Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (5337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Vöyrin kansallispuku.
He ovat sen verran hyvin kasvatettuja, että tuskin luovat sisältöä linnassa.
Vöyrin kansallispuvut sekä pojilla että vaimoilla olisi kyllä todella hieno veto. He ovat juuristaan niin ylpeitä, ja tuossa olisi tilaisuus isänmaallisuudenkin osoittamiseen. Veikkaan kuitenkin, että väistämättömän Gambämark-mielleyhtymän takia (joka siis humoristisena veisi ajatukset väärään suuntaan) kuitenkin valitsevat ne frakit + puolisoiden juhlapuvut.
Ehkä siinä tapauksessa sallisimme Kevinin uusmaalaiselle rouvalle oman alueensa puvun. Mutta mitä tahansa he ylleen laittavatkaan, ovat he koristukseksi linnalle.
Mä pidin Kaj-miehiä hyvännäköisinä heti ensi silmäyksellä, mutta kun tässä on nyt puoli vuotta syventynyt heidän tuotantoonsa, he ovat mun silmissä komistuneet Mister Universumeiksi joka ikinen.
Sehän on tyypillinen ilmiö muutenkin elämässä, ainakin mun elämässäni. Jos pidät jostakin ihmisestä ja/tai ihailet häntä, hän on mielestäsi myös kaunis/komea.
Muinaisilta yliopistoajoiltani muistan, kuinka ekalla luennolla tyrmistyin yhden lehtorin ulkonäöstä niin että melkein punastelin. Siis ihan filmitähti. Hän veti myös harjoituksia ja pienryhmiä, ja siinä sitten tuli esiin hänen luonteensa. Lopulta hän näytti poikkeuksellisen rumalta.
Ja toisinpäin, se harvinaisen rujonnäköinen tyyppi samalta laitokselta kaunistuikin silmissä vuosi vuodelta, niin hieno ja kannustava ihminen hän oli.
Vierailija kirjoitti:
Junttimusiikkia junteille.
Mikä siinä on junttia? Sekö mitä sinä et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axelin kirjoista ja taitavasta sanankäytöstä on ollut muutamaan otteeseen puhetta.
Silmiin osui tämä lyhyt uutinen muutaman päivän takaa, jossa aiheesta lyhyesti vielä kertaalleen. (En tiedä onko tämä jo ollut täällä aiemmin...) Axelin novellikokoelman suomennoshan ilmestyy ihan kohta.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/71345198/euroviisusankari-axel-ahman-kir…
Hieno uutinen. Minä odotan kovasti suomenkielistä käännöstä. Aloitin tämän kuuntelun ruotsiksi kun Axelin ääntä on niin mukava kuunnella. Sitten valitettavasti jouduin toteamaan, että sanavarastoni on liian ohut ja jäin odottamaan suomenkielistä versiota. Tämän artikkelin perusteella kuullostaa oikein hauskalta teoks
Ei tietenkään ole pettymys, ettei Kleinin suomennoksesta löydy Vöyrin murretta. Kuinka ihmeessä löytyisikään. Murteiden kääntäminen on toki ikuisuuskysymys: mitä ihmettä niiden kanssa pitäisi tehdä.
En tiedä, onko muilla tätä ongelmaa, mutta mun mielestäni Pohjanmaan ruotsinkielisissä murteissa on aivan erilainen "vibe" (ei nyt valitettavasti tule kunnollista suomenkielistä sanaa mieleen) kuin suomen pohjalaismurteissa. Siksi en itse edes yrittäisi etsiä murrevastinetta vaan tyytyisin käännöksessä yleiskieleen (jos siis olisin kääntäjä; en ole). Mutta todella hienoa, jos/kun olet saanut murreratkaisun toimimaan, odotan innolla lopputulosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysyt tuota niin tiedät olevasi juntti. Gz!
https://www.instagram.com/p/DOdOIOoEWLx/
Joku tehnyt hienon animaatiovideon Jakobin -the sound of music- hetkestä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/DOdOIOoEWLx/
Joku tehnyt hienon animaatiovideon Jakobin -the sound of music- hetkestä.
Muista laittaa äänet päälle. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä pidin Kaj-miehiä hyvännäköisinä heti ensi silmäyksellä, mutta kun tässä on nyt puoli vuotta syventynyt heidän tuotantoonsa, he ovat mun silmissä komistuneet Mister Universumeiksi joka ikinen.
Sehän on tyypillinen ilmiö muutenkin elämässä, ainakin mun elämässäni. Jos pidät jostakin ihmisestä ja/tai ihailet häntä, hän on mielestäsi myös kaunis/komea.
Muinaisilta yliopistoajoiltani muistan, kuinka ekalla luennolla tyrmistyin yhden lehtorin ulkonäöstä niin että melkein punastelin. Siis ihan filmitähti. Hän veti myös harjoituksia ja pienryhmiä, ja siinä sitten tuli esiin hänen luonteensa. Lopulta hän näytti poikkeuksellisen rumalta.
Ja toisinpäin, se harvinaisen rujonnäköinen tyyppi samalta laitokselta kaunistuikin silmissä vuosi vuodelta, niin hieno jakannustava ihminen hän oli.
Ulkonäöllisesti miellyttävää miestä komistaa entisestään hyvä käytös, kohteliaisuus, positiivinen asenne, huumorintaju, siisti pukeutuminen, luonteva itsevarmuus ja muiden ihmisten kunnioitus ja huomioon ottaminen.
Tästä syystä KAJ'n pojat ovat minun silmissäni poikkeuksellisen komeita.
Ei unohdeta älyä. Älykäs mies on aina komea, ja KAJ'n kolme miestä ovat totisesti älykkäitä. Kaiken muun hyvän päälle, tai oikeastaan kaiken muun hyvän perustana. Minkähän palkinnon heille voisi tästä jakaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin olen, koska en ymmärrä mistä kohtaa esim. Kom ti byin on junttimusiikkia. Mutta sinä varmasti tiedät paremmin. Kerro!
Mä olen lukenut tuon Kleinin ruotsiksi, ymmärsin mielestäni riittävän hyvin mutta vähän oli ehkä mun taitojen ylärajoilla ja yksityiskohtia meni kyllä ohikin. Saatan vielä lukea suomeksi jossain vaiheessa kun kirjasta kuitenkin pidin. Eldsjäliin en taida ruotsiksi tarttua, kun pidemmän ruotsinkielisen romaanin lukeminen olisi aika hidasta, katsotaan sitten kun on suomennettu. Sitä lastenkirjaa voisin lukea lapsille. Oon ymmärtänyt että se on vähän jouluaiheinen niin sitten lähempänä joulua, lähikirjastosta se onneksi löytyy suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin olen, koska en ymmärrä mistä kohtaa esim. Kom ti byin on junttimusiikkia. Mutta sinä varmasti tiedät paremmin. Kerro!
Olet juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet juntti.
Oi, miten sofistikoitunutta ja aukotonta argumentointia. Tällä palstallahan meitä ruotsin kielen taitoisia on pidetty elitisteinä.
"Minä taas menen veteläksi Jakobin edessä (mutta en kerro sitä kenellekään)."
Jakob yhtyeen päävokalistina ja eräänlaisena keulakuvana kerää varmaankin katseet ensimmäisenä, eikä vähiten eloisan, valoisan ja hymyileväisen olemuksensa ansiosta. Mutta toki kaikki nuo pojat ovat oikeita positiivisuuden ja ilon lähettiläitä. Muistan kesällä, kun näin heidät keikalla ensimmäistä kertaa. Pilvisestä ja harmaasta säästä huolimatta aurinko alkoi loistaa lavalla, kun pojat sinne astelivat. Ja kaikki näyttivät niin nuorilta, ainakin tällaisen ei-enää-kolmekymppisen silmissä. Tuntuu aivan käsittämättömältä, että heillä on jo 16-vuotinen ura takana. Ura, joka toivottavasti jatkuu vielä pitkään!
Lainaus ei taaskaan toimi. Mutta edellisillä sivuilla on kehuttu Heimani i skickin alkuperäisversiota (Lokalproducerat pjas -albumilta). Halusin vain tulla sanomaan, että olen NIIN samaa mieltä. Heimani on Kaj'n lauluista mun top-kolmosessa, ja vaikka kaikki myöhemmätkin versiot ovat nautittavia, tuota originaalia ei voita mikään. Ja tuonkin mestariteoksen nämä viksut vöyriläiset ovat saaneet aikaan jo ihan kakaraikäisinä. Niiden olisi aikoinaan pitänyt saada joku tenavatähti-palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei taaskaan toimi. Mutta edellisillä sivuilla on kehuttu Heimani i skickin alkuperäisversiota (Lokalproducerat pjas -albumilta). Halusin vain tulla sanomaan, että olen NIIN samaa mieltä. Heimani on Kaj'n lauluista mun top-kolmosessa, ja vaikka kaikki myöhemmätkin versiot ovat nautittavia, tuota originaalia ei voita mikään. Ja tuonkin mestariteoksen nämä viksut vöyriläiset ovat saaneet aikaan jo ihan kakaraikäisinä. Niiden olisi aikoinaan pitänyt saada joku tenavatähti-palkinto.
Oma lempparini on Firmans man. Junttimusiikkia sekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet juntti.
Oi, miten sofistikoitunutta ja aukotonta argumentointia. Tällä palstallahan meitä ruotsin kielen taitoisia on pidetty elitisteinä.
Juntteja ja rasisteja te homohurrit olette.
Normipoisto
"Minä taas menen veteläksi Jakobin edessä (mutta en kerro sitä kenellekään)."
Sama täällä. Olen kyllä aina pitänyt poikamaisen näköisistä miehistä, että sikäli... 😍
Minä taas menen veteläksi Jakobin edessä (mutta en kerro sitä kenellekään).