Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9249)
on ne vaan sellainen vitamiinipommi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pähkähullua, mutta mulle parasta Karaokessa on Kevinin vöyriläiset l-äänteet. Ainahan hän ääntää ällän samalla tavoin, mutta tässä on joitakin säkeitä, joissa ne oikein korostuu. Ne ällät on niin musiikkia korville (pun intended). :D
Et ole ainoa. Voisin kuunnella koko päivän Kevinin l:iä.
Voisiko Kevin pian kirjoittaa sen X3M:n haastattelussa mainitsemansa rentoutumiskirjan ja lukea sen itse äänikirjaksi? Mielellään paljon l-äänteitä kiitos!
(Laittaisin tähän perään sen emojin missä hymyilevä naama sulaa, mutta se ei muistaakseni toimi täällä palstalla. Sopisi kuitenkin tähän kuin nyrkki silmään tai kakku Jakobin suuhun.)
Eikös se ollut rentoutumismusiikkia, jota hän vielä malliksi esitti. Minulle Kevinin vahvat RRRät ovat mieluisia. Niitä ulkomaalaiset ihmettelevät.
Vierailija kirjoitti:
Hesari näkyy mainostavan Axel-juttuaan "Päivän timanttina". Sitä se kyllä onkin.
Kiinnostavaa lukijapalautetta jutun alla. Naiset ovat innostuneet kirjan teemasta eli miehen roolin ja miehisyyden tarkastelusta, miehet eivät niinkään. Joku mieskommentoija ei ole koskaan missään huomannut mitään "miehen mallia" olevankaan, toisen mieskommentaattorin mielestä jutusta paistaa "sisäistetty yliopistojen trendikäs miesviha". (Jutun kirjoittanut toimittaja on muuten mies.)
Mä olen nyt lukenut tuon Axelin haastattelun läpi kolmeen kertaan, enkä keksi, mikä siinä voisi olla miesvihaa. Paitsi jos jonkun mielestä on miesvihaa se, että hän kritisoi naisvihaa, näin:
Åhman on seurannut hämmentyneenä manosfäärivaikuttajien, kuten naisvihamielisiä kommentteja laukovan Andrew Taten nousua.
Heillä ei tunnu olevan mitään yhteyttä siihen maailmaan, jossa itse elän. Mielestäni naisvihaa ja sillä ratsastamista pitää kaikissa olosuhteissa vastustaa, hän pohtii.
Verkossa on helppo huudella ja purkaa pahaa oloaan, mutta kannustan kaikkia kohtaamaan eri tavoin ajattelevia elävässä elämässä ja antamaan heidän näkemyksilleen tilaa. Silloin voi muuttua ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ilahduttavan nopeasti ilmestyi 3XM:n Kaj-haastattelu englanniksi tekstitettynä Youtubeen:
Tää on niin kiva haastattelu. Aina nuo pojat jaksavat esiintyä niin positiivisesti ja hyväntuulisesti. Toimittajat olivat myös tosi hyviä.
Ihana toi Axelin heitto Nobel-palkinnoista. Jakob ansaitsisi Nobelin hymystään, joka parantaa koko maailman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ: Lille kat, lille kat, lille kat på vejen! Hvis er du, hvis er du? - Jeg er sgu min egen.
Kiitos tästäkin mystisestä kommentista, joka pakotti googlaamaan ja oppimaan uutta tanskalaisesta kulttuurista. Pirun sivistävä ketju tämä! :)
Mystisen kommentin kirjoittaja ilmoittautuu. Vanha kunnon Piet Hein tuli mieleeni kissanhännänvedosta jota käydään siitä kenelle KAJ kuuluu. Sitaatti ruotsiksi: Lilla katt, lilla katt, lilla katt på vägen. Vems är du, vems är du? - Jag är helt min egen.
Eli KAJ kuuluu itselleen. Kukaan ei omista KAJ'ta. Me vain saamme rakastaa KAJ'ta, kukin omalla kielellämme.
Tosiaan tasan viikko enää jäähallikeikkaan :) Mitenköhän sitä tämän ajan fiilistelisi, aikaa on kuunnella ja katsella vaikka miten paljon niitä. En ole koko tuotantoa kuullut enkä varmaan sentään aiokaan ennen keikkaa. Sitä voi suunnilleen arvata mitä kappaleita ainakin esittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarilla on vaikutusvaltaa. Axelin tämänpäiväisen haastattelun seurauksena Rääppööllä on pääkaupunkiseudun kirjastoissa jo yli 700 varausta. Toivottavasti novellikokoelmaa myös myydään. Helsingin kirjamessuthan ovat ensi viikolla, sopivasti Jäähalli-keikan ympärillä.
Onkohan Nordiksella myynnissä fanituotteita?
Tiesittehän että tekijänoikeusjärjestö Sanasto maksaa Axelille Rääppöön jokaisesta toteutuneesta kirjastolainasta lainauskorvausta ensi vuoden tilityksessä 12,50 senttiä brutto, samoin kirjan suomentajalle.
Veikkaanpa, että kukaan meistä ei tiennyt, ainakaan tuota summaa. Mutta kiitos, nyt tiedämme. :)
Axel kertoi jossain haastattelussa, muistaakseni Seesar XL:n Lidretissä, että kirjoitti Kleinin täysin ilman apurahoja. Eldsjälin kirjoittamiseen hän sitten jo saikin rahoitusta.
Eilisessä HBL:ssä oli Johanna Holmströmin (tuskin sukua Kevinille) kolumni kirjantekijän toimeentulosta ja lainauskorvauksista. Ei ole hurraamista, jos tuotanto on vähäistä ja vähälevikkistä. Kotimainen kirjailija saa tänä vuonna siis 25 senttiä per lainaus (viime vuonna summa oli 30 senttiä ja sitä edellisenä 32 senttiä), mutta jos suomenruotsalainen kirja on suomennettu, lainauskorvauksesta puolet menee kääntäjälle. Kääntäjäthän eivät saa rojalteja, vaan käännöspalkkio on kertakorvaus. Juuri nyt Rääppööllä on Helmetissä 803 varausta. Mutta enää KAJ'n pojilla ei taida olla taloudellisesti tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt lukenut tuon Axelin haastattelun läpi kolmeen kertaan, enkä keksi, mikä siinä voisi olla miesvihaa. Paitsi jos jonkun mielestä on miesvihaa se, että hän kritisoi naisvihaa, näin:
Åhman on seurannut hämmentyneenä manosfäärivaikuttajien, kuten naisvihamielisiä kommentteja laukovan Andrew Taten nousua.
Heillä ei tunnu olevan mitään yhteyttä siihen maailmaan, jossa itse elän. Mielestäni naisvihaa ja sillä ratsastamista pitää kaikissa olosuhteissa vastustaa, hän pohtii.
Verkossa on helppo huudella ja purkaa pahaa oloaan, mutta kannustan kaikkia kohtaamaan eri tavoin ajattelevia elävässä elämässä ja antamaan heidän näkemyksilleen tilaa. Silloin voi muuttua ihmisenä.
Jotkut kokevat miesvihaa aina, kun naisten oikeuksia yritetään parantaa, koska se heikentää joidenkin miesten asemaa. Jännä tutkimus oli muuten sekin, jossa tutkittiin ryhmäkeskusteluja ja havaittiin, että jos naiset olivat äänessä 30 % ajasta, miehet jo kokivat naisten dominoivan keskustelua. Siis miehet voivat kokea omalta kannaltaan epätasa-arvoiseksi sellaisenkin aseman, jossa naiset ovat edelleen alakynnessä, kun ovat tottuneet sellaiseen malliin, jossa naiset ovat vielä heikommassa asemassa. Onneksi on myös muunlaisia miehiä. Oli tuollakin myös miehiltä hyviä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pähkähullua, mutta mulle parasta Karaokessa on Kevinin vöyriläiset l-äänteet. Ainahan hän ääntää ällän samalla tavoin, mutta tässä on joitakin säkeitä, joissa ne oikein korostuu. Ne ällät on niin musiikkia korville (pun intended). :D
Et ole ainoa. Voisin kuunnella koko päivän Kevinin l:iä.
Voisiko Kevin pian kirjoittaa sen X3M:n haastattelussa mainitsemansa rentoutumiskirjan ja lukea sen itse äänikirjaksi? Mielellään paljon l-äänteitä kiitos!
(Laittaisin tähän perään sen emojin missä hymyilevä naama sulaa, mutta se ei muistaakseni toimi täällä palstalla. Sopisi kuitenkin tähän kuin nyrkki silmään tai kakku Jakobin suuhun.)
Eikös se ollut rentoutumismusiikkia, jota hän vielä malliksi esitti. Minulle Kevinin vahvat RRRät ovat mieluisia. Niitä ulkomaalaiset ihmet
Niinpä taisikin olla. No musiikki kelpaa oikein hyvin myös. Ja r:t. 😃
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan tasan viikko enää jäähallikeikkaan :) Mitenköhän sitä tämän ajan fiilistelisi, aikaa on kuunnella ja katsella vaikka miten paljon niitä. En ole koko tuotantoa kuullut enkä varmaan sentään aiokaan ennen keikkaa. Sitä voi suunnilleen arvata mitä kappaleita ainakin esittävät.
Ajatella, viikon päästä tähän aikaan oon ehkä just päässyt jonottamaan sinne jäähallin ovelle. Onneksi on tää tuleva viikko syyslomaa, niin ehtii paremmin nyt etukäteen fiilistellä, seurata tuleeko vielä haastatteluja ja kuunnella biisejä.
Poikien illassa hyvin kasvatetut herrasmiehet laulavat karaokea sukkasillaan https://www.instagram.com/p/DP86zbUkkUN/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, viikon päästä tähän aikaan oon ehkä just päässyt jonottamaan sinne jäähallin ovelle. Onneksi on tää tuleva viikko syyslomaa, niin ehtii paremmin nyt etukäteen fiilistellä, seurata tuleeko vielä haastatteluja ja kuunnella biisejä.
Meinaatko siis mennä ulos jonottamaan jo reilusti ennen klo 18?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kokevat miesvihaa aina, kun naisten oikeuksia yritetään parantaa, koska se heikentää joidenkin miesten asemaa. Jännä tutkimus oli muuten sekin, jossa tutki
Siellä on kommentteja jotka eivät liity millään tavalla Axel Åhmanin kirjaan (eiväthän he ole edes lukeneet sitä) tai edes haastatteluun. He kompastelevat lillukanvarsiin ja kääntävät kaiken itseensä, niin kuin he ketään kiinnostaisivat. Tunnistin sieltä yhden raivostuttavan vakioänkyrän. Hän aloittaa kaikki kommenttinsa sanalla MINÄ.
Kleinin/Rääppöön anti on kuitenkin vivahteikas mieskuva. Myös nobelisti Jon Fosse kirjoittaa Septologiassaan maalaispojasta joka ei ole kätevä käsistään eikä kiinnostunut ns. miesten jutuista. Sellaiselle ei ole omassa synnyinympäristössään paljon elintilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko siis mennä ulos jonottamaan jo reilusti ennen klo 18?
Innokkaimmat fanithan leiriytyvät Jäähallin parkkipaikalle jo edellisenä iltana ja nukkuvat yönsä teltassa.
Meinasin ampaista VIP-ovesta sisään klo 17.30. Otan kirjan mukaan jos tulee tylsää, kuten joku täällä ehdotti.
Vierailija kirjoitti:
"Poikien illat" ne käy aina vaan hurjemmiksi. Viimeksihän he menivät ja joivat läpi baristan koko kahvilistan kunnes hampaat muuttui ruskeiksi, ja nyt yltyvät vetämään läpi koko karaokelistan Satumaasta Hard Rock Hallelujaan. :D
Mutta ei sentään niin hurjiksi, ettei kohteliaasti riisuttaisi kenkiä pois, jotta ei turmella kenenkään lattiaa. :)
Karaoken julkaisupäivän Spotify-listasijoitukset:
-Suomi #29
-Ruotsi #98
Vierailija kirjoitti:
-Suomi #29
-Ruotsi #98
Mitä tuo risuaita-merkki tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Suomi #29
-Ruotsi #98
Mitä tuo risuaita-merkki tarkoittaa?
Se on vain tapa merkitä sijoitus, ei sen kummempaa. Eli sijoitukset 29. Suomessa ja 98. Ruotsissa.
Tänään on lauantai joten on sopivaa kuunnella tämä haastattelu. Aion itse mennä nyt siivoamaan vessaa ja kylppäriä ja tämän avulla se on vähän hauskempaa. Olen kuunnellut tämän ehkä vain kerran aikaisemmin enkä muista mistä kaikesta tässä puhuttiinkaan.