Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axel ei ehkä ole mestarifutari, mutta sen sijaan metsästäjä ja kalastaja. Sieltä ovat lähtöisin ne Gambamärk-musikaalin hulvattomat metsästäjätkin. :)
Yksi hänen novellikokoelmansa teksteistä käsitteleekin hirvenmestästystä.
Ja toinen saunomista. Kaikki kolmehan ovat ihan oikeasti saunahulluja, siitä intohimosta kumpusi Bara bada bastukin.
Ja kolmas himohiihtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä apinoilla ole edes yhtä hittiä. 🤭
Vieläkö sinä siellä iniset.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en pysty kuivin silmin katsomaan. Se vähäeleisyys vetoaa mikä tässä on.
Kappaleesta onkin keskusteltu täällä. Ruotsin euroviisuedustuskappale vuodelta 1988, Tommy Körberg oli ennakkosuosikki mutta loppusijoitus oli 12. Laulu on sävelletty kuolemansuruun, ja se päätyi Ruotsin uuteen virsikirjaan virreksi numero 830. Samalla se on suosittu yhteislaulu urheilutilaisuuksissa, pubeissa ja osakuntien juhlissa.
Entäs tämä Axwlin hahmo Gambamärk-musikaalissa.
Tää käy tunteisiin tää esitys.
KAJ on totisesti antanut kasvot oikeasti kilteille miehille, joista "kilttimiehet" ovat kaukana. Toksinen maskuliinisuus loistaa poissaolollaan, ja sen tilalla on oikea maskuliinisuus. Kolminkertainen hurraahuuto näille viihdyttäjille ja Dragsvikin rannikkojääkäreille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.youtube.com/shorts/zVUmxGB4E_I
Lyhyt video Jakobin hahmosta Gambämärkissa. Sulattaa sydämen.
Entäs tämä marjanpoimija samasta musikaalista https://www.youtube.com/watch?v=9myiATPcsC4
Tästä on pakko todeta samaa, mitä joku totesi Axelista Text-tv videolla:
His guns should be illegal! 😍
(gun in slang: a person's arm)
Kuten se Rättvikin konsertin arvioinut ruotsalaiskriitikko kirjoitti: "he ovat seksikkäitä mutta eivät vulgääreja".
Vierailija kirjoitti:
Mikä "helmi" perjantain kunniaksi.
Ne, ketkä on noita reaktiovideoita katselleet, tietää varmasti sen yhden filippiiniläisen tubettajan (Prince jotain...), joka on tehnyt paljon reaktiovideoita KAJ'sta. Hänhän kai ihan oikeasti luuli, että tässä vedellään tosissaan vahvaa shottia toinen toisensa perään, ja lopulta sammahdetaan lattialle. 😆
En läheskään kaikkia noita eri tubettajien reaktiovideoita katsele, kun monesti ovat ihan tyhjänpäiväisiä, mutta tällä filippiiniläisellä on kyllä niin hersyvä nauru, että joskus ihan sen takia katson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, ketkä on noita reaktiovideoita katselleet, tietää varmasti sen yhden filippiiniläisen tubettajan (Prince jotain...), joka on tehnyt paljon reaktiovideoita KAJ'sta. Hänhän kai ihan oikeasti luuli, että tässä vedellään tosissaan vahvaa shottia toinen toisensa perään, ja lopulta sammahdetaan lattialle. 😆
En läheskään kaikkia noita eri tubettajien reaktiovideoita katsele, kun monesti ovat ihan tyhjänpäiväisiä, mutta tällä filippiiniläisellä on kyllä niin hersyvä nauru, että joskus ihan sen takia katson.
Prince BL World. Minäkin oon katsonut hänen Kaj-videoitaan, on mukava persoona ja hauska katsoa miten Kaj'n jutut avautuvat toisella puolella maailmaa ihan eri kulttuurissa elämälle. Ja kun hän on ollut niin innoissaan Kaj'sta. Muita reaktiovideoita en katso ja minulle keski-ikäiselle koko konsepti on vähän hassu, mutta näihin olen tavallaan jäänyt vähän koukkuun. 😄
Siis eri kulttuurissa elävälle
Mä seuraan tuota samaa filippiiniläistä tubettajaa! Tai siis hänen Kaj-videoitaan, en oikeastaan muita (hänhän tuntuu seuraavan musiikkimaailma todella laajasti ja on ilmeisesti jonkun sortin muusikko itsekin).
Hän on kyllä todella hauska tyyppi naurunkiherryksessään, ja mahtava Kaj-fani. Hän joskus kirjoittaa jotain Kaj'n sometileillekin ja on ihan pähkinöinä, kun pojat vastaavat hänelle.
Toinen, jota olen seurannut, on kenialainen tiskijukka, joka myös on innostunut Kaj'sta ikihyviksi.
Hyvä tubettaja on myös se yksi kanadalainen nörtti (Grim tms.), joka ei ilmeisesti tee mitään muuta kuin arvostelee musiikkia netissä. Häneltä olen oppinut kuuntelemaan esimerkiksi eri instrumentteja, sävelkulkuja, rytminvaihdoksia ja muita nyansseja ihan uudella korvalla.
Hän on siis myös hurahtanut täysillä Kaj'n musiikkiin ja etsii koko ajan uutta heidän aarrearkustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prince BL World. Minäkin oon katsonut hänen Kaj-videoitaan, on mukava persoona ja hauska katsoa miten Kaj'n jutut avautuvat toisella puolella maailmaa ihan eri kulttuurissa
Minä en pidä Prince BL Worldista. Hän vain hihittää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tubettaja on myös se yksi kanadalainen nörtti (Grim tms.), joka ei ilmeisesti tee mitään muuta kuin arvostelee musiikkia netissä. Häneltä olen oppinut kuuntelemaan esimerkiksi eri instrumentteja, sävelkulkuja, rytminvaihdoksia ja muita nyansseja ihan uudella korvalla.
Hän on siis myös hurahtanut täysillä Kaj'n musiikkiin ja etsii koko ajan uutta heidän aarrearkustaan.
Mä myös tykkään katsoa häntä. Hän on ilmeisesti niin kiinnostunut, että viitsii nähdä vaivaa noiden tekstienkin kanssa. Eli hakee jostain esiin erilliset englanninkieliset lyriikat tarvittaessa. Eikä vain täppää videosta päälle jotain automaatti-mikälie-AI-kääntäjää... Eihän se Vöyrin murteeseen taivu, tulos on käsittämätöntä sillisalaattia, ja biisin sisältö jää vaillinaiseksi. Melodian, tyylilajin, sovituksen, stemmat ym. toki pystyy arvioimaan, mutta se hyvin tärkeä osa KAJ'n biisejä eli teksti ei kyllä aukene.
Brittiläinen Zanor Extra ZE tykkää myös Kaj-videoista. Ne reaktiot on aitoja ja rauhallisia. Käsittääkseni myös fanittaa. Eikä keskeytä videoita monta kertaa, vaan katsojallakin mahdollisuus kuunnella.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.helagotland.se/ledare/artikel/kajs-latar-ar-en-puss-i-orat-…
"De sjunger för mig och för alla andra som inte var skolans coolaste."
KAJ-pojat ovat aina olleet "skolans coolaste" vaikka he eivät itse sitä tajuakaan.
Toisaalta he ovat sanoneet että kolmen pojan ryhmää oli vaikea kiusata. Voisin kuvitella että yksinäisenä etenkin Axelia olisi kiusattu raskaastikin ihan vain sen vaikean likinäköisyyden takia. Ja siksi että he olivat nössöjä, menivät koulun jälkeen mummolaan pullakahville.
Joo, ja eivätkös vielä kertoneet niinkin,
Sen verran on korjattava, etyä Kevin löysi omansa vasta Helsingissä opiskelukuvioissa. Hän puhuu vaimostaan hyvin kauniisti Vinterprat-podcastissa.
Ja toinen saunomista. Kaikki kolmehan ovat ihan oikeasti saunahulluja, siitä intohimosta kumpusi Bara bada bastukin.