G. Minkälainen ihminen ajaa 1000 € arvoisella auton rämällä?
Kommentit (59)
Minulle on ihan sama, millä kukakin ajaa ja miksi. On se sitten potkukelkka tai Gulfstream.
Tein kyssärin vain tuon toisen ketjun innoittamana.
Ap
jonka käytössä on vanha VW Polo. Nuuka kun on luonteeltaan.
Esimerkiksi sellainen ihminen.
mun auto on avoltaan pari sataa,
mutta hyvin kulkee ja talvellakin lämpesi nopeaan.
nissanit on kunnon menopelejä!
en ikinä ostaisi autoa johon joutuisin ottamaan lainaa,
uusien/uudehkojen autojen arvo laskee niin nopeaan!
mulla on rahalle muutakin käyttöä...
ja ollaan ihan työssäkäyvä pariskunta kahdella lapsella,
eikä olla edes köyhiä!
miehelläkin tällä hetkellä tuollainen " tonnin auto" ,
mutta vaihdellaan aika usein autoja ja on meilläkin ollut useamman tonnin autoja!!!
lainalla saa. Sitten ihmetellään kun ei riitä rahat vaikka hyvät tulot. kun kaiken pitää nykyisin olla niiin uutta ja hienoa. Että varmasti naapurit näkee että meillä pyyhkii hyvin ja rahaa riittää.
Mikäs siinä, kyllä meilläkin vähän uudempi auto olisi rahaa ostaa.
mutta vituttaa tollanen arvostelu. Mitä se kenenkään persettä kaivelee millaisilla autoilla toiset ajelee.
Luuletteko te uuden auton omistajat (siis sellaiset vittumaiset omistajat) että olette jotenkin parempia ihmisiä kun teillä on kallis auto?
Kannattaisi miettiä ehkä elämänarvoja vähän uudestaan.
Vierailija:
lainalla saa. Sitten ihmetellään kun ei riitä rahat vaikka hyvät tulot. kun kaiken pitää nykyisin olla niiin uutta ja hienoa. Että varmasti naapurit näkee että meillä pyyhkii hyvin ja rahaa riittää.Mikäs siinä, kyllä meilläkin vähän uudempi auto olisi rahaa ostaa.
mutta vituttaa tollanen arvostelu. Mitä se kenenkään persettä kaivelee millaisilla autoilla toiset ajelee.
Luuletteko te uuden auton omistajat (siis sellaiset vittumaiset omistajat) että olette jotenkin parempia ihmisiä kun teillä on kallis auto?
Kyllä nyt vaikuttais siltä että se tukki on sun perseessä!
ja äiti opiskelija, tekee ohessa keikkatyötä. Tarvitsemme autoa lähinnä vain kauppareissuihin, joten mielihyvin ajamme " loppuun" tämän vanhan, mutta hyvin palvelevan kotteron.
Vierailija:
lainalla saa. Sitten ihmetellään kun ei riitä rahat vaikka hyvät tulot. kun kaiken pitää nykyisin olla niiin uutta ja hienoa. Että varmasti naapurit näkee että meillä pyyhkii hyvin ja rahaa riittää.Mikäs siinä, kyllä meilläkin vähän uudempi auto olisi rahaa ostaa.
Vituttaako olla köyhä ??
Vierailija:
Vierailija:
Ihan oikeasti laittaa miettimään, että onko pääkopassa kirjoittajalla kaikki tallessa.
Huomio omalta asuinalueeltamme:
Kaupungin vuokratalojen parkkipaikoilla on Audeja, Mersuja, Volvoja yms. kalliita autoja.
Osaketalojen parkkipaikoilla on ihan tavallisia autoja; Opeleita, Toyotia Citikoita yms. tavallisia ja melko halpoja autoja. Tänne kuulumme mekin. Laitamme mielummin rahamme asuntoon kun autoon.
kyllä mä ainankin tiedän ihmisiä joilla on hienot uudet volvot vaikka ei olisi varaa. Sitten ollaan niin polleita ja alenkatsotaan niitä joilla vanhat autot.
jokainen ostakoon sen hintaisen auton kun haluaa. Mutta en ymmärrä miksi pitää arvostella sellaista jolla vanha auto? Ei kaikki tätä toki tee.
Useimmille se auto on pelkkä auto. Hyvähän se vaan on jos arvostaa turvallisuutta ja hyvää ajettavuutta ja on varaa ostaa hyvä auto.
Mutta minun tuttuni on ainankin todella raivostuttava tapaus, jolle auto on pelkkä munan jatke. Sitten itkee kun rahat on vähissä.
Vierailija:
Huomio omalta asuinalueeltamme:Kaupungin vuokratalojen parkkipaikoilla on Audeja, Mersuja, Volvoja yms. kalliita autoja.
Osaketalojen parkkipaikoilla on ihan tavallisia autoja; Opeleita, Toyotia Citikoita yms. tavallisia ja melko halpoja autoja. Tänne kuulumme mekin. Laitamme mielummin rahamme asuntoon kun autoon.
Tuskin ne nimittäin sitä asuntoa on ilmaiseksi saaneet. Pankkilainaa taitaa useammalla olla enenmmän kuin vähemmän.
Me asutaan Marjaniemessä ja on talolaina on myös autolainaa. Täällä näkee volvoja, mersuja ja niitä muita kalliimpia autoja, mutta useammalla perheellä on myös kakkosauto, on fiatia, mazdaa ym.
Että en voi olla samaa mieltä kanssasi.
Niin ja kun mä ajelen itäkeskuksessa, niin eipä siellä parkkipaikoilla ole kovin kummosia autoja, vaikka vuokrataloja taitaa olla suurin osa.
mitä helvetin väliä sillä on millä ajaa. tajuatko että maailma jossa elät on pelkkää muovia. säkin käyt paskalla ja koostut samasta kuonasta mistä alhaisin juoppo. tajuatko että me kaikki kuollaan, tämä maapallo voi lakata olemasta minä hetkenä tahansa. ja kun oikein hiljennyt, huomaat ettei tätä maailmaa edes ole.
mitä väliä on sillä minkälainen auto on.
on ylipäänsä ihme että istut siinä tuolillasi ja hengität
Vierailija:
mitä helvetin väliä sillä on millä ajaa. tajuatko että maailma jossa elät on pelkkää muovia. säkin käyt paskalla ja koostut samasta kuonasta mistä alhaisin juoppo. tajuatko että me kaikki kuollaan, tämä maapallo voi lakata olemasta minä hetkenä tahansa. ja kun oikein hiljennyt, huomaat ettei tätä maailmaa edes ole.mitä väliä on sillä minkälainen auto on.
on ylipäänsä ihme että istut siinä tuolillasi ja hengität
Varmaan joku Kontulan kasvatti!!?
Itse aikanaa kun olin ostamassa käytettyä autoa, eräässä vakuutusyhtiössä työskentelevä sukulaiseni suositteli juuri vanhaa Saab 900 -autoa. Siinä on alhaiset vakuutusmaksut, koska sen kyydissä oleville sattuu vakavia onnettomuuksia vain harvoin.
Totta on, että turvalliselta siellä pesässä tuntuu, pienen tuulilasin ja paksun tukevan puskurin takana...
Köyhällä ei ole varaa sijoittaa 200-300¿ auton korjaukseen kuukaudessa.
Mulla ehkä n. tonnin arvoinen auto vm. 89, mut ei oo kyllä mikään romu :) Koskaan ei oo hajonnu eikä jättänyt tien päälle (sormet ristiin), katsastuksesta on AINA menny ekalla läpi. Tosin tarvin sitä nykyisin hirmu harvoin, ehkä nyt enemmän ku tuli muutettua hieman kauemmas ydinkeskustasta.
Mä pyrin välttämään auton käyttöä, miehen kanssa ollaan samalla suunnalla töissä joten yhdessä kuljetaan miehen autolla (miehellä työ jossa joutuu ajelemaan paljon). Lähikauppaan kävelen, sukulaiset asuu samassa kaupungissa ku mekin, eikä meillä oikein yleensä ole asiaa mihinkään mihin tarvis autolla mennä. Bussit kulkee tästä vierestä 10min välein.
Mä nautin muista asioista elämässä kuin autolla ajamisesta ja tuhlaan rahani mieluummin muuhun. Auto on ihana olla olemassa jos tulee yhtäkkinen tarve (voi vaikka lähteä lähikaupunkiin uimaan kesällä hetken mielijohteesta ja ottaa kaverit (autottomat) kyytiin), mutta siinäpä se. Tojota kulkee ja elämä hymyilee :)
Ihan hyvä kakkosauto. Ei vaihdeta uuteen ennenkuin jää lopullisesti tielle.
Mä ostin ensimmäisen auton vuonna -90, just olin kortin saanut. Se auto maksoi silloin 6000 markkaa.
Ihana auto ja hyvät muistot jäi, mutta en kyllä enää huolisi.