Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5492)

Vierailija
5481/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/1-70703277?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…

Niin hauska kuulla näitä taustatarinoita, kiitos kun linkitit! Mä olin jotenkin kuvitellut, että Älska en gubb olisi Jakob-lähtöinen tarina (hän esittää sen niin älyttömän hyvin), mutta ilmeisesti idea onkin peräisin Axelin häistä ja hänen pohdinnoistaan.

Kiva myös kuulla, että koko Kaj lähestyy hitaasti "todellista ikäänsä" ja että pikkuvanhoja ovat olleet kaikki kolme, ei pelkästään Axel. No, olisihan se pitänyt osata itsekin päätellä vaikka siitä, että he kirjoittivat esimerkiksi Pablos frestelsen jo teini-ikäisinä. Ja kolmekymppinen Axel on nyt sitten (tai oli puolitoista vuotta sitten) lähdössä lomalle Kreikkaan ja miettii, mitä siellä voikaan sattua. :D

Mua huvittaa kovasti viisikymppisen Fabb

Vielä parempi, jos parinkymmenen vuoden päästä lavalla on yhä mukana myös Daisy. Fabbo fiksuna miehenä varmasti oivaltaisi myös kypsän naisen charmin.

Vierailija
5482/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha nyt on siirrytty Erikan haukkumisesta Månsiin, eikö Kaj pärjää ilman toisten alentamista vai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5483/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha nyt on siirrytty Erikan haukkumisesta Månsiin, eikö Kaj pärjää ilman toisten alentamista vai.

KAJ ei ole tällä palstalla alentamassa ketään eivätkä he ole koskaan ketään alentaneet muillakaan foorumeilla.

En ole itse törmännyt täällä Erikan haukkumiseen. Itse pidän monista Erikan kappaleista ja olisin toivonut hänelle parempaa menestystä viisuissa. Yksi syy miksi viisutulos oli minulle pettymys.

Månsiskaan en ole nähnyt täällä haukuttavan. Joku tänään totesi, että hänen uransa on ohi. Toivottavasti ei ole.

Vierailija
5484/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista nähneeni tällä palstalla yhtään Erikan haukkumista. Hän on hyvä ja erittäin suosittu artisti ja hänen lavakarismansa on mahtava. Ei ole edes mitään syytä haukkua häntä, eikä sitä täällä ole tehty. Niin pitkään olen tätä palstaa seurannut että näin on asia.

En muista myöskään Månsin haukkumista. Hänkin loistava artisti ja erittäin hyvä laulaja, esiintynyt musikaalitähtenäkin. Toivottavasti saa asiansa kuntoon. 

KAJ on kyllä suosittu aivan omien ansioidensa perusteella. Ketään ei ole täällä  ylennetty eikä alennettu toisten kustannuksella. 

Pitäydytään mieluummin ihan faktoissa vaan, ystävällisesti ja hyvässä hengessä edelleen. Be KAJnd. 

Vierailija
5485/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? KAJ on aina pelkästään kehunut Erikaa ja Månsia ja kertonut arvostavansa heitä suuresti. KAJ ei yleensäkään hauku yhtään ketään, he ovat erittäin kohteliaita ja hyvin käyttäytyviä miehiä.

Vierailija
5486/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin, että Ruotsin viisutulos ei välttämättä olisi ollut parempi vaikka edustajana olisi ollut Måns. Ja että emme todellakaan voi tätä edes tietää, miten olisi käynyt. Jos joku nyt pitää tätä Månsin haukkumisena tai alentamisena, niin olen pahoillani, että sanavalintani oli huono. En ollenkaan tarkoittanut minkäänlaista haukkumista. Mulla ei ole ensimmäistäkään syytä haukkua Månsia. Karismaattinen artisti.

Perustelen sanomistani sillä, että näin kyllä viisujen aikaan todella paljon yleisön kommentteja, joissa oikein toivottiin Ruotsin valitsevan KAJ'n, koska KAJ oli uudenlainen. Hyvin moni sanoi myös kyllästyneensä siihen, että Ruotsi lähettää viisuihin aina sitä yhtä ja samaa "kiiltokuvapoppia", jota Månsin biisin koettiin edustavan. Ja jotkut sanoivat suoraan, että eivät äänestäisi Ruotsia, koska Ruotsi voittaisi tällä polished popillaan aina muutenkin. Nämä on ihan suoraan lukemiani yleisön reaktioita, eikä mitään omaa henkilökohtaista alentamista Månsia kohtaan.

Vierailija
5487/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin Kaj pärjää ja on aina pärjännyt muita alentamatta. En edes voisi kuvitella tilannetta, että he alkaisivat alentaa jotain esiintyjää tai ihmistä. Mellossa ja Euroviisuissakin he aina puhuivat todella ihailevasti muista artisteista, ja se oli sentään kilpailutilanne.

Vierailija
5488/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förbannat bra rockbillymusik. :)

Vierailija
5489/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään usko, että Måns olisi tänä vuonna menestynyt viisuissa yhtään sen paremmin. Ehkä samansuuntaisesti, tai kenties jopa reilusti huonommin kuin Kaj, riippuen minkä verran yleisö olisi häntä äänestänyt. Tuskin olisi ollut tuomareidenkaan ykkössuosikki Itävallan ohi. Ja myös yksityiselämän juttujen puolesta oikein hyvä, ettei häntä valittu.

Huikeaa myös, että silloin vuosia sitten Kaj ja Måns esiintyivät samassa tapahtumassa. Tuskin silloin kumpikaan olisivat voineet aavistaa, mitä tänä vuonna käy.

Vierailija
5490/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta on niissä varhaisissa levyissä hurja viehätysvoima; toivottavasti oppivat antamaan arvon myös nuorille itselleen, vaikka kuinka ovat nyt aikuisia ja entistä kypsempiä musiikintekijöitä."

Jos nyt yhtään oikein ymmärsin tuosta Axelin haastattelusta Karar i arbeit albumia koskien, niin heillä olikin alunperin  ajatuksena tehdä akustisempi levy, tyyliin heidän alkuaikojensa tuotanto.

Minusta tuollainen akustinen juttu olisikin  vaihteeksi tosi kiva ja tervetullut. Hieman paluuta "omille juurille". Sopisi mielestäni heille hyvin. Minä ainakin tykkään noista heidän varhaisista biiseistä. 

Vierailija
5491/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta on niissä varhaisissa levyissä hurja viehätysvoima; toivottavasti oppivat antamaan arvon myös nuorille itselleen, vaikka kuinka ovat nyt aikuisia ja entistä kypsempiä musiikintekijöitä."

Jos nyt yhtään oikein ymmärsin tuosta Axelin haastattelusta Karar i arbeit albumia koskien, niin heillä olikin alunperin  ajatuksena tehdä akustisempi levy, tyyliin heidän alkuaikojensa tuotanto.

Minusta tuollainen akustinen juttu olisikin  vaihteeksi tosi kiva ja tervetullut. Hieman paluuta "omille juurille". Sopisi mielestäni heille hyvin. Minä ainakin tykkään noista heidän varhaisista biiseistä. 

Joo, heillä oli ajatus, että Karar i arbeitista tulisi akustisempi, mutta he sitten luopuivat ideasta. Mä kuvittelisin, että akustisuus toimisi hyvin pienissä intiimeissä konserteissa, joissa yleisö istuu, ja ehkä levylläkin kotona kuunneltuna. Mutta Sauna Tourille sellaiset riisutut versiot eivät kyllä olisi sopineet, joten onneksi kuitenkin loivat albumin kappaleiden taustalle rikkaamman taustan. Kaj on mun mielestäni kasvanut kaikin puolin niin "isoksi", että parhaimmillaan he ovat ison orkesterin säestäminä. Sellainen elämys varmaan jäähallissa nähdäänkin.

Vierailija
5492/5492 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko KAJ haukkunut tai alentanut kumpaakaan? Ei ole. Viime kevään vastakkainasettelu oli Erikan itsensä masinoima. Hän katkeroitui, koska huomio siirtyy hänestä KAJ'hin. Totuus on kuitenkin se ettei Euroviisuissa saa äänestää oman maan edustajaa, joten kaikki kannatus on kerättävä muiden maiden katsojilta.

Måns puolestaan osoittautui harvinaisen huonoksi häviäjäksi. Tosin ei voi tietää olisiko hänen alamäkensä alkanut jos hän olisi voittanut Mellon; olisiko Ruotsin media silloin vaiennut avioerosta ja kokaiinista. Hänhän joutui perumaan kesäkiertueensakin mutta yllätys yllätys, kirjoittaa parhaillaan kirjaa https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-skriver-bok-om-turbulent-t…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan