Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuinko turhasta? Miten käsitellä tätä?

Vierailija
02.07.2025 |

Miesystävä (seurusteltu alle vuoden) otti reippaasti esille että olenko kokeillut ohuisiin harvenevia hiuksiani tiettyjä lisäaineita ja että voisi saada apua että hän on lukenut asiasta (eli takiani miettinyt asiaa itsekseen). Menin sanattomaksi, änkytin jotain. Yksin mietin kauanko hän on pohtinut minun tukkaani ja mitä siitä ajattelee, pitääkö minua sittenkin epäviehättävänä jne..tulee fiilis etten kelpaa ja haluaa muuttaa minua.

Tapansa esittää asioita on kuitenkin reipas ja suora, sellainen pelaaminen puuttuu häneltä kokonaan ja omatkin ongelmansa kertoo tosi suoraan. En siis usko että edes tajusi loukkaantuneeni tai että asiassa olisi mitään väärää. Koen silti itse niin, enkä tiedä nyt mitä ajatella. Nolottava ja epäviehättävä fiilis tuli kerrasta.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keski-ikäisiä ollaan. Olen tykännyt miehen reippaasta luonnollisesta tyylistä (tyylitajuinen jne fiksu kuitenkin), mutta nyt mietin miten tarkka onkaan ja mitä jatkossa.

Vierailija
2/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku autisti se on tai paskiainen. Mun puolisolla harvenee tukka ja olen aivan supertarkka, etten ikinä koskaan kommentoi siitä hänelle enkä tarjoa mitään vinkkejä. Hän itse päättää mitä sille tekee tai on tekemättä. Olisin aloittajan asemassa loukkaantunut ja aivan syystä. Punalippu on sekin, että mies saa sut epäilemään omia tuntemuksiasi, loukkaannuinko turhasta ym. Et. Henkinen väkivalta alkaa huomaamattomasti, pienillä jutuilla, joista mietit että vika on varmaan sinussa kun fiksun oloinen ihminen kasuaalisti arvostelee ulkonäköäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista tai ei mutta minä en pääsisi tuosta yli. Ero tulisi

Vierailija
4/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tietoinen ohuesta tukastani ja tullyt sinuiksi sen kanssa. En mieti asiaa, on mikä on, kellä mitäkin heikompia kohti kehossa. Tuntui tyrmistyttävältä että mies otti asian esille ja näytti sivustoja joita tutkinut. Menin sanattomaksi etten osannut kommentoida loukkaantumista. Sitten puhuttiin kaikkea muuta enkä huomannut että mies olisi pitänyt tuota puhetta millään tavalla vääränä, nolona tms normaali ystävällinen oli koko ajan.

Vierailija
5/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loukkaannut, voit asiasta hyvin todeta. Jos hänen tyylinsä on tuollainen, on hänen syytä pohtia voiko sitä ilmentää joka asiassa. Tuo hiusasia on sinun kohdallasi sellainen. Itselläni on hiukset myös ohentuneet iän myötä, mutta olen siitä kyllä ihmisille kertoillutkin enkä pahastuisi jos joku tietäisi jotain mitä voisi kokeilla. 

Vierailija
6/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin että miten tästä nyt jatkaa? Ikävä kyllä _nyt_ minua vaivaa hiukseni, että niin pahaltako näyttävät ja olen tietoinen. Ap

Vierailija
7/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos joku puhuisi loukkaavaan tyyliin olisi ehdoton stoppi. Mutta hän puhuu reippaan välittömästi. Puhuu myös omista ongelmistaan tosi suoraan. Siksi "vaikea loukkaantua" hänelle.

Vierailija
8/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sellaiset klonkku-ohuet vai millaiset? 

Vierailija
9/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vielä jollakulla lanttu leikkaa, vaikka ap:lla aika onkin mennyt sen ohi, että edes omaa ulkonäköään huoltaisi.

Vierailija
10/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultavasti sellaista persoonallisuustyyppiä, että tuollainen ylisuora asian esille ottaminen on hänen mielestään normaalia, joten vastaavaa on varmasti tiedossa myöhemminkin.

Ajattelee auttavansa sinua, eikä tajua, että asian esille ottaminen muistuttaa sinua ikävästä asiasta.

Totu tai lähde.

Vierailija
11/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos loukkaannut, voit asiasta hyvin todeta. Jos hänen tyylinsä on tuollainen, on hänen syytä pohtia voiko sitä ilmentää joka asiassa. Tuo hiusasia on sinun kohdallasi sellainen. Itselläni on hiukset myös ohentuneet iän myötä, mutta olen siitä kyllä ihmisille kertoillutkin enkä pahastuisi jos joku tietäisi jotain mitä voisi kokeilla. 

Miksi olet kertoillut? Kaikkihan näkevät sen.

Vierailija
12/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis jos joku puhuisi loukkaavaan tyyliin olisi ehdoton stoppi. Mutta hän puhuu reippaan välittömästi. Puhuu myös omista ongelmistaan tosi suoraan. Siksi "vaikea loukkaantua" hänelle.

Kokeile puhua samalla tavalla hänelle. Miehestä löytyy varmasti joku ulkonäköpiirre, jota ei pidetä yleisen kauneusihanteen mukaisena. Kaljamaha, lihasten puute, harva parta, pieni m***, keltaiset hampaat. Sitten selvität vähän hoitokeinoja joita esittelet hänelle pyytämättä ja kivalla äänensävyllä. Jos mies suuttuu, juokse ja lujaa.

Vierailija
13/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille suoraan asiasta. Jos olet hiljaa niin ei se tiedä missä mennään. Ja jos sillä on ongelmanratkausuluonne niin se vain on. Voihan asian myös miettiä siten että hyvä kun tuli puheeksi. Ja hiusten lähdön voi ehkäistä kun otti asian esille.

Vierailija
14/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä naisten kanssa ainakin tulee puhuttua, että hormonaaliset muutokset ohentaa hiuksia joillakin. Normaalisti ihmiset ei ehdottele tällaiseen asiaan neuvoja, vaikka asia näkyisikin (itselläni ei mitenkään kovin selvästi, itse kuitenkin tiedän, että paljon ohuemmat ovat kuin nuorena), koska asian tajutaan olevan herkkä aihe. Mutta kun asiasta puhuu, yleensä löytyy vertaistukea ja jotkut ovat saaneet apuakin jostain tuotteista jne.

Vierailija
15/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri mainitsi että puhuu sen takia jos joku osaisi neuvoa asiasta.

Vierailija
16/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On luultavasti sellaista persoonallisuustyyppiä, että tuollainen ylisuora asian esille ottaminen on hänen mielestään normaalia, joten vastaavaa on varmasti tiedossa myöhemminkin.

Ajattelee auttavansa sinua, eikä tajua, että asian esille ottaminen muistuttaa sinua ikävästä asiasta.

Totu tai lähde.

Puhu avoimesti.

Vierailija
17/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä naisten kanssa ainakin tulee puhuttua, että hormonaaliset muutokset ohentaa hiuksia joillakin. Normaalisti ihmiset ei ehdottele tällaiseen asiaan neuvoja, vaikka asia näkyisikin (itselläni ei mitenkään kovin selvästi, itse kuitenkin tiedän, että paljon ohuemmat ovat kuin nuorena), koska asian tajutaan olevan herkkä aihe. Mutta kun asiasta puhuu, yleensä löytyy vertaistukea ja jotkut ovat saaneet apuakin jos

Tämä ok

Vierailija
18/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen erottaa, että onko jonkun hiukset ohentuneet vai onko ne aina olleet ohuet?

Vierailija
19/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri, hänellä on tuo edellä kuvattu ongelmanratkaisuluonne. Eli hyvin tarttuva asioihin, pohtii, huoltaa, hoitaa ja ottaa vastuita.

Huomaan että myös minuun päin hyvässä ja pahassa, eli jos huomioi jonkin asian sanoo heti "ootko huomannu sun tuo laite toimii noin kun jos päivität parempaan versioon niin toimii näin ja noin, mä etsin sulle minkä voisit ostaa.." ja minulle kun se ei niin hyväkin kelpaisi. Muttei tee sitä pahuuttaan.

Tässä hiushommassa taitaa olla sama, mutta nyt ylittyy oma raja ja kun mietin että on huomioinut, häiritseekö häntä noin, eikö pidä viehättävänä... niin se eniten tuntuu pahalta.

Ap

Vierailija
20/101 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kertonut hänelle, miten asian koit? Tuntuu siltä, että tuo mies olisi kehityskelpoinen, jos hänelle kerrottaisi rehellisesti, mitä mieltä olet tuollaisesta ulkonäköön liittyvistä kommenteista ja omasta epävarmuudestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan