Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (21862)

Vierailija
21601/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ensimmäisessä ryhmässä on muka Gry Forssel, joka on tehnyt kivoja haastatteluja KAJ:n kanssa. 

Hakuun osui ensimmäiseksi Facebookista "Gry Forssell med vänner" haastattelu 8.3.2025 

Vierailija
21602/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos haastattelun referoinnista. En itse päässyt kuuntelemaan sitä. Kiinnostavia juttuja siinä.

Naurattaa tuo mainittu taksikuski, joka tiesi KAJ:n muttei tunnistanut Jakobia.

Heidän arkiset siviiliminänsä siviilivaatteissa ovat niin erilaiset kuin lavahahmot, että mä ymmärrän hyvin taksikuskia. Me kajahtaneet toki tunnistettaisiin heidät pilkkopimeässä ja sidotuin silmin, mutta on olemassa myös ns. tavallisia kansalaisia, joilla saattaa elämässä olla muutakin sisältöä kuin poikien jokaisen kulmakarvojen värähdyksen tarkkailu.

Kertoihan Kevinkin taannoin, kuinka hän koiraa ulkoiluttaessaan kerran pysähtyi juttelemaan jonkun toisen narunjatkeen kanssa. Tämä toinen kertoi muun rupattelun lomassa kuulleensa, että sen vöyriläisen viisuyhtyeen jäsen käy samassa koirapuistossa ja kysyi, tietäisikö Kevin, kuka niistä kolmesta. Kevin pahoitteli, ettei hänellä ole asiasta tietoa.

Minua melkein hävetti kun tunnistinKevinin takaapäin Svenskanin ovella kuvatussa pätkässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21603/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua melkein hävetti kun tunnistinKevinin takaapäin Svenskanin ovella kuvatussa pätkässä. 

Kaj to the moon -instassa on kuva, jossa Jakob on kääntynyt kuvaajaa kohti mutta muu seurue näkyy vain sivusta päin, Yksi kommentoija tunnisti - aivan oikein - yhden profiilin ja poninhäntäkampauksen. 

Vierailija
21604/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tieto oli, että kun kysyttiin oliko hän laulanut Nissan bromsan koelaulussa, hän kertoi, että teatterinjohtaja Joachim Thibblin oli tullut juttelemaan Karar i arbeit -keikan jälkeen ja ehdottanut Änglagårdia. 

Karar i arbeit oli Svenska Teaternissa ennen Mello-kevättä tammikuun alussa kahtena päivänä. 

Vierailija
21605/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaj to the moon -instassa on kuva, jossa Jakob on kääntynyt kuvaajaa kohti mutta muu seurue näkyy vain sivusta päin, Yksi kommentoija tunnisti - aivan oikein - yhden profiilin ja poninhäntäkampauksen. 

Minäkin tunnistin hänet, mutta sitä ei voi täällä mainita. Mukavaa, että hänkin oli mukana kannustamassa.

Vierailija
21606/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tieto oli, että kun kysyttiin oliko hän laulanut Nissan bromsan koelaulussa, hän kertoi, että teatterinjohtaja Joachim Thibblin oli tullut juttelemaan Karar i arbeit -keikan jälkeen ja ehdottanut Änglagårdia. 

Karar i arbeit oli Svenska Teaternissa ennen Mello-kevättä tammikuun alussa kahtena päivänä. 

Mutta silloin hän oli kai ollut jo koelauluissa. Eikös Karar i arbeit kiertue alkanut jo 2024 kesällä/alkusyksystä?

Vierailija
21607/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kattonut ensi-illan esityksen niin emt jos muut haluavat spoilereita? Voin rehellisesti sanoa että koko musikaali oli upea ja kyllä monet laulut jättävät leva min drömin varjoon - niin kuin pitäisi! Erityisesti naishahmojen voimakkaat vihalaulut. Mutta Jakob oli myös ihan hyvä siellä. Ehdottomasti suosittelen jos joku ei ole vielä menossa!

Vierailija
21608/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kattonut ensi-illan esityksen niin emt jos muut haluavat spoilereita? Voin rehellisesti sanoa että koko musikaali oli upea ja kyllä monet laulut jättävät leva min drömin varjoon - niin kuin pitäisi! Erityisesti naishahmojen voimakkaat vihalaulut. Mutta Jakob oli myös ihan hyvä siellä. Ehdottomasti suosittelen jos joku ei ole vielä menossa!

Voithan kertoa tunnelmista siellä. Osasiko yleisö käyttäytyä? Mitä pidit näyttelijänsuorituksista ja kenestä erityisesti? Onko musikaalin tarina mielestäsi hyvä?

Vierailija
21609/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karar i arbeit: Maarianhamina syyskuussa 2024, Turku, Karjaa, Tammisaari lokakuu, Porvoo marraskuun alkupuolella 

Vierailija
21610/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mårtenin rooli on sivurooli, joten ei ehkä ole tarkoituskaan, että Leva min dröm nousisi johonkin "dramaturgiseen keskiöön" ja esityksen kohokohdaksi. Jossain näin kommenttia, että Jakob suoriutui roolistaan hyvin ja teki ihan uskottavan Mårtenin.  Ja todellakin koko porukkaa on kiitelty vuolaasti. Svenskanin facessa ja instassa on muuten Edward af Sillénin haastattelu ensi-illan jälkeen, siinä mukana myös Riko Eklund ja Nicke Lignell, jos joku ei vielä ole huomannut tätä klippiä. 

Vierailija
21611/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan kertoa tunnelmista siellä. Osasiko yleisö käyttäytyä? Mitä pidit näyttelijänsuorituksista ja kenestä erityisesti? Onko musikaalin tarina mielestäsi hyvä?

Tunnelma oli hyvä! En kuitenkaan tiedä kuinka paljon ensi-illan väki on eri kuin muiden, mutta näin ainakin muutama kaj-fani - vain koska tunnistin, onneksi ei mitään kaj-asusteita! Yleisö käyttäytyi todella hyvin, ei yhtään mitään ylimääräistä kun Jakob on lavalla, mutta kyllä aplodit olivat hänelle voimakkaat.
Näyttelijät ovat upeita! Mikko on erityisesti ilmeikäs ja vaikuttava riippumatta siitä että hänellä on vain yksi oma laulu. Sannah ja Birthe ja Josefin ovat myös todella hyviä ja heillä on ihanat äänet, mun omasta mielestä eritysesti Birthella. Koko taustayhtye on myös mahtava! Lisäksi pidin asusteista ja skenografiasta paljon, ja on muuten paljon kivoja yksityiskohtia.
Tarina on mielenkiintoinen ja tärkeä! Olen katsonut elokuvan ennen esitystä ja juoni oli tuttu, mutta siihen on tehty muutoksia jotka kuitenkin sopivat todella hyvin teatteriversioon, se on huomattavasti dramaattisempi. Ja vaikka minun paikalta ei näkynyt tekstitystä, päätin että nyt harjoittelen ruotsia ja ymmärsin aika paljon, mutta kuitenkin aika monet vitsit menivät ohi (ei kaikki! oli usein hauskaa).

Vierailija
21612/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan hyvä"? Niin sanotaan yleensä kohteliaasti, kun suoritus on keskinkertainen tai jopa vähän sen alapuolella. Niinkö se tosiaan oli?

Vierailija
21613/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mårtenin rooli on sivurooli, joten ei ehkä ole tarkoituskaan, että Leva min dröm nousisi johonkin "dramaturgiseen keskiöön" ja esityksen kohokohdaksi. Jossain näin kommenttia, että Jakob suoriutui roolistaan hyvin ja teki ihan uskottavan Mårtenin.  Ja todellakin koko porukkaa on kiitelty vuolaasti. Svenskanin facessa ja instassa on muuten Edward af Sillénin haastattelu ensi-illan jälkeen, siinä mukana myös Riko Eklund ja Nicke Lignell, jos joku ei vielä ole huomannut tätä klippiä. 

Ja "ihan uskottavan"? Mistä nyt on kyse? Eikö Jakob onnistunutkaan?

Vierailija
21614/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla sitä Axelin mainitsemaa ylianalysointia.

Vierailija
21615/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska Yle perustaa erityisen huumoritoimituksen, kertoo HBL otsikossaan. Mulla ei ole tilausta, joten pääsen näkemään vain otsikon ja kuvituskuvan, joka on yhdestä Hallnin kohtauksesta. Mikael munkkipossua mässyttämässä. Veikkaisin, että tämä lupaa hyvää kajahtaneille.   :)

Vierailija
21616/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihan hyvä"? Niin sanotaan yleensä kohteliaasti, kun suoritus on keskinkertainen tai jopa vähän sen alapuolella. Niinkö se tosiaan oli?

Ei, oli oikeasti hyvä, anteeks vaan epäselvyydestä. Yritin välittää että kävin siellä kaj-fanina ja Jakob ei ollut se joka jäi mielen *eniten*. Ehkä koska tiesin että hän on taidokas? Mutta esim hänen laulussa oli korkeampia nuoteja kuin yleensä kuullaan häneltä ja oli kaunista. Ehkä olen vähän ironisesti alentuvainen koska esim tuossa "jiihaa"-hetkessä yleisö melkein alkoi taputtamaan ja olin keskittymässä Fannyyn ja Rutiin sitten. "Intensiivinen kohtaus, Jakob älä keskeytä!" haha

Vierailija
21617/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä nähnyt (esityksen nähneeltä) kommenttia, että Jakob-fanit eivät tule pettymään, jos katsomaan menevät. 

Virallisia arvosteluja lehdissä ei kai vielä ole. Nämä nähdyt kommentit ovat normikatsojilta, ja kukin kirjoittaa ja kommentoi miten kommentoi. En nyt näistä huolestuisi. Ja kuitenkin, vaikka Jakobilla on huikeasti monenlaista esiintymistä takanaan, mm. kahdessa omassa musikaalissa, niin hän ei ole ammattinäyttelijä eikä tee teatteria päätyökseen Mikä EI siis tarkoita sitä, etteikö hän silti voisi suoriutua hyvin. 

Vierailija
21618/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasabladetissa on jo KAJ-toimittaja Patrik Backin arvostelu Änglagårdista. Siinä keskitytään erityisesti Pohjanmaan omien näyttelijöiden onnistumiseen. Sannah Nedergård ja Birthe Wingren esiintyivät kaikkein vahvimmin. Jakobista sanotaan, että hänen roolihahmonsa ei saa paljoa tilaa, mutta on joitakin humoristisia repliikkejä ja "snygg" Leva min dröm. Hänen elekieltään kehutaan.

Itse näytelmä muistuttaa kuulemma niin paljon Gambämarkia, että katsoja vain odottaa milloin Axel tulee sanomaan "Allt som solen rör vid är vårt rike." Mårtenin unelmista taas tulee mieleen Botnia Paradise. Neuvona KAJ-faneille annetaan, että pitää yrittää unohtaa Gambämark. En tiedä miksi - senkö takia että se on parempi? Kokonaisuutena esitys on enemmän "snygg" kuin "omtumlande".

Vähän rupesi jännittämään kuinka kriittinen Hbl:n arvostelu on, kun ei tämäkään ollut pidäkkeettömän positiivinen.

Vierailija
21619/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, oli oikeasti hyvä, anteeks vaan epäselvyydestä. Yritin välittää että kävin siellä kaj-fanina ja Jakob ei ollut se joka jäi mielen *eniten*. Ehkä koska tiesin että hän on taidokas? Mutta esim hänen laulussa oli korkeampia nuoteja kuin yleensä kuullaan häneltä ja oli kaunista. Ehkä olen vähän ironisesti alentuvainen koska esim tuossa "jiihaa"-hetkessä yleisö melkein alkoi taputtamaan ja olin keskittymässä Fannyyn ja Rutiin sitten. "Intensiivinen kohtaus, Jakob älä keskeytä!" haha

Hienoa, kiva kuulla! Eikä tarvitse pyytää anteeksi, en tajunnut, ettei suomi ole sun äidinkielesi. Mahdoton hallita vieraan kielen kaikkia vivahteita. Mä olen kuullut pätkän siitä Jakobin/Mårtenin soolosta, joka kulkee tosiaan hyvin korkealla. Ainakin siinä videopätkässä Jakob selvitti sen aivan upeasti, ääntään just sopivasti ohentaen, ja NIIN kauniilla äänenvärillä. 

Vaikka ammattikriitikoiden arvioita ei vielä ole tullut, ainakin (riikinruotsalainen) käsikirjoittaja Edvard af Sillén näkyi olevan aivan haltioissaan produktion ja esiintyjien tasosta. En usko, että hän kiittelee pelkästään kohteliaisuudesta vaan on aidosti sitä mieltä, että nappisuoritus suomalaisilta. Siitä päätellen voisi odottaa positiivisia arvosteluja medialtakin.

Vierailija
21620/21862 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla sitä Axelin mainitsemaa ylianalysointia.

Mä en kyllä näe tuota ylianalysointina. Onhan "ihan hyvä" faktisesti aivan eri asia kuin "hyvä". Mä olen niin myötäelänyt tuossa Änglagårdin odotuksessa ja pitänyt proggikselle peukkuja, että tuntuu vähän pahalta, jos lopputulos kaikkien ponnistelujen jälkeen onkin "ihan hyvä".