Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5110)

Vierailija
261/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana saada sekä Gambämark-musikaali että Botnia Paradise myös Helsinkiin (luontevimmin tietysti Svenska teaternin lavalle, mutta mikä tahansa muukin näyttämö kävisi). Mutta saataisiinko enää kokoon alkuperäistä näyttelijäkaartia?

No, joka tapauksessa hyvä sekin, että molemmat voi katsoa Yle Areenasta (suomeksi tekstitettyinä).

Vierailija
262/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dansgolv on mielettömän hyvä biisi (kuuntelen sitä nytkin!), mutta sitä ei ole tainnut hirveän moni "löytää"?

Omat suosikit Dansgolvin lisäksi on Kom ti byin, Manlig vänskap, Vems pojk e do, Heimani i skick ja musikaalikappale Mäskis-Gunnar. Ai niin ja tietysti Firmans man ja Karar i arbeit myös!

Ovat ilmeisesti nyt parilla keikalla alkaneet esittää tätä Dansgolv biisiä.  Mullakin se on ollut vähemmällä kuuntelulla. Jotkut biisit vaatii enemmän aikaa "kypsyäkseen" :). Yksi tällainen oli Firmans man. Eka ja toka kuulemalla ei heti mulle kolahtanut. Sitten kun oikein ajatuksella kuuntelin, etenkin tekstejä, niin sehän on ihan hemmetin hyvä, vahva ja ajankohtainen biisi, ainakin kaikille, jotka pyristelevät tämän päivä työelämän ristipaineissa. 

Mulle taas Dansgolv ja Firmans man kolahtivat heti ensi kuuntelulla. 😄 Firmans mania kuuntelin yhtenä työpäivänä loppukeväällä varmaan kymmenen kertaa putkeen, kun olin ihan stressaantunut ja väsynyt ja jo kesäloman tarpeessa. 😄

Lainaamasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä Melloon saakka he buukkasivat itse keikkansa. Aiemmat hitit, kuten Taco hej, ovat syntyneet talkoohengessä. Musiikkivideoiden kuvauksiin on osallistunut koko kylä vanhempia ja tyttöystäviä myöten. Heistä on Vöråssa vain hyvää sanottavaa, koska he eivät ole perseilleet. Yhdessä haastattelussa heiltä kysyttiin kenet he veisivät dinnerille, ja kaikki vastasivat että isoäitinsä.

Kapinahenki on purkautunut Vörjeansin kautta, ja onhan se Marlene herkullisen härski. Sitä ei voi nauramatta kuunnella.

Katsoin noi "Taco Hej" ja "Pa to ta na kako" kappaleiden Behind the scenes -videot ja ällistyin aina vaan enemmän. Luovuutta ja taitoa ja tekemisen meininkiä riittää! Hienosti he kyllä miettivät kaikki yksityiskohdatkin juuri kuhunkin teemaan sopiviksi. 

Se mikron rakennus Pa to ta na kakoa varten oli hauska!

Ja apua miten hyvännäköinen Kevin on ollut nuorempana!!! Ja hmm... on edelleen... 😍

Vierailija
264/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se mikron rakennus Pa to ta na kakoa varten oli hauska!

Ja apua miten hyvännäköinen Kevin on ollut nuorempana!!! Ja hmm... on edelleen... 😍"

Kaikki ovat kyllä niin charmantteja ja komeita, kukin omalla tavallaan ja omalla persoonallaan. Etenkin näissä nykyisissä mafioso-puvuissa, että huh! 

Huvitti, kun luin yhden kommentin, jossa eräs nainen päivitteli, että apua, hän on jo 45-v ja käyttäytyy kuin teinityttö, kun nämä pojat ovat kyseessä. Aattelinpa mielessäni, että ei tuon naisen yhtään tarvii hävetä tai olla huolissaan, mulla ihan sama fiilis ja ikää pitkälti yli 60 😉

Vierailija
265/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin Käärijää paremmaksi kuin KAJ. Joku täällä mainitsi, että KAJ olisi pitkän linjan yhtye, mutta aika näkymättömiä ovat olleet, kun nämä vasta viime Euroviisujen myötä tulivat tietooni. Bändi perustettu jo 16 v sitten, että miten helvetissä en ole tiennyt näistä vasta kun nyt keväällä? Kovin kuuluisilta ei vaikuta. Sitten kun en tiedä mitään muuta näiltä, kuin tuon viisurenkutuksen, joka on sen 1/10, niin että missä on se kaikki muu tuotanto 16 vuoden ajalta? Luulisi, että noinkin pitkään toimineelta orkesterilta olisi jotain muutakin kuullut. On taas vähän ihme juttu.🙄

Telkkari on ainut, jonka kautta olen noista kuullut ja nähnyt. Mitä olen ollut ihmisten kanssa tekemisissä, niin kukaan ei ole puhunut näistä mitään. Liikkuessani en ole edes sivulta kuullut kenenkään puhuvan KAJ:sta, en missään. Tämä antaa sellaista signaalia, ettei tuo huumoribändi mikään kovi

He eivät ole koskaan tähdänneet suomenkielisille markkinoille. Onko se sinusta niin mahdoton ajatus? Suomessa?

Älä väheksy paikallista osaamista.

Tämähän se olisi. Kaiken osaamisen maailmassa on tultava jostain. Kaupunki tuottaa innovaatioita, mutta joskus tarvitaan maaseutua puskemaan ihmisiä uuteen ulottuvuuteen. Noista sommarvinterpraateista selviää se, että yksinään nämäkään sankarit eivät olisi päässeet pitkällekään. Sisu olisi mennyt kaulaan joka kerta. Heillä on käynyt mieletön tuuri lahjakkuuksia jaettaessa, mutta myös heidän luonteensa ilmeisesti sopivat loistavasti yhteen. Kulttuuri hioo loput. Joku ruotsinpuoleinen pikkukylän kasvatti ihmetteli, miten epätodennäköistä on ihan jo tuo kykyarsenaali pelkästään.

Katselen haikeana ja ylpeänä samaan aikaan heidän nousuaan. He ovat viimeisiä ikäluokkia, jotka eivät kasvaneet kännykän vankeina. He ovat vielä joutuneet kehittämään tekemisensä itse. Oma lapseni on jo kuluttaja, vaikka maalainen onkin. Se ahdistaa. Iso osa kokemuksen syvyydestä tulee itselleni tästä. Nuo pojjaat voisivat olla lapsiani, mutta he esiintyvät isäni vaatteissa ja edustavat todellisuutta, joka on jo monelle tavoittamaton.  Ellei koko maassa sitten ryhdytä suuren luokan kulttuuritekoon ja palata lastenkasvatuksessa älyttömään aikaan.

Vierailija
266/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mosquito on kunnon bängeri

Vierailija
267/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 268 (lainaus ei taas toimi, kun on "liian pitkä" lainausketju), olen miettinyt ihan samoja asioita. Että KAJ on vielä viimeistä sukupolvea, joka on nuorena tehnyt asioita itse sen sijasta että seuraisi somesta ym. muiden tekemisiä. Oma lapseni on nyt teini, ja vaikka yritän kuinka rajoittaa ruutuaikaa, niin se ruutujen lumo on aivan valtava. Mutta kun ruudut ovat poissa, oma ajattelu ja mielikuvitus pääsevät esille. Kuinka suppeaksi näillä älypuhelin- ja tekoälykasvateilla jää kaikki itse tekeminen ja itse kokeminen. Se on tosi surullista!

Vierailija
268/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saa vastinetta Yle-verolle, kun on mahdollisuus katsella KAJ-tallenteita Areenasta. Pisteet pojille siitäkin, etteivät ole peruneet suht pienen Taidetehtaan keikkaa elokuussa jonkin isomman ja rahakkaamman areenan tieltä ja keväälläkin heittivät kauan aiemmin sovitun keikan pienellä pohjanmaalaispaikalla Amsterdamin Eurovision Pre-party -happeningin sijaan.

Vierailija
269/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katselen haikeana ja ylpeänä samaan aikaan heidän nousuaan. He ovat viimeisiä ikäluokkia, jotka eivät kasvaneet kännykän vankeina. He ovat vielä joutuneet kehittämään tekemisensä itse. Oma lapseni on jo kuluttaja, vaikka maalainen onkin. Se ahdistaa. Iso osa kokemuksen syvyydestä tulee itselleni tästä. Nuo pojjaat voisivat olla lapsiani, mutta he esiintyvät isäni vaatteissa ja edustavat todellisuutta, joka on jo monelle tavoittamaton.  Ellei koko maassa sitten ryhdytä suuren luokan kulttuuritekoon ja palata lastenkasvatuksessa älyttömään aikaan."

TÄMÄ! 

Vierailija
270/5110 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel muistaakseni sanoi haastattelussa, että heille on nyt avautunut täysin uusi maailma, kun ovat päässeet näille isoille suomalaisille  festareille mukaan. No, olivat kai Mustakarissa kerran, joskus paljon nuorempina...

Mulle taasen on nyt avautunut uusi KAJ-maailma. En ole vuosikausiin jaksanut innostua suomalaisesta kevyestä musiikista, koska kaikki nuoret miehet tekee räppiä (en jaksa kuunnella) ja nuoret naiset kuulostaa kaikki ihan samalta. Mikään ei erotu eikä jää mieleen. Tämä siis vain oma henk.koht.  mielipide

KAJ erottuu ja jää mieleen, ihan korvamadoksi asti. Näin ainakin mulle, ei tietenkään kaikille. 

Näin suomiareenakeskustelun, jossa heidät laitettiin arvailemaan porilaisia lauseita. Ehkä heille ensimmäinen yllätys on, että länsisuomessa sanat joskus tosiaan ovat sitä miltä kuulostavatkin. Ei tarvitse aina plärätä virallisen suomen sanakirjaa läpi, vaistolla vaan. Muretterit voi tosiaan olla morötrin ja ne kasvaa rekolissa. Ja toisinpäin, vöyri on yllättävän luontevaa kuultavaa rantasuomalaiselle, kun ei juutu yksityiskohtiin liikaa. Samalla kertaa vallitsee ilmeisesti molemmin päin melkoinen eksotiikka, jonka laimennuttua saattaa tulla suurin yllätys. Itselleni se tuli siinä, kun teinipoikina kiroilivat niin sujuvasti suomeksi. Kun noita katsoo ruotsalaisissa haastatteluissa, alkaa vähitellen hahmottaa aina enemmän sitä, mikä heissä on ruotsalaisen kulttuuripiirin vaikutusta ja kuinka paljossa he itse asiassa ovat hyvinkin suomalaisia. Kuten kai lahden länsipuolellakin jossain määrin ovat noilla korkeuksilla henkisesti aika meikäläisiä, vaikka voin olla totaalisen väärässä. Olen vilkuillut Tommy Johanssonin suuntaan ja alkanut miettiä, miten epäruotsalaiselta hänkin vaikuttaa jollain tapaa. 

Vierailija
271/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin saa vastinetta Yle-verolle, kun on mahdollisuus katsella KAJ-tallenteita Areenasta. Pisteet pojille siitäkin, etteivät ole peruneet suht pienen Taidetehtaan keikkaa elokuussa jonkin isomman ja rahakkaamman areenan tieltä ja keväälläkin heittivät kauan aiemmin sovitun keikan pienellä pohjanmaalaispaikalla Amsterdamin Eurovision Pre-party -happeningin sijaan.

Jos yllä olevan kirjoittaja olet menossa Taidetehtaan konserttiin, niin täytyy sanoa että vähän kateellinen sinulle olen. 😊 Mulla haaveena olisi nähdä KAJ joskus jossakin oikeassa  konserttisalissa, missä kunnon akustiikka. Jakobin Nissan bromsa/Näsan domnar kuulostaisi varmaan upealta!

Vierailija
272/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein yli 60 kappaleen soittolistaa pelkästään KAJ.ta.🥰 Ja vielä jäi biisejä.👍

Vierailija
273/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin helmikuussa Mellon semifinaalin, jossa KAJ oli mukana, ja heti täytyi ostaa Taidetehtaalle keikkaliput, joita silloin oli vielä jäljellä. Onneksi myös Vaasan jäähallille oli tullut myyntiin maaliskuulle ylimääräinen keikka (muut kolme oli jo loppuunmyytyjä), jonne sain liput. Kannatti matkustaa Helsingistä Vaasaan, konsertin anti ja tunnelma oli niin huikea!

Vierailija
274/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Saariluoma haastatteli KAJta suomeksi Mustakari Memories -bäkkärillä, ja kysymykseen, milloin saatte pidettyä paria päivää pidemmän loman Axel vastasi, että elokuun loppupuolella Kevin lähtee Italiaan ja hän myös. Jakob: "Minä menen Maksamaan" (hieman treeniä tarvitaan vielä suomen kielen sijamuotojen hallintaan :D )

- "kesävieraat tulevat Maksamaan" -

Vierailija
275/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, eikä ole Käärijäkään.

Totta on molemmilla 0 hittiä

Vierailija
276/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Katselen haikeana ja ylpeänä samaan aikaan heidän nousuaan. He ovat viimeisiä ikäluokkia, jotka eivät kasvaneet kännykän vankeina. He ovat vielä joutuneet kehittämään tekemisensä itse. Oma lapseni on jo kuluttaja, vaikka maalainen onkin. Se ahdistaa. Iso osa kokemuksen syvyydestä tulee itselleni tästä. Nuo pojjaat voisivat olla lapsiani, mutta he esiintyvät isäni vaatteissa ja edustavat todellisuutta, joka on jo monelle tavoittamaton.  Ellei koko maassa sitten ryhdytä suuren luokan kulttuuritekoon ja palata lastenkasvatuksessa älyttömään aikaan."

TÄMÄ! 

KAJ'n pojilla on kuitenkin ollut käytettävissä kaikki se teknologia mikä silloin on ollut saatavilla. Hehän alkoivat kuvata videoita jo ala-asteella.

Vierailija
277/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se mikron rakennus Pa to ta na kakoa varten oli hauska!

Ja apua miten hyvännäköinen Kevin on ollut nuorempana!!! Ja hmm... on edelleen... 😍"

Kaikki ovat kyllä niin charmantteja ja komeita, kukin omalla tavallaan ja omalla persoonallaan. Etenkin näissä nykyisissä mafioso-puvuissa, että huh! 

Huvitti, kun luin yhden kommentin, jossa eräs nainen päivitteli, että apua, hän on jo 45-v ja käyttäytyy kuin teinityttö, kun nämä pojat ovat kyseessä. Aattelinpa mielessäni, että ei tuon naisen yhtään tarvii hävetä tai olla huolissaan, mulla ihan sama fiilis ja ikää pitkälti yli 60 😉

Sama täällä! N66

Vierailija
278/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin helmikuussa Mellon semifinaalin, jossa KAJ oli mukana, ja heti täytyi ostaa Taidetehtaalle keikkaliput, joita silloin oli vielä jäljellä. Onneksi myös Vaasan jäähallille oli tullut myyntiin maaliskuulle ylimääräinen keikka (muut kolme oli jo loppuunmyytyjä), jonne sain liput. Kannatti matkustaa Helsingistä Vaasaan, konsertin anti ja tunnelma oli niin huikea!

Voi vain kuvitella! Siinä vaiheessa, kun itse keväällä tajusin ruveta tutkimaan, että mikäs poppoo tämä KAJ oikein on, ei mitään lippuja enää mihinkään saanut. 

No, KAJ on Ice -konserttiin olen menossa mutta jäähalli on aina jäähalli. Toki varmasti saamme nähdä hienon konsertin, en yhtään epäilekään. Mustakarissa tehdyssä haastattelussa Kevin vähän lupaili, että yrittävät mahdollisesti kirjoittaa jotain uuttakin tähän syksyn konserttiin. Mulle KAJ on niin uusi tuttavuus, että voisin kevyesti kuunnella keikalla kaikki vanhat biisit vaikka kaksi kertaa peräkkäin, eikä kyllästyttäisi yhtään. 

Vierailija
279/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yllä olevan kirjoittaja olet menossa Taidetehtaan konserttiin, niin täytyy sanoa että vähän kateellinen sinulle olen. 😊 Mulla haaveena olisi nähdä KAJ joskus jossakin oikeassa  konserttisalissa, missä kunnon akustiikka. Jakobin Nissan bromsa/Näsan domnar kuulostaisi varmaan upealta!

Taidetehdas on loppuunmyyty. Eivätkä ne kaikki Ruotsin-keikatkaan ole mitää jättifestareita esim. Gotlannissa.

Vierailija
280/5110 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mosquito on nousussa, joten ei ole yhden hitin ihme.

Musiikkikriitikot ovat hieman huolissaan siitä että KAJ'n ura suuntautuu Bara bada bastun ja Mosquiton kaltaisten helppojen, kevyiden hittien tielle. Toivottavasti ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme