Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20491)
Vetivätkö lähinnä vain biisit Teatrossa vai saatiinko lisää pähkäiltävää Tommyn ja kumppanien sieluntilasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette tuleeko tällaista stadionkeikkaa vielä joskus uudelleen heiltä?
Kaj sanoi haastattelussa, että tämä oli kerran elämässä -tapahtuma.
Toisaalta Axel sanoi viimeöisessä Insta-storyssaan, että haluaisi ottaa joskus uusiksi. Jos kokemus oli muistakin huikean hyvä ja mylsy taloudellisesti kannattava, pidän ihan mahdollisena, että muuttavat mieltään.
Täälläkin puheena ollut Närpiön jäätelötehdas mainostaa jo instassa uutta KAJ-jäätelöään. Ilmeisesti tulossa pian yleiseen myyntiin. Ehtikö joku saada sitä Vaasassa? (juu, tiedän että kaikki eivät pidä närpiöläisestä, ei ole tarpeen kommentoida tähän enää..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta Axel sanoi viimeöisessä Insta-storyssaan, että haluaisi ottaa joskus uusiksi. Jos kokemus oli muistakin huikean hyvä ja mylsy taloudellisesti kannattava, pidän ihan mahdollisena, että muuttavat mieltään.
Voisi kyllä kuvitella että järjestävät isoja konsertteja joskus jatkossakin. Eiköhän tuo kerran elämässä -kommentti ole ollut enemmän semmoinen unelmat tulevat todeksi -henkinen, kuin ennustus tulevasta, että ei ikinä enää.
Eikös he sano aina noin? Kunnes tulee seuraava huikeampi elämys. Olivat kyllä melkoisen hartaina lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kyllä kuvitella että järjestävät isoja konsertteja joskus jatkossakin. Eiköhän tuo kerran elämässä -kommentti ole ollut enemmän semmoinen unelmat tulevat todeksi -henkinen, kuin ennustus tulevasta, että ei ikinä enää.
Ehkä järjestävät, jos suosio pysyy. Mä veikkaisin, että seuraava isompi konsertti olisi KAJ20.
Vierailija kirjoitti:
Eikös he sano aina noin? Kunnes tulee seuraava huikeampi elämys. Olivat kyllä melkoisen hartaina lavalla.
Ja aivan hemmetin komeita olivat, kun siihen astelivat. Kevin oli kuin filmitähti.
Oliko Gambamäänin tilalla toinen rumpali?
Vierailija kirjoitti:
Man cave sopi kuin nenä päähän stadionkonserttiin! Olin ehtinyt jo unohtaa (?!), että keikalla oli tarkoitus julkistaa uusi biisi, joten tuli ihan yllätyksenä. 😄 Ruotsinkielen taitoni on sitä luokkaa, että sanoista en saanut mitään selvää (paitsi man cave 😂), mutta eiköhän niihin ehdi perehtyä vielä ajan kanssa.
En saanut minäkään sanoista selvää, källare taidettiin mainita 😊. Mut erittäin hyvä ja sopiva biisi tuonne stadionille. Tykkäsin. Niinhän taisivat sanoakin, että tekivät biisin nimenomaan tätä konserttia ajatellen ja siihen sopivaksi. Iso konserttipaikka tarvitsee isot biisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan hemmetin komeita olivat, kun siihen astelivat. Kevin oli kuin filmitähti.
Ja miten suvereeni hänestä on tullut. Viime vuonna hän näytti epäuskoisen ilahtuneelta. Nyt menee vaikeat biisit ihan heittämällä ja hän ui lavalla kuin kala vedessä.
Vapaasti luettavassa Tillsammans... ryhmän fb:ssä on video tavallistakin vauhdikkaammasta Dåger åt böndrin -esityksestä. Tuli mieleen viimetalvinen ennakkomainos lumiselta Lemonsoft stadionilta. Axel oli jotenkin venähdyttänyt toisen jalkansa ja sanoi jatkona Jakobin repliikkiin jotain sellaista että keikka tehdään jos on kaksi tervettä jalkaa per gubbe. Nyt oli terveet jalat! On hän liikkunut vilkkaasti soittaessaan joskus ennenkin mutta tuollaista hyppimistä (vieläpä arvokas viulu kädessä!) en ole nähnyt. Siis livenä en ole nähnyt heitä koskaan, mutta fanien ja ammattilaisten tallenteita runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tillsammans följer vi KAJ -ryhmässä joku valittaa että sivukatsomosta oli ollut huono näkyvyys eikä äänentoistokaan kantanut sinne saakka. Harkitsin itse Economy Plus VIP -katsomoa, mutta kartan perusteella se oli niin kaukana lavasta että tuskin olisi nähnyt sieltä mitään.
Stadion on stadion eikä konserttisali. Ainahan voi valittaa, mistä vaan. Joku toinen taas mun mielestä sanoi että hyvä äänen laatu ja -toisto. Varmaan riippui paikasta missä oli. Olin permannolla aika edessä ja siinä ainakin ihan ok.
Varmaan tosiaan riippui paikasta ja kyllä mun mielestä asiallista kritiikkiä saa esittää. Olin katsomossa A6 ja kyllä sielläkin noita äänentoisto-ongelmia oli, vaikka konsertti hyvä olikin jne. Tietysti suoraan lavasta katsottuna on paras äänentoisto, mutta kun sivukatsomotkin oli käytössä, niin toki toivoisi että se olisi ollut yhtä hyvä niissäkin.
Oletteko kukaan koskaan olleet stadionkonsertissa (tai jossain isossa hallissa) missä äänentoisto on ollut joka kolkkaan hyvä ja tasalaatuinen? Mä en ole. Esim. kesäkuussa Zz Topin konsertissa Veikkaus- areenalla ääni oli välillä yhtä puuroa ja räminää siihen katsomon osaan missä istuin.
Kumpaan mahtuisi enemmän KAJ20-yleisöä: Botnia-halli (KAJ10) vai Vaasan jäähalli aka Elektriska arena (Mellon jälkeinen osa Karar-kiertuetta, siirretty Ritzistä isompaan tilaan)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tillsammans-ryhmässä yksi sepittää poikien kertoneen, että jonottajille järjestetty munkki- ja mehutarjoilu viittaa KAJ'n ensimmäisen esiintymisen palkkioon. Ovat kuulemma kertoneet sellaisesta. Never heard. Monessa yhteydessä he ovat puhuneet, joskus näyttäneetkin, pizzerian lahjakorttia, joka jäi käyttämättä kun firma lopetti pian sen jälkeen. Kortti on seinällä muistona Norrvallan 2009 keikasta. Muunlaisia tietoja toisilla?
Joskus ovat kertoneen possumunkin ja punaisen limsan olleen heidän alkuaikojen raider, kunnes huomasivat, että jos meinaa hyppiä lavalla toista tuntia on parempi syödä lämmintä ruokaa.
Jui, olivat olleet lavalle päästessään aikamoisessa sokerihumalassa.
Houkutteleeko konserttiakustiikka? Tervetuloa marraskuussa Tampere-taloon!
Vierailija kirjoitti:
Houkutteleeko konserttiakustiikka? Tervetuloa marraskuussa Tampere-taloon!
Kyllä houkuttelee. Olen tulossa 😊
En olekaan aiemmin ajatellut kuinka vaikeaa saattaa olla säätää äänentoisto ja äänimiksaus KAJ’n tyyliselle bändille, jolla on kirjaimellisesti lähes joka genren biisejä. Ja tosiaan stadion- ja areenakeikat ovat muillekin aina haastavia. En ole tainnut olla yhdelläkään suurella keikalla, jossa ääni kulkisi kuten pienessä konserttisalissa.
Usein myös suurkonserteissa lavan lähellä äänentoisto ja bassot tuntuu koko kropassa ja monet herkkäkorvaiset suosiolla laittavat korvatulpat äänimassan suuren voimakkuuden takia. Korvatulppia jaetaankin yleensä ilmaiseksi tällaisilla suurilla keikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Gambamäänin tilalla toinen rumpali?
Muutaman hämyisen pätkän olen onnistunut löytämään ja kovasti nuorentuneelta ”isukki” näyttää.
Axelin pari-kolme päivää sitten esittämä sääennuste, kun hän oli aamulla pyöräillyt Vöyrinkaupungilta Lemonsoftiin umarelliksi: lauantai-iltanakin on aurinkoista ja 18 astetta. Piti paikkansa. Olikohan moni lyhytmatkainen jättänyt lipun oston viime tunneille kun ei ihan luottanut kirjailija-journalisti-humoristi-muusikon meteorologisiin tietoihin?
Man cave sopi kuin nenä päähän stadionkonserttiin! Olin ehtinyt jo unohtaa (?!), että keikalla oli tarkoitus julkistaa uusi biisi, joten tuli ihan yllätyksenä. 😄 Ruotsinkielen taitoni on sitä luokkaa, että sanoista en saanut mitään selvää (paitsi man cave 😂), mutta eiköhän niihin ehdi perehtyä vielä ajan kanssa.