Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13089)

Vierailija
13021/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla taitaa olla hyvin vanhanaikainen musiikkimaku. KAJn kappaleista suosikki vaihtelee usein ja fiiliksen mukaan. Tänään olen kuunnellut satunnaistoistolla ja huomasin pitäväni eniten Gunillasta ja Juri Gagarinista. Ei todellakaan moderneimmasta päästä. Minulla on muitakin erikoisia suosikkeja kuten Sämsta låtin."

Sun musiikkimakusihan vaikuttaa hyvin modernilta muhun verrattuna. Ennen kuin Kaj iski (ja se vasta oli tärähdys), mä kuuntelin melkein pelkästään 1800-luvun musiikkia, mitä nyt joskus uhkarohkeasti jotain 1900-luvun alusta. Kaj lennätti mut kerralla reilut sata vuotta eteenpäin, huhhuh. Hyvät suosikit sulla, arvostan. Muhun on tehnyt ehkä syvimmän vaikutuksen Tå vi e på pass. Mitkä rytmit, mikä tunnelma.

Vierailija
13022/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää sekoilee tämä alusta jotenkin. Mun kirjoitusta edellä on siis tuo Karaokesta on tullut-kohdasta alkava teksti. Osa meni harmaalle osioille. 
M61v

Hei kiva että täällä on myös miehiä! Veikkaan, että suurin osa meistä on keski-ikäisiä akateemisesti koulutettuja tätejä :D

Kiitos! Olen minä täällä jo muutamia kuukausia ollut ja tähänkin ketjuun jotakin jo kirjoitellut. 
Hienoa että ketju on paisunut tähän mittaan ja muuttunut asiapitoiseksi, positiiviseksi vaikka ketjun aloittaja oli törppö. Harvinainen poikkeus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13023/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä joku maininnut käyneensä Dragsvikin, kuka tädeistä se oli vai olisiko kuitenkin ollut mies. Ja onhan se vähän hassua, jos miehet eivät kirjoittaa osaisi, kun keikalle kuitenkin löytävät. Ja hei mies 61 v, Axelhan on mainittu muistaakseni 67-vuotiaaksi oikeasti, hänhän syntyi vanhana. Siinä sinulle oiva isoveli. 

Vierailija
13024/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kaj tänne kirjoittaa myös miehiä. Näkeehän sen keikkayleisöstäkin, kuinka paljon miehiä Kaj'n faneihin kuuluu. Jos taas puhutaan siitä toisesta, maskuliinisemmasta vöyriläisbändistä, niin musta näyttää (vanhojen videoiden perusteella), että Vörjeansin alkuperäinen perusyleisö koostuu valtaosaltaan miehistä. It takes one to know one, niin sanotusti.  :)

Vierailija
13025/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko suurempaa iloa olla kuin tässä? Ihan mahtavaa miten koko yleisö näyttää iloitsevan heidän kanssaan. Todellinen once in a lifetime -hetki heille. Kukapa olisi uskonut?

Vierailija
13026/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä haittaa vaikka kaverit on noin puolet mun iästäni terveisin mies 61v" 

Eikä mua yhtään haittaa, vaikka nämä pojat voisivat ikänsä puolesta olla  poikiani 😊. 

Juuri olen kelannut läpi kaikki Logomon keikan videot, kun itsekin olin siellä paikan päällä, ja fiilistellyt ja ajatellut, että tulisipa pian kesä ja uudet keikat! Terveisin seitsemääkymppiä lähestyvä täti. 

Vierailija
13027/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Vinner-esityksen linkittäjä! Oli päässyt melkein unohtumaan tuon hetken ainutlaatuinen tunnelma. Yleisössähän riemuitsee myös Mark Levengood, jonka kallo näyttää vielä tuossa vaiheessa olevan aktiivikäytössä.

Vierailija
13028/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on kyllä Kajssa nimenomaan kiva, että tekevät niin monen tyyppistä musiikkia. Mullakin on heidän tuotannostaan hyvin eri tyyppisiä suosikkeja. Ja kun ylipäätään diggailen esim. metallista ja rockista, musikaaleista, kauniista balladeista, kansanmusiikista niin eipä näitä kaikkia samalta esiintyjältä löydy, paitsi Kajlta löytyy.

Mulle tuli nyt mieleen pohtia, mitä asioita, teemoja ja kulttuuriviittauksia heidän tuotannostaan löytyy toistuvasti. Tuli mieleen ainakin maaseudun peräkammarinpojat, Les Miserables, Dirty Dancing, Lasse Stefanz, Rakkaus on lumivalkoinen, Leijonakuningas, ristipistot, kahvinjuonti ja kyllähän se saunominenkin siellä esiintyy jo ennen BBB:tä... Mielenkiintoinen cocktail. Mitäs muita näitä tulee mieleen?

Vierailija
13029/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, Vinner-esityksen linkittäjä! Oli päässyt melkein unohtumaan tuon hetken ainutlaatuinen tunnelma. Yleisössähän riemuitsee myös Mark Levengood, jonka kallo näyttää vielä tuossa vaiheessa olevan aktiivikäytössä.

Hauska nähdä myös heidän läheistensä ilo katsomossa. Ja mahtavaa miten kanssakilpailijatkin juhlivat mukana kun he lähtevät kulkemaan päälavaa kohti.

Laulu kulki hyvin mutta tanssimuuvit siinä isolla lavalla ei olleet ihan tyypillisiä. Niin suurta oli ilo ja shokki siinä hetkessä.

Vierailija
13030/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totta kaj tänne kirjoittaa myös miehiä. Näkeehän sen keikkayleisöstäkin, kuinka paljon miehiä Kaj'n faneihin kuuluu. Jos taas puhutaan siitä toisesta, maskuliinisemmasta vöyriläisbändistä, niin musta näyttää (vanhojen videoiden perusteella), että Vörjeansin alkuperäinen perusyleisö koostuu valtaosaltaan miehistä. It takes one to know one, niin sanotusti.  :)"

Hehe.... aivan hulvaton Vörjeans! Olen yrittänyt käännyttää erästä hyvää pitkäaikaista miespuolista ystävääni "KAJ-uskoon", jotta saisin itselleni keikkaseuraa. Ihan vielä en ole onnistunut. Nyt olen syöttänyt hänelle pikkuhiljaa juurikin näitä Vörjeans-videoita, josko tärppäisi paremmin. Ystäväni diggailee musiikkia, mm. rock-musiikkia, monipuolisesti, ei kuitenkaan tätä nyky-valtavirtaa. Pitää paljon myös Beatles-musasta. Jos ei Vörjeanskaan ala upota, niin pitänee seuraavaksi soittaa hänelle Gambämarkin  Ässol. Siitä biisin alusta tulee ainakin itselle selkeät John Lennonin Imagine-vibat 😄. 

Vierailija
13031/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko suurempaa iloa olla kuin tässä? Ihan mahtavaa miten koko yleisö näyttää iloitsevan heidän kanssaan. Todellinen once in a lifetime -hetki heille. Kukapa olisi uskonut?

Joo, tuo Jakobin ilme ihan tuossa lopussa on niin hyvä. Sen näköinen, että on edelleen epäuskoinen, voiko tämä olla totta ollenkaan, vai untako nähdään. 

Vierailija
13032/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on kyllä Kajssa nimenomaan kiva, että tekevät niin monen tyyppistä musiikkia. Mullakin on heidän tuotannostaan hyvin eri tyyppisiä suosikkeja. Ja kun ylipäätään diggailen esim. metallista ja rockista, musikaaleista, kauniista balladeista, kansanmusiikista niin eipä näitä kaikkia samalta esiintyjältä löydy, paitsi Kajlta löytyy.

Mulle tuli nyt mieleen pohtia, mitä asioita, teemoja ja kulttuuriviittauksia heidän tuotannostaan löytyy toistuvasti. Tuli mieleen ainakin maaseudun peräkammarinpojat, Les Miserables, Dirty Dancing, Lasse Stefanz, Rakkaus on lumivalkoinen, Leijonakuningas, ristipistot, kahvinjuonti ja kyllähän se saunominenkin siellä esiintyy jo ennen BBB:tä... Mielenkiintoinen cocktail. Mitäs muita näitä tulee mieleen?

Suomalainen tango. Satumaa. Tangoa löytyy Jouni Joutsenesta ja tuosta jo mainitusta Tå vi e på pass -kappaleesta ainakin. 

Ja flamenco. Niitä viittauksia on myös useammassa kappaleessa. 

Vierailija
13033/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo Jakobin ilme ihan tuossa lopussa on niin hyvä. Sen näköinen, että on edelleen epäuskoinen, voiko tämä olla totta ollenkaan, vai untako nähdään. 

Niin on. Muistaakseni siinä Mello-muistelussa Axel sanoi, että he olivat niin shokissa, että eivät jälkikäteen muistaneet ollenkaan antaneensa joitakin haastatteluja heti voiton jälkeen.

Niissä mitä äsken katsoin he puhuvat kyllä ihan fiksuja, mutta sanovat kaikille haastattelijoille, että tilanne on helt galet.

Vierailija
13034/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bongasin yleisön joukosta myös Jakobin isän. Siellä heilui täysillä menemään.

Vierailija
13035/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti googlata tuo mainittu Lasse Stefanz, eikä hän ollutkaan kuka vaan mikä (tanssiorkesteri). Parodioiko Vägg i vägg siis tätä nimenomaista bändiä? Ja missä muussa yhteydessä tämä dansband esiintyy Kaj'n tuotannossa, mä en nyt keksi?

Vierailija
13036/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti googlata tuo mainittu Lasse Stefanz, eikä hän ollutkaan kuka vaan mikä (tanssiorkesteri). Parodioiko Vägg i vägg siis tätä nimenomaista bändiä? Ja missä muussa yhteydessä tämä dansband esiintyy Kaj'n tuotannossa, mä en nyt keksi?

I ett fotoalbum, Axelin serenadi Majvorille on alunperin Lasse Stefanzin.

Vierailija
13037/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Fredagscover Majvor on ymmärtääkseni Lasse Stefanzin kappale. Ja kyllä.Vägg i vägg on parodia tästä yhtyeestä. KAJ10 versio on mainio.

Vierailija
13038/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon uutta tietoa mulle, joka olen kuvitellut tietäväni KAJ'sta kaiken tai ainakin paljon. Mun piti guuglata Dirty Dancing, ja se on siis elokuva vuodelta 1987. Kuinka ja missä sen teema toistuu KAJ'lla?

Vierailija
13039/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon uutta tietoa mulle, joka olen kuvitellut tietäväni KAJ'sta kaiken tai ainakin paljon. Mun piti guuglata Dirty Dancing, ja se on siis elokuva vuodelta 1987. Kuinka ja missä sen teema toistuu KAJ'lla?

Dansgolvissa "Din dirty dancing e himla bra"

Botnia Paradisen Beverly Hillsissä "Jag går och dansar Dirty Dance med Patrick Swayze"

Vierailija
13040/13089 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beverly Hillsistä puheenollen. Sen riimit ovat uskomattomat, ihastuin biisiin ensikuulemalta niiden vuoksi.

Mitt i - city

USA - jag

Boulevard - vill jag va

Crazy - Swayze

Tokyo - no no no

Calais - kopp te

Siis miten kenellekään tulee edes mieleen, että noin erilaiset sanat rimmaavat?