Paljonko työkaverin yhteislahjaan
Mikä on sopiva summa mielestäsi, kun työpaikalla kerätään yhteistä lahjaa työkaverille synttäreiden, lapsen syntymän tai läksiäisten merkeissä?
Ei erityisen läheinen työkaveri, mutta samassa tiimissä ja tekemisessä viikoittain (ei päivittäin).
2, 5 vai 10 euroa vai enemmän? Sama summa jokaiseen aiheeseen vai vaihteleeko keräyksen aiheen mukaan? Entä työkaverin mukaan vai aina sama summa esim oman tiimin väelle?
Kommentit (14)
Noin 5€ on vielä ok jos keräyksiä on harvoin.
Olen laittanut 2-10 e riippuen siitä kenelle kerätty.
Meillä on iso yhteisö, 80 ihmistä, ja kerran vuodessa kerätään kymppi. Tietyt vastuulliset siitä rahasta ostavat kaikki lahjat. Minusta hyvä käytäntö.
No oonkohan mä laittanut ihan liikaa kun kympin olen laittanut? Koen että 5 ja varsinkin 2 on aika vähä jos tiimissä noin 10 henkee. Eipä niitä kerättyjä summia ylleensä ole kerrottu niin en tiiä että minkä verran muut keskimäärin on laittanu.
Meidän tiimissä on harkkari aina vuoden kerrallaan, tälle kerätään 3e/tiimiläinen ja ostetaan kukkapuska kun lähtee. Kun sain lapsen, olivat keränneet 5e/hlö ja sain lahjakortin vauvanvaateliikkeeseen. Muihinkin lahjoihin on kerätty tuo 5e/hlö (naimisiinmeno, vauvan syntymä, eläke jne), mielestäni se on ihan ok kun meitä ei ole montaa ja ollaan tiivis porukka. Yritys muistaa sit 50- ja 60-vuotispäivät.
Meillä ihmiset antoi yleensä muutaman euron yhteislahjaan, eli 2-3e ok.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihmiset antoi yleensä muutaman euron yhteislahjaan, eli 2-3e ok.
Toisessa työpaikassa työnantaja hoiti muistamisen + kakkukahvit lähtijöille. Em. työpaikassa ei tullut mitään talon puolesta.
Meillä oli näitä keräyksiä vielä ennen koronaa jatkuvasti. Koronan jälkeen ei yhtäkään kun yli puolet on koko ajan etänä. Ei enää tiedetä muiten juttuja
Jos harvoin kerätään ja suht läheinen työkaveri niin laitan 5-10 euroa.
Melkein aina on ollut noin 10€ ja se tuntuu aika paljolta.
Enintään 2 e, mieluiten ei ollenkaan vaan firman hoitama muistaminen. Olin kerran töissä, jossa vaihtuvuus oli tosi suurta ja aina oli joku keräys. No vuosien jälkeen pomo ja tiimi vaihtui ja enää ei kerättykään mitään. Itsekin lähdin sitten ilman mitään lahjoja, vaikka olin vuosien ajan toisten keräyksiin osallistunut.