Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20491)
Nyt Vaasa-reissu takana ja aikaa kirjoitella vähän omia tunnelmia. KAJ veti bändin kanssa komeasti (ja komeina!) ja pyro/valoshow toimi hyvin myös. Itse olin istumapaikalla. Vähän samoja kokemuksia kuin täällä muillakin, ettei ääni kuulunut ihan kunnolla koko ajan, mutta ihan mukavasti kuitenkin. Stadion oli kuitenkin sen verran iso, ettei istumapaikalta nähnyt oikein hyvin. Isot näytötkin olivat pystynäyttöjä, joihin mahtui vaan yksi kerrallaan. Saisikohan vaakanäyttöjä, niin näkyisi koko lava kerralla? Esim. Dansgolvissa ja Text-tvssä Axelilla ja Jakobilla on usein vaikka mitä säätöä Kevinin laulaessa. Vaikka Keviniä katson enemmän kuin mielellään🤩, myös noita taustahetkiä näkisi mieluusti paremmin kuin muurahaiskoossa😅 Kaikki eivät kuitenkaan mahdu sinne eturiviin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Vaasa-reissu takana ja aikaa kirjoitella vähän omia tunnelmia. KAJ veti bändin kanssa komeasti (ja komeina!) ja pyro/valoshow toimi hyvin myös. Itse olin istumapaikalla. Vähän samoja kokemuksia kuin täällä muillakin, ettei ääni kuulunut ihan kunnolla koko ajan, mutta ihan mukavasti kuitenkin. Stadion oli kuitenkin sen verran iso, ettei istumapaikalta nähnyt oikein hyvin. Isot näytötkin olivat pystynäyttöjä, joihin mahtui vaan yksi kerrallaan. Saisikohan vaakanäyttöjä, niin näkyisi koko lava kerralla? Esim. Dansgolvissa ja Text-tvssä Axelilla ja Jakobilla on usein vaikka mitä säätöä Kevinin laulaessa. Vaikka Keviniä katson enemmän kuin mielellään🤩, myös noita taustahetkiä näkisi mieluusti paremmin kuin muurahaiskoossa😅 Kaikki eivät kuitenkaan mahdu sinne eturiviin.
Stadion on niin iso, että näytöt olisivat tosiaan saaneet olla suurempia. Kuten sanoit, kaikki eivät mahdu eturiviin, tai muutenkaan voi olla lavan edustan seisomapaikoilla syystä taikka toisesta.
Mutta KAJ + livebändi = 💯!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tillsammans följer vi KAJ -ryhmässä joku valittaa että sivukatsomosta oli ollut huono näkyvyys eikä äänentoistokaan kantanut sinne saakka. Harkitsin itse Economy Plus VIP -katsomoa, mutta kartan perusteella se oli niin kaukana lavasta että tuskin olisi nähnyt sieltä mitään.
En kiinnittänyt B-sivukatsomossa erityistä huomiota ääniongelmiin, mutta näkyvyys lavalle oli onneton. Edes screenien kautta ei oikein saanut käsitystä lavan tapahtumista. Vasta muiden videoklipeistä näki esim. miten suuri taustaorkesteri oli tai että lavan takaosassa oli koko ajan pyörinyt screenillä taustakuvitusta. KAJ'n kohdalla tämä oli erityisen harmillista, kun ovat niin ilmeikkäitä esiintyjiä ja lavalla tapahtuu koko ajan jotain. Jos nämä rajoitteet olisi tiennyt etukäteen, harmittaisi vähemmän, mutta lipunostossa ei näistä mainittu mitään ja lipun hinta oli kaikille sama. Samoin se oli tylsää, että vain osa sai mahdollisuuden ostaa Vörjeans-keikalle lippuja; itselleni lipunostolinkkiä ei koskaan tullut edes sinne roskapostiin, jonne se usealla oli päätynyt.
Mutta kaikesta huolimatta oli huikea kokemus elokuisessa illassa auringon laskiessa taustalla ja olen iloinen, että näin vaivan matkustaa Vaasaan varta vasten tätä varten Keski-Euroopasta asti, jossa asun.
Onkohan missään kokeiltu sitä, että screenit eivät olisi aivan lavan suuntaiset, vaan vaikka 45 kulmassa niin, että sivukatsomoissakin näkyisi. Jalkapallokenttä on aina niin iso, että lavalle on huono näkyvyys. Takana vilkkuvat valotkin hämäävät. Stadionkonsertissa kannattaa laskea odotuksia piirun verran ja pyrkiä ottamasn ilo irti kokonaiskuvasta ja tunnelmasta.
Mä en ole tykännyt erityisemmin Gelateriasta (koska ko. musiikkityyli ei vain iske), mutta eilen livebändin kanssa se toimi todella hyvin! Paljon parempi kuin "levyllä".
Man Cave olisi syytä saada Ylen Vegatoppenin äänestyslistalle lähiaikoina. Jostain kumman syystä Economy+ ei ollut koskaan ehdokkaana, pelättiinköhän Ylessä Karaoken kaltaisen viikkokausien ylivoiman toistuvan?
Vierailija kirjoitti:
Man Cave olisi syytä saada Ylen Vegatoppenin äänestyslistalle lähiaikoina. Jostain kumman syystä Economy+ ei ollut koskaan ehdokkaana, pelättiinköhän Ylessä Karaoken kaltaisen viikkokausien ylivoiman toistuvan?
Tykkäsittekö Man Cavesta? Minä todellakin tykkäsin, mutta minuun iskee tällainen Bon Jovi tyyli yleensä aika satasella muutenkin. Man Cavessa ei biisinä mitään uutta eikä mullistavaa sinänsä. Mutta hyvä melodia, erittäin hyvin esittivät ja lauloivat sen, ja menevä, tuollainen hieman jykevämpi ja suurieleisempi biisihän se on. Vähän ne sanat välillä peittyivät, joten pitää tutkia teksti sitten kun se jossain julkaistaan. Jotkut vaan sanovat, että tässä KAJ on palannut jo hieman enemmän tarinankerrontaan, kuin noissa BBB:n jälkeisissä ruotsalaisbiiseissä. Mikä on ihan kiva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette tuleeko tällaista stadionkeikkaa vielä joskus uudelleen heiltä?
Kaj sanoi haastattelussa, että tämä oli kerran elämässä -tapahtuma.
Toisaalta Axel sanoi viimeöisessä Insta-storyssaan, että haluaisi ottaa joskus uusiksi. Jos kokemus oli muistakin huikean hyvä ja mylsy taloudellisesti kannattava, pidän ihan mahdollisena, että muuttavat mieltään.
Anteeksi nyt, mutta pakko sanoa, että minulle jäi keikasta tietyllä tavalla aika etäinen vaikutelma. Odotus oli "otsikon" (KAJ på hemmaplan) mukaan tosi spesiaali kotikeikka mutta keikalla vedettiin vaan biisit ja välillä hätäiset "går det bra" -huudatukset. Ei mitään ylimääräisiä välispiikkejä eikä extraa, vaikka oltiin Vaasasa, kotikonnuilla. Ja encore oli tosi surkea - YKSI BIISI. Odotin vähintään kolmea biisiä (olisivat voineet vetää vaikka fabbo-yolo -biisin toiseen kertaan tms.) tai useampaa encorea. Konsertti oli hyvä, miehet komeita, mutta jotain jäi puuttumaan. En kokenut vaasalaisena saavani mitään extraa tästä konsertista. Alkaako KAJ-touhu paisua nyt liian suureksi? Kuvioissa nyt myös jo kahdella jäsenellä lapset eli surullisena mietin onko vanha kunnon KAJ kohta historiaa :(.
Mainostettiinko jossain keikan olevan spesiaalikeikka, jossa tehdään muutakin kuin lauletaan? Ja olihan siellä välispiikkejä vai kuulivatko korvani väärin. Mitä sen extra extran olisi pitänyt olla?
En muista yhtään KAJn keikkaa viime enkä tältä vuodelta, jossa olisi ollut enempää kuin yksi "surkea" encore, mellovoittobiisi BBB. Ja nyt olisi pitänyt olla vähintään kolme. Tilanteessa, jossa heitä odotti hikinen ja energiaa vaativa Vörjeans- keikka parin tunnin päästä eri paikassa. Ehkä he tarvitsivat pienen lepohetken siihen väliin eivätkä aikataulusta lipsumisia.
Mielipiteitä saa olla. Joskus vaan saattaa joutua jopa hieman pettymään, jos lähtee ylisuurin odotuksin matkaan.
En oikean ymmärrä, että mitä väliä sillä on, että montako kappaletta tulee turhan piiloleikin ennen tai jälkeen? Kun settilista on kuitenkin etukäteen päätetty. Ei tuossa tilanteessa olisi ollut mahdollista ylimääräistä encorea vetää, kun ei bändi ollut harjoitellut kuin juuri listalla olevat kappaleet.
Mä en kans ymmärrä miksi pitäisi olla monta encorea, se vähän vesittää koko idean. Yksi kappale encorena on musta paras, kaksikin toki ihan jees. Ja esim Nightwish ei ole vuosiin harrastanut encoreja lainkaan eikä sekään ainakaan mua ole haitannut. Vähän turhaa teatteriahan se yleensä on.
Upeilta näyttivät klipit konsertista ja livebändi kyllä sai biisit kuulostamaan vieläkin paremmalta. Toivottavasti vielä joskus tulee itsellekin mahdollisuus nähdä Kaj livebändin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsittekö Man Cavesta? Minä todellakin tykkäsin, mutta minuun iskee tällainen Bon Jovi tyyli yleensä aika satasella muutenkin. Man Cavessa ei biisinä mitään uutta eikä mullistavaa sinänsä. Mutta hyvä melodia, erittäin hyvin esittivät ja lauloivat sen, ja menevä, tuollainen hieman jykevämpi ja suurieleisempi biisihän se on. Vähän ne sanat välillä peittyivät, joten pitää tutkia teksti sitten kun se jossain julkaistaan. Jotkut vaan sanovat, että tässä KAJ on palannut jo hieman enemmän tarinankerrontaan, kuin noissa BBB:n jälkeisissä ruotsalaisbiiseissä. Mikä on ihan kiva asia.
Minuun ei toistaiseksi oikein iskenyt, toisin kuin Karaoke ja Gelateria, mutta pidätän oikeuden muuttaa mielipidettäni siinä vaiheessa, kun saan sanoista paremmin selvää.
Joku kaipasi Fabbon stage divea, Jakobin Instassa näkyi olevan klippi. Kevin taisi Djurönäsetissä vuosi sitten melkein yrittää... ajattelin, miten ihmeessä naisporukka handlaa homman. Näytti eilen olleen aika pikainen sukellus, Fabbo palautettiin äkkiä takaisin aidan yli:D ei päässyt juurikaan crowd surffaamaan.
Kyllä tykkäsin Man cavesta. Kuuntelin sitä äsken youtuben keikkavideoista, ja nyt aiempi korvamatoni Marlene (josta aamulla tänne kirjoitin), on korvautunut tällä.
En kiinnittänyt B-sivukatsomossa erityistä huomiota ääniongelmiin, mutta näkyvyys lavalle oli onneton. Edes screenien kautta ei oikein saanut käsitystä lavan tapahtumista. Vasta muiden videoklipeistä näki esim. miten suuri taustaorkesteri oli tai että lavan takaosassa oli koko ajan pyörinyt screenillä taustakuvitusta. KAJ'n kohdalla tämä oli erityisen harmillista, kun ovat niin ilmeikkäitä esiintyjiä ja lavalla tapahtuu koko ajan jotain. Jos nämä rajoitteet olisi tiennyt etukäteen, harmittaisi vähemmän, mutta lipunostossa ei näistä mainittu mitään ja lipun hinta oli kaikille sama. Samoin se oli tylsää, että vain osa sai mahdollisuuden ostaa Vörjeans-keikalle lippuja; itselleni lipunostolinkkiä ei koskaan tullut edes sinne roskapostiin, jonne se usealla oli päätynyt.
Mutta kaikesta huolimatta oli huikea kokemus elokuisessa illassa auringon laskiessa taustalla ja olen iloinen, että näin vaivan matkustaa Vaasaan varta vasten tätä varten Keski-Euroopasta asti, jossa asun.