Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (15420)
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö muuten kukaan, koska Määnin on syntynyt? Marlenelta on varmaan turha kysyä; veikkaan, että hänen muistikuvansa tapahtumasta ovat hämärät.
Eihän Marlenella ole mitään tekemistä Määninin syntymän kanssa vaan Freppan.
Määninin vanhemmista emme tosiaan kai tiedä mitään.
Freppan äidistä tiedämme paljonkin ja lisäksi tiedämme että hänen isänsä oli ujo. Minä en ainakaan tiedä mitä hänelle on sittemmin tapahtunut.
Kertookohan Tommy oman tarinansa Sorgens dagissa? Jos kertoo niin tiedämme, että hänen äitinsä oli nuori hänet saadessaan ja että hänen isänsä ei sylkenyt lasiin ja oli huonomuistinen.
Kaikki ovat syntyneet samana vuonna ja ovat samanikäisiä KAJ:n poikien kanssa.
On ollut tasan 33 vuotta sitten vipinää Vaasan (?) sairaalassa, kun on syntynyt liuta Axeleita. On varmaan kätilötkin ihmetelleet mikä ihmeen päivä on, kun poikavauvojen tulee kuin liukuhihnalta, mutta vähänpä tiesivät, että kaikille tulee tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Freppan äidistä tiedämme paljonkin ja lisäksi tiedämme että hänen isänsä oli ujo. Minä en ainakaan tiedä mitä hänelle on sittemmin tapahtunut.
Kertookohan Tommy oman tarinansa Sorgens dagissa? Jos kertoo niin tiedämme, että hänen äitinsä oli nuori hänet saadessaan ja että hänen isänsä ei sylkenyt lasiin ja oli huonomuistinen.
Kaikki ovat syntyneet samana vuonna ja ovat samanikäisiä KAJ:n poikien kanssa.
Niinpä, eikös he olleet yhtä aikaa yläasteella. Olivatko kaikki peräti samalla luokalla? Miksi muuten emme ole saaneet opettajien haastatteluja, millaisia Tommy, Määnin ja Freppa olivat koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen viesti jämähti sensuuriin, niin koitetaan sitten asiallisemmin ilmaista, että isähän on samassa bändissä rumpalina.
Niinpä, eikös he olleet yhtä aikaa yläasteella. Olivatko kaikki peräti samalla luokalla? Miksi muuten emme ole saaneet opettajien haastatteluja, millaisia Tommy, Määnin ja Freppa olivat koulussa?
Heillä taitaa olla yhtä lojaalit koulutoverit kuin KAJ:lla. Tai sitten heidän kaverinsa eivät muista🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen viesti jämähti sensuuriin, niin koitetaan sitten asiallisemmin ilmaista, että isähän on samassa bändissä rumpalina.
Niinpä tietenkin, kuinka nyt sitä en muistanut!Kunnon veikko tuo Määninin isä.
Ei taida olla KAJ huomennakaan Melloissa ainakaan paikanpäällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla KAJ huomennakaan Melloissa ainakaan paikanpäällä.
Jossakin esitettiin sinänsä hyvä veikkaus, että olisivat mukana Malmön erässä. Malmöstähän itse pääsivät finaaliin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan tuntevat toisensa kuin omat taskunsa. Ovat olleet kavereita pikkukakaroista saakka ja viettäneet enemmän aikaa yhdessä keskivertoaviopuolisot keskenään. Axel varsinkin osaa varmasti asetella kahdelle muulle minkälaisen ansan tai yllykkeen hyvänsä ja tietää, että ainakin Jakob menee lankaan heti. Olisi tosi hauska päästä joskus kärpäseksi kattoon, kun nuo puuhaavat jotain kolmisin ja luulevat, ettei kukaan näe eikä kuule.
Minä arvostan suuresti sitä, että he ovat niin siististi pikkutuhmia. He osaavat niin taitavasti muotoilla nämä jutut sekä lauluissa että haastatteluissa, että ne jotka ymmärtävät, hymähtävät tyytyväisinä, mutta kenenkään olo ei ole epämukava. Heitä ei voi sanoa liian puhtoisiksi, mutta he kunnioittavat yleisöään liian paljon nolatakseen ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakob ja Kevin kertoilevat BBB:n taustoista. Ei mitään varsinaisesti uutta, mutta kyllä heidän jutusteluaan on aina kiva katsoa.
Hauskasti KAJn videolla on 1,1 t katselua ja kaikilla muilla Vuoden Biisi -ehdokkailla enintään 51 katselua 😆
Edelleen katseluissa on valtava epäsuhta. KAJ'lla 1900 ja muilla alle 400. Siihen voi kyllä vaikuttaa se, että esim. Ich komme- videolla ei haastatella Erikaa vaan biisin tekijöitä. Ei tästä tarvitse muuta hupia ottaa kuin se, että on hauska nähdä miten KAJ'n fanit ovat aktiivisia ja löytävät kaiken missä he ovat mukana.
Minulla on vieroitusoireita KAJ:n uudesta materiaalista ja etenkin keikoista. Olen yrittänyt hoitaa sitä katselemalla vanhoja haastatteluja, jotka on kyllä tännekin aikoinaan linkattu.
Seesar-gamesin Axel-jaksosta katsoin eilen sen osan, jossa he katsoivat yhdessä yhden Halln-jakson. Hauska katsoa mitkä kohdat heitä tekijöinä naurattavat ja mitä taustatietoa heillä on tarjota.
Tämä heti Mello-voiton jälkeen tehty haastattelu on vähän pitempi ja oikein viihdyttävä. Pojat vaikuttavat vapautuneilta ja on vähän muutakin juttua kuin pelkät viisut. Lopussa on tuo Jakobin mainio pehmeä Måns-piikki.
Jakob riimittelee Göteborgs-Postenin pienessä haastattelussa, joka tehty euroviisujen semien jälkeen. Enpäs ollut tällaistakaan ainakaan itse aikaisemmin nähnyt.
https://www.gp.se/video/kaj-vidare-till-final-i-eurovision.2ae342cb-e0c…
Vierailija kirjoitti:
Jakob riimittelee Göteborgs-Postenin pienessä haastattelussa, joka tehty euroviisujen semien jälkeen. Enpäs ollut tällaistakaan ainakaan itse aikaisemmin nähnyt.
Kiitos tästä 😊
Olin nähnyt sen mutten pitkään aikaan. Ei ollut varmaan eka kerta kun heiltä pyydettiin jotain suomenkielistä juttua. Tai jos oli, niin uskomattoman hyvin Jakob löysi tämän. Ruotsalaiset tietty luulevat, että kaikilla suomalaisilla on sujuva suomen kielen taito.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vieroitusoireita KAJ:n uudesta materiaalista ja etenkin keikoista. Olen yrittänyt hoitaa sitä katselemalla vanhoja haastatteluja, jotka on kyllä tännekin aikoinaan linkattu.
Seesar-gamesin Axel-jaksosta katsoin eilen sen osan, jossa he katsoivat yhdessä yhden Halln-jakson. Hauska katsoa mitkä kohdat heitä tekijöinä naurattavat ja mitä taustatietoa heillä on tarjota.
Tämä heti Mello-voiton jälkeen tehty haastattelu on vähän pitempi ja oikein viihdyttävä. Pojat vaikuttavat vapautuneilta ja on vähän muutakin juttua kuin pelkät viisut. Lopussa on tuo Jakobin mainio pehmeä Måns-piikki.
Tuo juontaja Gry Forssell on ollut mukana På spåretissa ja tehnyt siinäkin mukavan vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä 😊Olin nähnyt sen mutten pitkään aikaan. Ei ollut varmaan eka kerta kun heiltä pyydettiin jotain suomenkielistä juttua. Tai jos oli, niin uskomattoman hyvin Jakob löysi tämän. Ruotsalaiset tietty luulevat, että kaikilla suomalaisilla on sujuva suomen kielen taito.
Jakob on varmaan nähnyt saman saunalämpömittarin kuin minäkin, jossa tuo lukee :)
Tuo Göteborgs-Postenin haastattelupätkä on kyllä huikea. Se "kun soivat kiukaan mustat urut" on Jakobilla muistipankissa, josta hän on sen kaivanut jossain muussakin tilanteessa, ja näppärästi hän taas täräyttää sen (vaikuttuneelle) haastattelijalle. Mutta varsinainen ihme on se, kuinka hän parissa sekunnissa improvisoi siihen ruotsinnoksen, jossa myös on moitteettomat loppusoinnut. Hänen kielellinen kyvykkyytensä nimenomaan riimittelyssä on kyllä ällistyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo juontaja Gry Forssell on ollut mukana På spåretissa ja tehnyt siinäkin mukavan vaikutuksen.
En ole katsonut På spårelia, mutta tykkäsin hänestä tässä. Hän oli jopa tehnyt etukäteistyötä ja tiesi Lidret-ohjelmasta ja siitä, että ensimmäinen BBB-versio oli tehty Axelin isovanhempien talossa.
Vielä herkullisempaa, kun muistaa, milloin tämä on kuvattu. Pojat eivät silloin osanneet suomea juuri ollenkaan, kaikkein vähiten Jakob. Joka salamannopeasti kuitenkin ottaa tilanteen haltuunsa ja kaivaa pienestä sana- ja fraasivarastostaan täsmälleen sopivan lausahduksen. Axelia ja Keviniä alkaa naurattaa hillittömästi, mutta molemmat pitävät pokkansa tyyliin "juuri noin me Suomessa ilmaisemme iloa". Taitaa olla niitä ensimmäisiä viisuhaastatteluja, joissa he panevat toimittajaa alta lipan.
Ei kai Marlene nyt sentään Määninin synnytyksessä ollut mukana.
Me emme taida tuntea Määninin äitiä (vielä). Sen tiedämme Määninin lapsuudesta, että hän itki vain kerran syntyessään eikä kertaakaan sen jälkeen.