Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään antaisi paikkaani yhdellekään muulle, oli kyseessä mies, nainen, äiti, isä, vanhus, lapsi tai nuori. Ei kukaan ole antanut minulle yhtään mitään elämäni aikana, joten miksi ihmeessä minä antaisin jotain muille?
Äitisi antoi sinulle kehonsa käyttöösi että synnyit ja sait ruokaa. Valtio antoi sinulle koulutuksen ja peruskoulussa ruokaa. Terveydenhuolto on ollut sinulle lähes ilmainen. Olet ehkä saanut palkkaa joltakulta tai sitten ainakin sosiaalietuuksia, että olet saanut jälleen sitä ruokaa ja katon pääsi päälle. Maailmanhistorian mittapuussa olet aika onnekas ja saanut paljon.
Minä en ole pyytänyt syntyä, enkä ole halunnut syntyä. Olen köyhän perheen riisilapsi, ei voi kehua ruoaksi. Mitä nyt teininäkin sai vitosella viikoksi lähikaupasta muonaa, kun äiti häipyi muille paikkakunnille viikoiksi ja kävi kotona vain viikonloppuisin. Ei, ei tosiaan, en antaisi paikkaani, eikä mikään vetoomus tai selittely muuta mielipidettäni. Olen saanut pelkkää kärsimystä ja paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelusta tulee mieleen lento-onnettomuus, jossa koneen takaosa oli tulessa ja sieltä pääsi poistumaan vain etuovesta, mutta sen sijaan, että ne etuosan matkustajat olisivat poistuneet vauhdilla ja pelastaneet lukuisia takanaan odottavia he kehtasivat jäädä tukkimaan käytävää saadakseen matkatavaransakin mukaan.
Siinä ei kyllä enää ihmisen itsekkyydellä ole mitään rajaa, että arvottaa tavaran ihmishenkien edelle. Miten ihmeessä voivat nukkua yönsä rauhassa tai ylipäätään käyttää mitään niistä olevinaan korvaamattomista tavaroistaan tietäessään, että ne kalliit minuutit, jotka heillä meni tavaroita kasaan haaliessaan ja samalla estäessään takanaan olevien ulospääsyä aiheutti ihan suoranaisesti useiden muiden kuoleman.
Minulle tavarat ovat paljon tärkeämpiä kuin ihmiset. Tavarat tuovat iloa, ihmiset surua.
Olisipa lapsivapaita pelastusveneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estonialta henkiin jäi lähinnä miehiä. Raivasivat heikommat surutta tieltään.
Tosiasiassa mies on keskimäärin naista isokokoisempi ja lihaksikkaampi ja kestää siksi keskimäärin syyskuisen Läänemeren kylmää vettä naista kauemmin.
Lihasvärinällä ja sen tuottamalla lämmöllä sekä suuremmalla massalla on tässä tärkeä osuus.
Useimmiten kuolema ei tuontapaisessa onnettomuudessa seuraa hukkumisesta, vaan paleltumisesta. Pelastusliivit kelluttavat, mutta eivät lämmitä.
Olisiko tuossa nyt teknisen kehittämisen paikka, vai ikuisestiko mennään samoilla liiveillä?
Vierailija kirjoitti:
Ootsä kuullu uusinta lainausmerkeissä huhua? Että tää Titanic olis ihan helt ja hållet yksi giganttinen vakuutuspetos vaan? Vanha laiva maalattu uudeksi. Niithän on ollu vähintään kaks, Titanic ja Olympia, mut nyt olis kato kolmaski, joka olis maskattu toks Titanicix. Eix olis aix jännittävää?
Olympic-luokan laivoja oli kolme. Ensimmäisenä valmistui Olympic vuonna 1911, seuraavaksi Titanic vuonna 1912 ja viimeisenä Britannic vuonna 1915, sillä ensimmäinen maailmansota hidasti siviilialusten rakentamista. Britannic otettiinkin heti sairaalalaivaksi ja se upposi osuttuaan miinaan 1916. Olympic oli käytössä vuoteen 1935, jolloin se romutettiin.
Minä en ole pyytänyt syntyä, enkä ole halunnut syntyä. Olen köyhän perheen riisilapsi, ei voi kehua ruoaksi. Mitä nyt teininäkin sai vitosella viikoksi lähikaupasta muonaa, kun äiti häipyi muille paikkakunnille viikoiksi ja kävi kotona vain viikonloppuisin. Ei, ei tosiaan, en antaisi paikkaani, eikä mikään vetoomus tai selittely muuta mielipidettäni. Olen saanut pelkkää kärsimystä ja paskaa.
Koska et luovu vihasta ja katkeruudesta sinut saa sysätä syrjään ja hävittää.
Kysymys on retoorinen joten en tiedä ja kuka tietää siinä tilanteessa, sen voi kuvitella mikä tilanne siellä on ollut päällä oikeasti kun elokuvissakin saadaan jo hirveä taistelu ja pakokauhu aikaan.On helppo sohvalta tokaista totta kai antaisin tilaa mutta jos olisit itse kipossa kun paatti uppoaa niin saattaisi asenne muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelusta tulee mieleen lento-onnettomuus, jossa koneen takaosa oli tulessa ja sieltä pääsi poistumaan vain etuovesta, mutta sen sijaan, että ne etuosan matkustajat olisivat poistuneet vauhdilla ja pelastaneet lukuisia takanaan odottavia he kehtasivat jäädä tukkimaan käytävää saadakseen matkatavaransakin mukaan.
Siinä ei kyllä enää ihmisen itsekkyydellä ole mitään rajaa, että arvottaa tavaran ihmishenkien edelle. Miten ihmeessä voivat nukkua yönsä rauhassa tai ylipäätään käyttää mitään niistä olevinaan korvaamattomista tavaroistaan tietäessään, että ne kalliit minuutit, jotka heillä meni tavaroita kasaan haaliessaan ja samalla estäessään takanaan olevien ulospääsyä aiheutti ihan suoranaisesti useiden muiden kuoleman.
Meidän hallitus tekee samaa ja muissa maissa tuo on ihan arkipäivää yhteiskunnassa. Rikas haluaa viedä omaisuutensa hautaan, rikas haluaa kerryttää lisää varallisuutta, vaikka ei tarvitse sitä pysyäkseen hengissä. Silti hän riistää muita saadakseen lisää, eikä toisten hengenlähtö merkkaa mitään. Se on päivittäistä kriisiä heille, joita riistetään.
Vierailija kirjoitti:
Koska et luovu vihasta ja katkeruudesta sinut saa sysätä syrjään ja hävittää.
Olitko sinä nyt se hyvä haltijakummi, joka antoi minulle elämäni ensimmäisen hyvän kokemuksen, jonka vuoksi ajattelisin toisin?
Et ollut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa mies on keskimäärin naista isokokoisempi ja lihaksikkaampi ja kestää siksi keskimäärin syyskuisen Läänemeren kylmää vettä naista kauemmin.
Lihasvärinällä ja sen tuottamalla lämmöllä sekä suuremmalla massalla on tässä tärkeä osuus.
Useimmiten kuolema ei tuontapaisessa onnettomuudessa seuraa hukkumisesta, vaan paleltumisesta. Pelastusliivit kelluttavat, mutta eivät lämmitä.
Olisiko tuossa nyt teknisen kehittämisen paikka, vai ikuisestiko mennään samoilla liiveillä?
Pelastuspuku on keksitty jo kauan sitten mutta ottaen huomioon, miten harvoin tämänkaltaisia onnettomuuksia sattuu olisi tuhansien tuhannen euron pukujen hankkiminen satunnaisen kokoisille risteilymatkustajille suurta tuhlausta.
Huviveneeseen omalle perheelle niitä toki hankitaan ja käytän sellaista itsekin kajakissani kylmän veden aikaan.
Siellä henkilökunta määräsi, että ykkösluokan matkustajat menevät ensin pelastusveneisiin. Se oli tärkeämpi kriteeri kuin sukupuoli. Reilusti yli puolet pelastuneista oli heitä ja monet miehiä.
On turhanpäiväistä pohtia, kuka antaisi tai ei antaisi paikkaansa toiselle. Jokainen voi sanoa, että antaisi paikkansa enemmän tarvitsevalle, mutta sitä tuskin tarvitsee todistaa koskaan.
täälä on näitä jotka sanovat antavansa heti paikkansa mutta kun tositilanne tulee niin aika moni jättää silloin ko. itsemurhan tekemättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään antaisi paikkaani yhdellekään muulle, oli kyseessä mies, nainen, äiti, isä, vanhus, lapsi tai nuori. Ei kukaan ole antanut minulle yhtään mitään elämäni aikana, joten miksi ihmeessä minä antaisin jotain muille?
Äitisi antoi sinulle kehonsa käyttöösi että synnyit ja sait ruokaa. Valtio antoi sinulle koulutuksen ja peruskoulussa ruokaa. Terveydenhuolto on ollut sinulle lähes ilmainen. Olet ehkä saanut palkkaa joltakulta tai sitten ainakin sosiaalietuuksia, että olet saanut jälleen sitä ruokaa ja katon pääsi päälle. Maailmanhistorian mittapuussa olet aika onnekas ja saanut paljon.
Minä en ole pyytänyt syntyä, enkä ole halunnut syntyä. Olen köyhän perheen riisilapsi, ei voi kehua ruoaksi. Mitä nyt teininäkin sai vitosella viikoksi lähikaupasta muonaa, kun äiti häipyi muille paikkak
Ja äitisi vuoksi haluat toisille huonon kohtalon? Voit kuitenkin rakastaa itseäsi sen verran, että haluat olla häntä parempi. Kukaan meistä ei ole pyytänyt syntyä, et eroa siinä muista.
Jos elät metsässä yksin erakkona omavaraisesti, et saa edelleenkään mitään, ja silloin perustelusi on ok. Mutta jos elät yhtään kontaktissa muihin ihmisiin, jotka viljelevät ja valmistavat sinulle ruokaa tai antavat sinulle rahaa ruokaan ja vaatteisiin ja muuhun tarvittavaan, olet saamapuolella. Kaikki me olemme osa yhteisöä.
Kyllä uskoisin antavani paikkani jollekin muulle, sillä elämäni on kovn vaikeaa eikä minulla ei ole niin suurta elämänhalua :D
Mieti nyt oikeasti mitä kirjoitat: "haluat toisille huonon kohtalon" :D Minkäpä muun kuin huonon kohtalon SINÄ haluat minulle? Mietipä sitä yksiksesi tai yhdessä muiden kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastuspuku on keksitty jo kauan sitten mutta ottaen huomioon, miten harvoin tämänkaltaisia onnettomuuksia sat
Jos jossain, niin pelastuveneissä niistä olisi ollut hyötyä, sillä uppoaminen tapahtui niin nopeasti, ettei monikaan olisi ehtinyt mitään märkäpukuja ajatellakaan, hyvä jos saivat pelastusliivin mukaansa, mutta pelastusveneissä niitä olisi kaivattu kun usea kuin ihmeen kaupalla sinne asti selvinnyt menehtyi kuitenkin lopulta kylmyyden takia pelastajia odotellessaan.
En. Eiköhän minut yritettäisi väkisin siirtää paikaltani ja heittäisin sen paskakersan aaltoihin kostoksi😂. En antaisi paikkani kenellekään koska maailma on täynnä kaiken ikäisiä ja kaiken statuksen ihmisiä ihmisiä, eikä kukaan ole korvaamaton. Eri asia on saisinko voimillani pidettyä sen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitinä muistan, että kaikenlaisissa hätätilanteissa minut ja lapset tönäistiin syrjään ja miehet kiilasivat edellemme. Aina miehet.
Ja missähän kaikenlaisissa hätätilanteissa sinä olet ollut ja miten monessa, kun niitä on kerta jo useita kertynyt? 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskoisin antavani paikkani jollekin muulle, sillä elämäni on kovn vaikeaa eikä minulla ei ole niin suurta elämänhalua :D
Oletkin alistunut muiden vihaan sinua kohtaan. Miksi muiden viha sinua kohtaan tarkoittaisi, että sinun pitäisi kuolla? Vihaajasi pitäisi kuolla ja lopettaa levittämästä vihageenejään. Ihmiset kyllä mielellään jatkavat potkimistasi hautaan saakka ja vielä nauttivat siitä. Ei heille tulisi mieleenkään, että sinä olisit arvokas.
Voisi olla että tuossa tilanteessa incel olisi fyysisesti vahvempi. Ei ole enää onneksi 1912, vaan nykyaikana on sukupuolten tasa-arvo.