Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9680)
Siellä pojat poseeraa instatarinoissa kuninkaallisten kanssa. 🥹🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kehittyy entisestään. En enää huomaa juurikaan eroa oopperalaulajaan, jos nyt ei ihan huippulaulajista aleta. Tosin olen maallikko. Onko Jakob pudonnut taikajuomapataan lapsena?
Mä olen aktiivinen oopperaharrastaja ja veikkaan, että sun taikajuomapatateoria pitää paikkansa. Jakobin laulutekniikka on uskomattoman hyvä, ja viime vuosina hän on oppinut huikeasti lisää äänenmuodostuksesta (hengitystekniikkahan hänellä on ollut aina loistava, kuunnelkaapa kuinka pitkiä fraaseja hän pystyy tuottamaan esimerkiksi Born to Börnissä ja 30 årissa). Korkeimmatkin äänet (Näsan domnar) tulevat täsmälleen oikeasta paikasta ja puristamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kehittyy entisestään. En enää huomaa juurikaan eroa oopperalaulajaan, jos nyt ei ihan huippulaulajista aleta. Tosin olen maallikko. Onko Jakob pudonnut taikajuomapataan lapsena?
Mä olen aktiivinen oopperaharrastaja ja veikkaan, että sun taikajuomapatateoria pitää paikkansa. Jakobin laulutekniikka on uskomattoman hyvä, ja viime vuosina hän on oppinut huikeasti lisää äänenmuodostuksesta (hengitystekniikkahan hänellä on ollut aina loistava, kuunnelkaapa kuinka pitkiä fraaseja hän pystyy tuottamaan esimerkiksi Born to Börnissä ja 30 årissa). Korkeimmatkin äänet (Näsan domnar) tulevat täsmälleen oikeasta paikasta ja puristamatta.
Tuosta taikapadasta. Pojathan ovat itsekin kotoisin pienestä "voittamattomien kylästä".🥰
Axel jopa voisi näyttää hieman Asterixiltä.😃
Olisikohan Kevin sitten Akvavitix joka hämmentää sitä taikapataa.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin oopperamaailmahan kohahti pian KAJ'n Mello-voiton jälkeen, kun Nissan bromsa -video alkoi levitä siellä. Vaikka Jakobin ääni ei vielä Nissanissa ole nykyisellään, hän teki silti valtavan vaikutuksen. Sekä Ruotsissa että Suomessa on useampi ammattilainen sanonut, että koulutettuna hän olisi voinut valita myös oopperatenorin uran. (Hänellä ei siis ole mitään musiikkikoulutusta, pelkästään niin tarkka korva ja äly, että on itse osannut ammattilaulajia kuuntelemalla opetella klassisen laulutekniikan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt Jakobin persoonaa. Sommarpratin teemana on kertoa minkälaista on olla ihminen, joka johtuu täysin ideoidensa vietäväksi ajattelematta seurauksia.
Uskomattomin on mielestäni tarina siitä kun hän 14-vuotiaana katsoi perheen kanssa Allsång på Skansenia ja siellä julkaistiin kilpailu. Seuraavaan aamuun mennessä hänellä oli suunnitelma videosta valmiina ja hän kuvasi sen. Pukeutui äitinsä vaatteisiin ja hyppeli ja lauloi Sound of musicin alkukohtausta matkien ja lähetti videon kilpailuun. Vasta myöhemmin tajusi, että nyt kaikki näkevät videon. Olen itse kasvanut ympäristössä, jossa teini-ikäinen poika joutuisi tuollaisen tehtyään takuuvarmasti kiusatuksi. En tiedä kuinka moni poika haluaisi tuollaista tehdä, mutta kukaan ei kyllä uskaltaisi ja tämä on surullista. Jakob kertoi saaneensa kavereilta vain ihailua, mutta veti silti videon pois kisasta.
Sittemmin oli ne kaksi
No, oikea hetki Skansen-esiintymiseen (ja millaiseen!) tuli sitten 18 vuotta myöhemmin. :)
Vierailija kirjoitti:
Himohiihtäjä Kevin.
Hyvin Kevin puhuu suomea. :) Ja voi allergia.
Tämä saksalaisen Kaj-fanin henkilökohtainen listaus yhtyeen parhaista biiseistä on ehkä jo ollut täällä, mutta laitan silti. On niin kiinnostavat valinnat ja kommentit hänellä. Ymmärtää todella hyvin, mistä oikein on kyse.
Jännintä mun mielestäni on, että hän nostaa melkein kärkeen vanhan, Kajland-ohjelmassa esitetyn Båotjinin. Se on munkin suuri suosikki, jota moni ei tunnu edes huomanneen.
Mahtava muistutus lähdekritiikin merkityksestä. Raamattuvyöhykkeelle ehkä suunnattu. Teksti on julkaistu ja kappaleen voi myös kuunnella Kaj'n kotisivuilla: https://www.humorgruppenkaj.com/lattexter/kajland/baotjin.
Ja tässä saksalaisen top 20:
Nämä pojat on NIIN paljon enemmän kuin Bara bada bastu.
Tuohon kommenttiin missä mainittiin miten Jakob ja Kevin ovat jo lähes syöneet kun Axel on vasta päässyt alkuun:
Näin kuvan joka otettiin keväällä ennen KAJ'n Vaasan jäähallikeikkoja, jossa KAJ oli syömässä ruokalassa. Tilanne oli juurikin sen kaltainen kuin kuvailtu: Jakobin ja Kevinin lautasilla oli enää roippeet jäljellä, mutta Axelin lautanen oli lähes täysi
Muistaakseni joku noista reaktiovideoiden tekijöistä sanoi toivovansa, että Jakob esittäisi joskus ihan "oikean ja alkuperäisen" Nessun Dorman. Ja vielä niin, että siitä tehtäisiin kunnollinen äänitys, jossa laulu pääsisi oikein kunnolla oikeuksiinsa.
Joo, todellakin, miksipä ei. Kuuntelisin mielelläni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis herranjestas, eihän se hengitä ollenkaan! Kiitos kun toit tuon esiin, en ollut noita tajunnut tuosta näkökulmasta kuunnella.
Hengittää toki "ollenkaan", mutta kun on kehittänyt keuhkotilavuutensa ja tekniikkansa tuollaiseksi, henkeä ei tarvitse kovin tiheään vetää. :D
Vierailija kirjoitti:
Hengittää toki "ollenkaan", mutta kun on kehittänyt keuhkotilavuutensa ja tekniikkansa tuollaiseksi, henkeä ei tarvitse kovin tiheään vetää. :D
No joo, en tietenkään tarkoittanut kirjaimellisesti vaan noita joitakin fraaseja, joissa vetää tosi pitkään hengittämättä. Ilman, että kuulija edes huomaa, jos ei kiinnitä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, en tietenkään tarkoittanut kirjaimellisesti vaan noita joitakin fraaseja, joissa vetää tosi pitkään hengittämättä. Ilman, että kuulija edes huomaa, jos ei kiinnitä huomiota.
Joo, ymmärsin kyllä, kunhan vitsailin. :D
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joku noista reaktiovideoiden tekijöistä sanoi toivovansa, että Jakob esittäisi joskus ihan "oikean ja alkuperäisen" Nessun Dorman. Ja vielä niin, että siitä tehtäisiin kunnollinen äänitys, jossa laulu pääsisi oikein kunnolla oikeuksiinsa.
Joo, todellakin, miksipä ei. Kuuntelisin mielelläni :)
Dalhallan keikkako se oli, jolla yleisö hullaantui Näsan domnarista totaalisesti. Minkä jälkeen Kevin lupasi, että seuraavalla kerralla he esittävät sitten pelkästään Puccinia.
Tuo hiihtohaastattelu taitaa olla se haastattelu, josta Jakob kertoi Torille-striimissä, ettei Kevin oikein nauttinut tilanteesta. Toimittaja muun muassa oli pyytänyt Keviniä laulamaan "Kevätlaulun", josta Kevin kohteliaasti kieltäytyi. Siihen toimittaja sitten: "Eikö laulata nyt?"
Mielestäni vähän tyhmä kysymys "eikö laulata nyt". Ajattele jos näkisit vaikka lähikauppasi kassatyöntekijän vapaa-ajalla ostoksilla kaupassa, menisitkö siltäkin kysymään että voisiko hän palvella sinut kassalla vaikka on vapaa-aika ja kun hän kieltäytyy olisit silleen "Eikö huvita asiakaspalvella nyt?"
Vierailija kirjoitti:
Tuo hiihtohaastattelu taitaa olla se haastattelu, josta Jakob kertoi Torille-striimissä, ettei Kevin oikein nauttinut tilanteesta. Toimittaja muun muassa oli pyytänyt Keviniä laulamaan "Kevätlaulun", josta Kevin kohteliaasti kieltäytyi. Siihen toimittaja sitten: "Eikö laulata nyt?"
Mielestäni vähän tyhmä kysymys "eikö laulata nyt". Ajattele jos näkisit vaikka lähikauppasi kassatyöntekijän vapaa-ajalla ostoksilla kaupassa, menisitkö siltäkin kysymään että voisiko hän palvella sinut kassalla vaikka on vapaa-aika ja kun hän kieltäytyy olisit silleen "Eikö huvita asiakaspalvella nyt?"
Joo, just se. Toimittaja oli mennyt sinne ladun varteen ilmeisesti tekemään juttua kaupunkilaisten vilkkaasta hiihtoharrastuksesta (ne laduthan on usein suorastaan ruuhkaisia). Mutta kun bongasi tutun naaman, pysäytti Kevinin ja ryhtyi tiukkaamaan lauluesitystä. Ei tosiaan kuulu asiaan vapaa-ajalla, jota Kevin yritti siinä viettää.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli kyllä todella nolo. Jos näkee julkkiksen vapaa-ajalla, on asiallista jättää hänet rauhaan, eikä mennä tunkemaan mikkiä ja kameraa naamaan. Varsinkin vielä tuollainen julkkis, joka on todennäköisesti elämänsä kovimmassa pyörityksessä ja koko julkikuva perustuu hyvätuulisuuteen. Ei hänellä ole edes vaihtoehtoa todeta, että painus nyt siitä hiiteen.
Ihmisten itsemääräämisoikeutta ja "koskemattomuutta" pitää kunnioittaa tässäkin, eikä vain baari-iltana.
Backflipkin lähtee kuin Jakobilta konsanaan. :D