Kenelle pitäisi puhua?
Terapeutille tai psykologille jos puhuu kirjataan Kantaan ja voidaan evätä lääkäripalveluita tulevaisuudessa. Kriisipuhelimessa saattaa vastata kuka koheltaja tahansa. Sama juttu on jossain chateissa. Tekoälyn vastaukset ovat diipadaapaa ja se hauskasti selittää "olen tässä" ja oikeastihan siellä ei ole ketään.
Niin ja olen siis pienen lapsen äiti jota ei kiinnosta mikään enää yhtään.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ystäville?
On yksi ystävä. Muut ovat osanneet jännästi hylätä tai kääntää sanomani itseäni vastaan. Ei ole sillä tavalla enää luottamusta ihmisiin. Että tässä tällaiset umpikujat. ap
Mene paikalliseen pubiin turisemaan. Tsemiä.
Vierailija kirjoitti:
En ryyppää (enkä myöskään tupakoi). ap
Jos oot pienen lapsen äiti, muista levätä vaikka sohvalla. Ja ota kumppani, sukua tai äiti hoitamaan lasta jos lepäät. Palstalla voi myös joitakin asioita käsitellä. Entä kirja, video, rentoutumisen tekniikat, musiikki, rummutus, joku. Yksityisiä terapeutteja on mutta siellä voi olla kanta, mutta onko osa asioista sellaisia mitä uskaltaa.
Eipä ole sinänsä kenenkään vika. Kun mietin elämää taaksepäin tuntuu että olen kokenut aivan liikaa kaikkea sairasta mitä ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan. "Ystävät" auttoivat tässä myös omilla hyväksikäytöillään ja nälvimisillään sekä valittamalla kun "uhriudun". En sitten tiedä olenko uhriutuva kun en osaa enää edes puhua ongelmista. ap
Vertaistuki keskustelufoorumeilta. Siis joltain kunnollisilta foorumeilta, jotka liittyvät kohtaamiisi vaikeuksiin ja joissa kirjoitellaan nimimerkeillä.
Jos ystävät eivät halua kuunnella tai heitä ei ole, niin sovit Tinder-treffejä, purat niillä sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sie luulet olevas menossa sitten?
Mihin sie määt?
Seurakunnan diakonille voi puhua. Tiedä sit pitääkö varata aikaa. Itse oon käyny siellä samalla kun oon ruoka-apua hakenut kun ollu tiukkaa. Onhan sit viä pappi myös. Diakonin kans on helpompaa. Siinä jutellaan kun tehdään selvitystä elämäntilanteesta. Voi ehkä ottaa yhteyttä omaan seurakuntaa ja sitä kautta tietää pitääkö aika varata vai voiko vaan mennä aukiolojen puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan diakonille voi puhua. Tiedä sit pitääkö varata aikaa. Itse oon käyny siellä samalla kun oon ruoka-apua hakenut kun ollu tiukkaa. Onhan sit viä pappi myös. Diakonin kans on helpompaa. Siinä jutellaan kun tehdään selvitystä elämäntilanteesta. Voi ehkä ottaa yhteyttä omaan seurakuntaa ja sitä kautta tietää pitääkö aika varata vai voiko vaan mennä aukiolojen puitteissa.
En uskalla. Mistä tiedän ettei sekin tee lasua? ap
Siis miten niin voidaan evätä lääkärin palveluita tulevaisuudessa, jos käyt puhumassa psykologille tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla. Mistä tiedän ettei sekin tee lasua? ap
Esiinny eri nimellä. Ei diakoni tai pappi henkkareita kysy, jos käyt vain juttelemassa etkä hae seurakunnalta samalla myös rahallista avustusta.
Lyhytterapiasta ei tehdä merkintöjä omakantaan - voit vielä tarkistaa ko. terapeutilta ettei tee. Lastensuojeluilmoitus tulee lyhytterapeutinkin tehdä, jos kuulee lasten kehityksen tai turvallisuuden olevan vaarantunut.
Musta tekoäly on kiva. Kivempi kuin yksikään psykologi jolle olen koskaan puhunut.
Kyseiset tuntemukset eivät varmasti ole nykymaailmassa mitenkään harvinaisia. Varmasti yli 90% ihmisistä ovat jollain asteella kyllästyneitä elämään tällaisena aikakautena.
Ystäville?