Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20491)
Kenet Tommy veti lavalle tanssimaan kappaleessa Rejpelts miss Valborg? Joku eturivin fani? En nähnyt enkä kuullut kunnolla.
En olisi osannut kuvitella, että vanhoista biiseistä soittavat juuri Polka på Pittjärvin. Mutta mahtavaa, tämä on yksi omista suosikeista. Kunpa soittaisivat sen myös syksyllä Tampereella. Back on business myös ihana yllätys.
Vasabladet kirjoittaa (odotetusti) aika ylistävän arvion eilisestä, maksumuurin takana. Loppukaneettina:
"Konserten i sig är mer än en publikfriande hemkomstfest. Den är en uppvisning i varför KAJ har nått så långt som de har gjort. Bakom dialekten, skämten och de folkliga figurerna finns ett ovanligt genomarbetat artistskap.
”KAJ på hemmaplan” visar att gruppen fortfarande lyckas vara både självklar och osannolik på samma gång."
Näkyikö ammattikuvaajia laitteineen, Erik tai hänen tasoisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös he sano aina noin? Kunnes tulee seuraava huikeampi elämys. Olivat kyllä melkoisen hartaina lavalla.
Ja aivan hemmetin komeita olivat, kun siihen astelivat. Kevin oli kuin filmitähti.
Hauska verrata alkuillan Dansgolv-Keviniä ja After Partyn Freppaa. Huikea tyypittelijä. Näin ohimennen selatessa videon , jossa Freppa esittää Ja e från Vörån, mutta koska olin junassa ja oli aamuyö, en voinut kuunnella sitä. Nyt en enää löydä. Tietäsikö joku missä se on?
Kyllä tuo livebändi oli loistava lisä. Saatiin Dågar åt böndrin steroideilla ja Bo Lundin haitarisoolot yms.. Puhumattakaan Axelin viulounsoitosta sekä Dågarissa että Pittjärvissä. Huuliharppukin löytyi Leifin säestämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olin näkevinäni Erikin stadionilla.
Ilkka-Pohjalainen, joka on vaasalaispainotteisen Pohjalaisen (aik. Vaasa-lehti) ja Seinäjoen seudun Ilkan yhteensulauma, keskeytti viimein Hemmaplan-keikkaan kohdistamansa mykkäkoulun ja kirjoitti illalla melko myönteisen jutun useiden kuvien kera, muun muassa tällaista:
KAJ'n stadionkonsertissa tunnelma oli kuin valtavassa, lämminhenkisessä kotiseutujuhlassa, mutta maustettuna kansainvälisellä twistillä. - - näki, että tätä hetkeä sekä yhtye että yleisö olivat odottaneet pitkään. KAJ på hemmaplan (KAJ kotikentällä) oli yhtyeen tähänastisen uran suurin konsertti. Konsertin järjestäjä Henrik Hagnäs United Stagelta kertoi, että paikalle oli tullut lähes 9 500 ihmistä, suurin osa Pohjanmaalta. Moni oli seurannut yhtyeen taivalta aina sen alkuajoista vuodesta 2009 saakka. -- KAJ on tehnyt huikean matkan nuorisoseurantaloilta Euroviisulavalle ja stadionkonserttiin. Innokkaat teinipojat ovat kouliutuneet kansainvälisen tason lavaesiintyjiksi, mutta tallella on pohjalaiskylien poikien aitous ja mutkaton huumori. - Kaikki kolme lämppäriä mainittiin myös.
Lukijakommenteissa kysellään, Vöyrilläkö konsertti pidettiin. Paikkakuntaa ei tosiaan mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin näkevinäni Erikin stadionilla.
Ainakaan minun löytämillä videoilla ei ole näyttänyt siltä, että koko konsertti olisi taltioitu. Mutta voin olla (ja toivottavasti olen) väärässä.
Vasabladetissa on erittäin myönteinen arvio.
KAJ'n yhteydessä on monesti mainittu finngränsin. Onkohan Vaasan kaupungissa toisesta suunnasta jyrkkä ruottalaisraja? Tosin ei maantieteellinen. Molempien lehtien Vaasan-toimitus on ydinkeskustassa, 350 metrin päässä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette tuleeko tällaista stadionkeikkaa vielä joskus uudelleen heiltä?
Kaj sanoi haastattelussa, että tämä oli kerran elämässä -tapahtuma.
Toisaalta Axel sanoi viimeöisessä Insta-storyssaan, että haluaisi ottaa joskus uusiksi. Jos kokemus oli muistakin huikean hyvä ja mylsy taloudellisesti kannattava, pidän ihan mahdollisena, että muuttavat mieltään.
Anteeksi nyt, mutta pakko sanoa, että minulle jäi keikasta tietyllä tavalla aika etäinen vaikutelma. Odotus oli "otsikon" (KAJ på hemmaplan) mukaan tosi spesiaali kotikeikka mutta keikalla vedettiin vaan biisit ja välillä hätäiset "går det bra" -huudatukset. Ei mitään ylimääräisiä välispiikkejä eikä extraa, vaikka oltiin Vaasasa, kotikonnuilla. Ja encore oli tosi surkea - YKSI BIISI. Odotin vähintään kolmea biisiä (olisivat voineet vetää vaikka fabbo-yolo -biisin toiseen kertaan tms.) tai useampaa encorea. Konsertti oli hyvä, miehet komeita, mutta jotain jäi puuttumaan. En kokenut vaasalaisena saavani mitään extraa tästä konsertista. Alkaako KAJ-touhu paisua nyt liian suureksi? Kuvioissa nyt myös jo kahdella jäsenellä lapset eli surullisena mietin onko vanha kunnon KAJ kohta historiaa :(.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin puheena ollut Närpiön jäätelötehdas mainostaa jo instassa uutta KAJ-jäätelöään. Ilmeisesti tulossa pian yleiseen myyntiin. Ehtikö joku saada sitä Vaasassa? (juu, tiedän että kaikki eivät pidä närpiöläisestä, ei ole tarpeen kommentoida tähän enää..)
KAJ mainosti keikalla kahviaan. Missä vihreä tee? Ostaisin jälkimmäistä koska en juo kahvia ja vihreä olisi loogisesti KAJ:n väri.
Vierailija kirjoitti:
Tillsammans följer vi KAJ -ryhmässä joku valittaa että sivukatsomosta oli ollut huono näkyvyys eikä äänentoistokaan kantanut sinne saakka. Harkitsin itse Economy Plus VIP -katsomoa, mutta kartan perusteella se oli niin kaukana lavasta että tuskin olisi nähnyt sieltä mitään.
Permannolla lavan äärellä oli aivan parhaat paikat ja sai vielä tanssia ja hyppiä vapaasti. Ainoana miinuksena pyrot. Ne voisi jättää konserteista pois kauttaaltaan. Äänen voimakkuus oli mielestäni Vaasan konsertissa täydellinen. Ei tarvinnut edes korvatulppia.
Vierailija kirjoitti:
Äänentoistossa oli ajoittain haasteita, basso välillä jyrisi, tärisi ja särki niin että peitti alleen kaiken muun äänen. Näin ainakin kokemukseni permannolta. Mutta onneksi vain hetkittäin! Suurin osa konsertista kuulosti oikein hyvältä
Kannattaa olla konsertissa pienissä seitinohuissa, niin ei ole niin justiinsa ja voi keskittyä itse show:hun.
Vierailija kirjoitti:
Tulin jo ajoissa kuuntelemaan Josefiinaa. Hän on hyvä ja karismaattinen esiintyjä. Sellaista tyypillistä ruotsalaispoppia minun korvaan, mutta hyvää sellaista.
Ei kiinnostaneet lämppärit tipan tippaa. Paalasta ehti vähän kuunnella ja se oli ihan ok. Kaiken maailman Josefiinat voivat laulella ihan kotona suihkussa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänentoistossa oli ajoittain haasteita, basso välillä jyrisi, tärisi ja särki niin että peitti alleen kaiken muun äänen. Näin ainakin kokemukseni permannolta. Mutta onneksi vain hetkittäin! Suurin osa konsertista kuulosti oikein hyvältä
Kannattaa olla konsertissa pienissä seitinohuissa, niin ei ole niin justiinsa ja voi keskittyä itse show:hun.
Hyviä ämpäreitä oli tarjolla onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette tuleeko tällaista stadionkeikkaa vielä joskus uudelleen heiltä?
Kaj sanoi haastattelussa, että tämä oli kerran elämässä -tapahtuma.
Hah hah... kyllä poikia raha kiinnostaa sen verran, että ei takuulla ole viimeinen iso keikka tämä.
Tietääkö joku onko tuo Vaasan konsertti taltioitu jonnekin? Svenska Ylelle? Muualle?
Oli toinen rumpali. Tommy taisi sanoa jotain sen suuntaista, että Gambämäänin ei ollut soittokunnossa vaan i fyllon. Jos siis oikein ymmärsin....