Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (15420)
Vierailija kirjoitti:
Parin päivän päästä tulossa uusi Grim-reaktio. Nyt voittekin arvailla mikä sieltä tulee. Sen verran helpotan, että se on KAJ10:stä. Hän edelleen lupaa katsoa koko konsertin.
Mikä hänellä on vielä katsomatta sieltä, jota hän ei olisi katsonut toisena versiona? Mulla ei tule mieleen kuin Yuri Gagarin, Tango taas ja Karalåtin sekä toinen Vörjeans-biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin päivän päästä tulossa uusi Grim-reaktio. Nyt voittekin arvailla mikä sieltä tulee. Sen verran helpotan, että se on KAJ10:stä. Hän edelleen lupaa katsoa koko konsertin.
Ihanaa! Nämä Grimin reaktiot on aina niin hyviä ja kivoja katsoa. Aika moneen KAJ10 biisiin hän on jo reagoinut enkä nyt muista mistä kaikista on olemassa erillinen video. Olisko Vägg i vägg...?
Nooeasti arvasit😄.
Ai niin sen unohdin. Se on hauska!
Vägg i väggistä tulee mulle välittömästi mieleen sen kenialaisen tiskijukan reaktio, kun hän yrittää olla niin cool, mutta ei voi kertakaikkiaan olla hihittelemättä tälle.
"That escalated so quickly."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tosi hauska lyhyt haastattelupätkä. Onko Jakobilla tässä vähän likainen mielikuvitus?
Kiitos tästä videosta! En muista että olisin nähnyt ennen, tämä oli hauska. Tosiaan tuo Jakobin ilme on vallaton.
Jakobin ilmeet taas tosiaan! 💯👌🏻
Axel viettää tänään syntymäpäiväänsä, ensimmäinen KAJ'sta on päässyt 33 vuoden ikään. Onnea Axel!
Vierailija kirjoitti:
Jakob ja Kevin kertoilevat BBB:n taustoista. Ei mitään varsinaisesti uutta, mutta kyllä heidän jutusteluaan on aina kiva katsoa.
Eräänä iltana katselin aikani kuluksi joitakin BBB-reaktiovideoita viime keväältä. Huvittavaa oli ruotsalaisen tubettajan Henrik Larssonin reaktiot. Ekalla videolla, jossa hän ilmeisesti kuuli biisin aivan ensimmäistä kertaa, ja todellakin vain kuuli ilman lavashowta, hän oli lähinnä ikävystyneen oloinen ja sanoi, ettei hän tajua tätä biisiä ollenkaan, hän ei saa tästä oikein mitään irti. Sitten seuraavalla videolla, jossa hän näki jo live-esityksenkin, kelkka kääntyi täysin. Hurmaantui biisistä aivan totaalisesti. Mietin muuten, olisiko itselle käynyt samaan tapaan, jos olisin alun perin vain kuunnellut biisin liveä näkemättä. Olisiko KAJ'hin tutustuminen jäänyt tekemättä..... vaikea sanoa. Itsekin nimittäin ihastuin kaikkein ensimmäiseksi siihen energiseen kokonaispakettiin, mitä se esitys oli sekä visuaalisesti että musiikillisesti. Kaikki osaset siinä tukivat toinen toisiaan. Ja se suunnaton ilo!
Jakob sanoo tuossa videolla, että BBB:tä on vaikea vastustaa, koska kappale "slår direkt" ja "går rakt in i hjärtat". Asia on mielestäni juurikin näin. Luulen, että tämä biisi muistetaan vielä pitkään.
Kävin jokin aika sitten Lontoossa ja tuli tilaisuus nähdä Jakobin lempimusikaali Hamilton. No olihan se upea, mestarillinen. Axelin lempimusikaalin olin nähnyt kahdesti jo ennen kajahtamistani, The Book of Mormon, ja se näyttää olleen tämän klipin perusteella ollut myös Jakobin mieleen.
Kävin katsomassa nuo mainitsemasi Henrik Larssonin reaktiovideot, enkä aikoihin ole moiseen takinkääntäjään törmännytkään. Ensi kertaa Bastua kuunnellessaan hän haukkuu paitsi Kaj'n myös Måns Zelmerlövin pataluhaksi ja Malmön semifinaalin jo ennakkoon historian surkeimmaksi ja ikävystyttävimmäksi.
Mutta kuinkas sitten kävikään. Kun semi oikeasti koittaa, hän tekee reippaan 180 asteen käännöksen ja kehuu BBB:n maasta taivaisiin. Yhden pienen virheen hän toki tekee julistaessaan faktaksi sen, että "ei tämä kyllä Melloa voita". No, erehtyväisiä ihmisiähän me ollaan. Linkitän tähän tuon jälkimmäisen videon muidenkin ihmeteltäväksi:
Minä kuulin BBB:n ekaa kertaa radiosta (Suomipop) ja se vaikutti voimakkaammin kuin mikään vuosikymmeniin. En nyt heti faniksi tullut, mutta kiinnostus heräsi niin paljon että Youtuben selailu alkoi ja katsoin Mellofinaalin. Tapoihini ei aiemmin kuulunut ollenkaan selailla Youtubea tai seurata Melloa. Eli sanoisin radiokuuntelun vaikuttaneen kohdallani merkittävästi.
Hauska nähdä, miten dansband-parodia uppoaa kanadalaiseen Grimiin. Yleensähän Grim on aika nopeasti tajunnut nämä KAJ'n biisit, mutta tämä dansband genre on ihan omanlaisensa ja vissiinkin aika ruotsalainen juttu. Toki siinä on niin mainio se tekstin ja musiikin ristiriita, että se jo yksistään herättää kuulijassa hilpeyttä ja saa naureskelemaan. Ja Jakobhan on aivan hurmaava.
Vierailija kirjoitti:
Hauska nähdä, miten dansband-parodia uppoaa kanadalaiseen Grimiin. Yleensähän Grim on aika nopeasti tajunnut nämä KAJ'n biisit, mutta tämä dansband genre on ihan omanlaisensa ja vissiinkin aika ruotsalainen juttu. Toki siinä on niin mainio se tekstin ja musiikin ristiriita, että se jo yksistään herättää kuulijassa hilpeyttä ja saa naureskelemaan. Ja Jakobhan on aivan hurmaava.
Ainoa huomautettava asia oli, ettei Kevin esiintynyt siinä. Olikos se niin, että heti tämän jälkeen lavan valtasi mannen, myten, Mäskis-Gunnar?
En oikein usko, että Grim oivaltaisi dansband-yhteyden. Mistä hän voisi tietää mitään tällaisesta ruotsalaisen kulttuurin pienestä yksityiskohdasta. Valitettavasti hän ei pysty ymmärtämään myöskään Jakobin kielenvaihtoa riikinruotsiin. Luulen, että hän keskittyy tylyn tekstin ja imelän esitystyylin herkulliseen konfliktiin. Sitten kommenteissa varmaan joku innokas kiiruhtaa valistamaan häntä muusta.
Hamiltonista olen nähnyt vain joitakin pätkiä Youtubessa. Monet musikaalinörtit tätä teosta kyllä kehuvat. Onko tuo nyt sitten hiphop- vai rap-musikaali sitten. Ilmeisesti kuitenkin "läpilaulettu tai - räpätty" eli ei puherooleja. Mutta ollut ymmärtääkseni menestys maailmalla.
Mä en edes suomalaisena ollut koskaan kuullut mistään ruotsalaisesta dansband-kulttuurista ennen kuin luin sellaisen olemassaolosta jostakin Vägg i vägg -kommentista. Kun näin biisin ensi kertaa (varmaan osana Kaj10-konserttia), mua kyllä huvitti Jakobin aksentti, mutta en ollenkaan tajunnut, että sille oli tietty syy. Tässä on kajahtamisen myötä tullut opittua paljon uutta.
"Ainoa huomautettava asia oli, ettei Kevin esiintynyt siinä. Olikos se niin, että heti tämän jälkeen lavan valtasi mannen, myten, Mäskis-Gunnar?"
Yksi Kevinin bravuureista! Mäskis-Gunnar ja Hald käftan (no dansar vi) on Gambämarkista ihan lempibiisejä. Menee tällaiselle entiselle diskohileelle mukavasti jalan alle. Ja mitkä tanssikoreografiat! Pojat muutamissa haastatteluissa ovat vaatimattomasti sanoneet etteivät ole mitään tanssijoita. Kyllä näyttää onnistuvan sekin. Varmasti tietenkin harjoiteltu paljon, vaatii toistoja ja toistoja. Mutta lopputulos on oikein hyvä ja sujuva. Ei heillä todellakaan ole "två vänsterfötter", vaikka Dan-Ole sanoisi mitä.
Hei, siis Axelin syntymäpäiväkö tänään! Onpas kiva. Mä näen sieluni silmillä, kuinka kaikki versiot kukin tahoillaan juhlii omalla tavallaan. Eloveena-Axel ehkä vetää ylimääräisen lautasellisen puuroa, ja kirjailija-Axel voisi vaikka kirjoittaa itselleen onnittelurunon.
Vierailija kirjoitti:
Hamiltonista olen nähnyt vain joitakin pätkiä Youtubessa. Monet musikaalinörtit tätä teosta kyllä kehuvat. Onko tuo nyt sitten hiphop- vai rap-musikaali sitten. Ilmeisesti kuitenkin "läpilaulettu tai - räpätty" eli ei puherooleja. Mutta ollut ymmärtääkseni menestys maailmalla.
Ainakin jossain vaiheessa se oli nähtävissä Disney plussalla. Oli todella hyvä silläkin tavalla, suosittelen! Koskettava tarina ja hyvä musiikki, vaikka hiphop/rap ei ole and yhtään minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Hei, siis Axelin syntymäpäiväkö tänään! Onpas kiva. Mä näen sieluni silmillä, kuinka kaikki versiot kukin tahoillaan juhlii omalla tavallaan. Eloveena-Axel ehkä vetää ylimääräisen lautasellisen puuroa, ja kirjailija-Axel voisi vaikka kirjoittaa itselleen onnittelurunon.
Näin jo kuvan, jossa hän syö aamupuuroa shampanjan kera🥂
Tietääkö muuten kukaan, koska Määnin on syntynyt? Marlenelta on varmaan turha kysyä; veikkaan, että hänen muistikuvansa tapahtumasta ovat hämärät.