Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13089)

Vierailija
13001/13089 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oura-sormus, ollut jo aikaisemmin.

Vierailija
13002/13089 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat nyt niin valovoimaisia Ruotsissa, että heidän mahdollinen esiintymisensä finaalissa jättäisi uuden Mellovoittajan varjoonsa. Joten veikkaan, että ovat huomenna mukana, mutta finaali-iltana Espoossa Emmoja pokkaamassa (peukut pystyyn!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13003/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://youtube.com/shorts/itz59LH1qT4?si=zx8GgZlQjM4cAqwp

Tässä viimekeväisessä klipissö Jakob vetää sellaisen murrepläjäytyksen, että en vieläkään melkein vuoden murretta kuunneltuani ymmärrä siitä mitään. Tiedän kyllä kommentteja luettuani suunnilleen mitä hän sanoo.

Vierailija
13004/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kajkki Grimin Kaj-reaktiot löytyy nyt (tai ehkä ovat löytyneet jo pitkään, mutta mä huomasin tämän vasta eilen) yhdeltä listalta. Katsoin yötä myöten koko listan läpi (musikaaleja lukuun ottamatta) ja nautin. Todella hauska seurata, kuinka Grim matkan varrella muuttuu arvioijasta faniksi ja kuinka hän paljastelee pieniä yksityiskohtia myös omasta elämästään. Täytyy toivoa, että saadaan vielä arvioita kokonaisista konserteista ja tv-tallenteista.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLP8d5TqaXFh8YarL5gfvVb2C3nFgLwxUE

On tuo lista ollut olemassa jo aiemminkin, mutta en tiedä kuinka kauan. Viestisi innoittamana mäkin vietin eilisillan katsomalla suurimman osan Grimin KAJ-videoista (pl. musikaalit) läpi. Osan olen katsonut aiemminkin jo moneen kertaan, mutta jotenkin tykkään niistä niin että jumituin taas katsomaan uudelleen. En sitten ehtinyt kirjoittaa enää tännekään kun kello livahti yli yhdentoista. 🙂

Elovena-mainoskin oli kiva. 😄

Vierailija
13005/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuunnellut Grimin reaktioita muutamaan kertaan, mutta Karaoke-reaktiota en ollut kuunnellut kuin ehkä kerran aikaisemmin. Kuuntelin sen nyt uudestaan kun hän kertoi kuuntelevansa sitä usein. Reaktiovideostakin näkee että hän todellakin rakastui kappaleeseen. 
Itsekin pidän siitä paljon ja oikeastaan ihmettelen miksei se ole saanut vielä enemmän huomiota. Onkohan se jotenkin vanhanaikainen ja liikaa valtavirrasta poikkeava? En osaa arvioida kun en seuraa musiikkiskeneä aktiivisesti. 
Livenä tämä toimii erityisen hyvin! 

Vierailija
13006/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuunnellut Grimin reaktioita muutamaan kertaan, mutta Karaoke-reaktiota en ollut kuunnellut kuin ehkä kerran aikaisemmin. Kuuntelin sen nyt uudestaan kun hän kertoi kuuntelevansa sitä usein. Reaktiovideostakin näkee että hän todellakin rakastui kappaleeseen. 
Itsekin pidän siitä paljon ja oikeastaan ihmettelen miksei se ole saanut vielä enemmän huomiota. Onkohan se jotenkin vanhanaikainen ja liikaa valtavirrasta poikkeava? En osaa arvioida kun en seuraa musiikkiskeneä aktiivisesti. 

Karaoke-videon jekku on siinä, että se on niin täydellisen vanhanaikainen. Nuoremmat eivät ehkä muista noita vähän suttuisia taustoja, eivätkä siksi ymmärrä sen arvoa. En tosin itse ole käynyt karaokessa vuosiin, joten en tiedä miten virtaviivaista se nykyään on. Karaoke oli uutena vuotena juuri oikea kappale pitämään tempon yllä BBB:n jälkeen. Se on todella hyvä bilekapplae.

Vierailija
13007/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle "nostalgikolle" kuten minä KAJ-musiikki on todella nautinnollista ja viihdyttävää kuunneltavaa ja katsottavaa juurikin siksi, kun se ei ole valtavirtaa. Mä rakastan noita viitteitä 70-, 80- ja 90- luvun musiikkityyleihin, mitä KAJ'lla on monissa biiseissään. Ja tässä Karaokessa on ihanasti kaikuja myös Suomi-iskelmästä. Muistan, kun Karaoke julkaistiin, niin jotkut (ehkä nuoremmat??) kommentoijat pitivät vanhanaikaisena ja moittivat videota huonosti ja kökköisesti toteutetuksi. Samaa mieltä, että tämähän justiinsa oli "the Juttu". Oivallisesti tehty video juuri tämän biisin nostalgiahenkeen sopivaksi. KAJ'lla ei petä tyylitaju mun mielestä koskaan. Kaikki asiat ja yksityiskohdat on mietitty loppuun asti.

Vierailija
13008/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ on kaikessa tekemisessään liian valtavirrasta poikkeava, eikä osu esimerkiksi radioiden tarkasti määrittyyn konseptiin ja kohdeyleisöihin. Siksi varmaan jää helposti huomiotta, kun tiukasti konseptin mukaisesti miettivät tahot eivät tiedä minne heidän biisinsä sijoittaisivat.

Ja juuri siksi me olemme niin hullaantuneita heistä. Meidät ihmisetkin kun yritetään lokeroida tiukkaan lokeroon, tämä porukka osoittaa, että ei tarvitse. Voimme olla yhtä aikaa keski-ikäisiä tantteja, fanittaa kuin teini-ikäiset, kantaa vastuuta kuin aikuiset, mutta olla samanaikaisesti vähän hupsu. Siksi rakastamme biisejä, jotka ovat yhtä aikaa nerokkaita, höpsöjä, vakavia ja sarkastisia. Ja esittäjiään, jotka osaavat olla ovat asiallisia ja asiattomia.

Vierailija
13009/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat nyt niin valovoimaisia Ruotsissa, että heidän mahdollinen esiintymisensä finaalissa jättäisi uuden Mellovoittajan varjoonsa. Joten veikkaan, että ovat huomenna mukana, mutta finaali-iltana Espoossa Emmoja pokkaamassa (peukut pystyyn!).

Joo minäkin niin toivon, että joku Emma heille napsahtaisi, mutta pelkäänpä että niin ei välttämättä käy. Tuo Ares on nyt niin suosittu ja pinnalla, että taitaa korjata potin. Ei mitään Aresta vastaan, symppiksen oloinen tyyppi ja kaikkea hyvää hänelle urallaan. Hänkin ilmeisesti puurtanut jo joitakin vuosia, mutta noussut suurempaan suosioon vasta nyt. 

Joka tapauksessa olen erittäin iloinen, että KAJ on ehdolla, vähän etukäteen ajattelin, että ei taida päästä edes sinne asti.

Vierailija
13010/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta videomateriaalia pitkästä aikaa! Kaupallinen yhteistyö Elovenan kanssa jatkuu! Ja onko kuvattu äänitysstudiossa, uutta musiikkia taas tuloillaan?

https://www.tiktok.com/@humorgruppen.kaj/video/7601157706778447126

No niin nyt on syynätty tämä mainospätkä hyvin tarkkaan. Ensin ajattelin, että voisihan se olla aiemmin kuvattu ja nyt vasta julkaistu, mutta Axelin parransänki on kyllä uutta. Sopii hänelle hyvin.

TAAS ne ovat vaihtaneet Axelin! Luulevat, ettei me huomata, mutta ei meitä näin helposti vedätetä.

Vierailija
13011/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan Ruotsin Grammis-ehdokkaat julkaistaan? Viime vuonna julkaistiin helmikuun alussa, mutta silloin gaala järjestettiin maaliskuun lopulla, ilmeisesti tänä vuonna vasta vähän ennen vappua. Mitä veikkaatte, tuleeko KAJ'lle sieltä ehdokkuuksia?

Vierailija
13012/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on siis ehdokkuuskelpoinen kyllä julkaistuaan kolme kappaletta viime vuoden aikana (Ruotsissa on jopa Vuoden biisi-kategoriassa vaatimuksena, että täytyy olla julkaissut kolme kappaletta vuoden aikana jotta voi päästä ehdokkaaksi. Suomen Emma-gaalassa tuo vaatimus koskee vain artisti/yhtye-kategorioita, Vuoden biisi-ehdokkaaksi voi päästä vaikka kyseinen kappale olisi ollut ainoa julkaisu kuluneelta vuodelta)

Vierailija
13013/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta videomateriaalia pitkästä aikaa! Kaupallinen yhteistyö Elovenan kanssa jatkuu! Ja onko kuvattu äänitysstudiossa, uutta musiikkia taas tuloillaan?

https://www.tiktok.com/@humorgruppen.kaj/video/7601157706778447126

No niin nyt on syynätty tämä mainospätkä hyvin tarkkaan. Ensin ajattelin, että voisihan se olla aiemmin kuvattu ja nyt vasta julkaistu, mutta Axelin parransänki on kyllä uutta. Sopii hänelle hyvin.

TAAS ne ovat vaihtaneet Axelin! Luulevat, ettei me huomata, mutta ei meitä näin helposti vedätetä.

Arvasin että joku kommentoi jälleen uuden version tulleen esiin😂

Joku kommentoi Facessa että tämä on vähän Määninin näköinen. Näyttää jopa sukulaiselta.

Vierailija
13014/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaoke on pitkään tehnyt mun päässäni hiljaista myyräntyötä, ja taannoin tajusin siitä tulleen mun huippusuosikkejani. Alkuun suhtauduin vähän torjuvasti (niin kuin siihen edeltäväänkin Warner-tuotokseen), koska se ei muistuta perinteistä Kaj'ta, ja pidin sanoitusta heppoisena. Sitten tuli mieleen Kaj'n oma huomautus, että osa heidän tuotannostaan on aina tehty pelkästään ilahduttamaan ja viihdyttämään, ilman sen syvempää ideaa tai tekstien monikerroksisuutta.

Niinhän se tietysti on. Kepeille, hyväntuulisille biiseille on oma lokeronsa, ja niitäkin tarvitaan. Karaokessa tärkeintä on vangitseva melodia, joka on näköjään kietonut mut pauloihinsa samalla lailla kuin mikrofonipiuha Axelin siinä mainoskuvassa. Meir karaoke, jaa.

Vierailija
13015/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja juuri siksi me olemme niin hullaantuneita heistä. Meidät ihmisetkin kun yritetään lokeroida tiukkaan lokeroon, tämä porukka osoittaa, että ei tarvitse." 

Näinpä! Tuolla facessa joku pohdiskeli (huumorimielellä) mistä sen oikein tietää, milloin olisi aika yrittää pyristellä tästä KAJ-kuplasta irti. Eli tarkoitti varmaan, että milloin alkaa olla jo "liian" KAJahtanut 😉. Siihen moni on kommentoinut vastaukseksi, että eihän missään nimessä tarvitse eikä edes kannata yrittää irti. Parempi pysyä tässä kuplassa vaan, täällä on kaikki niin paljon hauskempaa. Tästä ei voi kuin olla samaa mieltä 😄. Tää on vaan niin hauskaa ja ihanaa! 

Vierailija
13016/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, milloin totuus Axeleista tihkuu tämän palstan ulkopuolelle. Pakko sen on joskus tapahtua. Ja silloin Seiska joutuu kaivamaan kätköistään suurimman otsikkofonttinsa. Toivotaan, että se on tarpeeksi tyydlig å klaar.

Vierailija
13017/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karaokesta on tullut mun suosikkikappale, se on mulla ykkösenä nyt ollut jo ainakin pari kuukautta! 
Youtubesta videon kautta sitä kuuntelen noin kerran viikossa. 

En osaa ruotsia hyvin, mutta tuosta laulusta tiettyjä kohtia osaan rallatella itsekin.

Eikä haittaa vaikka kaverit on noin puolet mun iästäni terveisin mies 61v

Vierailija
13018/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sekoilee tämä alusta jotenkin. Mun kirjoitusta edellä on siis tuo Karaokesta on tullut-kohdasta alkava teksti. Osa meni harmaalle osioille. 
M61v

Vierailija
13019/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla hyvin vanhanaikainen musiikkimaku. KAJn kappaleista suosikki vaihtelee usein ja fiiliksen mukaan. Tänään olen kuunnellut satunnaistoistolla ja huomasin pitäväni eniten Gunillasta ja Juri Gagarinista. Ei todellakaan moderneimmasta päästä. Minulla on muitakin erikoisia suosikkeja kuten Sämsta låtin.

Heidän tunnetuimmista kappaleista kestosuosikkini on Heimani i skick. Toimii sekä kuunneltuna että livenä.

Vierailija
13020/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sekoilee tämä alusta jotenkin. Mun kirjoitusta edellä on siis tuo Karaokesta on tullut-kohdasta alkava teksti. Osa meni harmaalle osioille. 
M61v

Hei kiva että täällä on myös miehiä! Veikkaan, että suurin osa meistä on keski-ikäisiä akateemisesti koulutettuja tätejä :D