Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9472)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näittekö videon Vems pojk e du alusta, kun Jakob luo Benjamin-roolista tutut viattoman flirttailevat katseet suoraan edessä olevaan kuvaavaan faniin ja naurahtaa vähän?
Vähän helpottaa ajatus siitä, että lava oli niin matala ja kapea, että takaa ei varmaan nähnyt juuri mitään. Tuskin olisin eteen päässyt kuitenkaan. Mahtava tunnelma kyllä varmasti välittyi myös taakse.Joo tuo Jakob-videon kuvaajafani on saanut elämänsä otoksen 😊
Mutta ajattelepa asiaa Jakobin näkökulmasta: Hän katsoo silmiin mutta vastassa on vain vain tuhat puhelinta.
Ei välttämättä. Itse kuvasin toisella keikalla eturivistä muutaman pätkän. Siinä kun ei ole päitä edessä, ei tarvitse pitää kameraa oman naaman edessä. Itse asiassa s
Oli aivan erilaista nähdä se Kiirunan-keikka ammattilaisen kuvaamana. KAJ ei ole kieltänyt yleisöä kuvaamasta, mutta mielestäni puhelimet häiritsevät kaikkien vuorovaikutusta ja keskittymistä, myös niiden jotka eivät kuvaa mutta ovat päineen muiden tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo äskeiseen viestiini laittama emojijono oli pidempi, mutta palsta ei näköjään suostu näyttämään kaikkia. Joka tapauksessa, aikamoiseksi punasteluksi varmaan menisi, jos pääsisi eturiviin noin lähelle lavaa. Ja joo, näin myös videon jossa Jakob nauraa suoraan kameralle Vems pojkin alussa. Ihana!
Näkyisikö tämä https://www.facebook.com/reel/1557080175673886
I did not survive this interaction...
Apua miten ihana! Nauran täällä katketakseni noille ilmeille.
Ja mikä parasta noissa tyypeissä: Tuntuu, että ovat lavalla omina itsenään. Vaikka tavallaan roolissa esiintymässä, silti samalla vilpittömästi läsnä tilanteessa ja yleisölle. Se varmaan tekee tuon hurmaavuuden.
Tää video on vaan pahentanut mun pakkomiellettä ja olen katsonut sen aika monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasabladetissa selitetään se palohälytys. KAJ'n käyttöön oli annettu pieni talo, jossa oli sauna ja joku oli pannut sen lämpiämään liian aikaisin. Kun pojat menivät sinne keikan jälkeen, oli lämpö jo 140 astetta. Kun he yrittivät tuulettaa sitä viileämmäksi, alkoi liian lähelle asetettu palohälytin huutaa. Kevin (tietysti) sammutti kiukaan ja palokunta kävi sulkemassa häkyttimen etc. . Ja sitten he menivät saunaan.
Niin siis... eikö ruotsalaiset tiedä, mikä on termostaatti? Vai oliko tuo joku teekkarijäynä? Miten edes onnistuu 140 astetta?
Helposti onnistuu, jos ei ole kokemusta kiukaista.
Teini-ikäiseni kerran teki saman mökin sähkösaunassa, kun en ollut tajunnut ohieistaa: Kotona on sauna, joka menee vain seinässä olevaa nappia painamalla päälle ja on ohjelmoitu valmiiksi hyvä lämpötila.
En huomannut sanoa, että mökin kiuasta ei saa vääntää täysille vaan enintään puoleen väliin ja varsinkaan ei kannata laittaa kolmeksi tunniksi. (Sellainen vanhanaikaisempi, jossa kaksi kierrettävää kytkintä.)
Lämmintä oli 120 astetta, kun menin katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasabladetissa selitetään se palohälytys. KAJ'n käyttöön oli annettu pieni talo, jossa oli sauna ja joku oli pannut sen lämpiämään liian aikaisin. Kun pojat menivät sinne keikan jälkeen, oli lämpö jo 140 astetta. Kun he yrittivät tuulettaa sitä viileämmäksi, alkoi liian lähelle asetettu palohälytin huutaa. Kevin (tietysti) sammutti kiukaan ja palokunta kävi sulkemassa häkyttimen etc. . Ja sitten he menivät saunaan.
Niin siis... eikö ruotsalaiset tiedä, mikä on termostaatti? Vai oliko tuo joku teekkarijäynä? Miten edes onnistuu 140 astetta?
Helposti onnistuu, jos ei ole kokemusta kiukaista.
Teini-ikäiseni kerran teki saman mökin sähkösaunassa, kun en ollut tajunnut ohieistaa: Kotona on sauna, joka menee vain seinässä olevaa nappia painamalla päälle ja on ohjelmoitu valmiiksi hyvä
Vaikea kuitenkin kuvitella, että tuon lomakylän mökin saunan lämmittäjä olisi ollut ensikertalainen. Vaikka olisi kesätyöläinenkin ollut, niin tässä vaiheessa kesää pitäisi jo homma olla hallussa.
Mua naurattaa tuo saunajuttu vieläkin:
- että se sattui juuri Kaj'lle
- että se sattui juuri Ruotsissa
- ja että täällä palstalla oli juuri keskusteltu Kaj'n poikien kuumuudesta ja lavakarismasta, kun joku raportoi asiasta tänne, ja luulin että se liittyi tähän palstan keskusteluun, mutta olikin ihan todellinen tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo äskeiseen viestiini laittama emojijono oli pidempi, mutta palsta ei näköjään suostu näyttämään kaikkia. Joka tapauksessa, aikamoiseksi punasteluksi varmaan menisi, jos pääsisi eturiviin noin lähelle lavaa. Ja joo, näin myös videon jossa Jakob nauraa suoraan kameralle Vems pojkin alussa. Ihana!
Näkyisikö tämä https://www.facebook.com/reel/1557080175673886
I did not survive this interaction...
Apua miten ihana! Nauran täällä katketakseni noille ilmeille.
Ja mikä parasta noissa tyypeissä: Tuntuu, että ovat lavalla omina itsenään. Vaikka tavallaan roolissa esiintymässä, silti samalla vilpittömästi läsnä tilanteessa ja yleisölle. Se varmaan tekee tuon hurmaavuuden.
Tää video on vaan pahentanut mun
Joo. Ainakaan vieroitushoitoa yrittävän ei tätä oikein kannattais katsella. (Mä voin kyllä skodata, kun ei oo vieroittuminen tähtäimessäkään.)
Vierailija kirjoitti:
- ja että täällä palstalla oli juuri keskusteltu Kaj'n poikien kuumuudesta ja lavakarismasta, kun joku raportoi asiasta tänne, ja luulin että se liittyi tähän palstan keskusteluun, mutta olikin ihan todellinen tapahtuma.
No just niin. Ja vielä juuri tämän kaikkein kuumimman ja kuumottavimman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just niin. Ja vielä juuri tämän kaikkein kuumimman ja kuumottavimman jälkeen.
kuumottavimman keikan jälkeen
Siis joo, se tunne oli ihan epätodellinen kun alkoi tajuta, ettei tämä ollut vitsi. Ei olisi voinut parempi ajoitus olla.
Vähän vastakohtainen juttu oli kun Alaskaan saapuneesta putesta joku laittoi tänne, että no nyt se kaatui kuolleena maahan. Porukka oli hetken aikaa, että jumankauta joo. Sitä hetkeä halusi jotenkin pitkittää, ennen kuin päätti uskoa sen vitsiksi.
Mä epäilen, että se on vaan meriselitys, että joku oli laittanut sen saunan liian aikaisin lämpiämään.
Todellisuudessa siinä kävi samoin kuin Gambämarkissa. Beritin ei tarvinnut kuin tuijottaa sitä pölliä, joka halkesi itsestään silkasta kauhusta.
Kun Vöyrin bastupojat astui ruotsalaissaunan ovesta sisään ja loi katseensa kiukaaseen, paikalliselle palokunnalle lähti saman tien automaattihälytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näittekö videon Vems pojk e du alusta, kun Jakob luo Benjamin-roolista tutut viattoman flirttailevat katseet suoraan edessä olevaan kuvaavaan faniin ja naurahtaa vähän?
Vähän helpottaa ajatus siitä, että lava oli niin matala ja kapea, että takaa ei varmaan nähnyt juuri mitään. Tuskin olisin eteen päässyt kuitenkaan. Mahtava tunnelma kyllä varmasti välittyi myös taakse.Joo tuo Jakob-videon kuvaajafani on saanut elämänsä otoksen 😊
Mutta ajattelepa asiaa Jakobin näkökulmasta: Hän katsoo silmiin mutta vastassa on vain vain tuhat puhelinta.
Ei välttämättä. Itse kuvasin toisella keikalla eturivistä muutaman pätkän. Siinä kun ei ole päitä edessä, ei tarvitse
Oli aivan erilaista nähdä se Kiirunan-keikka ammattilaisen kuvaamana. KAJ ei ole kieltänyt yleisöä kuvaamasta, mutta mielestäni puhelimet häiritsevät kaikkien vuorovaikutusta ja keskittymistä, myös niiden jotka eivät kuvaa mutta ovat päineen muiden tiellä.
Kieltämättä on eroa kuvaamisessa, mutta toinen asia mikä pistää silmiin on päivänvalo ja sitä matkiva lisävalo. Kevin on Kiirunassa tavallistakin komeampi, Jakobin ilmeet näkyvät viimeistä myöten. Katsokaa Tech support keikan alkupuolelta, voi hyvä sylvi sitä ilmeikkyyttä. Oopperapätkässäkin ilmeet on kiva nähdä noin tarkkaan. Ja yksityiskohtana Axel sotkee Jakobin pasmat pyörähtämällä yllätyshyökkäyksenä ja saa tämän nauramaan kesken värssyn Vems pojkissa. Yllättävän hyvin Axelin vappunaamarilook onnistuu hänen ilmeitään piilottamaan tässäkin, mutta hän tuimistelee koko ajan muutenkin niin huolellisesti, että on vaikea nähdä roolin taa.
Mutta tuo kyykkyflirttipätkä mistä edellä puhuttiin, siinähän on valoa taas sen verran heikosti, että joutuu enemmän päättelemään näkemäänsä liikkeistä kuin näkemään eleet tarkkaan, vaikka on niin läheltä kuvattu, että Jakob joutuu itsekin takeltelemaan eikä vain kuvaaja. Ei hänkään ihan mitä vaan kehtaa tai raaski, täytyy hiukan alleviivata, että hei tää on hauskaa älä kuole.
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen, että se on vaan meriselitys, että joku oli laittanut sen saunan liian aikaisin lämpiämään.
Todellisuudessa siinä kävi samoin kuin Gambämarkissa. Beritin ei tarvinnut kuin tuijottaa sitä pölliä, joka halkesi itsestään silkasta kauhusta.
Kun Vöyrin bastupojat astui ruotsalaissaunan ovesta sisään ja loi katseensa kiukaaseen, paikalliselle palokunnalle lähti saman tien automaattihälytys.
Joo pakko olla näin. Kiuas ylikuumeni itsestään kohdattuaan KAJ:n kuumottavan vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Itse kuvasin toisella keikalla eturivistä muutaman pät
Se oli kyllä hieno ja herrasmiesmäinen ele Jakobilta se kädenheilautus alkukyykistyksen jälkeen. Että huom., tämä ei sitten ole limaista heruttelua vaan hauskanpitoa molemmin puolin. Kaj voi kyllä vähän flirttailla yleisön kanssa, mutta rajaa he eivät ylitä koskaan. Gentlemanneja mitä gentlemanneja.
Oho, olipas tuolla Kumlassa paljon porukkaa! Ilmainen keikka yleisölle, mutta anyway. Innokkaita faneja sielläkin eturivissä näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kun meni suoraan keskustelusta katsomaan instan postauksen, jossa sanottiin vain että sauna ylikuumeni. Niin koomista, mitäpä muutakaan tuollaisen esityksen jälkeen.
Itse asiassa tulee tunne, että KAJ on nykyajan lapsia tässäkin. Kamerat keikalla eivät äkkiä olekaan vain rasite vaan ne ovat lisäväline yleisön kanssa kommunikointiin. Olisiko tämä hullaantuminen ja uppoutuminen näin helppoakaan ilman fanien kuvaamia keikkapätkiä? Ee-eei... ei. Eihän se olisi. Eikä ilman niitä pääsisi kiinni tähän kaikkeen, mitä tietyistä hetkistä keikoilla keskustelemalla pääsee pohtimaan.
Tosiaan ennen maailmassa stara tuli lavalle esittämään itseään, pukusuunnittelijansa aikaansaannoksia ja upeimpia biisejään. Nämä tulevat lavalle esittämään kaikenlaisia tyyppejä ja keskustelemaan niistä yleisön kanssa ja keskenään meistä. Ihan eri syvyys.
Jakob joo hihitteli Kiirunassa kesken kaiken kerran tai pari, mutta kyllähän Djurönäset oli siinäkin ihan omassa luokassaan. Katselin läpi sieltä kuvatut videot (joita on jokaisesta biisistä) ja hihitin hysteerisesti itsekin.
Jakob ei tietty ole ykkössuosikkeja pokanpitämiskilpailussa, mutta eihän hän eilisellä keikalla saanut yhtään kappaletta vietyä täysin kunnialla läpi. Kevin ja Axel toki yrittivät häntä pudottaakin oikein olan takaa, mutta enimmäkseen hän purskahteli nauruun ihan omia aikojaan silkkaa hyvää mieltään, kun yleisö oli niin kertakaikkisen villinä.
Kaj'n elämän keikka, sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tulee tunne, että KAJ on nykyajan lapsia tässäkin. Kamerat keikalla eivät äkkiä olekaan vain rasite vaan ne ovat lisäväline yleisön kanssa kommunikointiin. Olisiko tämä hullaantuminen ja uppoutuminen näin helppoakaan ilman fanien kuvaamia keikkapätkiä? Ee-eei... ei. Eihän se olisi. Eikä ilman niitä pääsisi kiinni tähän kaikkeen, mitä tietyistä hetkistä keikoilla keskustelemalla pääsee pohtimaan.
KAJhan on aina kommunikoinut yleisön kanssa kameroiden kautta. He aloittivat tekemällä videoita ja levyt tulivat vasta myöhemmin. Kyllähän heidän tekemänsä musiikki- ja sketsivideot ovat olleet merkittävässä roolissa ja edelleen heidän omat lyhytvideonsa ovat tärkeä osa palettia. He ovat aina olleet hyvin visuaalisia.
Siksi ajattelen, että yleisön kuvaamat keikkavideot eivät ole rasite vaan uusi osa kokonaisuutta. Ymmärtävät varmasti niidenkin merkityksen ja poseeraavat välillä myös yleisön kameroille.
Todellakin Kaj esiintyy sekä jokaiselle katsojalle paikan päällä että niille, jotka myöhemmin näkevät tilanteen ruudun läpi.
Kyllähän tämä Djurönäsetin keikan eturivistä kuvattu klippi sen osoittaa (varoitus erittäin tukalasta helteestä; kiukaan itsesyttyminen mahdollista):
Ei välttämättä. Itse kuvasin toisella keikalla eturivistä muutaman pätkän. Siinä kun ei ole päitä edessä, ei tarvitse pitää kameraa oman naaman edessä. Itse asiassa se pysyy vakaampana kun pitää käden matalammalla. Lisää auttaa toki, jos on edessä aita, niin voi nojata kännykän tai ainakin käden kaiteeseen.