Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jakob että puolustit ystävääsi.
Olisin niin toivonut että pojat olisi säästynyt "hyökkäyksiltä".
Tukea Axelille jos jotain on sattunut.
Luulen, että tuo "olkaa kilttejä hänelle" on jonkinlainen meemityyppinen vitsi niin kuin se "That was rude" -video. Tässä huomaa olevansa ihan ulalla kaikista trendijutuista.
Juu. Syksyllä tulee 60 täyteen.😂
Ja mulla lähenee 70! Ihan pihalla olen. Ja ikionnellinen siitä, että vielä tässä iässä löytyi uusi lempibändi, jota kuunnella, ihana KAJ!
Täsmälleen samaa pohdintaa täälläkin! En ole koskaan tajunnut, kuinka erillään suomensuomalainen ja suomenruotsalainen kulttuuri ja muukin elämä ovat olleet. Nyt olen ymmärtänyt, ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Kaj alkoi murtaa muuria ruotsinkielisten puolelta ja toivottavasti me suomenkieliset osataan nyt joukolla murtaa sitä omalta puoleltamme.
Nämä kolme vöyriläistä poikaa ovat tuoneet niin paljon iloa ja onnea maailmaan, myös Suomen ulkopuolella. Juuri silloin kuin iloa kipeimmin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jakob että puolustit ystävääsi.
Olisin niin toivonut että pojat olisi säästynyt "hyökkäyksiltä".
Tukea Axelille jos jotain on sattunut.
Luulen, että tuo "olkaa kilttejä hänelle" on jonkinlainen meemityyppinen vitsi niin kuin se "That was rude" -video. Tässä huomaa olevansa ihan ulalla kaikista trendijutuista.
Juu. Syksyllä tulee 60 täyteen.😂
Ja mulla lähenee 70! Ihan pihalla olen. Ja ikionnellinen siitä, että vielä tässä iässä löytyi uusi lempibändi, jota kuunnella, ihana KAJ!
Niin samaa mieltä. Mulle Kaj tuonut niin paljon iloa. Ja pihalla olen, mutta kai pitäisi olla armollisempi itselleen.
Mulle Kaj kaikkineen päivineen on ollut terapeuttinen kokemus.
Sielu nuoreni myös useita vuosia.😁
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt vähän ennenaikainen kysymys, mutta tietääkö joku, mihin kellonaikaan se Helsingin jäähallikonsertti 25. lokakuuta alkaa?
Sisäänpääsyaika on ilmeisesti eri juttu? Sori, olen näissä asioissa hölmö.
Lipussani lukee vain että ovet auki klo 17.30, mutta veikkaisin että konsertti alkaa klo 20.
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen samaa pohdintaa täälläkin! En ole koskaan tajunnut, kuinka erillään suomensuomalainen ja suomenruotsalainen kulttuuri ja muukin elämä ovat olleet. Nyt olen ymmärtänyt, ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Kaj alkoi murtaa muuria ruotsinkielisten puolelta ja toivottavasti me suomenkieliset osataan nyt joukolla murtaa sitä omalta puoleltamme.
Nämä kolme vöyriläistä poikaa ovat tuoneet niin paljon iloa ja onnea maailmaan, myös Suomen ulkopuolella. Juuri silloin kuin iloa kipeimmin tarvitaan.
Suomenruotsalaisten kirjailijoidenkin täytyy olla jotenkin erityisen kiinnostavia ennen kuin heidän teoksiaan aletaan suomentaa. Mutta onhan heitä, ennen muuta Kjell Westö. Hän tosin edustaa Helsingin suomenruotsalaisia, vaikka hänelläkin on pohjalaiset juuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt vähän ennenaikainen kysymys, mutta tietääkö joku, mihin kellonaikaan se Helsingin jäähallikonsertti 25. lokakuuta alkaa?
Lipussani lukee vain että ovet auki klo 17.30, mutta veikkaisin että konsertti alkaa klo 20.
Paljon kiitoksia!
Se kuusikymppinen taitaa kuunnella Tech support åt mamm å papp.
Tuota lapseni joutuvat kestämään kun soitan heille.😀
Ja tulee niitä ongelmia joita ei osaa itse selvittää.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kiitoksia!
Jos sinulla on lippu alakatsomoon, mene ajoissa niin pääset eturiviin. Minulla on lippu VIP-katsomoon, ja lipun hintaan sisältyy ruokaa. Tätä en tajunnut niiden Nordis Live -keikalla vaan olin syönyt etukäteen, ja harmitti kun safka näytti niin hyvältä ja kuulemma myös oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta osaat varmasti auttaa (aikuisia) lapsiasi muissa asioissa. Meillä tuetaan toisiamme puolin ja toisin. Mutta KAJ ei naura ilkeästi kenellekään. He ovat tottuneet vanhoihin ihmisiin, ja äidin makaronilaatikko kelpaa aina. Kevin Holmströmin äiti antoi reseptinsäkin (muistaakseni) MTVuutisille. Annos riittää kolmelle nälkäiselle pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kiitoksia!
Jos sinulla on lippu alakatsomoon, mene ajoissa niin pääset eturiviin. Minulla on lippu VIP-katsomoon, ja lipun hintaan sisältyy ruokaa. Tätä en tajunnut niiden Nordis Live -keikalla vaan olin syönyt etukäteen, ja harmitti kun safka näytti niin hyvältä ja kuulemma myös oli hyvää.
Kiitos paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta osaat varmasti auttaa (aikuisia) lapsiasi muissa asioissa. Meillä tuetaan toisiamme puolin ja toisin. Mutta KAJ ei naura ilkeästi kenellekään. He ovat tottuneet vanhoihin ihmisiin, ja äidin makaronilaatikko kelpaa aina. Kevin Holmströmin äiti antoi reseptinsäkin (muistaakseni) MTVuutisille. Annos riittää kolmelle nälkäiselle pojalle.
Uskon ymmärtäväni, ja sisäistänyt olen vajavaisuuteni, ja puolin ja toisin auttamisen.👍
Sarkasmia oli kirjoituksessani.😃
Kaikkea ei kannata ottaa vakavasti.
Ja sehän Kaj.ssa on parasta miten tuovat asoita esille. Tavalla josta ei kukaan voi loukkaantua.
Rakastan heidän huumoria💚🤎.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tallenne
Näin on! Luulin, että oma KAJ -tutkimusmatka on jo loppusuoralla, mutta voi veikkoset! Tuota materiaalia vaan tulee lisää ja lisää. Tämä KAJ on näköjään ehtymätön luonnonvara 😊
Mulla kun en ole some-tilejä, niin jää Insta, Tiktok ja vastaavat kokonaan pois. Onneksi tuo Facen Fan Club sivusto on julkinen, joten sieltä pääsee jotain juttuja katsomaan. Ja tietysti YT.
Todella tuotteliaita ovat olleet. Uraa tietysti jo kosolti takana, mutta siinä on myös hoidettu armeijat, opinnot ja Axel vielä kirjoittanut kirjoja. Hämmästyttää ihan. Nämä pojat ovat olleet paikalla silloin kun luovuutta maailmassa on jaettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tallenne
Näin on! Luulin, että oma KAJ -tutkimusmatka on jo loppusuoralla, mutta voi veikkoset! Tuota materiaalia vaan tulee lisää ja lisää. Tämä KAJ on näköjään ehtymätön luonnonvara 😊
Mulla kun en ole some-tilejä, niin jää Insta, Tiktok ja vastaavat kokonaan pois. Onneksi tuo Facen Fan Club sivusto on julkinen, joten sieltä pääsee jotain juttuja katsomaan. Ja tietysti YT.
Todella tuotteliaita ovat olleet. Uraa tietysti jo kosolti takana, mutta siinä on myös hoidettu armeijat, opinnot ja Axel vielä kirjoittanut kirjoja. Hämmästyttää ihan. Nämä pojat ovat olleet paikalla silloin kun luovuutta maailmassa on jaettu!
Mutta heidän kehittämänsä tekoälyn beta-versiossa on tosiaan ehkä vielä vähän hiomisen varaa... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tallenne
Minäkin luulin että olivat koronapandemian aikana vetäytyneet kirjoittamaan Botnia Paradise -musikaalia ja kuvasivat vain niitä perjantaicovereita, mutta mitä vielä. Jakob esiintyi Wasa Teaterin joulukonsertissa jossa ei ollut yleisöä, ja tämäkin liikuttava taltiointi on digitaalisilta kirjamessuilta joka on nauhoitettu itsenäisyyspäivänä. Kevin painaa aplodit napista.
Mikä "helmi" perjantain kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.helagotland.se/ledare/artikel/kajs-latar-ar-en-puss-i-orat-…
"De sjunger för mig och för alla andra som inte var skolans coolaste."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.helagotland.se/ledare/artikel/kajs-latar-ar-en-puss-i-orat-…
"De sjunger för mig och för alla andra som inte var skolans coolaste."
KAJ-pojat ovat aina olleet "skolans coolaste" vaikka he eivät itse sitä tajuakaan.
"Nyt kun miettii kuinka suomenruotsalaiset ovat olleet ulkopuolisia omassa maassaan."
Tämän havainnon ääreen on itsekin ihan pitänyt pysähtyä. Minulle Pohjanmaa on jäänyt hyvin vieraaksi. Oma suku on ihan muualta päin Suomea, ja oma elämä tullut vietettyä lähellä pääkaupunkiseutua suomenkielisissä ympyröissä. Nyt vasta KAJ'n myötä olen kunnolla alkanut tajuta, että "ruotsinkielinen kupla" on säilynyt pienellä alueella niinkin vahvana, ja meillä vieläkin oikeasti on olemassa suomalaisia, jotka eivät välttämättä puhu suomea ollenkaan (maahanmuuttajista en nyt siis puhu). Täällä "Etelä-Suomen kuplassa" eläneenä jotenkin automaationa ajattelee, että kyllähän tänä päivänä modernissa Suomessa jo kaikki suomalaiset suomea osaavat. Että koulussa sitä kaikki oppivat, että sitä "väkisin" kuulee joka puolella, työelämässä, tiedotusvälineistä, muuttoliike sekoittaa ihmisiä jne. Mutta se ei olekaan niin.
Ja että tuo kieliraja ilmeisesti edelleen on aika terävä. Olen ymmärtänyt, että tuo Kevinin kotikylä Komossa on niitä ruotsinkielisen alueen äärilaitoja. Ei tarvinne kovin monta kilometriä edemmäs mennä, kun jo ollaankin aivan suomenkielisessä ympäristössä. Komossa lienee edelleenkin hyvin ruotsinkielinen.
Näin vähän sitä omasta kotimaastaan tietää, kun ei ole ollut tarvetta tai kiinnostusta ottaa selvää tai perehtyä asioihin! Minulla ei edes ole mitään asenteellisia ongelmia, kyse on kyllä puhtaasti tietämättömyydestä. Hyvä, että näitä teemoja on tässä kevään mittaan keskusteluun ja tietoisuuteen noussut.