Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8515)
Tämän varmaa tiedättekin että Vörjeansin keikkakokoonpanoon kuuluville Jonas "Thåossin" Sirenillä ja Kenneth"Gambamääin" Sirenillä on myös oma rockabillykokoonpano Danny Tee and the Sirens. Jonaksen sisko ja Kennethin tytär on Josefina Siren
Tämä vauvuus on mullekin se noloin aspekti; Kaj'n sivistyneestä ihailustani (ne tekstit, ne tekstit) voisin ehkä jollekin kertoakin. Tietysti olin kuullut tällaisen palstan olemassaolosta, mutta ei ollut tullut mieleen vierailla täällä. Kaj'n innokas googlettaminen mut sitten tänne ja tähän ketjuun toi, ja nykyään käyn täällä melkein joka päivä. Voihan arma dagar.
Vierailija kirjoitti:
Tämän varmaa tiedättekin että Vörjeansin keikkakokoonpanoon kuuluville Jonas "Thåossin" Sirenillä ja Kenneth"Gambamääin" Sirenillä on myös oma rockabillykokoonpano Danny Tee and the Sirens. Jonaksen sisko ja Kennethin tytär on Josefina Siren
No enpä ainakaan mä tiennyt, kiitos valistuksesta.
Instassa hienoja kuvia Jäähallilta Kevinistä https://www.instagram.com/p/DQiCwNAAkw9/
Hänessä on ulkoista ja sisäistä kypsyyttä, vaikka hän on vasta vajaat 32. Ei millään pahalla mutta täydellinen vastakohta babyface Jakobille. Näytin Jåo nåon videon kaverilleni joka nauroi katketakseen kuultuaan että se pensalbåo på 50 år oli kuvaushetkellä vasta 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että ilmiannoit itsesi, sinä high profile kulttuurin- ja taiteentekijä. Mä olenkin miettinyt, ollaanko me kaikki Kaj-fanit meikäläisen kaltaisia taviksia vai kuuluuko joukkoon myös Kaj'n kollegoita eli muita viihteen, musiikin tai teatterin ammattilaisia. En muistaakseni ole kuullut tai lukenut heiltä mitään kommentteja tai haastatteluja, onko joku muu?
Voin kertoa talkoopöydässä löylynlyömänä jos niikseen tulee. Lähipiirini tietää että olen hard core KAJ-fani, mutta kukaan ei tiedä että fanitan TÄÄLLÄ. Vauvapalstailuahan pidetään liian nolona, yhtä nolona kuin Seiskan tilaamista (tosin tunnen erään Finlandia-ehdokkuuksia saaneen kirjailijan joka on tilannut Seiskaa).
Onneksi minä en kuulu minkäänlaiseen piiriin paitsi lähipiiriin, joka tietää valmiiksi, että menen oma kiinnostus edellä asioihin, kuka muukaan sen tekisi. Yllättävän usein vain käy selväksi, että vauvalla kirjoittaa älymystö siinä missä kaikki muutkin. Ja erittäin hyvä niin. Sen voisi toki tehdä avoimestikin ja sitä voisi jopa ajatella velvollisuudeksi, eliitin olisi syytä olla perillä siitä, mitä ihmiset suodattamatta ovat mieltä etenkin kun saavat kirjoittaa omassa rauhassaan ehtien vähän miettiäkin, miten asiansa haluavat muotoilla. Tällainen anonyymikanava on paljon tärkeämpi kuin monikaan uskaltaa ajatella. Terveisin se teininä laulanut. Niin ja joo, lauloin minä jäähallissakin tässä eräänä iltana. Korkealla ja kovaa. Välissä menikin paljon vuosia, ettei tullut juuri pihahdettuakaan. Masentuneena ei paljon laulattanut. Harmi, se tekee hyvää. Viime vuosina on hiukan tullut kokeiltua sentään taas, ettei ihan kylmiltään tarvinnut kurkkua rääkätä. Yllättävän vähän se silti suuttui, vaikkei kauheasti voinut säätää ulosantia, kun ei siitä kuullut oikein mitään. Oli sen verran hyvä mökä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vauvuus on mullekin se noloin aspekti; Kaj'n sivistyneestä ihailustani (ne tekstit, ne tekstit) voisin ehkä jollekin kertoakin. Tietysti olin kuullut tällaisen palstan olemassaolosta, mutta ei ollut tullut mieleen vierailla täällä. Kaj'n innokas googlettaminen mut sitten tänne ja tähän ketjuun toi, ja nykyään käyn täällä melkein joka päivä. Voihan arma dagar.
Olin muutaman kerran yrittänyt seurata jonkun tv-ohjelman keskustelua, mutta se kävi niin myrkylliseksi, etten pystynyt. Suoranaisen törkypuheen lisäksi spoilattiin aina seuraava jakso. Päätin, etten ikinä vilkaisekaan koko sivustoa. Uteliaisuus kuitenkin voitti ja katsoin mitä KAJ'sta kirjoitetaan ja tässä sitä ollaan edelleen yli puolen vuoden jälkeen samassa ketjussa. Täällä on niin paljon kivoja linkkejä ja kokemuksia. Erityisesti nyt KOI:n jälkeen on ollut kiva lukea ei-fanien myönteisistä reaktioista.
Minä kyllä olen tunnustanut fanitustani, lähinnä olen mainostanut tuota KAJ'n tekstitaituruutta ja suositellut tutustumaan siihen ennen kuin teilaa yhtyeen. Olen myös keskustellut heistä yli 90-vuotiaan isäni kanssa, jonka kuulo on huono, mutta joka on kiinnostunut kansanperinteestä, musiikista ja murteista. Se on ollut hauskaa kun jutut muuten tuossa iässä alkavat kiertää kehää.
Mä olen huomannut, että tässä viestiketjussa on sivistynyttä porukkaa. Sen huomaa mm. oikeinkirjoitustaidoista. Kesällä heti kun tulin tänne, huomasin että nyt olen itseäni älykkäämmässä seurassa. Joillakin teistä on todella mielenkiintoista tietoa mm. kielistä ja kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Instassa hienoja kuvia Jäähallilta Kevinistä https://www.instagram.com/p/DQiCwNAAkw9/
Hänessä on ulkoista ja sisäistä kypsyyttä, vaikka hän on vasta vajaat 32. Ei millään pahalla mutta täydellinen vastakohta babyface Jakobille. Näytin Jåo nåon videon kaverilleni joka nauroi katketakseen kuultuaan että se pensalbåo på 50 år oli kuvaushetkellä vasta 21.
Kiitos. Näistä kuvista vihdoin oivalsin, miksi juuri Kevin on ollut mulle Kaj'n läheisin jäsen. En ollut tajunnut ennen kuin nyt, että hän on ilmetty isoisäni samassa iässä. Isoisä oli toki lähes kuusikymppinen mun syntyessäni, mutta hänellä oli paljon nuoruudenkuvia itsestään. Jos Kevin ikääntyy yhtä charmantisti kuin hän, areenoilla nähdään aikanaan todella hurmaava vanhempi herrasmies. :)
Vörjeans taisi olla KOI:n kuvatuin kohde. Ei tietysti ihmekään, volvoraggarithan nähdään lavoilla paljon harvemmin kuin KAJ. Tässä nautittavan huolellisesti laadittu fanivideo, jossa ilahduttavat erityisesti nuo screen-näkymät. Lähikuvista paljastuu parhaiten se Tommyn huolestuttava pehmeneminen.
Kiitos. Näistä kuvista vihdoin oivalsin, miksi juuri Kevin on ollut mulle Kaj'n läheisin jäsen. En ollut tajunnut ennen kuin nyt, että hän on ilmetty isoisäni samassa iässä. Isoisä oli toki lähes kuusikymppinen mun syntyessäni, mutta hänellä oli paljon nuoruudenkuvia itsestään. Jos Kevin ikääntyy yhtä charmantisti kuin hän, areenoilla nähdään aikanaan todella hurmaava vanhempi herrasmies. :)
Täälläkin on käytetty hänestä ilmaisua englantilainen lordi. Se sopii oikein hyvin tähän lookiin. Keikan ulkopuolella hän saattaa näyttää ihan sellaiselta pojankoltiaiselta kuin uran alkuvaiheessa. Ja sitten kun pukee ylle roolin (Dan-Ole, Mäskis-Gunnar, Fabbo, musikaalien sivuhahmot), hän muuntuu tyypiksi. Gambämarkin tytönhuitukka ja BP:n Linda Q:n taustatanssija ovat hyviä esimerkkejä. Tuossa aiemmin jakamassani Vasabladetin haastattelussa käy ilmi, että hän elää ja hengittää esiintymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin muutaman kerran yrittänyt seurata jonkun tv-ohjelman keskustelua, mutta se kävi niin myrkylliseksi, etten pystynyt. Suoranaisen törkypuheen lisäksi spoilattiin aina seuraava jakso. Päätin, etten ikinä vilkaisekaan koko sivustoa. Uteliaisuus kuitenkin voitti ja katsoin mitä KAJ'sta kirjoitetaan ja tässä sitä ollaan edelleen yli puolen vuoden jälkeen samassa ketjussa. Täällä on niin paljon kivoja linkkejä ja kokemuksia. Erityisesti nyt KOI:n jälkeen on ollut kiva lukea ei-fanien myönteisistä reaktioista.
Vähän samanlaiset kokemukset. Yritin seurata keväällä euroviisukeskustelua täällä vauvalla - ihan KAJ'n takia - ja sekin ketju meni niin ala-arvoiseksi, että lopetin. Ajattelin, että eihän minun ole mikään pakko hankkia itselleni pahaa oloa vauvan törkykommentteja lukemalla. Tämä ketju on kyllä ollut ihana. Onneksi tämä löytyi 😊. Ja miten paljon KAJ-tietoutta täältä on saanut! Aika paljon KAJ'n haastatteluja ja KAJ'ta koskevia lehtiartikkeleita olen kyllä lukenut, mutta aina niistä tuppaa jäämään jotain ymmärtämättä. Täällä on ystävällisiä ihmisiä, jotka suomentavat, jos joku sana tai ilmaus jää epäselväksi. Se on ollut tosi kiva huomata, kiitos kaikille avuliaille sieluille!
Vierailija kirjoitti:
Vörjeans taisi olla KOI:n kuvatuin kohde. Ei tietysti ihmekään, volvoraggarithan nähdään lavoilla paljon harvemmin kuin KAJ. Tässä nautittavan huolellisesti laadittu fanivideo, jossa ilahduttavat erityisesti nuo screen-näkymät. Lähikuvista paljastuu parhaiten se Tommyn huolestuttava pehmeneminen.
Voi ajatella, että farkkuasut tekevät pojista yhtenäiset. Tavallaan kyllä, mutta kun katsoo mitä heillä on jalassaan (ei tuhmia ajatuksia, kiitos), erottuvat he selkeästi omiksi rooleikseen. Freppalla liian isot ja Tommylla liian pienet farkut ja Määninillä cowboysaappaat. Tuo Tommyn jatkuva liikkuminen on hengästyttävää. Ainoa hetki illan aikana kun Jakob oli paikallaan, oli Näsan domnar. Ei ihme, että yöunet ja ateriat maistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ajatella, että farkkuasut tekevät pojista yhtenäiset. Tavallaan kyllä, mutta kun katsoo mitä heillä on jalassaan (ei tuhmia ajatuksia, kiitos), erottuvat he selkeästi omiksi rooleikseen. Freppalla liian isot ja Tommylla liian pienet farkut ja Määninillä cowboysaappaat. Tuo Tommyn jatkuva liikkuminen on hengästyttävää. Ainoa hetki illan aikana kun Jakob oli paikallaan, oli Näsan domnar. Ei ihme, että yöunet ja ateriat maistuvat.
Joo kyllä noissa lähikuvissa joissakin näkee, että tukka on märkä siellä lippiksen alla ja hiki virtaa. Tuota hommaa ei rapakuntoisena tehdä, ei edes nuorena. Tällaista nuoruusvuodet jo ohittanutta tosiaan hengästyttää jo pelkkä katsominen.
Mä olen sen verran lukenut myös muuta palstaa, että kykenen vertaamaan tätä ketjua muihin, ja tokihan tässä näkyy älymystön poikkeuksellisen korkea osuus. Tietenkin: Kaj'n suomenkielisestä yleisöstä nimenomaan älymystöllä on parhaat edellytykset saada poikien tuotannosta kaikki irti. Ruotsinkielinen kannattajakunta edustaa paljon tasa-arvoisemmin kaikkia kansankerroksia.
On joka tapauksessa hienoa, että Kaj'n karisma ja vetovoima houkuttelevat niin paljon myös niitä, jotka eivät välttämättä tekstejä tai niiden taustoja täydellisesti ymmärrä. Arvostan kovasti niitä, jotka jakavat täällä kielellistä ja kulttuurista tietämystään meille, joiden ruotsintaito ei ole täydellinen.
Itse liikutuin Nordiksessa erityisesti lapsista ja nuorista, jotka olivat niin täydestä sydämestään mukana tunnelmassa. Suomenkieliset tuskin tajusivat sanoituksista mitään, mutta he nauttivat show'sta ja musiikista niin vilpittömästi, että lunastivat kyllä paikkansa yleisössä.
On kyllä loistavasti koottu tämä KOI:n intro. Täydellinen tiivistys Kaj'sta sekä niille, jotka eivät tunne heitä ollenkaan että yhtä lailla superfaneille. Olisi ollut niin ihana olla paikalla, mutta onneksi on tulossa edes se taltiointi.
Täällä on kysytty tätä ennenkin, mutta pakko kysyä uudelleen: MITÄ Vöyrin juomaveteen lisättiin vuosina 19921993?
Svenska Teatern on tehnyt kiinnostavan postauksen Facebookiin:
Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill, HBL! Ryktesspridningen kring vilka som skall stå på scenen i Svenska Teaterns musikal nästa höst fortsätter. Rätt ska va rätt, det är musikalen Änglagård, vi talar om. Hela ensemblen avslöjas den 11.11 kl 12.Tills dess får vi leva med rykten. Kul med spekulationer tycker vi. Ps. HBL:s artikel är nu rättad."
Tietäisikö kukaan, millainen oikaisu HBL:n juttuun on tehty?
"Täällä on kysytty tätä ennenkin, mutta pakko kysyä uudelleen: MITÄ Vöyrin juomaveteen lisättiin vuosina 19921993?"
Taisivat olla silloin vielä eri kuntia Maksamaa, Vöyri ja Oravainen... Ei tarkempaa tietoa niiden vesijärjestelmistä:)
Voin kertoa talkoopöydässä löylynlyömänä jos niikseen tulee. Lähipiirini tietää että olen hard core KAJ-fani, mutta kukaan ei tiedä että fanitan TÄÄLLÄ. Vauvapalstailuahan pidetään liian nolona, yhtä nolona kuin Seiskan tilaamista (tosin tunnen erään Finlandia-ehdokkuuksia saaneen kirjailijan joka on tilannut Seiskaa).