Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (15420)

Vierailija
13081/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meille Vörjeans-faneille fanin tekemä pride-henkinen Tommy Tall -kooste, jossa mukana myös pätkiä vanhemmasta ainakin minulle ennennäkemättömästä materiaalista.

Vierailija
13082/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satumaa on ihana! 

Nyt kun nämä UMK-artistit ovat näköjään osallistuneet YleX:n Laula se -haasteeseen, niin tuli mieleen katsoa KAJ:n vastaava, oliskohan peräisin viime syksyltä. Minusta vähän tuntuu, etten ollut sitäkään nähnyt aiemmin, tai sitten en vaan muista. Miten hauska sekin! Kyllä huomaa, että monenlaista musiikkia on kuunneltu ja Melloja seurattu tiiviisti vuosien varrella, niin hyvin hommasta selvisivät. 

https://www.instagram.com/reel/DQYxtUyCI5H/

Tässä linkki tuohon. Oli se täällä varmaan viime syksynä, mutta sitä kelpaa katsoa uudestaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13083/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä meille Vörjeans-faneille fanin tekemä pride-henkinen Tommy Tall -kooste, jossa mukana myös pätkiä vanhemmasta ainakin minulle ennennäkemättömästä materiaalista.

En nyt haluaisi lietsoa mitään salaliittoa, mutta mutta... 

Määnin vuonna 2020 Smak i lagissa.  Ja Axel uusimmissa mainosvideoissa. Samanlainen sänki. Lähes samanlaiset hiukset. Mitä täällä tapahtuu?!!

Onko ne vaihtaneet Axelin Määniniin? Pukeneet Määninin valeasuun! Eli Axelin vaatteisiin ja laittaneet Axelin silmälasitkin, jotta ei huomattaisi mitään. Mutta miksi? Mitä ne meinaavat? Ja minne Axel tai siis Axelit on laitettu? Ja miksi?

Vierailija
13084/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Tommy rakastaa Määniniä. Menee varmaan vielä hyvän aikaa, ennen kuin hän tajuaa, mitä se tarkoittaa. Määninillä menee mahdollisesti vielä vähän kauemmin. Mutta toivon, että heistä tulee onnellisia.

Toiseksi. Se tuoreimman mainosvideon Axel on mun nähdäkseni aivan uusi. Minimaalinen virhe matriisissa on aiheuttanut sen, että siinä on häivähdys vuoden 2020 Määniniä. Munkin aivoni ylikuumentuivat, kun yritin hahmottaa tilannetta. Taidan poistua nyt keskustelusta ja keittää iltateet.

Vierailija
13085/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin. Tommy rakastaa Määniniä. Menee varmaan vielä hyvän aikaa, ennen kuin hän tajuaa, mitä se tarkoittaa. Määninillä menee mahdollisesti vielä vähän kauemmin. Mutta toivon, että heistä tulee onnellisia.

Toiseksi. Se tuoreimman mainosvideon Axel on mun nähdäkseni aivan uusi. Minimaalinen virhe matriisissa on aiheuttanut sen, että siinä on häivähdys vuoden 2020 Määniniä. Munkin aivoni ylikuumentuivat, kun yritin hahmottaa tilannetta. Taidan poistua nyt keskustelusta ja keittää iltateet.

Tää kuulostaisi järkeenkäyvältä, uusi Axel. Ja paljon rauhoittavammalta, meinasi aivo vinksahtaa. Kerrankos joku pieni kopiointivirhe sattuu. On kyllä aika tuoreen ja kiiltävän oloinen Axel, suoraan pakasta vedetty. Mistähän noita saa? Kaverin puolesta kyselen.

Vierailija
13086/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, tai siis yksi mun kaverini, olisi erityisen kiinnostunut kirjailija-Axelista. Yksi sellainen tekisi kyllä kenen tahansa olkkarista tosi kodikkaan paikan. Se lukisi sohvannurkassa ääneen omia kirjojaan ja kaikkia muitakin kirjoja, mitä hyllystä löytyy. Välillä se syventyisi kirjoittamaan uusia kirjoja ja ehkä antaisi tekstinpätkiä koeluettaviksi. Kirjoittaessaan se voisi hiljaa hyräillä jotain rauhallista melodiaa.

Vierailija
13087/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta... osaakohan kirjailija-Axelkin laulaa? Vai tekevätkö ne kaikki omia asioitaan vain? 

Vierailija
13088/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelin illalla tämä vuosi sitten tehdyn Duellen-podin enkä lakkaa ihastelemasta Jakobin nokkeluutta ja tietämyksen laajuutta, kun hän pohtii vastauksia tietokilpailukysymyksiin. Enkä hänen intoaan. Tävlingsmänniska näkyy tosiaan olevan tävlingsmänniska. Joka silti kovasti toppuuttelee, kun haastattelija usuttaa Kaj'ta tavoittelemaan Mellosta voittoa, kun mukaan kerran lähtevät. Hänhän niin uskoi tietävänsä, mitkä kisat on mahdollista voittaa ja mitä ei.  :)

Hauska tieto myös, että häntä ei saa kutsua julkkikseksi, syystä että sana on niin äklö. Täytyy jatkossa sitten sanoa vaan kulturentreprenör, kuten hän virallisiin papereihin kirjoittaa.

Tämä oli se ohjelma, jossa Jakob paljastui kovaksi treenaajaksi. Kolme kertaa elopainon verran penkkipunnerruksessa tai vastaavassa.

Kysymykset oli kyllä tosi

Mä laitoin taustakuvaksi sen muutama päivä sitten linkatun nobelin arvoisen hymyn. Se on mun yleislääke kaikkeen, ei voi olla kurja päivä jos sitä katsoo. Siitä kuvakulmasta vasta oikein tajusin, että hymyn alapuolella on myös melkoiset olkapäät, ei pelkät hello arms. Ihme kulturentreprenör. 

Vierailija
13089/15420 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun perjantaicover-suosikkeja on tää Satumaa. Jakob keskittyy niin huolellisesti siihen, että ällät kuulostaisivat suomalaisilta eikä dalagubben-älliltä. Aika hyvin onnistuukin. Ja Axelin viulukin soi hyvin suomalaisessa tanssilavatunnelmassa, ei puhettakaan mistään dansbandeista.

https://www.youtube.com/shorts/D7YHPzvSLss

Se löi kyllä ällikällä. Kuulen siinä sekä Olavi Virtaa että romaninuottia. Ja ties mitä muuta, en ole kauhean perillä tangolaulajista. Sittenhän voi ruveta joutessaan tangokuninkaaksi, jos ei muuta puuhaa satu olemaan. Onko Jakobistakin siis useampi kopio, yksi treenaa ja toinen juoksee pallon perässä, kolmas kirjoittaa lapsille, neljäs rakastaa Alfonsia niin että menee nimet sekaisin Julian kanssa. Ja neljäs laulaa salaa tangoa. Käyköhän valepuvussa tangomarkkinoillakin? 

Vierailija
13090/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta... osaakohan kirjailija-Axelkin laulaa? Vai tekevätkö ne kaikki omia asioitaan vain? 

Osaa varmasti. Kaikki osaavat laulaa. Olen päättänyt näin, joten se on totta.

Vierailija
13091/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjailijat osaa hyräillä. Ei välttämättä laulaa, mutta hyräillä. Pätee myös kirjailija-Axeliin. Tämäkin on totta, koska Kaj-maailmassa kaikki on totta, minkä haluaa olevan totta.

Kun nyt Axeleista puhutaan, mä ottaisin sen viulistiversion. Lempeät jousisävelet loisi valoa talviaamuihinkin. Jakobeista kelpaisi tulinen tangovariantti. Mutta erityisen kipeästi kaipaisin yhtä handyman-Keviniä, kun itselläni on peukalo totaalisen keskellä kämmentä.

Vierailija
13092/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihana video oli linkattu pienemmän faniryhmän facebookiin viime vuoden Mello-finaalista. Videolla on kuvattu hetket juuri ennenkuin pojat astuvat lavalle, BBB:n esityksen viimeiset tahdit, ja hetket, kun pojat poistuvat lavalta. Ja yleisö huutaa ja hurraa. Sen tunnelman ja jännityksen kyllä aistii ihan käsinkosketeltavasti. Jakob on aivan valtavan keskittyneen oloinen juuri ennen esitystä, kun heittävät yläfemmat. Vaikka ovat kokeneita esiintymisen ammattilaisia, niin tuo tilanne on varmasti ollut aivan ainutlaatuinen. Melkein itsekin tässä liikuttuu, kun tuota katsoo. 

Video on kuulemma KAJ'n instastooreissa, mutta mulla kun ei ole instaa olemassakaan, niin kaikki tällaiset on uutta katsottavaa. Kiva, kun näitä videoita joku ystävällinen sielu laittaa tuohon ryhmään, niinkuin tällekin palstalle. 

Vierailija
13093/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi noista facen faniryhmistä nyt olikaan pienempi ja kumpi isompi? Toinen on siis julkinen ja toinen suljettu.

Vierailija
13094/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi noista facen faniryhmistä nyt olikaan pienempi ja kumpi isompi? Toinen on siis julkinen ja toinen suljettu.

Pienempi ryhmä on julkinen - ainakin vielä. Ilmeisesti sielläkin on jotain harkintaa ollut tehdä ryhmästä yksityinen. 

Pienemmän ryhmän jäsenmäärä kasvaa näköjään koko ajan, pitkälti yli 10.000 jäsentä  tällä hetkellä. Ei sekään siis enää kovin pikkuruinen ole 😊

Vierailija
13095/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi ryhmä on julkinen - ainakin vielä. Ilmeisesti sielläkin on jotain harkintaa ollut tehdä ryhmästä yksityinen. 

Pienemmän ryhmän jäsenmäärä kasvaa näköjään koko ajan, pitkälti yli 10.000 jäsentä  tällä hetkellä. Ei sekään siis enää kovin pikkuruinen ole 😊

Sen nimi on siis Tillsammans följer vi KAJ.

Vierailija
13096/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tumpelo etsii etsii eikä löydä. Siis tuota videota, joka on kuvattu Mello-finaalista. En löydä Tillsammans följer vi Kaj -sivuilta enkä Kaj'n instasta. Ehkä kaikki videot ja postaukset ei näy kaikille, vaan ihan satunnaisesti jokaiselle jotain? Vai olenko vaan niin ylivertaisen pöljä?

Vierailija
13097/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi tumpelo etsii etsii eikä löydä. Siis tuota videota, joka on kuvattu Mello-finaalista. En löydä Tillsammans följer vi Kaj -sivuilta enkä Kaj'n instasta. Ehkä kaikki videot ja postaukset ei näy kaikille, vaan ihan satunnaisesti jokaiselle jotain? Vai olenko vaan niin ylivertaisen pöljä?

Ne pätkät löytyvät KAJ'n Instassa Mello-täpän takaa aika lopusta. Tämä Faceen jaettu on ilmeisesti niistä kooste.  Suositaan mielellään aina KAJ'n omaa tiliä, jos mahdollista, niin siitä on heille hyötyä. Tässä linkki kuitenkin FB:hen: https://www.facebook.com/share/v/1GzkiHdMUj/

Vierailija
13098/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiikohan linkki? Luulen, että tästä on kyse. Otin instasta. On facessakin, mutta se oli valunut jo aika alas.

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MzUxNDAwNjQyMTkzODc1?

Vierailija
13099/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusen tack! t. Tumpelo

Vierailija
13100/15420 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tusen tack! t. Tumpelo

Ole hyvä! Ja siellä Instassahan on valtava aarreaitta vuosien varrelta.  Karar i arbeitin puffit ovat hauskoja ja Vörjeansilla on oma tilinsä. Minä en ainakaan tiedä, voisiko Instaa selata vanhimmasta uusimpaan. Sinne alkuun pääseminen on aika hidasta ja siellä on harvinaisempaa matskua.