Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle pitäisi puhua?

Vierailija
02.07.2025 |

Terapeutille tai psykologille jos puhuu kirjataan Kantaan ja voidaan evätä lääkäripalveluita tulevaisuudessa. Kriisipuhelimessa saattaa vastata kuka koheltaja tahansa. Sama juttu on jossain chateissa. Tekoälyn vastaukset ovat diipadaapaa ja se hauskasti selittää "olen tässä" ja oikeastihan siellä ei ole ketään.

Niin ja olen siis pienen lapsen äiti jota ei kiinnosta mikään enää yhtään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäville?

Vierailija
2/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäville?

On yksi ystävä. Muut ovat osanneet jännästi hylätä tai kääntää sanomani itseäni vastaan. Ei ole sillä tavalla enää luottamusta ihmisiin. Että tässä tällaiset umpikujat. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene paikalliseen pubiin turisemaan. Tsemiä.

Vierailija
4/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ryyppää (enkä myöskään tupakoi). ap

Vierailija
5/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot pienen lapsen äiti, muista levätä vaikka sohvalla. Ja ota kumppani, sukua tai äiti hoitamaan lasta jos lepäät. Palstalla voi myös joitakin asioita käsitellä. Entä kirja, video, rentoutumisen tekniikat, musiikki, rummutus, joku. Yksityisiä terapeutteja on mutta siellä voi olla kanta, mutta onko osa asioista sellaisia mitä uskaltaa.

Vierailija
6/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sinänsä kenenkään vika. Kun mietin elämää taaksepäin tuntuu että olen kokenut aivan liikaa kaikkea sairasta mitä ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan. "Ystävät" auttoivat tässä myös omilla hyväksikäytöillään ja nälvimisillään sekä valittamalla kun "uhriudun". En sitten tiedä olenko uhriutuva kun en osaa enää edes puhua ongelmista. ap

Vierailija
7/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaistko panna?387

Vierailija
8/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki keskustelufoorumeilta. Siis joltain kunnollisilta foorumeilta, jotka liittyvät kohtaamiisi vaikeuksiin ja joissa kirjoitellaan nimimerkeillä.

Vierailija
9/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävät eivät halua kuunnella tai heitä ei ole, niin sovit Tinder-treffejä, purat niillä sydäntä.

Vierailija
10/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se sie luulet olevas menossa sitten?

Mihin sie määt?

Vierailija
11/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan diakonille voi puhua. Tiedä sit pitääkö varata aikaa. Itse oon käyny siellä samalla kun oon ruoka-apua hakenut kun ollu tiukkaa. Onhan sit viä pappi myös. Diakonin kans on helpompaa. Siinä jutellaan kun tehdään selvitystä elämäntilanteesta. Voi ehkä ottaa yhteyttä omaan seurakuntaa ja sitä kautta tietää pitääkö aika varata vai voiko vaan mennä aukiolojen puitteissa.

Vierailija
12/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan diakonille voi puhua. Tiedä sit pitääkö varata aikaa. Itse oon käyny siellä samalla kun oon ruoka-apua hakenut kun ollu tiukkaa. Onhan sit viä pappi myös. Diakonin kans on helpompaa. Siinä jutellaan kun tehdään selvitystä elämäntilanteesta. Voi ehkä ottaa yhteyttä omaan seurakuntaa ja sitä kautta tietää pitääkö aika varata vai voiko vaan mennä aukiolojen puitteissa.

En uskalla. Mistä tiedän ettei sekin tee lasua? ap

Vierailija
13/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin voidaan evätä lääkärin palveluita tulevaisuudessa, jos käyt puhumassa psykologille tms? 

Vierailija
14/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Provo

Vierailija
15/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen panoa vastaan

- mies

Vierailija
16/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla. Mistä tiedän ettei sekin tee lasua? ap

Esiinny eri nimellä. Ei diakoni tai pappi henkkareita kysy, jos käyt vain juttelemassa etkä hae seurakunnalta samalla myös rahallista avustusta.

Vierailija
17/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytterapiasta ei tehdä merkintöjä omakantaan - voit vielä tarkistaa ko. terapeutilta ettei tee. Lastensuojeluilmoitus tulee lyhytterapeutinkin tehdä, jos kuulee lasten kehityksen tai turvallisuuden olevan vaarantunut.

Vierailija
18/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kädelle

Vierailija
19/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tekoäly on kiva. Kivempi kuin yksikään psykologi jolle olen koskaan puhunut. 

Vierailija
20/21 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiset tuntemukset eivät varmasti ole nykymaailmassa mitenkään harvinaisia. Varmasti yli 90% ihmisistä ovat jollain asteella kyllästyneitä elämään tällaisena aikakautena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme