Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9375)
Mosquitolla mennyt miljoonan striimauksen raja rikki Spotifyssa. Kappale julkaistiin 4.7. eli viime viikon perjantaina.
Yhden hitin ihme euroviisufaneille. Muille täysin tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa muuten, miten tämän ketjun aloittaja yritti aloittaa Kaj-haukkumisketjun, mutta sitten me fanit pölähdimme paikalle. 😁
(Henk.koht. en peukuta tai kommentoi trollauskommentteja millään tavalla vaan sivuutan ne täysin. Mutta nämä trollit, montako heitä nyt sitten onkaan, kommentoivat ja peukuttavat varmaan itse omia kommenttejaan. Mutta siinäpähän sitten, tämmöistä lapsellista tämä on näillä anonyymipalstoilla.)
Onneksi meitä faneja on enemmän kuin trolleja.
KAJ on pelkästään tämän kevään ja kesän aikana tehnyt enemmän kulttuurityötä kuin kukaan aiemmin, sekä Ruotsissa että Suomessa. Bara bada bastu avasi ovet ehtymättömään aarrekammioon. Ei voi kuin kiittää ja kumartaa. KAJ'n pojat eivät itsekään arvanneet miten merkityksellinen se Mellon voitto oli meille kaikille. Suomalaiset ja ru
Eiköhän A Stubb kutsu heidät Linnan juhliin. Olisivat kutsunsa ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ovat niin nuoria. Onkohan sukulaiset koe-esiintyjiä? Nauru ainakin raikaa.😃
"Olisi hienoa jos joku joskus haastattelisi Jakobia tarkemmin laulujutuista, miten on harjoitellut ja millaisia rutiineja hänellä on. Olisi mielenkiintoista kuunnella, vaikken itse laulutekniikasta paljon mitään tiedäkään"
Olisi kyllä! Kun se Nissan Bromsa viraali keväällä alkoi levitä, kyseli haastattelija jossain Ruotsin tv:ssä Jakobilta tästä kaikkia hämmästyttäneestä taidosta. Jakob meni jopa vähän hämilleen, ja sanoi jotain sen suuntaista, että ei hän nyt oikein itsekään tiedä, hän vain alkoi laulaa. Ja että hän tarvitsee siihen yleisön, jotta se luonnistuu, jos nyt oikein tällä vähän vajavaisella ruotsin kielen taidolla ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole Euroviisu-fani. Suurin osa Euroviisu-kappaleista on kertakäyttöroskaa, mutta melkein joka vuosi sieltä nousee esiin jotain kiinnostavaa. Minä seuraan erityisesti Pohjoismaita. Ota huomioon että Euroviisut on maailman suurin laulukilpailu, ja tuotanto työllistää muusikoita ja muita ammattilaisia. Euroviisujen ansiosta löysin KAJ:n. Ja moni muukin löysi. Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Leif hej du människa -kappaleesta on täällä jonkin verran puhuttu. Oma KAJ-tutkimusmatkani on vielä pahasti kesken, mutta tämä(kin) biisi teki lähes ensikuulemalta vaikutuksen. Enkä selvinnyt tästäkään kuivin silmin.
Biisissä voi varmasti nähdä maailmanvallankumousta. Minut tämä biisi on johdattanut hyvinkin henkilökohtaisten pohdintojen äärelle nyt muutaman kuuntelukerran jälkeen. Sanat ovat päällisin puolin hyvin yksinkertaiset, lähes luettelo itsestäänselvyyksiä, mutta onko kaikki loppujen lopuksi niin itsestään selvää? Asun talossa, jossa on seinät, ikkunat ja katto. Elämän peruspilarit siis kunnossa - vai onko? Kaksi kertaa kaksi on neljä, yksinkertaista matematiikkaa. Miksi siis tehdä asioista ongelma, jos ne oikeasti eivät ole ongelma?
"Om livet är att fånga dagar, så är jag fången i mitt eget liv" oikein jysähti tajuntaan (ihan sanatarkasti en nyt tuota kohtaa muista...). Elän joka päivä, mutta e
Joo, itse olen kuunnellut/katsonut tuota biisiä puhtaasti Springsteen-parodiana. Leif on selvästi Pomon kova fani. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ovat niin nuoria. Onkohan sukulaiset koe-esiintyjiä? Nauru ainakin raikaa.😃
Tuohan on Demareiden kesätapahtuma ja pojilla on pokkaa tehdä pilaa poliitikoista. Ei edes ihan kilttiä. Ja heidän ikänsäkin käy ilmi kun he sanovat olevansa puolueettomia mutta ottavansa lahjuksia vastaan, kun heistä osa on äänioikeutettuja seuraavissa vaaleissa. Heillä on jo nykyinen konsepti käytössä, huumoria ja musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Uskollinen (suomenruotsalainen) kannattajakunta on käynyt KAJ:n keikoilla jo 16 vuotta. Tänä vuonna yleisö on laajentunut. Ja nytkö sinä oletkin sitä mieltä että hittejä on yksi? Valitettavasti yleisö joutuu kuuntelemaan konserteissa ensin parikymmentä muuta kappaletta ennen Bara bada bastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa esityksessä oli katsomossa Paavo Lipponen. Nuorilla pojilla ihan uskomaton pokka heittää läppää hänestä ja Mauri Pekkarisesta. Jakobin ei ollut vaikeaa huomata kumpi oli MINIster.
Tässä saavat kyytiä Suomen poliittiset puolueet https://www.youtube.com/watch?v=H-7r-SUvRcs
Vierailija kirjoitti:
"Olisi hienoa jos joku joskus haastattelisi Jakobia tarkemmin laulujutuista, miten on harjoitellut ja millaisia rutiineja hänellä on. Olisi mielenkiintoista kuunnella, vaikken itse laulutekniikasta paljon mitään tiedäkään"
Olisi kyllä! Kun se Nissan Bromsa viraali keväällä alkoi levitä, kyseli haastattelija jossain Ruotsin tv:ssä Jakobilta tästä kaikkia hämmästyttäneestä taidosta. Jakob meni jopa vähän hämilleen, ja sanoi jotain sen suuntaista, että ei hän nyt oikein itsekään tiedä, hän vain alkoi laulaa. Ja että hän tarvitsee siihen yleisön, jotta se luonnistuu, jos nyt oikein tällä vähän vajavaisella ruotsin kielen taidolla ymmärsin.
Tuossa uskon, että Jakob vähän skoijasi. Hänhän esitti kappaleen aivan erinomaisesti korona-aikaan ilman yleisöä kuvatussa konsertissa. Lisäksi Baselissa Axel näytti klipin, jossa harjoittelevat tulevaa Sauna touria varten ja Jakob veti taustalla Näsan domnar. Luulen kyllä että on vähän harjoitellut muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ihan uusi video. Ladattu 12 tuntia sitten. Dågär Åt Böndrin
Jakob on ihana.🥰
Voi miten hyvä video! En tajua, miten se yksi arrogantti ruotsalaiskriitikko silloin alkukesästä kehtasi kirjoittaa jotain sen suuntaista että KAJ ei saa kontaktia yleisöön. ???!??! Hänen täytyy olla kuuro ja sokea...
Jos tuo ei ole yleisön haltuun ottamista niin mikä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tässä saavat kyytiä Suomen poliittiset puolueet https://www.youtube.com/watch?v=H-7r-SUvRcs
Laulu täynnä sanaleikkejä. Ruotsiksi val merkitsee sekä vaaleja, valasta että valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Miksi olet ottanut missioksesi (mission impossibleksi) saada ihmiset uskomaan että tuntemattomia ovat koko maailmalle ja ei yhtään tai korkeintaan bastu on heillä hitti? Vai luuletko oikeasti olevasi jotenkin vitsikäs? Siinä näkyy sinun ja KAJ`n ero: he ovat hauskoja luovalla ja älykkäällä (sekä ystävällisellä) tavalla, sinä olet tylsimys ja yksinkertainen etkä mitenkään omaperäinen tai tuoreella tavalla asioita hoksaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole Euroviisu-fani. Suurin osa Euroviisu-kappaleista on kertakäyttöroskaa, mutta melkein joka vuosi sieltä nousee esiin jotain kiinnostavaa. Minä seuraan erityisesti Pohjoismaita. Ota huomioon että Euroviisut on maailman suurin laulukilpailu, ja tuotanto työllistää muusikoita ja muita ammattilaisia. Euroviisujen ansiosta löysin KAJ:n. Ja moni muukin löysi. Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä sitä?
Jos se onkin E Vikman joka hitin puutetta jauhaa. On kova paikka hyväksyä kun ei voittoa tullutkaan ja huumoriyhtye ohitti hänet kirkkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se onkin E Vikman joka hitin puutetta jauhaa. On kova paikka hyväksyä kun ei voittoa tullutkaan ja huumoriyhtye ohitti hänet kirkkaasti.
Eiköhän Erikan itseluottamus kestä tämän. Hänkin sai viisuissa huomiota ja uusia faneja. Kohdeyleisö on eri. KAJ puhuu Erikasta aina kunnioittavasti, seurataan me heidän esimerkkiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko tuolla yhdellä inttäjällä mitään muuta motiivia, kuin halu olla mahdollisimman ärsyttävä. Jättäisi jo tämän ketjun rauhaan, kun ei ketään täällä todellakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ihan uusi video. Ladattu 12 tuntia sitten. Dågär Åt Böndrin
Jakob on ihana.🥰
Voi miten hyvä video! En tajua, miten se yksi arrogantti ruotsalaiskriitikko silloin alkukesästä kehtasi kirjoittaa jotain sen suuntaista että KAJ ei saa kontaktia yleisöön. ???!??! Hänen täytyy olla kuuro ja sokea...
Jos tuo ei ole yleisön haltuun ottamista niin mikä sitten.
Toinen on niin läsnä, ja hyvä vuorovaikutus yleisöön. Kyllä sokea ja kuuro täytyy olla jos sitä ei huomaa.
Joo Leifissä on varmasti parodiaa. Oman elämän tietynlaisessa käännekohdassa sen teksti (latteuksineen) on mulle näyttäytynyt myös toisenlaisessa valossa. Kaiken lisäksi olen varsinainen pohdiskelijaluonne. Mutta tämäpä minusta onkin hienoa, biisit voi kokea myös hyvin omakohtaisesti, kuten nyt yleensäkin kaiken musiikin. Ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa.