Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9680)
Vierailija kirjoitti:
Tämä saksalaisen Kaj-fanin henkilökohtainen listaus yhtyeen parhaista biiseistä on ehkä jo ollut täällä, mutta laitan silti. On niin kiinnostavat valinnat ja kommentit hänellä. Ymmärtää todella hyvin, mistä oikein on kyse.
Jännintä mun mielestäni on, että hän nostaa melkein kärkeen vanhan, Kajland-ohjelmassa esitetyn Båotjinin. Se on munkin suuri suosikki, jota moni ei tunnu edes huomanneen.
Mahtava muistutus lähdekritiikin merkityksestä. Raamattuvyöhykkeelle ehkä suunnattu. Teksti on julkaistu ja kappaleen voi myös kuunnella Kaj'n kotisivuilla: https://www.humorgruppenkaj.com/lattexter/kajland/baotjin.
Ja tässä saksalaisen top 20:
Mulla sama maku saksalaisen kanssa. Firmans mans on munkin ykkösenä. Luterilainen työmoraali aika sarkastisesti kiteytettynä. "Tarjosivat sairauslomaa mutta en ottanut, kun voin käyttää sairastamiseen kesälomapäiväni." Olen vähän turhan usein itsekin ollut "firmans man".
Vierailija kirjoitti:
Nämä pojat on NIIN paljon enemmän kuin Bara bada bastu.
Näin on. Mulla olisi KAJ todennäköisesti jäänyt kokonaan tutustumatta ilman Mello-voittoa. En normisti ollenkaan seuraa Melloja tai Euroviisuja. Kuulin tietysti uutisista, että Melloissa mukana joku suomalainen, no, ei kiinnostanut yhtään (ai joku KAJ? ... mikälie...). Vasta Mello-voiton jälkeen jossain vaiheessa ajattelin, että katsotaan nyt sitten se biisi, mistä kaikki puhuvat. Youtubessa tuli tietysti vastaan paljon muutakin KAJ materiaalia. Taco Hej sitten iski mulle oikein kunnolla ja siitä se lähti. Nyt olen löytänyt kuunneltavakseni uutta mieleistä musiikkia. Kannatti kuitenkin tsekata se BBB, vaikka pitkään sivuutin koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saksalaisen Kaj-fanin henkilökohtainen listaus yhtyeen parhaista biiseistä on ehkä jo ollut täällä, mutta laitan silti. On niin kiinnostavat valinnat ja kommentit hänellä. Ymmärtää todella hyvin, mistä oikein on kyse.
Jännintä mun mielestäni on, että hän nostaa melkein kärkeen vanhan, Kajland-ohjelmassa esitetyn Båotjinin. Se on munkin suuri suosikki, jota moni ei tunnu edes huomanneen.
Mahtava muistutus lähdekritiikin merkityksestä. Raamattuvyöhykkeelle ehkä suunnattu. Teksti on julkaistu ja kappaleen voi myös kuunnella Kaj'n kotisivuilla: https://www.humorgruppenkaj.com/lattexter/kajland/baotjin.
Ja tässä saksalaisen top 20:
Mulla sama maku saksalaisen kanssa. Firmans mans on munkin ykkösenä. Luterilainen työmoraali aika sarkastisesti kiteytettynä. "Tarjosivat sair
Täällä myös eräs samaistuja,"Firmans kvinna". Tuo biisi on ihan paras!
Tästä on nyt jo jonkin aikaa kun tämän saksalaisen videon katsoin. Muistelisin, että juuri tämä biisi ja sen tulkinta kirvoitti siellä kommenteissa paljon mielenkiintoista keskustelua.
Mä en myöskään ole koskaan seurannut euroviisuja (ei mikään boikotti, sen tyylinen musiikki ei vaan ole omaan makuuni) ja tämän Mellon olemassaolosta en ole edes tiennyt.
Mutta Kaj'n voiton jälkeen iski jonkunlainen torille-efekti, joku suomalainen on voittanut jotain jossain!
Siksi menin katsomaan sen bastuvideon ja samalla huomasin, että näiltähän on paljon muutakin materiaalia. Rupesin kaivelemaan, ja ne tekstit ja tarinankerronta sai haukkomaan henkeä. Niin hienoa kuvausta ihmiselämästä, ja aina sen pienen ihmisen puolella.
Niin vaan tästä klassisen musiikin ystävästäkin sukeutui Kaj-fani, joka on kuunnellut läpi trion koko tuotannon. Ja kuuntelee sitä päivittäin.
Kaikki ei tykkää videoiden jakamisesta tänne, mutta jätä väliin, jos ei kiinnosta. Tämä on kuitenkin niin suloinen, että en voi vastustaa kiusausta.
Joku joskus huomautti tärkeästä erosta, joka on joidenkin random-tyypeistä koottujen yhtyeiden ja Kaj'n välillä. Kyllä se näkyy yleisöllekin, kun lavalla esiintyy kolme parasta ystävystä, joiden välinen side on kantanut jo yli 20 vuotta.
https://www.youtube.com/shorts/ZhnVLgEQG9o
Poikien "saundtsekki". Ovat tavisvaatteissa, mutta erottuvat kyllä. Itse tykkään näistä lyhytvideoista. :;)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tykkää videoiden jakamisesta tänne, mutta jätä väliin, jos ei kiinnosta. Tämä on kuitenkin niin suloinen, että en voi vastustaa kiusausta.
Joku joskus huomautti tärkeästä erosta, joka on joidenkin random-tyypeistä koottujen yhtyeiden ja Kaj'n välillä. Kyllä se näkyy yleisöllekin, kun lavalla esiintyy kolme parasta ystävystä, joiden välinen side on kantanut jo yli 20 vuotta.
Muistaakseni joku Balkanin maa lähetti joku vuosi sitten euroviisuihin maan suurimmista tähdistä kootun yhtyeen. Nämä keskittyivät sitten kilpailemaan keskenään lavalla eikä siitä mitään sitten tullutkaan. Monet, jotka eivät tienneet kAJ'n taustoista mitään, kiinnittivät huomion nimen omaan siihen läpi huokuvaan ystävyyteen.
Tämä on samalta tekijältä kuin se "BBB-musavideo". Mun mielestä hyvin tehtyjä. Arvostan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joku Balkanin maa lähetti joku vuosi sitten euroviisuihin maan suurimmista tähdistä kootun yhtyeen. Nämä keskittyivät sitten kilpailemaan keskenään lavalla eikä siitä mitään sitten tullutkaan. Monet, jotka eivät tienneet kAJ'n taustoista mitään, kiinnittivät huomion nimen omaan siihen läpi huokuvaan ystävyyteen.
Joo, just tätä tarkoitin! Ei kaikkien bändien jäsenten tietysti tarvitse parhaita ystäviä olla mutta hyvät välit olisi kuitenkin suotavat. Tarvitaan kunnioitusta toista kahtaan ja jonkinlaista keskinäistä kemiaa, jotta homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on samalta tekijältä kuin se "BBB-musavideo". Mun mielestä hyvin tehtyjä. Arvostan. :)
Samoin. Tämä on hauska! Saa nähdä, pokkaako Kaj vielä Vuoden pukeutujan palkinnon.
Tältä keikalta on näitä muutama yksittäinen video hyvällä laadulla. Ja sitten se yksi pidempi missä ei laatu ole niin hyvä, ja on etäältä kuvattu. Olen kaikenlaisilla hakusanoilla metsästänyt esim. -Älska en gubb sekä -Ängeln i e-posten, mutta vielä ei oo osunut.
Ja monta muuta hienoa esitystä. Mutta aikaa on metsästää, ja toivottavasti joskus osuu.
Mutta tässä videossa Kevin ja hänen "tähtihetkensä".
Tää oli pakko jakaa. Jos vaikka joku ei ole nähnyt. "SaunaPojat " :)
Niin kiva kun täällä jaetaan mielipiteitä, näkökulmia ja videoitakin. Niistä saa tietoa ja uusia oivalluksia, jotka eivät itselle olisi tulleet mieleenkään. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Tää oli pakko jakaa. Jos vaikka joku ei ole nähnyt. "SaunaPojat " :)
Tämä on ihana. Ainakaan mä en ollut nähnyt. "Talkokraft" rakensi saunan ja kuskasi sen läpi Euroopan Baseliin. Ja Kaj'n pojat niin onnellisina lauteille kesken kaikkien euroviisukiireiden. Ihan liikutuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Mulla olisi KAJ todennäköisesti jäänyt kokonaan tutustumatta ilman Mello-voittoa. En normisti ollenkaan seuraa Melloja tai Euroviisuja. Kuulin tietysti uutisista, että Melloissa mukana joku suomalainen, no, ei kiinnostanut yhtään (ai joku KAJ? ... mikälie...). Vasta Mello-voiton jälkeen jossain vaiheessa ajattelin, että katsotaan nyt sitten se biisi, mistä kaikki puhuvat. Youtubessa tuli tietysti vastaan paljon muutakin KAJ materiaalia. Taco Hej sitten iski mulle oikein kunnolla ja siitä se lähti. Nyt olen löytänyt kuunneltavakseni uutta mieleistä musiikkia. Kannatti kuitenkin tsekata se BBB, vaikka pitkään sivuutin koko asian.
Mä en oikein tiedä miksi se meni niin, mutta mulle kävi sama kuin niin monelle videoreagoijalle. Heti ne alkutahdit, hymy ja NÅJAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jotenkin vie tasapainon ja sitten tulee heitto. Se australialainen musiikinopettaja on ihan velho kommentoimaan, eikä ollut edes ihan ainoa. Huippu kaveri ja muuten avasi silmäni Albanian biisille. Siitä on tullut mulle tärkeä. Youtuben parasta antia.
BBB oli muistaakseni otsikoitu Is this musical manipulation, ja kanta oli, että onhan se. Perustelut erinomaiset. Sitten vaan miettii, että miten tietoista se on ja missä määrin menty vaistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi käytännössä ihan samalla tavalla. Viisut ei kiinnosta, mutta jossain vaiheessa päätin kuunnella että millainen se Ruotsin esitys nyt sitten oikein on kun siitä niin vouhkataan. 😄 Siitäpä se sitten lähti.
Alan olla tulisilla hiilillä. Suomi-Areenassa olin tyttären kanssa KAJ.ta katsomassa, mutta vaahtera minkä takana olimme täyttyi nopeasti, vaikka aluksi oli "tirkistysaukot".
Ihmiset vaan pokkana "työntyivät puun sisään". Istuttiin ja seisottiin puun oksilla.😬
Ääni kuului, mutta näköyhteys meni, mutta jäi yksi kuva kun huomasin pojat pienen teltan edessä, ja tytär kerkisi napata kuvan.
Nyt olisi suunnitelmissa mennä ensi kuussa Turun Logomoon, ja olen tulisilla hiilillä siksi, että vasta loppuviikolla selviää saako hän siksi töistä vapaapäivän.🙏
Yksin en halua ihan ummikkona lähteä, koska ikääkin on ja muita haasteita.
Musiikkia kuuntelen päivittäin, sekä musikaalit ja Jakobin tähdittämä tv-sarja puhkikulutettu.
Sekä YT.ltä katselen KAJ-videoita. Sekä naamakirjan fanisivua sekä Instaa seuraan.
Muut KAJ.n keikat ovat olleet sitten liian kaukana.
Mutta saapas nähdä.🤗
Tuo allsong-harjoituspätkä on jotenkin niin miellyttävä. Jakob laulaa niin rennosti muina miehinä, se jotenkin oikein alleviivaa sitä ammattilaisuuden tasoa. Että nykyään heidän lägsta nivå on aika hemmetin hög. Samaan aikaan jotenkin tuntuu, niinkuin olisi itse asiaankuuluvasti siinä vieressä oleilemassa muuten vaan. Ikään kuin muuten vain lättyjä paistellessa rallatellaan menemään. Yleensähän laulajaa kuvataan edestäpäin ja siitä tulee ihan eri vibat silloin heti.
Meillä kouluikäiset lapset on jonkin sortin Euroviisufaneja ja halusivat katsoa sen mellofinaalin, niin sitä heidän kanssaan katsoin. BBB oli musta tosi hauska esitys ja oli hienoa kun suomalaiset voitti ja haastatteluissakin vaikuttivat niin symppiksiltä. Katsoin sitten YouTubessa mitä muuta ovat tehneet, ja Taco hej, Dehär e min by ja Nissan Bromsa alussa vakuuttivat todella, ja perehdyin lisää. Viimeistään Gambämarkin katsomisen jälkeen aloin todella fanittaa Kajta.
En olekaan viime vuosina oikein kiinnostunut uusista bändeistä. Muut joita fanitan tai olen fanittanut ovat kaikki metallibändejä, vaikka muutakin musiikkia kuuntelen.
Tuosta hiihtohaastattelusta tehtyyn Instagram-reelsiin joku oli kommentoinut jotain että antakaa edes hiihtää rauhassa tms ja KAJ vastasi kommenttiin: "Amen!"
Hyvä KAJ!