Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä
Kommentit (301)
En antaisi, mun kissat tarvitsee mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mieshän on jo ns "hommansa hoitanut", kun on lapset jo saanut. Joten siinä mielessä olisimme kumpikin ihan samalla viivalla. Ja koska yleinen tapa/arvomaailma on, että naiset ensin vaikka heikoille jäille, joten minä tietenkin pelastautuisin ensin.
Mikä mies?
Opettele lukemaan 🤦🏻.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanicillahan oli liian vähän pelastusveneitä, joita ei kerrotusti edes lastattu niin täyteen kuin olisi ollut mahdollista. Ei siis olisi edes tarvinnut luovuttaa paikkaansa, kun olisi pitänyt huolta, että vene saadaan täyteen.
Titanicilla ei ollut tarpeeksi pelastusvenepaikkoja kaikille laivassa olleille ja niistäkin veneistä osa kaatui laskettaessa ja moni jäi vajaaksi.
Titanicin uppoamisen jälkeem turvallisuusmääräyksiä muutettiin niin, että kaikille laivassaolijoille täytyy olla pelastusvenepaikka!
Lisäksi Titanicin jälkeen määrättiin punainen hätäraketin väriksi! Titaniciltahan ammuttiin raketteja ja ne nähtiin suhteellisen lähellä olevasta laivasta, jossa kuitenkin luultiin raketteja pelkäksi ilotulitukseksi!
Olihan vastaavat turvamääräykset olemassa
Eivät olleet.
Ja hyvin tärkeä, monien menehtymiseen johtanut syy oli se, että vaikka me nyt pidämme itsestäänselvästi punaista rakettia hätärakettina, niin niin ei ollut tuolloin!
Marge Rullin esimerkkiä noudattaen (sitä versiota jota palstalla vaalittiin ja ylistettiin) tuskin kukaan antaisi, tai ei voi tietää Uskovat antoivat paikkansa Estoniassa, siis suuri teko.
Olit siis titanicilla kanssani yhtä aikaa ja käyttäydyin siellä huonosti ja kostin vai mistä tietosi on peräisin? Voisit vähän miettiä sitä, miksi ajattelet kovia kokeneista pelkkää pahaa.
Ruotsissa on keskustelua (suomlaisten nostattamasta aiheesta), miksi ei nykyisin haluta tehdä lapsia: Vastaukset: Lapaset ovat niin vaivalloisia, ruutuaika somessa vie aikaa, eikä ehtisi lapsia tehdä tai ainakaan hoitaa.
Myös pysyvän parisuhteen muodostaminen on vaikeaa nykyisin verrrattuna edellisiin sukupolviin. Digitaalinen elämä somessa vie niin paljon energiaa, ettei lapsia haluta vaivaksi.
Globaalistihan tuo on hyvä asia, maailma ei kestä tätäkään ihmismäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mieshän on jo ns "hommansa hoitanut", kun on lapset jo saanut. Joten siinä mielessä olisimme kumpikin ihan samalla viivalla. Ja koska yleinen tapa/arvomaailma on, että naiset ensin vaikka heikoille jäille, joten minä tietenkin pelastautuisin ensin.
Mikä mies?
Opettele lukemaan 🤦🏻.
Opettele sinä kirjoittamaan! Eihän tuosta edelläolevasta mitenkään selviä, kehen mieheen siinä viitataan!
Joka tapauksessa murheellinen tapaus ja oliko se Titanic joka upposi vai sen sisar alus.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ylistettiin Marge Rullia Estoniasta :)?
Miksi Marge Rull olisi sen huonompi kuin kukaan selvinnyt mies? Hän kertoi avoimesti ja raa'asti miten asia meni. Ei hänellä ollut voimia pelastaa muita, ja jos olisi yrittänyt, olisi itsekin hukkunut. Haukkumista sai muuten osakseen aika paljon eikä kyllä ylistystä. Luin näitä ketjuja itsekin. :D Minusta hän ei tehnyt väärin mitään, raakaahan se oli mutta kuka sanoi että katastrofi tilanteet olisivat niin helppoja? Meidän on helppo tuomita vaikka joku nuori mieskin joka selvisi Estonialta tai kuka hyvänsä, että jaaha mutta ei se mitään muuta. Minusta kukaan ei heistä tehnyt väärin, useilla oli elämä edessä ja Margekin perusti perheen myöhemmin.
Uhraisiko joku itse oman elämänsä vaikka jonkun tuntemattoman perheen vuoksi? Ihmiset juoksivat ja joutuivat jättämään jopa läheisiään jälkeen, koska ei ollut mitään mahdollisuutta pelastaa heitä enää. En hyväksy yhtään Estonian uhrien tuomitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ylistettiin Marge Rullia Estoniasta :)?
Joo kuinka uljas nainen potki ihmisiä tieltään pelastumiseen....ja miten hänen tekoaan ylistettiin. Noh, vaikea sanoa, mikä oli hyvä sitten?
Rull ei potkinut ketään tieltään. Kun hän roikkui pelastuslautan syrjässä kiinni niin silloin hän potkaisi itseensä tarttuneita ihmisiä jotka olisivat kiskoneet hänet veteen. Tässä on myös kyse naisen koskemattomuudesta. Rull on upea nainen. Kauniskin.
Naisen koskemattomuus ei todellakaan liity näihin asioihin yhtään mitenkään. 🙄
Eri
Saanko minä muka kouria naista perseestä ja pillusta jos yritän kiivetä häntä pitkin veneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin jossain kolmanessa luokassa hukkumassa, ei köyhälle naiselle olisi välttämättä löytynyt paikkaa tai aikaa päästä sinne pelastusveneille.
Kolmannen luokan naismatkustajista pelastui 46%, miehistä 16% ja lapsista 34%. Ero ensimmäiseen luokkaan on aika iso, sillä siellä naisista pelastui 97%, lapsista 100% ja miehistä 33%. Eli kolmannen luokan naismatkustajan tilanne ei olisi ollut aivan toivoton. Surkein tilanne oli kaiketi toisen luokan miesmatkustajilla, joista pelastui vain 8%.
Täällä vauvalla löytyy se Titanic aiheinen ketju, jossa on varmaan sata sivua tekstiä. Joku kirjoitti siellä, että toisen luokan miehiltä puuttui ensimmäisen luokan status ja kolmannen luokan elämänkoulu, joten kärsivät semmoisen tylsän keskivertopuurtajan kohtalon 😃
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin että olisi rohkautta antaa paikka. Kyllähän mä tällaisena yksinäisenä keski-ikäisenä naisena olen aika hyödytön useimpiin muihin verrattuna siinä mielessä, ettei minua juuri kukaan jäisi kaipaamaan ja suremaan, jos menehtyisin. Eli kokisin oikeaksi että antaisin paikan jollekin muulle. Eri asia sitten tulisiko tilanteen ollessa päällä paniikkireaktio ja yrittäisi vaan kuolemanpelossa pelastautua.
Minä olen keski-ikäinen sinkku, ja todellakin minua jäisi kaipaamaan monta ihmistä. En antaisi paikkaa toiselle vain sen takia, että hän on hankkinut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on keskustelua (suomlaisten nostattamasta aiheesta), miksi ei nykyisin haluta tehdä lapsia: Vastaukset: Lapaset ovat niin vaivalloisia, ruutuaika somessa vie aikaa, eikä ehtisi lapsia tehdä tai ainakaan hoitaa.
Myös pysyvän parisuhteen muodostaminen on vaikeaa nykyisin verrrattuna edellisiin sukupolviin. Digitaalinen elämä somessa vie niin paljon energiaa, ettei lapsia haluta vaivaksi.
Jäin kyllä vähän miettimään, että kysyttiinkö miehiltä lainkaan?
Mietin myös, että en oikeasti tunne yhtään lapsiperhettä jossa olisi vanhemmat ja lapset yhdessä ja ne lapset olisivat kaikki saman isän lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Olit siis titanicilla kanssani yhtä aikaa ja käyttäydyin siellä huonosti ja kostin vai mistä tietosi on peräisin? Voisit vähän miettiä sitä, miksi ajattelet kovia kokeneista pelkkää pahaa.
En ajattele kovia kokeneista pahaa. Perustin tietoni siihen, mitä sinä olet tässä keskustelussa kertonut. Vaikka olisi koko perhe palanut hengiltä silmien edessä, niin ihmisestä silti harvoin tule tuollaista ulisevaa akkaa, joka vielä aikuisena itkee sitä, että söi riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa lapsia ei tehdä Suomessa siksi, että Suomen tulevaisuus on tuhottu päästämällä maahan hirvittävä määrä veronmaksajain elatuksella olevia villi-ihmisiä! Ei kukaan halua lapselleen sellaista tulevaisuutta, joka Suomea odottaa!
Maailma hukkuu mokkapaloihin! Vuonna 1974 rikottiin 4 miljardin rajapyykki ja nyt mennään n. 8,2 miljardissa ihmisoletetussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanicillahan oli liian vähän pelastusveneitä, joita ei kerrotusti edes lastattu niin täyteen kuin olisi ollut mahdollista. Ei siis olisi edes tarvinnut luovuttaa paikkaansa, kun olisi pitänyt huolta, että vene saadaan täyteen.
Titanicilla ei ollut tarpeeksi pelastusvenepaikkoja kaikille laivassa olleille ja niistäkin veneistä osa kaatui laskettaessa ja moni jäi vajaaksi.
Titanicin uppoamisen jälkeem turvallisuusmääräyksiä muutettiin niin, että kaikille laivassaolijoille täytyy olla pelastusvenepaikka!
Lisäksi Titanicin jälkeen määrättiin punainen hätäraketin väriksi! Titaniciltahan ammuttiin raketteja ja ne nähtiin suhteellisen lähellä olevasta laivasta, jossa kuitenkin luultiin raketteja pelkäksi ilotulitukseksi!
Olihan vastaavat turvamääräykset olemassa jo Titanicin aikaan, mutta jonkun mielestä riittävä määrä pelastusveneitä olisi pilannut laivan ulkonäön ja eiköhän siihen tyypilliseen tapaan kiire ja rahansäästökin vaikuttanut, samoin kuin luottamus, että laiva on täysin uppoamaton, joten alkuperäisissä suunnitelmista poiketen pelastusveneiden määrää vähennettiin.
No kun nimenomaan ei ollut. Säädösten mukaan Titanicilla olisi pitänyt olla 16 pelastusvenettä, joiden olisi pitänyt riittää 960 ihmiselle. Titanicilla oli 20 pelastusvenettä, joiden olisi pitänyt riittää noin 1150 ihmiselle. Titanicilla oli siis pelastusveneitä enemmän kuin määräykset vaativat. Juuri siksihän määräyksiä muutettiin Titanicin uppoamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Estonialta henkiin jäi lähinnä miehiä. Raivasivat heikommat surutta tieltään.
Miten liittyy kysymykseen?!
Vierailija kirjoitti:
Marge Rullin esimerkkiä noudattaen (sitä versiota jota palstalla vaalittiin ja ylistettiin) tuskin kukaan antaisi, tai ei voi tietää Uskovat antoivat paikkansa Estoniassa, siis suuri teko.
Ei kyllä ylistetty vaan sai paljon tuomitsemista osakseen. Edelleen ei tehnyt minusta mitään väärin. Vai antaisitko itse jonkun vieraan käden, olisi se sitten pieni tai iso, vetää sinut kylmän veden syvyyksiin, koska voimasi eivät riitä pitämään molempia pinnalla? Mitä hyötyä olisi hänenkin ollut hukkua siellä, jonkun vieraan takia jota hänellä ei ollut mahdollisuuksia pelastaa? Selviytyjiä oli 137 ja vain 26 naisia.
en koska tuntematon mies (perheellinen tai ei) ei ole elämäni päähenkilö
ukko mereen jos alkaa tyrkkimään
En tietenkään. Miksi?