Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojilla on edelleen samat roolimaneerit päällä. Jakob keskittyy olemaan nätti, ja puhaltaa ilmaa ulos tai hörppää ilmaa sisään, kun ei ymmärrä. Suloisia niin kaikki. Näistä vanhoista tallenteista näkee jotain elämää suurempaa yhteen hitsautunutta ystävyyttä, joka kantaa edelleen. Kostuu silmäkulmat kun ajattelee kuinka unelmat muuttuvat todeksi. Ja sillä rakkaalla harrastuksella ja sinnikkäällä luonteella siivet kantavat ja tekevät työtä joka tulee selkäytimestä ja sydämestä. Pojat ovat syntyneet tähdiksi.
Kiitos KAJ!
He ovat toistaiseksi kirjoittaneet itselleen/toisilleen hyvin saman tyyppisiä rooleja eri jutuissaan. Jakob on kirkassilmäinen uneksija, Axel ketkumpi tyyppi ja Kevin kokonaisvaltainen koomikko. He ovat kaikki hyviä, varsinkin kun ajattelee amatööritaustaa mutta Kevin on muuntautumiskykyisin sekä mimiikaltaan että äänenkäytöltään. Ky
Jos tulee uusi musikaali, niin onko Suomessa riittävän isoa paikkaa sen esittämiseen, jotta yleisö varmasti mahtuu mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä apinoilla ole edes yhtä hittiä. 🤭
Ei olekaan. Bara bada bastua on striimattu Spotifyssa vain vähän yli 87 miljoonaa kertaa, kun taas Euroviisujen tämänvuotista voittajakappaletta Wasted Love on striimattu vain vähän alle 34 miljoonaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näistä järjestetään samanlainen yleisöäänestys kuin joka vuosi Lucia-neidoista. Mun ääneni menee kaikille kolmelle. :)
Minä myös olen herännyt Kaj-musiikkiin vasta nyt. Kiva kun tällainen keskustelupalsta löytyi. Omassa ystäväpiirissäni ei ole Kaj-faneja, joiden kanssa keskustella.
Johonkin kohtaan mun tajuntaa ja sielua tämä trio on nyt iskenyt ja lujaa. Kaj on ice konserttiin on lippu hankittuna, mutta tutkailen vielä tuota heidän keikkakalenteriaan, josko pääsisin näkemään heidät jossain muualla jo ennen sitä. Nuo live-esiintymiset esim. Youtubessa näyttää aivan huikeilta.
Vierailija kirjoitti:
Parasta KAJn biiseissä on, että yhdessä biisissä genre voi vaihtua kesken kaiken ja se tekee siitä entistä paremman. Esim. uusimmassa yhtäkkiä pohjoisafrikkalaisella rytmillä Hyttynen från Sahara till Vörå. Tai Bärikingissä Berit-Berit-Berit-kohta jne jonka jälkeen palataan biisin perusgenreen. Nää pojat on neroja!
Näinpä. Minulla meni ensi alkuun tyystin ohi tämä Bärikingin hienous, kun huomion varasti vaan tuo Jakobin olemus. 😅
Gambämark muutoinkin ainakin itselle on vaatinut useamman katselukerran. Siellä on paljon yksityiskohtia, joita ei heti edes havaitse - tai ainakaan minä en ole havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden hitin ihme euroviisufaneille. Muille täysin tuntematon.
Minä en ainakaan ole Euroviisu-fani. Suurin osa Euroviisu-kappaleista on kertakäyttöroskaa, mutta melkein joka vuosi sieltä nousee esiin jotain kiinnostavaa. Minä seuraan erityisesti Pohjoismaita. Ota huomioon että Euroviisut on maailman suurin laulukilpailu, ja tuotanto työllistää muusikoita ja muita ammattilaisia. Euroviisujen ansiosta löysin KAJ:n. Ja moni muukin löysi. Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä sitä?
Jos se onkin E Vikman joka hitin puutetta jauhaa. On kova paikka hyväksyä kun ei voittoa tullutkaan ja huumoriyhtye ohitti hänet kirkkaasti.
Onhan Erikalla hittejä.
Tossa varmaan tarkotettiin sitä että tässä ketjussa joku on jauhanut ettei KAJlla ole yhtäkään hittiä.
No jaa..Yksi..kaksi..kolme..sauna..
Tervetuloa joukkoon, nro 1167!
Minullakaan ei ole ketään kenen kanssa jakaa Kaj-fanitusta, mutta täällä on kiva jutella anonyymisti. 😊
Olen kyllä luonteeltani muutenkin sellainen, että pidän tällaiset jutut helposti vain omana tietonani ja fiilistelen itsekseni. Häpeän fanittamista tällaisena keski-ikäisenä, varsinkin kun mun fanituksen kohteet on usein aika teinijuttuja (Skam ja Heartstopper tv-sarjat esim.). Vaikka kuten tästäkin ketjusta on saanut huomata, niin enpä ole mitenkään ainut keski-ikäinen fani! 💚💚💚
Vierailija kirjoitti:
Paskaa!
terveisin, Yrittäjä, Työnantaja, Res.vänr Patu
No voi voi. Kyllä se ripuli varmaan yrittäjätyönantajaresvänrikillä kohta rauhoittuu kun kaikki on jo tullut ulos. Koeta kestää, kuuntele vaikka joku KAJ:n monista hiteistä iloksesi sitä odotellessasi pöntöllä istuessasi :)
Vierailija kirjoitti:
Pojilla on edelleen samat roolimaneerit päällä. Jakob keskittyy olemaan nätti, ja puhaltaa ilmaa ulos tai hörppää ilmaa sisään, kun ei ymmärrä. Suloisia niin kaikki. Näistä vanhoista tallenteista näkee jotain elämää suurempaa yhteen hitsautunutta ystävyyttä, joka kantaa edelleen. Kostuu silmäkulmat kun ajattelee kuinka unelmat muuttuvat todeksi. Ja sillä rakkaalla harrastuksella ja sinnikkäällä luonteella siivet kantavat ja tekevät työtä joka tulee selkäytimestä ja sydämestä. Pojat ovat syntyneet tähdiksi.
Kiitos KAJ!
Siis todella miten ovat tehneet ihan itse kaiken ja pitkäjänteisesti tehneet töitä kaiken nyt olevan eteen! Ollen aitoja, uskollisia itselleen. Ihan toista kuin levy-yhtiöiden/pop-kisojen tuotteet joille managerit ym sanelevat miltä pitää näyttää, mitä pitää esittää ja miten.
Ihan mahtavat jaa superlahjakkaat ihanat pojat <3 <3 <3
Samat fiilikset, jotenkin häpeän tällaista keski-ikäistä fanitusta enkä kehtaa keskustella kuin anonyymisti. Minusta kyllä tuntuu, että tällä palstalla kaikki ovat nykyisin keski-ikäisiä tai mummoja.
Tänään olen kuunnellut muutaman kerran Wilhemn van Schwerinin ja kylläpä onkin hyvä kappale ja hulvaton sanoitus. Tuli vähän sama fiilis kuin kuunnellessani ensimmäistä kertaa Vägg i väggiä. Sanoitus ja tunnelma ovat niin ristiriidassa keskenään.
Lempikappaleet vaihtuvat minulla enkä osaisi sanoa mistä pidän eniten. Nyt ajattelen, että Kom ti Byin on jopa parempi levy kuin Karar i arbeit, joka myös on huippuhyvä. Kom ti Byinilä on niin monenlaisia kappaleita. Karar i arbeit on toki ehjempi kokonaisuus.
KAJ10 konsertti on ihan täydellisen hyvä alusta loppuun. Kunpa pääsisin näkemään vastaavan. Heidän Ylelle tekemänsä Nästan unplugged jakso on myös alusta loppuun timanttia. Parhaat versiot Pablos frestelsestä ja Heimani i skickistä sekä erilaisen hyvä versio Jaosta.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon, nro 1167!
Minullakaan ei ole ketään kenen kanssa jakaa Kaj-fanitusta, mutta täällä on kiva jutella anonyymisti. 😊
Olen kyllä luonteeltani muutenkin sellainen, että pidän tällaiset jutut helposti vain omana tietonani ja fiilistelen itsekseni. Häpeän fanittamista tällaisena keski-ikäisenä, varsinkin kun mun fanituksen kohteet on usein aika teinijuttuja (Skam ja Heartstopper tv-sarjat esim.). Vaikka kuten tästäkin ketjusta on saanut huomata, niin enpä ole mitenkään ainut keski-ikäinen fani! 💚💚💚
KAJ sopii kaikille, kyllä meitä keski-ikäisiä ja vähän vanhempiakin faneja on paljon. Ja sehän on vaan hieno asia.
Olisikohan ollut se Dalhalla-konsertin arvostelija, joka yllättyi totaalisesti paikan päälle mentyään, kun yleisössä ei istunutkaan pelkästään lapsia ( kuten oli olettanut), vaan ihan kaikenikäistä porukkaa. Ja kaikki olivat ihan täysillä mukana. Tämä arvostelija ei tiennyt KAJ'sta oikeastaan mitään muuta kuin Bara Bada Bastun. Ja kertoi, että käsitys bändistä kyllä muuttui aika lailla, innoissaan hänkin oli siellä rallatellut kertosäkeitä muiden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös olen herännyt Kaj-musiikkiin vasta nyt. Kiva kun tällainen keskustelupalsta löytyi. Omassa ystäväpiirissäni ei ole Kaj-faneja, joiden kanssa keskustella.
Johonkin kohtaan mun tajuntaa ja sielua tämä trio on nyt iskenyt ja lujaa. Kaj on ice konserttiin on lippu hankittuna, mutta tutkailen vielä tuota heidän keikkakalenteriaan, josko pääsisin näkemään heidät jossain muualla jo ennen sitä. Nuo live-esiintymiset esim. Youtubessa näyttää aivan huikeilta.
Näin pojat Drömmen Festival pari viikkoa sitten. Kyllä osaavat viihdyttää!!! Taitavia ovat, hieno show tykitystä ja biisit jotka sai kaikki mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos KAJ!
Siis todella miten ovat tehneet ihan itse kaiken ja pitkäjänteisesti tehneet töitä kaiken nyt olevan eteen! Ollen aitoja, uskollisia itselleen. Ihan toista kuin levy-yhtiöiden/pop-kisojen tuotteet joille managerit ym sanelevat miltä pitää näyttää, mitä pitää esittää ja miten.
Ihan mahtavat jaa superlahjakkaat ihanat pojat <
Se, että ovat olleet vain pienen piirin tiedossa, on ehkä ollut siunauskin. Ovat saaneet ns. rauhassa kehittyä ja tehdä omalla tyylillään. Ei ole revitty sinne ja tänne, julkisuuteen ja lehtien palstoille, kaiken maailman hölynpöly-tv-ohjelmiin ja visailuihin. Ei ole ollut valtakunnan (saati kansainvälisen) julkisuuden paineita.
Toivon ettei Kaj'n jäseniä jatkossakaan nähdä esim. jossain Me Naisissa antamassa parisuhdehaastattelua puolisoidensa kanssa, seikkailurealityissa, yms. Että he säilyisivät omalaatuisina, omanlaisinaan ja uskollisina juurilleen ja taustalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos KAJ!
Ihan mahtavat jaa superlahjakkaat ihanat pojat <
Toivottavasti levy-yhtiön vaihto ei "pakota" heitä muuttamaan linjaansa. Käsittääkseni olivat aiemmin riippumattomia, nyt Warnerin leivissä.
Joku täällä mietti voiko enää tietynikäisenä fanittaa. Itse on olen kiertänyt kolmisen vuotta tiettyjen artistien keikoilla ja nyt vielä kajn. Olen kohta 65 enkä tiedä minkä ikäisenä pitäisi lopettaa :D nythän mä vasta olen aloittanut ja "nälkä kasvaa syödessä". En ole enää työelämässä eikä muitakaan velvollisuuksia ole joten nyt on vielä kuntoa ja aikaa kiertää ja nauttia - koska se on helvetin hauskaa tässäkin iässä.
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset, jotenkin häpeän tällaista keski-ikäistä fanitusta enkä kehtaa keskustella kuin anonyymisti. Minusta kyllä tuntuu, että tällä palstalla kaikki ovat nykyisin keski-ikäisiä tai mummoja.
Tänään olen kuunnellut muutaman kerran Wilhemn van Schwerinin ja kylläpä onkin hyvä kappale ja hulvaton sanoitus. Tuli vähän sama fiilis kuin kuunnellessani ensimmäistä kertaa Vägg i väggiä. Sanoitus ja tunnelma ovat niin ristiriidassa keskenään.
Lempikappaleet vaihtuvat minulla enkä osaisi sanoa mistä pidän eniten. Nyt ajattelen, että Kom ti Byin on jopa parempi levy kuin Karar i arbeit, joka myös on huippuhyvä. Kom ti Byinilä on niin monenlaisia kappaleita. Karar i arbeit on toki ehjempi kokonaisuus.
KAJ10 konsertti on ihan täydellisen hyvä alusta loppuun. Kunpa pääsisin näkemään vastaavan. Heidän Ylelle tekemänsä Nästan unplugged jakso on myös alusta loppuun timanttia. Parhaat versiot Pabl
No kylläpä on samansuuntaisia ajatuksia kuin itselläni, hauska havaita. Allekirjoitan täysin mm. nuo kommenttisi Nästan unplugged -ohjelmasta ja Kom ti Byin levystä. Mulle onnettomalle kävi niin, että en ajoissa älynnyt tilata tuota levyä Netticketissä, ja nythän se on ollut ihan loppu jo pidemmän aikaa. Nimikappale Kom ti Byin on ensimmäinen rap-kappale, jota ikinä olen jaksanut kuunnella, niin hieno. Normaalisti ei ole mun genre ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta KAJn biiseissä on, että yhdessä biisissä genre voi vaihtua kesken kaiken ja se tekee siitä entistä paremman. Esim. uusimmassa yhtäkkiä pohjoisafrikkalaisella rytmillä Hyttynen från Sahara till Vörå. Tai Bärikingissä Berit-Berit-Berit-kohta jne jonka jälkeen palataan biisin perusgenreen. Nää pojat on neroja!
Näinpä. Minulla meni ensi alkuun tyystin ohi tämä Bärikingin hienous, kun huomion varasti vaan tuo Jakobin olemus. 😅
Gambämark muutoinkin ainakin itselle on vaatinut useamman katselukerran. Siellä on paljon yksityiskohtia, joita ei heti edes havaitse - tai ainakaan minä en ole havainnut.
Ihanuus piilee siinä että mikään heidän tekemänsä ei ole kertakäyttökamaa.
KAJ.ssa on niin paljon syvyyttä ja kerroksia.
Tämä ilmiö on kuin rubikin kuutio, ja jos selvität sen, niin tulee uusi mielenkiintoinen "haaste".
Itse olin viikon samoilla silmillä kun halusin tutustua musiikkiin ensin. Ja noihin videoihin "upposin".
Tein hieman työtä, koska halusin selvittää poikien taustaa.
Kaikki tuo kannatti, koska kaikki se teki omaa työtään mielessä.
Se energia mikä tuli Kaj- tuotannosta imettyä ,toimi kuin terapia, tai K-vitamiini.💚🤎
Oli pitkä musiikiton kausi ja synkkääkin synkempiä päiviä.
Tuon viikon aikana maailmassa ei ollut muuta kuin tuo Kaj-kupla missä elin ja hengitin tuota iloa ja energiaa.
Ja samaan aikaan löysin tämän keskustelupalstan.👍
Nyt olen kaksi yötä nukkunut ja palautunut pikkuhiljaa.
Tänään tein täydellisen suursiivouksen, ja tuntuu kuin "elämä" alkaisi virrata jäsenissä.
Vieläkään en tiedä mitä tapahtui, mutta olo on kuin "uudestisyntyneellä".
Itse uskon musiikin voimaan. Ja iloon ja energiaan
KAJ🥰
He ovat toistaiseksi kirjoittaneet itselleen/toisilleen hyvin saman tyyppisiä rooleja eri jutuissaan. Jakob on kirkassilmäinen uneksija, Axel ketkumpi tyyppi ja Kevin kokonaisvaltainen koomikko. He ovat kaikki hyviä, varsinkin kun ajattelee amatööritaustaa mutta Kevin on muuntautumiskykyisin sekä mimiikaltaan että äänenkäytöltään. Kyllä he ovat puhuneet joskus vielä haluavansa kirjoittaa uuden musikaalin, mutta sen aika lienee myöhemmin.