Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä

Vierailija
02.07.2025 |

perheelliselle miehelle vai pitäisikö sen itse? 

Kommentit (301)

Vierailija
61/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Titanicillahan oli liian vähän pelastusveneitä, joita ei kerrotusti edes lastattu niin täyteen kuin olisi ollut mahdollista. Ei siis olisi edes tarvinnut luovuttaa paikkaansa, kun olisi pitänyt huolta, että vene saadaan täyteen. 

Titanicilla ei ollut tarpeeksi pelastusvenepaikkoja kaikille laivassa olleille ja niistäkin veneistä osa kaatui laskettaessa ja moni jäi vajaaksi.

Titanicin uppoamisen jälkeem turvallisuusmääräyksiä muutettiin niin, että kaikille laivassaolijoille täytyy olla pelastusvenepaikka!

Lisäksi Titanicin jälkeen määrättiin punainen hätäraketin väriksi! Titaniciltahan ammuttiin raketteja ja ne nähtiin suhteellisen lähellä olevasta laivasta, jossa kuitenkin luultiin raketteja pelkäksi ilotulitukseksi!

Vierailija
62/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisitteko incelille paikan pliis🥺

Voisi olla että tuossa tilanteessa incel olisi fyysisesti vahvempi. Ei ole enää onneksi 1912, vaan nykyaikana on sukupuolten tasa-arvo.

Tasa-arvo onnettomuustilanteessa merkitsisi silkkaa nyrkkivaltaa!

Ajattele tarkemmin mitä toivot!

Vierailija
64/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt oikeasti mitä kirjoitat: "haluat toisille huonon kohtalon" :D Minkäpä muun kuin huonon kohtalon SINÄ haluat minulle? Mietipä sitä yksiksesi tai yhdessä muiden kanssa!

Höpsis, en ole sinua sysäämässä laidan yli. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja valoa elämääsi - mutta se valo pitää sinun itse etsiä ja ottaa, eikä se oikein katkeruuden kautta tule. Toivottavasti saat puhua asiasta jollekulle.  Mukavaa loppukesää!

Vierailija
65/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen ja huvittava ketju. Jokainen huutaa pää punaisena, kuinka heille itselleen ja heidän perheelleen pitäisi antaa paikka, mutta yksikään huutajista ei itse luopuisi omasta paikastaan. Huvittavinta on, että he eivät tajua ajattelussaan olevan mitään väärää.

Vierailija
66/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän ylistettiin Marge Rullia Estoniasta  :)?

Vierailija
67/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi, joutaisi hukkua.

Vierailija
68/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mieshän on jo ns "hommansa hoitanut", kun on lapset jo saanut. Joten siinä mielessä olisimme kumpikin ihan samalla viivalla. Ja koska yleinen tapa/arvomaailma on, että naiset ensin vaikka heikoille jäille, joten minä tietenkin pelastautuisin ensin. 

Vierailija
69/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla että tuossa tilanteessa incel olisi fyysisesti vahvempi. Ei ole enää onneksi 1912, vaan nykyaikana on sukupuolten tasa-arvo.

Sekö vanhapiika?

Vierailija
70/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko elokuvan Titanic kohtalonyö, siinä oli monta mielenkiintoista juttua jotka olisivat olleet erittäin tärkeitä onnettomuuden vältämiseksi, monta laiminlyöntiä ja ihmisten tyhmyyttä tapahtui useita.En tiedä mitä se tosielämän kohtalo oli sille laivalle kun kerrotaan monta erillaista versiota aina vakuutuspetoksia myöten.

Vierailija
71/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kuinka uljas nainen potki ihmisiä tieltään pelastumiseen....ja miten hänen tekoaan ylistettiin. Noh, vaikea sanoa, mikä oli hyvä sitten?

Vierailija
72/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin että olisi rohkautta antaa paikka. Kyllähän mä tällaisena yksinäisenä keski-ikäisenä naisena olen aika hyödytön useimpiin muihin verrattuna siinä mielessä, ettei minua juuri kukaan jäisi kaipaamaan ja suremaan, jos menehtyisin. Eli kokisin oikeaksi että antaisin paikan jollekin muulle. Eri asia sitten tulisiko tilanteen ollessa päällä paniikkireaktio ja yrittäisi vaan kuolemanpelossa pelastautua.

Veikkaan että tositilanteessa aika monelle kävisi niin, että iskisi paniikki päälle ja ryntäisi itse ensimmäisenä pelastautumaan, vaikka näin teoreettisesti voisi hyveellisesti kuvitella antavansa paikkansa jollekin, jota jäädään enemmän kaipaamaan. Kun kohtaa oikeasti kuoleman pelon, suurin oss meistä toimii varmasti itsesuojeluvaistojensa varassa. 

Vierailija
73/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen ja huvittava ketju. Jokainen huutaa pää punaisena, kuinka heille itselleen ja heidän perheelleen pitäisi antaa paikka, mutta yksikään huutajista ei itse luopuisi omasta paikastaan. Huvittavinta on, että he eivät tajua ajattelussaan olevan mitään väärää.

Se on sitä nykyaikaa ja tasa-arvoa!

Vierailija
74/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kuinka uljas nainen potki ihmisiä tieltään pelastumiseen....ja miten hänen tekoaan ylistettiin. Noh, vaikea sanoa, mikä oli hyvä sitten?

Rull ei potkinut ketään tieltään. Kun hän roikkui pelastuslautan syrjässä kiinni niin silloin hän potkaisi itseensä tarttuneita ihmisiä jotka olisivat kiskoneet hänet veteen. Tässä on myös kyse naisen koskemattomuudesta. Rull on upea nainen. Kauniskin. 

Vierailija
75/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonialla piti heti kiireellä päästä ylös ja vähänkään empimistä ja välitöntä reagointia kävi sitten huonosti.

Vierailija
76/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Titanicillahan oli liian vähän pelastusveneitä, joita ei kerrotusti edes lastattu niin täyteen kuin olisi ollut mahdollista. Ei siis olisi edes tarvinnut luovuttaa paikkaansa, kun olisi pitänyt huolta, että vene saadaan täyteen. 

Titanicilla ei ollut tarpeeksi pelastusvenepaikkoja kaikille laivassa olleille ja niistäkin veneistä osa kaatui laskettaessa ja moni jäi vajaaksi.

Titanicin uppoamisen jälkeem turvallisuusmääräyksiä muutettiin niin, että kaikille laivassaolijoille täytyy olla pelastusvenepaikka!

Lisäksi Titanicin jälkeen määrättiin punainen hätäraketin väriksi! Titaniciltahan ammuttiin raketteja ja ne nähtiin suhteellisen lähellä olevasta laivasta, jossa kuitenkin luultiin raketteja pelkäksi ilotulitukseksi!

Olihan vastaavat turvamääräykset olemassa jo Titanicin aikaan, mutta jonkun mielestä riittävä määrä pelastusveneitä olisi pilannut laivan ulkonäön ja eiköhän siihen tyypilliseen tapaan kiire ja rahansäästökin vaikuttanut, samoin kuin luottamus, että laiva on täysin uppoamaton, joten alkuperäisissä suunnitelmista poiketen pelastusveneiden määrää vähennettiin.

Vierailija
77/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mieshän on jo ns "hommansa hoitanut", kun on lapset jo saanut. Joten siinä mielessä olisimme kumpikin ihan samalla viivalla. Ja koska yleinen tapa/arvomaailma on, että naiset ensin vaikka heikoille jäille, joten minä tietenkin pelastautuisin ensin. 

Mikä mies?

Vierailija
78/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään antaisi paikkaani yhdellekään muulle, oli kyseessä mies, nainen, äiti, isä, vanhus, lapsi tai nuori. Ei kukaan ole antanut minulle yhtään mitään elämäni aikana, joten miksi ihmeessä minä antaisin jotain muille?

Äitisi antoi sinulle kehonsa käyttöösi että synnyit ja sait ruokaa. Valtio antoi sinulle koulutuksen ja peruskoulussa ruokaa. Terveydenhuolto on ollut sinulle lähes ilmainen. Olet ehkä saanut palkkaa joltakulta tai sitten ainakin sosiaalietuuksia, että olet saanut jälleen sitä ruokaa ja katon pääsi päälle. Maailmanhistorian mittapuussa olet aika onnekas ja saanut paljon.

Minä en ole pyytänyt syntyä, enkä ole halunnut syntyä. Olen köyhän perheen riisilapsi, ei voi kehua ruoaksi. Mitä nyt teininäkin sai vitosella viikoksi lähikaupasta muonaa, kun äiti häipyi muille paikkak

On meitä paljon muitakin ihmisiä huonoista lähtökohdista, jotka ei ole koskaan saaneet mitään keneltäkään. Olet ihan itse päättänyt vielä aikuisenakin jäädä makaamaan tuohon, koska se antaa sinulle tolkuttoman määrän tekosyitä käyttäytyä huonosti ja kostaa. 

Vierailija
79/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskoisin antavani paikkani jollekin muulle, sillä elämäni on kovn vaikeaa eikä minulla ei ole niin suurta elämänhalua :D

Oletkin alistunut muiden vihaan sinua kohtaan. Miksi muiden viha sinua kohtaan tarkoittaisi, että sinun pitäisi kuolla? Vihaajasi pitäisi kuolla ja lopettaa levittämästä vihageenejään. Ihmiset kyllä mielellään jatkavat potkimistasi hautaan saakka ja vielä nauttivat siitä. Ei heille tulisi mieleenkään, että sinä olisit arvokas.

Niin, kyllähän meitä empaattisia ihmisiä tarvittaisiin täälä maailmassa muuttamaan asioita parempaan suuntaan, mutta ihmisten julmuus masentaa herkät ihmiset helposti.

Vierailija
80/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rull ei potkinut ketään tieltään. Kun hän roikkui pelastuslautan syrjässä kiinni niin silloin hän potkaisi itseensä tarttuneita ihmisiä jotka olisivat kiskoneet hänet veteen. Tässä on myös kyse naisen koskemattomuudesta. Rull on upea nainen. Kauniskin. 

Naisen koskemattomuus ei todellakaan liity näihin asioihin yhtään mitenkään. 🙄

Eri