Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tallinnassa kaikilla asiakaspalvelijoilla on naama nurinpäin? 😳

Vierailija
02.07.2025 |

Siis aivan jäätävää - eivät katso edes kohti! Tuolla menolla saisi Suomessa kenkää viikossa!

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottekos aatelleet että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?;)

Niin missähän paikoissa nämä valittajat ovat oikein käyneet. Kun ei ole huonoa palvelua kohdalle sattunut. Itse tosin suosin paikallisten baareja ja kuppiloita hiukan etempää. On käyty kyllä vanhassakaupungissa ja keskustassakin monet kerrat. On muodostunut joukko suosikki paikkoja joissa kaikissa ei millään aina ehdi poiketa.

Vierailija
42/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten neukkuaikaan Tallinnassa poikennut?

Tällaiselle vanhalle tätille tuli myös mieleen neuvostoliittolainen palvelukulttuuri. Menetetyssä Karjalassa 2012 veraillessani asiakaspalvelu oli myös mitä oli. Puhuttiin puhelimeen samalla kun palveltiin maksavaa asiakasta, vaihtorahat viskattiin tiskiin, ei otettu katsekontaktia, hymystä puhumattakaan. Kiitos ja olkaa hyvä, päivää ja näkemiin eivät onnistuneet millään kielellä. 

Minulle opetettiin jo ensimmäisessä kesätyöpaikassa torimyyjänä teini-ikäisenä nämä perusasiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta palvelu on ynseää entisissä Neuvostoliiton ja Jugoslavian maissa. Viro ei ole tässä poikkeus. Pärnussa oli jopa pahempaa ynseyttä kuin Tallinnassa. Minusta tämä ei ole ihmisestä kiinni. Olen aina itse ystävällinen ja selvinpäin. Muualla palvelu on ollut pääsääntöisesti parempaa.

Vierailija
44/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista ei kauheasti tykätä siellä. Muut saavat parempaa palvelua.

Tämä. Poroina meidät siellä tunnetaan. Me Suomalaiset olemme itse törkeitä ja sikailevia siellä.En yhtään ihmettele. Asuin siellä, kun opiskelin siellä, siis Tarttossa, mutta kävin Tsllinnassa usein. Kyllä hävetti olla suomalainen todella usein. 

Tuo on 1990- luvun peruja. Suomalaiset nostivat Viron suosta Neukkujen jälkeen. On ihan turha vittuilla ja näyttää paskaista naamaa nyt. Juopot ovat ehdoton pieni vähemmistö nykyään. 

Vierailija
45/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat sellaisia semineukkuja ja se näkyy palvelussa. Mutta on se muuttunut parempaan päin. 25 vuotta sitten oli paljon pahempaa.

Niin kun turistipaikoissa on vielä paljon venäjänkielistä porukkaa halvalla asiakaspalvelijoina. Virolaiset eivät ole sen enempää semineukkuja kuin mikään. Tyyli on tosiaan muuttunut paljon. Ymmärtävät pikkuhiljaa miten tulee tulosta.

Vierailija
46/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Poroina meidät siellä tunnetaan. Me Suomalaiset olemme itse törkeitä ja sikailevia siellä.En yhtään ihmettele. Asuin siellä, kun opiskelin siellä, siis Tarttossa, mutta kävin Tsllinnassa usein. Kyllä hävetti olla suomalainen todella usein. 

Onko virlaiset muka vähän tyhmiä? Eivät osaa suhteuttaa omaa käytöstään asiakkaa ystävälliseen ja asialliseen käytökseen?

Vierailija
47/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virovenäläinen palvelukulttuuri on karmeaa. Tallinkin Europalla aikoinaan erehdyin kysymään hyttitamaralta lisätyynyä: katse ja asenne minua kohtaan oli kuin rikollinen olisi kysynyt. Olimme pienen lapsen kanssa matkalla. 

Vierailija
48/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virovenäläinen palvelukulttuuri on karmeaa. Tallinkin Europalla aikoinaan erehdyin kysymään hyttitamaralta lisätyynyä: katse ja asenne minua kohtaan oli kuin rikollinen olisi kysynyt. Olimme pienen lapsen kanssa matkalla. 

Tiedätkö paljonko noita tyynyjä ja pyyhkeitä häviää?

Vierailija
49/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä käynyt eri Tallinnassa? Minua on palveltu ystävällisesti, mutta olenkin jo vähän vanhempi täti.

Vierailija
50/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljonko noita tyynyjä ja pyyhkeitä häviää?

En eikä kuulu minulle. Pyysin itselleni hyttiin, kun tarvitsen toisen tyynyn! 

Vierailija
51/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuskiinne maksoi 20 euroa 20 vuotta sitten. Tais olla hatusta vedetty hinta

Vierailija
52/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tylyjä ja ylimielisiä, miettikääpä kuinka paljon rikollisia meille on sieltä päin tullut.

Vierailija
53/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa linnutkin ovat vihaisia => angry birds...

Vierailija
54/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkuaikainen palvelumenttaliteetti ei ole vielä lähtenyt kaikista virolaisista asiakaspalvelijoista. Luulisi, että edes tipin toivossa voisi vähän hymyillä.

Vierailija
55/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaisilla onkin vähän töksähtelevä puhetyyli ja kehonkieli eroaa suomalaisesta jonkun verran. Suomalaisia vastaan ei ole kenelläkään mitään negatiivista, ne ajat ovat jo vuosia sitten ohi. Lisäksi on huolia toimeentulosta ja muusta, se vetää naaman väkisin kireäksi. Virolaisena tässä vaan juttelen

Vierailija
56/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti huonoja teeskentelmään.

Vierailija
57/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Virossa aktiivisesti työn puolesta ja perheeni kanssa lomalla noin 10 vuotta. En kyllä voi allekirjoittaa tätä väitettä.

Olen saanut lämmintä, ystävällistä ja asiallista kohtelua. Ei mielistelevän teennäistä. Puhun ja ymmärrän muutaman sanan viroa ja olen keski- ikäinen nainen. Toki siellä ollaan tylyn oloisia ja joskus totisia, mutta pohjimmiltaan ihan ok tyyppejä. En myöskään kaipaa mitään teennäistä mielistelyä.

Vierailija
58/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu missä asioi. Jos menee sinne missä on halpaa, niin ei varmaan saa laatua. Jos oma asenne on ylimielinen virolaisia kohtaan, niin ei varmasti saakaan kovin hyvää palvelua. 

Suomalaisilla, etenkin miehillä, on kuvitelma, että jos hymy ei ole korvasta korvaan ja asenne mielistelevä, niin palvelu on huonoa. Se, että joku pitää naamansa peruslukemilla, ei tarkoita että olisi epäystävällinen. Meillä virolaisilla on onneksi itsetunto kohdillaan. Tulevana viikonloppuna on muuten taas laulujuhlat. Meillä on ilo ylimmillään. 

Vierailija
59/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on 1990- luvun peruja. Suomalaiset nostivat Viron suosta Neukkujen jälkeen. On ihan turha vittuilla ja näyttää paskaista naamaa nyt. Juopot ovat ehdoton pieni vähemmistö nykyään. 

Suomalaiset nostivat Viron. Muahhaha. No juu ei. Kyllä me ihan itse noustiin sieltä nollasta. Ja ollaan nyt jo menty monessa asiassa edelle. 

Vierailija
60/196 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neukkuaikainen palvelumenttaliteetti ei ole vielä lähtenyt kaikista virolaisista asiakaspalvelijoista. Luulisi, että edes tipin toivossa voisi vähän hymyillä.

Haluat hymyn rahasta. Toimii ehkä thaikkulassa.