Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20971)
Vierailija kirjoitti:
Edellyttäen että se myöhemmin ei ole tänään kello 12.30
Ainakin tällä hetkellä lippuja on saatavilla, vihreällä ollaan.
Kävin tänään kirjastossa lukemassa HBL:n jutun Kajn raha-asioista. Ovat kyllä fiksuja tyyppejä tässäkin mielessä, nuoresta asti sijoittaneet osan voitoistaan jotta voivat työskennellä pitkäjänteisesti, eikä nytkään ole mopo lähtenyt kuulumaan kun menestystä on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tällä hetkellä lippuja on saatavilla, vihreällä ollaan.
Edelleen on vihreällä. Tietääkö joku kuinka monen myydyn lipun kohdalla muuttuu keltaiseksi? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn.
Kävin tänään kirjastossa lukemassa HBL:n jutun Kajn raha-asioista. Ovat kyllä fiksuja tyyppejä tässäkin mielessä, nuoresta asti sijoittaneet osan voitoistaan jotta voivat työskennellä pitkäjänteisesti, eikä nytkään ole mopo lähtenyt kuulumaan kun menestystä on tullut.
Julkisten rekisteritietojen mukaan yhtiö Pjas Productions Ab on perustettu 16.5.2014.
Vierailija kirjoitti:
BBB mainittu TTK:ssa. Ensimmäinen jakso, Linda Sällströmin esittäytymisessä pukkarimuistoja.
Joo, huomasin tämän!😄 viime kaudellahan jopa tanssittiin BBB:n tahtiin, kun Kastanja Rauhala ja hänen viime kauden tanssiparinsa Lakko valitsivat sen biisikseen ensimmäiseen liveen
Vaikka joudun kysymään mitä on core, niin olen tosi tyytyväinen että täältä saa viime vuosikymmeniin perehtyneemmän kuvan asioista ja analyysia. Koen, että ymmärrykseni myös KAJ-maailmasta jää vajaaksi sukupolven mittaisen ikäeron takia. Olen aiemmin vilkaissut Electric Callboyta koska KAJ-kommentissa heitä on verrattu, mutta Babymetal on uusi tuttavuus. Hienoa, että täältä saa laajenevaa kuvakulmaa.
HBL: Fjolåret var ett på alla sätt exceptionellt år för KAJ. Utöver eurovisionscirkusen gjorde gruppen över 40 spelningar runtom i Finland och Sverige. Dessutom har trion synts i flera reklamsamarbeten.
Eikös pelkästään Sauna Tour ollut 42 keikkaa? Sitä ennen oli Karar i arbeit -turneen keikkoja tammikuusta alkaen, sekä Suomessa että pari Ruotsissakin. Niiden lipunmyynti oli alkanut monen monta kuukautta etukäteen. Siis "över 50" plus Mello- ja Eurovisioncircus.
Joo, huomasin tämän!😄 viime kaudellahan jopa tanssittiin BBB:n tahtiin, kun Kastanja Rauhala ja hänen viime kauden tanssiparinsa Lakko valitsivat sen biisikseen ensimmäiseen liveen
Myös Ruotsin vastaavassa, jolla on mielikuvitukseton nimi Let's Dance, oli kerran musiikkina ja koreografian inspiroijana BBB, olikohan viime kevätkaudella tai aikaisemmin (Ruotsin TV4). Muuten, BBB.ssä mainittu Arja on osallistunut siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joudun kysymään mitä on core, niin olen tosi tyytyväinen että täältä saa viime vuosikymmeniin perehtyneemmän kuvan asioista ja analyysia. Koen, että ymmärrykseni myös KAJ-maailmasta jää vajaaksi sukupolven mittaisen ikäeron takia. Olen aiemmin vilkaissut Electric Callboyta koska KAJ-kommentissa heitä on verrattu, mutta Babymetal on uusi tuttavuus. Hienoa, että täältä saa laajenevaa kuvakulmaa.
Oikeastaan siihen eteen laitetaan aina jotain kuten metalcore, hardcore, electrocore tai jotain. En itsekään tiedä paljoa, koska en pahemmin sitä kuuntele. Jossain sanottiin, että se on metallin ja punkin yhdistelmä. BABYMETAL on ainakin japanilainen bändi, jossa on kolme nuorta naista, mutta vain yksi laulaa ilmeisesti puhtaasti, toiset kaksi ovat enemmän örisijöitä tai jotain. Kuten sanottua, en tiedä paljoa tuosta genrestä. Mutta kuulunevat jonkinlaiseen versioon -coresta. Leikkivät ehkä myös japanilaisen kulttuurin stereotypioilla. Minulle tuli estetiikasta mieleen metalliversio K-Pop-yhtyeestä.
Hmm? eli Skarvens död on corea? Olen yllättävän epätietoinen metallin ja punkin vuorovaikutuksesta, koska sitä omassa nuoruudessa ei tuntunut niin olevan. Nuo porukat olivat aika erillisiä, vaikka metallia roikkui molemmista. Mutta onhan punkin täytynyt vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hmm? eli Skarvens död on corea? Olen yllättävän epätietoinen metallin ja punkin vuorovaikutuksesta, koska sitä omassa nuoruudessa ei tuntunut niin olevan. Nuo porukat olivat aika erillisiä, vaikka metallia roikkui molemmista. Mutta onhan punkin täytynyt vaikuttaa paljon.
Itsekin olen kaukana asiantuntijasta, mutta en minä Skarvens dödiä metalcoren (tai minkään muunkaan -coren) alle laittaisi. Minusta coressa on aina sellaista örinää, että sanoista ei saa selvää kuin asiaan vihkiytyneet. Jos olen väärässä, niin mielellään saa korjata :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole corea. En ole mikään alalajipuristi tai tietäjä kyllä vaikka paljon metallia kuuntelen, mutta sanoisin että Skarvens död on aika perinteistä metallia tai ehkä jotain Power metalin tyyppistä, tyyliin Iron maiden tai Stratovarius, aika kieli poskessa tehtyä tosin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen kaukana asiantuntijasta, mutta en minä Skarvens dödiä metalcoren (tai minkään muunkaan -coren) alle laittaisi. Minusta coressa on aina sellaista örinää, että sanoista ei saa selvää kuin asiaan vihkiytyneet. Jos olen väärässä, niin mielellään saa korjata :)
Minä en ole koskaan miettinyt asiaa, mutta ehkä itse asiassa jotain sinne päin. Sanoin tuolla aiemmin, että örinää, mutta paremminkin kirkunaa, mutta siinä voi olla myös puhdasta laulua. Electric Callboykin on ilmeisesti -corea, mutta en ole itse oikein mieltänyt sitä tyypilliseksi tapaukseksi tuon puhtaan laulun ison roolin ja huumorin takia. Punkki on tarkennettuna hardcore punkkia. Ehkä on odotettavaa, että puhtaan laulun osuus on isompi KAJ'ssa. Asennetta ainakin löytyy ja kitaroita ja komppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan miettinyt asiaa, mutta ehkä itse asiassa jotain sinne päin. Sanoin tuolla aiemmin, että örinää, mutta paremminkin kirkunaa, mutta siinä voi olla myös puhdasta laulua. Electric Callboykin on ilmeisesti -corea, mutta en ole itse oikein mieltänyt sitä tyypilliseksi tapaukseksi tuon puhtaan laulun ison roolin ja huumorin takia. Punkki on tarkennettuna hardcore punkkia. Ehkä on odotettavaa, että puhtaan laulun osuus on isompi KAJ'ssa. Asennetta ainakin löytyy ja kitaroita ja komppia.
Electric Callboy on partycorea, en tiedä ovatko itse keksineet genrensä (kuten HIMin lovemetal tai Blind Channelin violent pop) vai onko se ollut olemassa jo ennen heitä ja ovat sen omineet.
Tavastia (Urho Kekkosen katu 4–6) on nyt meille ajankohtainen paikka. Sattumoisin tänään tuli Kotuksen uutiskirje, jossa käsitellään sen sijaintikadun nimeä:
Helsingin kaupunki antoi 3. syyskuuta 1980 presidentti Urho Kekkoselle 80-vuotissyntymäpäivälahjaksi nimikkokadun. Kampinkatu muutettiin Urho Kekkosen kaduksi. Kekkonen asui osoitteessa Kampinkatu 4–6 vuoteen 1956, jolloin hän tuli valituksi presidentiksi.
Helsingin Sanomien (4.9.1980) haastattelemat kadunkulkijat olivat tyytyväisiä nimenvaihdokseen. Lyhyelle kadulle ehdotettiin vielä lyhyempiä nimiä: Urkinkatu, Kekkosentie, Kekkoskuja, Kekkosen linja.
Elossa olevan ihmisen mukaan nimetty katu oli tuolloinkin poikkeus. Hyvän nimistön oppaassa ohjeistetaan nimistönsuunnittelijoita: ”Muistonimeä ei anneta elossa olevan henkilön mukaan."
"Släng in en pinne till Kekkonens minne" BBB:n aihiossa kesällä 2024.
Miettikää jos Kaj tulisi joskus Vörjeansin lämppäriksi. 😄 Se vasta olisi jotain. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos Kaj tulisi joskus Vörjeansin lämppäriksi. 😄 Se vasta olisi jotain. 😂
Tai turboronk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai turboronk
Turboronkin pitäisi vaan kirjoittaa vähän enemmän kappaleita. Vai saataisiinko kuulla FU Pamela kymmenen kertaa?