Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Osuuspankki ajattelee, kun kuvittelee että on asiallista veloittaa 48€ palvelumaksu 1000€ nostosta?!

Vierailija
01.07.2025 |

Vain siksi että asiakas olisi halunnut tietynkokoisia (100€) seteleitä. Onko asiakkaiden halveksinnalla enää mitään rajaa? Mistä aiheutuu tämä melkein viidenkympin kustannus kymmenen setelin laskemisesta?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011335874.html

Miten Suomessa voidaan kyykyttää asiakasta tällä tavalla? Asiakasta, joka haluaa nostaa ulos omia henkilökohtaisia rahojaan.

Kommentit (231)

Vierailija
81/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää enää käteistä?

Rosvot. 

Vierailija
82/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tililtä nosto on Osuuspankin konttoreissa maksuton. Rahat saa silloin sellaisina seteleinä kuin pankin kassassa sattuu olemaan. 

Jos asiakkaalla on erityistoivomuksia siitä että haluaa rahat juuri tietynlaisina kolikoina tai seteleinä niin palvelumaksu erikoistoiveen toteuttamisesta on 12€ per 300€. Eli yli 900€ mutta alle 1200€ juuri tietynlaisina seteleinä tai kolikoina maksaa tuon 48€.

Itse käyttäisin pankkiautomaattia tuollaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tililtä nosto on Osuuspankin konttoreissa maksuton. Rahat saa silloin sellaisina seteleinä kuin pankin kassassa sattuu olemaan. 

Jos asiakkaalla on erityistoivomuksia siitä että haluaa rahat juuri tietynlaisina kolikoina tai seteleinä niin palvelumaksu erikoistoiveen toteuttamisesta on 12€ per 300€. Eli yli 900€ mutta alle 1200€ juuri tietynlaisina seteleinä tai kolikoina maksaa tuon 48€.

Itse käyttäisin pankkiautomaattia tuollaiseen. 

Automaatista et voi valita sitäkään vähää, mitä sieltä tulee. Suomessa sieltä ei saa mitään muuta kuin viisikymppisiä ja kaksikymppisiä, eikä niitäkään saa valita montako haluaa. Suomi on palvelukulttuurin todellinen perseenreikä ainakin mitä pankkiasioihin tulee.

Vierailija
84/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatista voi nostaa haluamansa setelit.

Vierailija
85/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pian täytäntöön tuleva käteisdirektiivi laittaa stopin tälle pankkien asiakkaiden halveksinnalle ja törkeälle palvelumaksusikailulle. Pankin homma on käsitellä rahaa.

Vierailija
86/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki, kuinka saat haluamasi setelit?

Minulle se antaa sellaiset setelit kuin siellä sattuu olemaan. Satasia ei koskaan. 

Vierailija
87/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä niillä seteleillä tekee jos olet rehellinen normaali ihminen? Ymmärrän että isoissa huumediileissä halutaan lasketuttaa vaikkapa salkullinen 20 ja 50 euron seteleitä mutta ei tavallinen ihminen tarvitse käteistä enää mihinkään jos on puhtaat jauhot pussissa.

Aivan minä helvetti soikoon tarvitsin käteistä 2400 euroa maksaakseni erään ostoksen. Turvakseni olen laittanut nostorajan tililleni. Menin pankkiini asiani vuoksi ja sain käteisenä tarvitsemani summan, ei siitä minulta palvelumaksua veloitettu. Ostoksestani pankkiin pyydettiin ostokuitti jonka vein että ottivat siitä kopion itselleen , pankin toiminta antoi minulle turvallisuudentunteen.

Mitä turvallisuuden tunnetta sait siitä, että pankki halusi ostoksestasi kuitin? Miten hitossa kuuluu millekään pankille se, mihin käytät om

Mietihän sitä.

Vierailija
88/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki, kuinka saat haluamasi setelit?

Minulle se antaa sellaiset setelit kuin siellä sattuu olemaan. Satasia ei koskaan. 

Ulkomailla pystyy valitsemaan usein 5 ja 200€ väliltä mitä tahansa. Ainakin Saksassa tämä onnistui. Suomessa tietenkään ei. Täällä ei ole tähän päivään mennessä saatu edes käteisellä toimivia itsepalvelukassoja, jotka muualla Euroopassa ovat täysin normaaleja.

Vierailija
89/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan kaikki Osuuspankin asiakkaat huomenna pankkiin ja vaatimaan rahojanne ulos. Tämä kusetusfirma on saatava polvilleen.

Vierailija
90/231 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kyseli että mitä Op ajattelee...No itteensä tietysti, täytyy käsittää että tuollaisilla veloituksilla ne asiakkaat karkaa...

Vierailija
91/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tekopyhää paskaa tältä Osuuspankin viskaalilta, jota tuohon lehteenkin oli haastateltu, ettäkö jostain kymmenen setelin laskemisesta tulee jotain kustannuksia. Ne setelit tulevat sieltä samasta saakelin automaattikassasta, joka kyllä osaa antaa ihan tasan senkokoista rahaa kun sieltä koneesta pyydetään. Tämä käytäntö on tehty täysin asiakkaiden kyykyttämiseksi, eikä mistään muusta syystä. Samalla ovat kaikessa hiljaisuudessa laskeneet 3000 euroon nostorajan, jota suuremmat täytyy etukäteen tilata (aiemmin 5000). Osuuspankki voi haistaa pitkän paskan näiden idioottimaisten käytäntöjensä kanssa.

Vierailija
92/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa oikeasti vielä jossain joku pankki, josta saisi peruspankkipalveluja? Eli josta saisi oikeasti nostettua käteistä ilman ennakkotilausta, saisi sellaisia seteleitä kuin haluaa, konttori olisi päivittäin auki ja että voisi vaikka jonkun laskunkin maksaa ihan tiskillä joskus ja olisi esim. sellainen aiemmin täysin itsestäänselvä palvelu kuin tallelokero, jotka ovat kaikessa hiljaisuudessa kadonneet lähes täysin. Jos vielä jostain löytyy niin vaihtaisin ilomielin.

Vierailija
93/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lammaskansa iloisesti maksaa

mitään ei koskaan kyseenalaisteta

Vierailija
94/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kotona pari 100 eur seteliä

voin vaihtaa ne 40 eur palvelumaksulla

Vierailija
95/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lukee itse uutisen, niin pankki ei veloittanut mitään maksua! Ja miten paha juttu olisi ollut nosta vain automaatilta sen tuhat euroa kolmella nostolla?! En minä ainakaan olisi vaivaa itsekään jaksanut nähdä mennä jonnekin konttoriin jonottamaan! Helpoin ja fiksuin olisi ollut tilisiirto mobilepayllä vaikka. Nyt ne lapset luultavasti kiikuttaa ne samat setelit jonnekin talletusautomaatille, että voivat käyttää rahaa suoraan kortilta.

Pankki ei tällä kertaa veloittanut mitään maksua vääntämisen jälkeen, mutta hinnastossa tuo lukee ja yrittivät kuitenkin. Jos minä menen nyt Osuuspankkiin ja haluan nostaa tonnin satasen seteleinä, niin millä perusteella meinaavat minulta veloittaa tuon maksun, jos kerran tuolta asiakkaalta maksu jätettiin perimättä? Olisi korkea aika Osuuspankilla julkiseen anteeksipyyntöön ja ilmoittaa poistavansa tuo täysin sairas ja sikamainen maksu.

Vierailija
96/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä ei saa koskaan poistaa.

Vierailija
97/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuntuu pankeilla olevan sellainen mentaliteetti, että palvelua vain huononnetaan ja huononnetaan ja koetellaan asiakkaiden rajoja sen osalta, että kuinka paskaa palvelua pystytään tarjoamaan, ennenkö asiakkaat lähtevät kävelemään. Tuntuu että täällä ei ole yhtäkään aidosti asiakasta palvelevaa pankkia enää. Jos on, niin ilmiantakaa. Jätän mielelläni OP:n palvelut joillekin muille ja siirrän säästöni ja asuntolainan johonkin sellaiseen pankkiin, joka kohtelee asiakasta arvostavasti.

Vierailija
98/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisivat edes sellaisia automaatteja sitten, joista saa kerralla enemmänkin kuin vain sen 400 ja joista saisi valita itse, millaista rahaa haluaa. Tämä käytäntö on suoraan sanoen naurettava ja etenkin nuo perustelut.

Vierailija
99/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sairaaksi mennyt. Pankista pitää saada nostaa vaikka kymppitonni vitosina jos haluaa ja ilman mitään palvelumaksuja. Omia rahojaan kun kerran nostaa. Olisiko finanssivalvonnan tai kuluttaja-asiamiehen jo korkea aika puuttua tähän törkeään perseilyyn?

Sinusta siis pankille ei synny mitään kuluja rahojen säilytyksestä tai sen ihmisen työstä, joka tuon työn sitten tekee? Luultavasti pankissa on automaatti, josta nostetut rahat ja tulevat. Mikäli ihminen haluaa tietyn suuruisia seteleitä, niin joku työntekijä joutuu tekemään ylimääräisiä työvaiheita. Lisäksi homma lienee hinnoiteltu tavalla, jonka on tarkoitus kanustaa ihmisiä toimimaan toisin. 

Vierailija
100/231 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastan kaikki Osuuspankin asiakkaat huomenna pankkiin ja vaatimaan rahojanne ulos. Tämä kusetusfirma on saatava polvilleen.

Miksi ihmeessä? Minulla ei ole mitään valitettavaa Osuuspankin toiminnasta, Hommat pyörii mallikkaasti. Asuntolainaan antoivat parhaan tarjouksen ja siitä kertyvillä bonuksilla kuittaan pienet palvelumaksut käytössäni olevista palveluista. Pankin konttoreihin ei minulla ole ollut asiaa vuosiin.