Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin värjäämään hiuksiani, mutta mies ei haluaisi mulle omaa väriäni

Vierailija
02.07.2025 |

Ja oma värini siis on suurelta osin täysin harmaa, osin maantie. Miehen mielestä näytän paljon nuoremmalta ja paremmalta värjätyissä hiuksissa, ja samaa muutkin on kyllä sanoneet. Mutta en vaan jaksa sitä värjäämistä. Ja juurikasvua.

Mulla on kiva ja nuorekas leikkaus, ja mielestäni harmaa on vaan hyvä "juju", kun olen vasta 50. Hopeashampoota käyttämällä sävy on tosi nätti.

Harmihan se on tehdä vastoin miehen toivetta, mutta ei voi mitään. Onko muita ollut samassa tilanteessa? Tottuiko mies? 😉

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen se mies on? 70 kymppinen tai yli. PÄÄSTÄKÖ se sut kampaajalle. Vai pitääkö värjätä kotona. Ei sillä värillä ole mitäään väliä, mutta sillä on, että mies siitä vinkuu. Se on kuule yksin sun asia.

Vierailija
42/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä huolehdit ulkonäöstäsi itsesi, et miehen vuoksi. Kiva palaute on kivaa, mutta sinä elät oman kehosi kanssa 24/7 ja näet itsesi silloinkin kun miehesikään ei näe. Jos et itse arvosta itseäsi ja toiveitasi millainen haluat olla miehen sitä ymmärtämättä olet väärän miehen seurassa. Hänen hommansa on rakastaa sinua kokonaisvaltaisesti, eikä poimia rusinoita pullasta oman mielensä mukaisesti.

Kampaajani sanoi, että liian monet hänen asiakkaansa värjäävät upeat harmaat hiuksensa pois. Yksikään väriaine ei pysty luomaan sitä samaa harmautta, mitä luonto ihmiselle antaa. Hän on joskus kieltäytynyt värjäämästä harmaita hiuksia sen syyn vuoksi. Hän on suosittu ja arvostettu kampaaja kaupungissamme ja ottanut tiukan linjan turhiin värjäyksii- värjäyksenkin kanssa on syytä välillä lepuuttaa hiuksiaan ja päänahkaansa.

Siinä on oikea bisnesnainen tai -mies. :D Asiakas haluaa palvelua ja on valmis maksamaan siitä, yrittäjä kieltäytyy omien mieltymyksiensä vuoksi toteuttamasta toivetta.

Tai ehkä hän ei osaa värjätä kuin tietyntyyppistä hiuslaatua? Lisäkoulutus olisi ehkä paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää miten monelle on niin hirveä ajatus jos kuuntelee puolison mielipidettä ulkonäöstään. Miksi se olisi paha asia? Puoliso minua katselee enemmän kuin minä, on kiva näyttää nätiltä hänenkin silmissä. Itse en leikkauta täysin lyhyttä hiusmallia koska mieheni ei pidä siitä. Nyt on sopiva kompromissi. Vastaavasti miehellä on parta koska minä rakastan sitä. Kesällä ajaa partansa kerran pois joka on minulle ok, kunhan antaa sen sitten taas kasvaa. Ja minä olen se joka parran siistii säännöllisesti. Ei mitään kauheaa tässä.

Miehellä on parta koska rakastat sitä? Kyllä se aika kauheaa/outoa/älytöntä on jos oman kropan karvat pidetään siinä muodossa kuin toinen haluaa. Toki jos mielipiteet sopii yhteen niin eihän siinä sillon ole ristiriitaa.

Kyllä, sen parta on ihana. Mielestäni miehellä kuuluu olla parta. Eikä hänellä nyt sitä vastaankaan ole, paitsi kesäisin kun tulee kuuma. Silloin saa sitten ajaa partansa itse, minä en pois ajelemiseen osallistu 😄 

Veikkaan kyllä että aika moni nainen siistii omia karvojansa myös kumppanin tai muiden ihmisten takia? Etenkin kesäaikaan...

Vierailija
44/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää miten monelle on niin hirveä ajatus jos kuuntelee puolison mielipidettä ulkonäöstään. Miksi se olisi paha asia? Puoliso minua katselee enemmän kuin minä, on kiva näyttää nätiltä hänenkin silmissä. Itse en leikkauta täysin lyhyttä hiusmallia koska mieheni ei pidä siitä. Nyt on sopiva kompromissi. Vastaavasti miehellä on parta koska minä rakastan sitä. Kesällä ajaa partansa kerran pois joka on minulle ok, kunhan antaa sen sitten taas kasvaa. Ja minä olen se joka parran siistii säännöllisesti. Ei mitään kauheaa tässä.

Tätä minäkin mietin. Me kysytään mieheni kanssa puolin ja toisin esim. juhliin lähtiessä että mikä vaate näyttää kivalta, mikä sopii tämän kanssa parhaiten. Ja minä kysyn monesti että laitanko tämän vai tämän kampauksen, kumpi näyttää hänestä kivammalta. Mieheni haluaa minut aina mukaan shoppailemaan koska kuulemma toivoo että minä tykkään hänen vaatteistaan. Värjään hiuksiani koska haluan itse tehdä niin, mutta en lopettaisi värjäämistä heti ekaan kyllästymiseen sillä mieheni pitää myös värjätyistä hiuksistani.

Puolison mielipiteen huomiointi ei tarkoita että täytyy pomppia toisen käskyvallan alla sinne ja tänne, mutta miksei saisi haluta näyttää hyvältä oman miehensä/naisensa silmissä?

Vierailija
45/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin. Me kysytään mieheni kanssa puolin ja toisin esim. juhliin lähtiessä että mikä vaate näyttää kivalta, mikä sopii tämän kanssa parhaiten. Ja minä kysyn monesti että laitanko tämän vai tämän kampauksen, kumpi näyttää hänestä kivammalta. Mieheni haluaa minut aina mukaan shoppailemaan koska k

Just näin!

Vierailija
46/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä samanikäisenä ja jo yli 50% harmaantuneena maantienvärisenä jatkan värjäämistä, mutta isompi syy siihen kuin miehen toive on työelämä, olen alalla jossa nuoruus ja dynaamisuus on valttia, enkä halua vetää huomiota ikääni harmaantuneella tukalla. Kyllähän sen toki naamasta näkee, etten kolmekymppinen ole, mutta yritän edes muun tyylin pitää nuorekkaana, eikä siihen kyllä kuulu harmaantunut tukka. Ehkä eläkkeellä sitten annan harmaan tulla. Mun 78-vuotias äiti värjää vieläkin tosin, kun kokee olevansa liian kalpea vitivalkoisen tukan kanssa.

Vierailija
47/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi joku ei haluaisi näyttää hyvältä myös oman kumppaninsa silmissä? Ihme kommentteja täällä. Toki ihminen tekee itse viime kädessä omaan ulkonäköönsä liittyvät päätökset, mutta kyllä minua ainakin kiinnostaa puolisoni mielipide tässäkin asiassa. 

Sama. En edes välitä muiden mielipiteistä hyvännäköisyydestäni, mutta puolisolleni haluan kyllä olla seksikäs ja hyvännäköinen. Joten kuuntelen hänen näkemyksiään hiuksista, vaatteista jne. En esim. leikkaa lyhyttä tukkaa, vaikka helppouden takia tekisi välillä kovasti mieli. 

Vierailija
48/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo maantie on ikävän negatiivinen ilmaisu. Itselläni on värjäämättömät hiukset ja minusta ne on kauniit, sävy on vaalea toffee. Jos joku pyytäisi mua värjäämään sen, niin käskisin hänen painua suolle.

No sinulla ei sitten ole maantienväriset hiukset, jos kerran on vaalea toffee. Maantienvärisillä hiuksilla tarkoitetaan maantienvärisiä hiuksia. 

No mutta sehän riippuu sitten taas täysin, millaisesta maantiestä puhutaan! Hiekkatietä, uudesta pikitiestä vai vanhemmasta asfaltista. Sateella vai auringolla? 

No ei, vaan siis tosissaan: se on Ash Blonde, Old Money Blonde ja mitä näitä termejä on, joita pari vuotta sitten rummutettiin, kun tuo tuli muotiin.

Vierailija
49/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo maantie on ikävän negatiivinen ilmaisu. Itselläni on värjäämättömät hiukset ja minusta ne on kauniit, sävy on vaalea toffee. Jos joku pyytäisi mua värjäämään sen, niin käskisin hänen painua suolle.

Eli sun väri ei ole maantie, vaan lämmin keskivaalea tai tummanvaalea. Maantiessä olennaista on että se on kylmä, samea ja harmahtava sävy - jo ennen harmaantumista siis niin tuhkainen että yleisvaikutelma on harmaahko. Itseäni esim. yläasteella kiusattiin harmaasta tukasta, kyllä siitä toffeenväri oli kaukana.  

Vierailija
50/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi joku ei haluaisi näyttää hyvältä myös oman kumppaninsa silmissä? Ihme kommentteja täällä. Toki ihminen tekee itse viime kädessä omaan ulkonäköönsä liittyvät päätökset, mutta kyllä minua ainakin kiinnostaa puolisoni mielipide tässäkin asiassa. 

Sama. En edes välitä muiden mielipiteistä hyvännäköisyydestäni, mutta puolisolleni haluan kyllä olla seksikäs ja hyvännäköinen. Joten kuuntelen hänen näkemyksiään hiuksista, vaatteista jne. En esim. leikkaa lyhyttä tukkaa, vaikka helppouden takia tekisi välillä kovasti mieli. 

Tämä. Ei ihme että eroja tulee paljon.

Vierailija
51/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä harmaat?

jopa 30v alkaa harmaantuvan jos mustahiuksinen. ja totta se vanhentaa,mutta mitä sitten. on luonnollista vanheta.

tyvikasvusta puhutaan kun kyse hiuksista,koska juuristoa ei ole,mutta kansankielikin ok-eli juurikasvu- jos vedät hiukset irti ns juurineen on tuppi päässä. dna.

myös värit vanhentaa. liian tummat sävyt esim . ja olkoon  blondi tai punainen, niissäkin  hyvin tarkkana oltava-onko  lämmin vai viileä sävy.  niissä hienoisiakin eroja.  värianalyysi palvelisi valintaa. pienetkin nyansit muuttavat ilmiasuasi. toki se sama sävy on eri ihmisillä  mahdollisesti erilainen riippuen siitä mikä on luonnollinen oma värisi.

totta,että jos onnistunut sävy,se raikastaa. hyvin harvalle käy mustat,toki siitäkin ruskean mustaa,sinimustaa. hyvin harvalle käy jäisen hopeanvalkoinen blondaus.

en katsoisi loukkauksena jos miehesi ilmaisee näkökulmaansa mikä pukisi sinua,olkoon vaatteen sävy tms muu väri,malli jne.

miksi et ole orientoitunut sävyyn? nopea syklikö hoitaa koko ajan tyveä,vai hintapolitiikka sikäli,että hoidatat hiukset kampaajalla. mutta minusta on ok olla värjäämättä,sillä arvostan luonnollista ikääntymistä näinä aikoina kun kaikki on niin feikkiä.  tyylikkäästi ikääntyminen näyttää sivistyneeltä ja arvokkaalta.  korkeasti koulutetut ovat usein tätä  ryhmää.

mutta yhtälailla maksaa ja joskus enemmänkin-jos raidoitetaan yhdellä,kahdella sävyllä tai blondaus raitoja,niitäkin eri sävuskaaloissa. silloin kampaamokäyntitiheys vähäisempi,mutta tuo raikkautta yleisilmeeseen.

hyvää kesää  kaikille on tukkaa tai ei.

Vierailija
52/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä huolehdit ulkonäöstäsi itsesi, et miehen vuoksi. Kiva palaute on kivaa, mutta sinä elät oman kehosi kanssa 24/7 ja näet itsesi silloinkin kun miehesikään ei näe. Jos et itse arvosta itseäsi ja toiveitasi millainen haluat olla miehen sitä ymmärtämättä olet väärän miehen seurassa. Hänen hommansa on rakastaa sinua kokonaisvaltaisesti, eikä poimia rusinoita pullasta oman mielensä mukaisesti.

Kampaajani sanoi, että liian monet hänen asiakkaansa värjäävät upeat harmaat hiuksensa pois. Yksikään väriaine ei pysty luomaan sitä samaa harmautta, mitä luonto ihmiselle antaa. Hän on joskus kieltäytynyt värjäämästä harmaita hiuksia sen syyn vuoksi. Hän on suosittu ja arvostettu kampaaja kaupungissamme ja ottanut tiukan linjan turhiin värjäyksii- värjäyksenkin kanssa on syytä välillä lepuuttaa hiuksiaan ja päänahkaansa.

Siinä on oikea bisnesna

mulle tuli sama mieleen. moni ei osaa värjätä harmaita hiuksia ja tokihan ne ovatkin vaikeita,tod vaikeita. moni kampaaja on varovainen värien kanssa kun niissä usein menee päin persittä ja tulee uusintoja,reklamaatioita yms.   tuo muuten,jos ompelija sanois  ei kaunissäärisille -ja määhän en tee tuota hameen mittaa tai mallia. mikä on enää asikas joka ostaa palvelun tai tuotteen. suklaata ei myydä sulle-joo  kun mää tässä arvioin,joo on sull vähän ylipainoo, myyn suklaata vaan jos oot alle 60 kg

Vierailija
53/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ihmetteli, että viisikymppisenä harmaa tukka: koska suurin osa naisista värjää tukkaansa, eivät nuoremmat edes tajua, että 50v suurimmalla osalla on jo ihan harmaa tukka. Katsopa miehiä. Olemme jo tottuneet heihin, tosin monella leikattu koko tukka pois kaljuuntumisenkin myötä. Kun naiset antaisivat tukkiensa harmaantua, siitäkin tulisi normaalia. Liikkukaa, syökää terveellisesti ja huolehtikaa itsenstänne muuten. Ne ovat oikeita asioita huolehtia nuorekkaasta ulkonäöstä, ei tukan värjäys.

Vierailija
54/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että erot johtuvat siitä, että puolisot eivät arvosta toisiaan sellaisina kuin he oikeasti ovat, vaan täytyy teeskennellä ja värjäillä ja yrittää olla jotain muuta, että toiselle tulisi hyvä mieli ja itse saisi hyväksyntää.

Eihän sellainen voi pitkällä tähtäimellä pitää ihmisiä onnellisena.

Vierailija
55/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että erot johtuvat siitä, että puolisot eivät arvosta toisiaan sellaisina kuin he oikeasti ovat, vaa

Tai toisinpäin. Missään asioissa ei "saa" enää miellyttää ketään muuta, vaan pitää "voimaantua" ja olla vaan minäminäminä.

Vierailija
56/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan kieltäytymisestä. Oma kampaajani ilmoitti jo parikymmentä vuotta sitten , että ei, näitä harmaita hiuksia ei värjätä . Älä edes mieti sellaista. Luonto tekee paremmat kuin kemikaalit.

Enkä ole värjännyt. Vanheninko kun en värjännyt , en aio kokeilla. ( ne mustat kypärät on kauhean näköisiä ) Itsellä on ollut tottumista kun aloin muuttua tosi tummasta ruskeaveriköstä jonkinsortin blondiksi. Eihän se yhdessä yössä tapahtunut, mutta silti. Ala-hiukset ovat edelleen tosi tummat , muu eriasteista harmaata .

Vierailija
57/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan