Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (13089)
No niin. Nyt uhkaa sitten peliriippuvuuskin.
Vierailija kirjoitti:
^ Mä olen aina iloinnut siitä, että mun äidinkieleni on kaunis ja harvinainen suomi. Mutta Kaj'hin tutustuttuani olen ollut melkein kateellinen ruotsinkielisille. Sataprosenttisesti suomenkielisenä ei tosiaankaan kykene nauttimaan poikien teksteistä sillä tavoin kuin ruotsinkieliset. Räpistelen silti parhaani mukaan, eihän hunajapurkilta pysty poissakaan pysyttelemään, kun sen on kerran löytänyt.
Mitä turhia, mä olen nyt kahden tuntemani gumin kanssa jutellut, eivätkä ymmärrä pameja. Mutta tässä on vöyrinkurssi illan iloksi, tuli ehdotuksissa vastaan:
Tässä neuvoja seuraavalle Mello-voittajalle. (Toivottavasti linkki toimii)
KAJ:s tips till nästa Mello-vinnare | seenthis | Expressen https://share.google/ftzG2rDTkSWVZuzZY
^ Voi stackars pojkar. Heille on tosiaan jäänyt trauma liian pitkistä ruokaväleistä. :D
Voi voi, toivottavasti kajkki festivaali- ja tapahtumajärjestäjät ymmärtää jatkossa konsultoida meitä kajahtaneita. Meiltähän tulee kuin apteekin hyllyltä tarkat ohjeet Kaj'sta huolehtimiseen. Se pitää olla varma matin (kallna ei missään tapauksessa käy) neljän tunnin välein ja bäkkärin pöydällä riittävästi kuumaa kahvia, karjalanpiirakoita ja mokkapaloja.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, toivottavasti kajkki festivaali- ja tapahtumajärjestäjät ymmärtää jatkossa konsultoida meitä kajahtaneita. Meiltähän tulee kuin apteekin hyllyltä tarkat ohjeet Kaj'sta huolehtimiseen. Se pitää olla varma matin (kallna ei missään tapauksessa käy) neljän tunnin välein ja bäkkärin pöydällä riittävästi kuumaa kahvia, karjalanpiirakoita ja mokkapaloja.
Ei missään nimessä possumunkkeja eikä punaista limpskaa. Eikä muutenkaan mitään hiilihappopitoista juomaa.
Mä kuulun niihin myöhäisherännäisiin, jotka löysivät Vörjeansin vasta pitkään KAJ'n jälkeen. Viikonloppuna selailin taas youtubea ja törmäsin tähän biisiin. Te Vörjeansiin enemmän perehtyneet tottakaj biisin tiedättekin. Olen kyllä nähnyt tämän jossain vaiheessa aiemmin ja ehkä myös kuunnellut, mutta sittemmin jotenkin mennyt aina tästä ohi. Mutta nytpäs kuuntelin, ja onhan tämä rempseätä menoa 😄.
"Mitä turhia, mä olen nyt kahden tuntemani gumin kanssa jutellut, eivätkä ymmärrä pameja. Mutta tässä on vöyrinkurssi illan iloksi, tuli ehdotuksissa vastaan."
Kiitos kannustuksesta, rohkaistuin. Hyvä tietää, että gummitkin ovat vähän ulalla. Samoin kiitos kurssivideosta. Askel askeleelta ja sana sanalta sitä tässä opitaan pammiakin, suomalaisella sisulla.
Olen kotona vatsataudissa ja kuuntelen muumimaratonia. Ruben Stiller luki juuri Tuhotulvasta kohdan, jossa Muumimamma sanoo, että muumipeikkojen on saatava kunnollista lämmintä ruokaa. Se osuu henkilökohtaisesti huonoon hetkeen, mutta KAJ-fania ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotona vatsataudissa ja kuuntelen muumimaratonia. Ruben Stiller luki juuri Tuhotulvasta kohdan, jossa Muumimamma sanoo, että muumipeikkojen on saatava kunnollista lämmintä ruokaa. Se osuu henkilökohtaisesti huonoon hetkeen, mutta KAJ-fania ilahduttaa.
Paranemista!
Oli harmi, ettei ketään KAJ'sta lopulta saatu mukaan muumimaratoniin, vaikka muuten olikin ihana seurata. Ehkä aikataulut eivät lopulta sopineet.
Mä kuuntelin illalla tämä vuosi sitten tehdyn Duellen-podin enkä lakkaa ihastelemasta Jakobin nokkeluutta ja tietämyksen laajuutta, kun hän pohtii vastauksia tietokilpailukysymyksiin. Enkä hänen intoaan. Tävlingsmänniska näkyy tosiaan olevan tävlingsmänniska. Joka silti kovasti toppuuttelee, kun haastattelija usuttaa Kaj'ta tavoittelemaan Mellosta voittoa, kun mukaan kerran lähtevät. Hänhän niin uskoi tietävänsä, mitkä kisat on mahdollista voittaa ja mitä ei. :)
Hauska tieto myös, että häntä ei saa kutsua julkkikseksi, syystä että sana on niin äklö. Täytyy jatkossa sitten sanoa vaan kulturentreprenör, kuten hän virallisiin papereihin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelin illalla tämä vuosi sitten tehdyn Duellen-podin enkä lakkaa ihastelemasta Jakobin nokkeluutta ja tietämyksen laajuutta, kun hän pohtii vastauksia tietokilpailukysymyksiin. Enkä hänen intoaan. Tävlingsmänniska näkyy tosiaan olevan tävlingsmänniska. Joka silti kovasti toppuuttelee, kun haastattelija usuttaa Kaj'ta tavoittelemaan Mellosta voittoa, kun mukaan kerran lähtevät. Hänhän niin uskoi tietävänsä, mitkä kisat on mahdollista voittaa ja mitä ei. :)
Hauska tieto myös, että häntä ei saa kutsua julkkikseksi, syystä että sana on niin äklö. Täytyy jatkossa sitten sanoa vaan kulturentreprenör, kuten hän virallisiin papereihin kirjoittaa.
Kiitos vinkistä. Kuuntelenkin tämän uudestaan vaikka tänään. Olen tainnut pari kertaa kuunnella, mutta en nyt muutamaan viikkoon.
Minä katselin eilen Jakobia tässä viimekeväisessä Mello-voiton jälkeisessä haastattelussa. Tässä on neljä osaa ja englanninkieliset käännökset mukana. Olen toki tämänkin nähnyt ehkä pari kertaa, mutta oikein hyvä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli se ohjelma, jossa Jakob paljastui kovaksi treenaajaksi. Kolme kertaa elopainon verran penkkipunnerruksessa tai vastaavassa.
Kysymykset oli kyllä tosi vaikeita! En ole kuunnellut muita jaksoja, joten en tiedä olivatko nämä poikkeuksellisen vaikeita.
Kilpailuvietti tosiaan tuli esiin. Hän oli jopa kuunnellut edellisen jakson ja kritisoi kun silloiselle kilpailijalle annettiin monta yritystä.
Mä en ollut tiennyt, ettei Vörjeans ole Vöyrin ainoa volvoräägörjengi. Myös Kaj tykkää naapurimaan kärryistä. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollut tiennyt, ettei Vörjeans ole Vöyrin ainoa volvoräägörjengi. Myös Kaj tykkää naapurimaan kärryistä. :)
Tää perantaicoveri on kyllä hauska. :-) Toivebiisinähän he sen esittävät, mutta vaikuttavat kyllä oikein innostuneilta.
Hauska nähdä tässäkin kun Jakob soittaa Axelin bassoa, jotta hän voi soittaa viulua.
Juu, ja monesti näitä perjantaicovereita katsoessa miettiikin, että pojilla on takuulla ollut tosi hauskaa näitä tehdä. Iloista meininkiä näissä. Ja se Jakobin kuuluisa pokka ei läheskään aina meinaa pitää ollenkaan. Kivasti myös soittelevat ristiin rastiin noita eri instrumentteja. Jakob on muuten yllättävän hyvä ja uskottava rumpali muutamassa coverissa. Tai no, yllättävä ja yllättävä, musikaalisesti lahjakkaalta ja esiintymiskykyiseltä heittäytyjältä taitaa sujua puolittain itsestään nuo soittohommat. Nämä coverit on kyllä kivoja!
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja monesti näitä perjantaicovereita katsoessa miettiikin, että pojilla on takuulla ollut tosi hauskaa näitä tehdä. Iloista meininkiä näissä. Ja se Jakobin kuuluisa pokka ei läheskään aina meinaa pitää ollenkaan. Kivasti myös soittelevat ristiin rastiin noita eri instrumentteja. Jakob on muuten yllättävän hyvä ja uskottava rumpali muutamassa coverissa. Tai no, yllättävä ja yllättävä, musikaalisesti lahjakkaalta ja esiintymiskykyiseltä heittäytyjältä taitaa sujua puolittain itsestään nuo soittohommat. Nämä coverit on kyllä kivoja!
Samaa mieltä! Erityisesti näistä Jakobin rumpuhommista jäänyt mieleen se Pokemon-biisi, ei kuulosta ihan helpolta soittaa ja laulaa sitä samaan aikaan.
Mun perjantaicover-suosikkeja on tää Satumaa. Jakob keskittyy niin huolellisesti siihen, että ällät kuulostaisivat suomalaisilta eikä dalagubben-älliltä. Aika hyvin onnistuukin. Ja Axelin viulukin soi hyvin suomalaisessa tanssilavatunnelmassa, ei puhettakaan mistään dansbandeista.
Satumaa on ihana!
Nyt kun nämä UMK-artistit ovat näköjään osallistuneet YleX:n Laula se -haasteeseen, niin tuli mieleen katsoa KAJ:n vastaava, oliskohan peräisin viime syksyltä. Minusta vähän tuntuu, etten ollut sitäkään nähnyt aiemmin, tai sitten en vaan muista. Miten hauska sekin! Kyllä huomaa, että monenlaista musiikkia on kuunneltu ja Melloja seurattu tiiviisti vuosien varrella, niin hyvin hommasta selvisivät.
Mun on vaikea ymmärtää, mitä yhteistä joku muka on löytänyt Elovena-Axelista ja Määninistä. Suurennuslasilla olen katsellut, ja eri planeetoiltahan nuo kaksi ovat. Tsekatkaa nyt vaikka tämä Lucia-klippi:
https://www.instagram.com/reels/DQ9Gxe6iIdC/