut se syy suosioon. Bara bada bastu oli vain se ilmainen näyte, jota kautta meidät koukutettiin aina vain syvemmälle. Tällä ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään tekemistä Mellojen ja BBB:n kanssa. Elovenasta ekstaasiin."

Niinpä. Tosin mä suhtaudun noihin melloihin ja viisuihin niin välinpitämättömästi, että BBB ei riittänyt edes syötiksi. Toki nielaisin herkkupalan mutta jatkoin sitten elämääni. Mun kohtalokseni koitui Nissan bromsa, jonka kaveri lähetti. Siitä en pystynyt räpistelemään irti, ja annokset kasvoi nopeasti. Enää ei tepsisi tehokkainkaan vieroitushoito, enkä sitä paitsi suostuisi hoitoon edes lähtemään. Täällä pysytään, tappiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13683/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^  No turha tätä on hoitaa kenelläkään. Parantavaa hoitoa ei ole. Eikä kyllä ole sairaudentuntoakaan. Säästetään mieluummin yhteiskunnan resurssit jonnekin, missä on edes toivoa.

Vierailija
13684/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt Melloistaa puhutaan, niin tässä hetki, jota kelpaa katsella uudestaan. Olen tämän nähnyt monta kertaa mutta joka kerran löydän jotain uutta. Jakobin aivotoiminnan lakkaaminen on tuttua, mutta nyt huomasin, ettei Kevininkään korvien väli täysin normaalisti toimi. Enkä muistanut, että kun Jakob palaa tajuihinsa ja avaa suunsa, sieltä tulee suomeksi "Kiitos Suomi".

Vierailija
13685/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt Melloistaa puhutaan, niin tässä hetki, jota kelpaa katsella uudestaan. Olen tämän nähnyt monta kertaa mutta joka kerran löydän jotain uutta. Jakobin aivotoiminnan lakkaaminen on tuttua, mutta nyt huomasin, ettei Kevininkään korvien väli täysin normaalisti toimi. Enkä muistanut, että kun Jakob palaa tajuihinsa ja avaa suunsa, sieltä tulee suomeksi "Kiitos Suomi".

Tätä kelpaa katsoa aina uudestaan. Kevin on tosiaan ihan pöllämystynyt vielä pitkään sen jälkeen kun Jakob on jo herännyt henkiin.

Mua naurattaa nykyisin aina kun se keskimmäinen takarivin ukoista saa nenäverenvuodon ja joutuu kyykkimään siellä taustalla. Hän kertoi jossain siitä niin hauskasti. Aikaisemmin en kiinnittänyt häneen mitään huomiota voiton selvittyä.

Vierailija
13686/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta BBB:n julkaisusta tule kuluneeksi vuosi ihan näinä päivinä? 

Tuosta Mello-voittohetkestä oli muistaakseni  YouTubessa jonkun fanin tekemä "hidastettu" video. Se oli tähän ketjuunkin linkitetty jossain vaiheessa. Olen yrittänyt etsiä sitä YT:sta mutta en löydä. Se oli nimittäin hauska, kun siinä näkyi nuo poikien (ja muidenkin) ilmeet ja reaktiot niin hyvin, kun on hidastettu kuva. Muistaako joku muu nähneensä tällaista? 

Enpäs muuten minäkään ikinä ollut kiinnittänyt huomiota tuohon takarivin "kyykkijään", enkä tiennyt, että siinä oli kyseessä tällainen episodi 😯

Vierailija
13687/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuosta BBB:n julkaisusta tule kuluneeksi vuosi ihan näinä päivinä? 

Tuosta Mello-voittohetkestä oli muistaakseni  YouTubessa jonkun fanin tekemä "hidastettu" video. Se oli tähän ketjuunkin linkitetty jossain vaiheessa. Olen yrittänyt etsiä sitä YT:sta mutta en löydä. Se oli nimittäin hauska, kun siinä näkyi nuo poikien (ja muidenkin) ilmeet ja reaktiot niin hyvin, kun on hidastettu kuva. Muistaako joku muu nähneensä tällaista? 

Enpäs muuten minäkään ikinä ollut kiinnittänyt huomiota tuohon takarivin "kyykkijään", enkä tiennyt, että siinä oli kyseessä tällainen episodi 😯

Mä muistan tuon hidastetun videon. Kommentoin sitä tännekin, että siitä näki, että ainakin Axelin ensireaktio oli oikeasti järkytys. Eli kun on kommentoinut myöhemmin tuon suuntaista, se ei liene ollut liiottelua tai vaatimattomuutta vaan aito tunne ensimmäisenä voiton hetkellä.

Vierailija
13688/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oivalsin tänään ainakin itselleni uuden näkökulman, miksi KAJ'n tuotanto on niin kiehtovaa ja puoleensavetävää.

Se on ystävällistä ja lempeää, mutta samalla siitä puuttuu toksinen positiivisuus täysin. Se on vilpittömällä tavalla positiivista, mutta sallii myös elämän tummemmat sävyt. "

Eli kuten Axel siinä Vasabladetin haastattelussa sanoi: " Finsk och österbottnisk humor vågar gå lite mörkare."

Vierailija
13689/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen klikannut Youtubessa hammasratas-kuvaketta katselunopeuden hidastamiseen, jos on ollut tarve tutkia jotain yksityiskohtaa. Sitä voittohetken hidastusvideota ei tunnu löytyvän, mutta tuo omatoimisäätökin auttaa.

Vierailija
13690/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumorista ruotsalainen vs. suomalainen. En ole oikein ollenkaan perehtynyt ruotsalaiseen huumoriin, mutta sen vähän perusteella mitä olen nähnyt, ajattelisin etten pidä siitä erityisen paljon. KAJn huumorista taas pidän ihan poikkeuksellisen paljon.  He itse kuitenkin aina mainitsevat esikuvikseen joitakin ruotsalaisia huumorin tekijöitä ja ohjelmia. Ehkä he sitten pitävät itse eniten niistä,  ottavat niistä jotain vaikutteita, mutta lopputulos on kuitenkin omanlaisensa ja ainakin ruotsalaiseen silmään suomalainen.

Axelin mainitsema Grotesco on ehkä Kummeliin verrattavissa oleva ryhmä. Siinä on mm. Solsidanin hankala Ove-naapuri l. Henrik Dorsin, joka tulee väkisinkin mieleen Vägg i väggiä kuunnellessa.

Henrik Dorsin on myös sen mainion Tomten är en kommunist-biisin säveltäjä ja alkuperäinen esittäjä. Itse todella tykästyin tähän biisiin.

Vierailija
13691/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivalsin tänään ainakin itselleni uuden näkökulman, miksi KAJ'n tuotanto on niin kiehtovaa ja puoleensavetävää. 

Se on ystävällistä ja lempeää, mutta samalla siitä puuttuu toksinen positiivisuus täysin. Se on vilpittömällä tavalla positiivista, mutta sallii myös elämän tummemmat sävyt. Se ei pyri sulkemaan pois myöskään kyynisyyttä, vaan antaa sen kukoistaa kuin rikkaruoho niityllä. Kaikki kukat kelpaavat heille.

Uskon jopa, että fanikunnan sitkeys tuulessa ja tuiskussa johtuu siitä, että porukassa on paljon elämää nähneitä, jotka olemme myös oppineet, että elämä ei ole nätiksi trimmattu kukkapenkki vaan välillä melkoinen rytökasa, jonne sinnekin löytää tiensä vähintään voikukka.

E jöutas ti lev!

Hyvin sanoitettu. Ruotsalaisten touhuissa usein sit taas paistaa läpi juuri tuo toksinen positiivisuus ja sitten sellainen vähän ikävän sävyinen nälviminen huumorin varjolla.

Vierailija
13692/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä rakastan tuota ilmaisua. Toksisen positiivista, perkele. Niin suomalainen näkökulma.  :D

Vierailija
13693/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin sanoitettu. Ruotsalaisten touhuissa usein sit taas paistaa läpi juuri tuo toksinen positiivisuus ja sitten sellainen vähän ikävän sävyinen nälviminen huumorin varjolla." 

Mulle tulee nyt väistämättä mieleen se yksi haastattelu, missä pojilta kysyttiin, mitä vinkkejä heillä olisi antaa ruotsalaisille. Jakobhan tokaisi niin hyvin, että koittakaas nyt vain hyväksyä se, että" livet kanske inte är så jävla kul hela tiden". 

Vierailija
13694/15531 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jag föddes, och så var det roliga slut."

Vierailija
13695/15531 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja Saionmallakin on KAJ-memorabiliaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/arja-saijonmaan-kotoa-loytyy-kaj-n-…?

Vierailija
13696/15531 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi keikkatieto: KAJ BIllnäsissä 10.7. https://billnas.fi/tapahtuma/kaj-billnas-bruk-10-7-2026/?

Vierailija
13697/15531 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti taisi taas hävitä äsken, mutta tuo Billnäs on  kiva tieto!  Jee! Sinnekin oli merkitty lämppäri jos oikein katsoin. Ja KAJ esiintyy vasta klo 21.30

Vierailija
13698/15531 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti taisi taas hävitä äsken, mutta tuo Billnäs on  kiva tieto!  Jee! Sinnekin oli merkitty lämppäri jos oikein katsoin. Ja KAJ esiintyy vasta klo 21.30

Se on sitten K-18 keikka, joten ei lapsiperhetapahtuma.

Vierailija
13699/15531 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi keikkatieto: KAJ BIllnäsissä 10.7. https://billnas.fi/tapahtuma/kaj-billnas-bruk-10-7-2026/?

Lippu ostettu :-)

Itselleni sopiva ajankohta ja sijainti. Pääsen siis ainakin kahdelle kesäkeikalle, niin hauskaa

Vierailija
13700/15531 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueella on hyvin rajallisesti parkkipaikkoja, joten kannattaa ostaa bussikuljetus. (Sivuilla erikseen myynnissä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi