Kuka sulle osti alkoholia, kun joit ja olit alaikäinen?
Kommentit (57)
Ihan itse ostin kevytmoottoripyörä kortilla 16v-.
Kaupan tädit katsoivat vain, että ajokortti tolla, joten on +18v.
Näin -80 luvulla.
Ostin itse, ulkomailta. Saksassa ei ollut ikärajoja.
Vanhemmat tarjoilivat joskus viiniä ruokajuomaksi ja heidän järjestämissä juhlissa sai ottaa baarista drinkkejä.
Alkoholinkäyttöni alaikäisenä ei ollut säännöllistä mitenkään.
Puliukot, kaverien kaverit, tms. Aina joku haki, siitä ei jäänyt kiinni.
Nykyään paperien tarkastus on varmasti paljon säännönmukaisempaa kuin 80-00- luvuilla.
En juonut humalan hakuisesti, mutta esimekiksi tätini tarjosi minulle yhden saunasiiderin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ämpäri, sokeria, hiivaa ja sitruunaa. Itse ostettu.
Miksi sitruunaa? Jotain viiniäkö sä teit? :D
Olisikohan sitruunakilju sopiva termi?
Ei kiljuun mitään sitruunaa laiteta.
Minun isoveli osti. Olin aika suosittu 14-17 vuotiaana kun sain aina hakijan koska veljeni haki. Sain tytön ja seksiä ja minut kutsuttiin bileisiin usein.
Vierailija kirjoitti:
Kaverien sisarukset, puliukot.
Sama. Spugelle pari flindaa keski ketterää tai täysikäiset frendit asialle ja homma toimi!
Bestikseni isoveli ja yleensäkin kavereiden täysi-ikäiset kaverit, mutta myös äitini, jos oikein pyysin. Uskokaa tai älkää. Hänen mielestään sillä ei varsinaisesti ollut kauheasti väliä, olinko 16 vai 18.
Oletteko kukaan ostaneet minulta viinaa kasarin alussa? Kesällä -84 muistelen heiluneeni Hyvinkäällä ja Espoossa nyt ainakin, olin muistaakseni myös Jyväskylässä, Pieksämäellä ja Joensuussa mutta se oli kai seuraavana vuonna. Kokkolassa ainakin -85. Haloselta ostettu puku päällä ja attaseasalkku takasi sen että ikätoverini teitittelivät viinatrokaria. M 58
Poikaystävä tai mies kai se jo oli.
Spurgut ja kavereiden isosisarukset
Kiinnostaisi tietää miten nykypäivänä maistuu alkoholi niille jotka aloittivat alaikäisinä. Minua ei ainakaan saisi ostamaan alaikäiselle alkoholia, mutta ymmärrän kyllä että maailma oli ennen toisenlainen.
Joku vanhempi kaveri, poika, join 5 olutta perjantaisin 16-18v.
Oulun heinäpäässä Impolan kauppa myi jokaiselle joka vaan kehtasi ostaa. Olutta ja tupakkaa lähinnä tuli ostettua.
Mukavia muistoja on noilta nuoruusvuosilta
Olisikohan sitruunakilju sopiva termi?