Mitä Osuuspankki ajattelee, kun kuvittelee että on asiallista veloittaa 48€ palvelumaksu 1000€ nostosta?!
Vain siksi että asiakas olisi halunnut tietynkokoisia (100€) seteleitä. Onko asiakkaiden halveksinnalla enää mitään rajaa? Mistä aiheutuu tämä melkein viidenkympin kustannus kymmenen setelin laskemisesta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011335874.html
Miten Suomessa voidaan kyykyttää asiakasta tällä tavalla? Asiakasta, joka haluaa nostaa ulos omia henkilökohtaisia rahojaan.
Kommentit (231)
Kiskontaa. Eikö ne jaksa laksea niitä seteleitä ilman että pitää maksaa 48 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kiskontaa. Eikö ne jaksa laksea niitä seteleitä ilman että pitää maksaa 48 euroa.
Se on palveluraha itse ottaisin satasen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä niillä seteleillä tekee jos olet rehellinen normaali ihminen? Ymmärrän että isoissa huumediileissä halutaan lasketuttaa vaikkapa salkullinen 20 ja 50 euron seteleitä mutta ei tavallinen ihminen tarvitse käteistä enää mihinkään jos on puhtaat jauhot pussissa.
Sinulla on siis hieman pää sekaisin. Viisaat käyttävät käteistä. Huumediilerit ja rikolliset käyttävät kryptoja. Tavikset käyttävät kortteja jne, joista jää aina jäljet kolmansien osapuolien tarkasteltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
On täällä simppeliä porukkaa, kun olettavat, että vain rikolliset käyttäisivät käteistä. Monilla työssäkäyvillä on helpompi pitää talous "hanskassa" kun käyttää käteistä korttien sijaan. Puhumattakaan senioreista, joilla kortit tuntuu turvattomilta ja vaikeilta käyttää.
Niinpä. Lisäksi monet nettikirppisnoudot yms. on kaikkein helpoin maksaa käteisellä.
Hohhoija, taas se aika taloussyklistä käynnissä. Sitten kun pörssi romahtaa ja pankit ovat jälleen kerran menossa konkurssiin, ovat taas nöyrää poikaa kunnes ne on pelastettu veronmaksajien tuella. Sitten sykli alkaa alusta. Eikä mitään taaskaan opita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä simppeliä porukkaa, kun olettavat, että vain rikolliset käyttäisivät käteistä. Monilla työssäkäyvillä on helpompi pitää talous "hanskassa" kun käyttää käteistä korttien sijaan. Puhumattakaan senioreista, joilla kortit tuntuu turvattomilta ja vaikeilta käyttää.
Niinpä. Lisäksi monet nettikirppisnoudot yms. on kaikkein helpoin maksaa käteisellä.
Niin ja harmaan talouden pyörittäminen käteisellä on ihan muuta kun se että jollain sattuu olemaan käteistä Prisman ruokaostoksilla. Tällöin on kyse vähön isompien maksujen suorituksista tai isommista kaupoista kun ruuan ta parin vaatteen ostamisesta.
Yleensä isot laskut maksetaan tililtä ja varmaan aika oito tilanne täytyy olla jos käteisellä maksaisi vaikka vuokran? Tosin eihän sekään tarkoita että rikollinen olisi. Kerran Nordean virkailija sanoi, että tiedäthän ett tähän kuitenkin tulee maininta, että sinä olet maksaja kun monta vuotta sitten maksoin vuokraa tiskillä keran. Sherlock en muista miksi maksoin käteisellä, mutta ei kyllä ollut sen takia, että olisin halunnut peitellä, että maksaja olen minä.
Pankeilla on ollut jatkuvasti jotain ongelmaa ja kortti ei toimikkaan kassalla. Käteisen omistaja maksaa sitten ostoksensa kassalla kun kortin vinguttaja jää nuolemaan näppejään. Aina on hyvä olla MYÖS käteistä lompsassa juuri tällaisten tilanteiden varalta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta veloitus voisi olla isompikin.
Käy viemässä rahasi OP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää enää käteistä?
Suositusten mukaan jokaisella pitäisi olla myös käteistä...Pankit tässä on pehvasta törkeine veloituksineen!
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä niillä seteleillä tekee jos olet rehellinen normaali ihminen? Ymmärrän että isoissa huumediileissä halutaan lasketuttaa vaikkapa salkullinen 20 ja 50 euron seteleitä mutta ei tavallinen ihminen tarvitse käteistä enää mihinkään jos on puhtaat jauhot pussissa.
Aivan minä helvetti soikoon tarvitsin käteistä 2400 euroa maksaakseni erään ostoksen. Turvakseni olen laittanut nostorajan tililleni. Menin pankkiini asiani vuoksi ja sain käteisenä tarvitsemani summan, ei siitä minulta palvelumaksua veloitettu. Ostoksestani pankkiin pyydettiin ostokuitti jonka vein että ottivat siitä kopion itselleen , pankin toiminta antoi minulle turvallisuudentunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa voi tapahtua jotain näin sairasta, että asiakkaan oikeus omiin rahoihinsa voidaan laittaa jonkin tekaistun palvelumaksun taakse. Häpeä Op!
Monissa maissa pankit veloittavat kuukausittain tai vuosittain tilinhoitomaksuja, jotka voivat vaihdella muutamasta eurosta useisiin kymmeniin euroihin.
Esimerkiksi Saksassa ja Ranskassa pankkipalvelumaksut voivat olla korkeammat kuin Pohjoismaissa.
Tällaista tietoa löytyi googlaamalla. Pankit kun pyrkivät olemaan voittoa tekeviä yrityksiä, eivätkä mitään hyväntekeväisyyslaitoksia.
Tällainen asiakkaiden nöyryytys ei menisi läpi missään muualla kuin Suomessa. Eikö Osuuspankki osaa hävetä tätä käytäntöään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan minä helvetti soikoon tarvitsin käteistä 2400 euroa maksaakseni erään ostoksen. Turvakseni olen laittanut nostorajan tililleni. Menin pankkiini asiani vuoksi ja sain käteisenä tarvitsemani summan, ei siitä minulta palvelumaksua veloitettu. Ostoksestani pankkiin pyydettiin ostokuitti jonka vein että ottivat siitä kopion itselleen , pankin toiminta antoi minulle turvallisuudentunteen.
Mitä turvallisuuden tunnetta sait siitä, että pankki halusi ostoksestasi kuitin? Miten hitossa kuuluu millekään pankille se, mihin käytät omia rahojasi?
Kaikkien Osuuspankin asiakkaiden pitäisi nyt joukolla mennä nostamaan tiskiltä rahaa ja vaatia palvelumaksutta tietynkokoisia seteleitä, kun tälle yhdelle jo annettiin. Tuolle täysin sairaalle käytännölle on saatava loppu samantien!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa voi tapahtua jotain näin sairasta, että asiakkaan oikeus omiin rahoihinsa voidaan laittaa jonkin tekaistun palvelumaksun taakse. Häpeä Op!
Monissa maissa pankit veloittavat kuukausittain tai vuosittain tilinhoitomaksuja, jotka voivat vaihdella muutamasta eurosta useisiin kymmeniin euroihin.
Esimerkiksi Saksassa ja Ranskassa pankkipalvelumaksut voivat olla korkeammat kuin Pohjoismaissa.
Tällaista tietoa löytyi googlaamalla. Pankit kun pyrkivät olemaan voittoa tekeviä yrityksiä, eivätkä mitään hyväntekeväisyyslaitoksia.
Ihan samoja maksuja ne Suomessa veloittaa ja silti kuvittelevat Osuuspankin tavoin ettei asiakkaalla ole oikeutta omiin rahoihinsa ilman että siitä pitää nyhtää vielä lisää maksua.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran: käteistä saa automaateista ja kauppojen kassoilta ostosten yhteydessä. Herra on hyvä ja menee lähikauppaansa ja nostaa kassalta haluamiaan seteleitä niin monta kuin tili ja kassan saldo sallii.
Ei palvelumaksua, ei jonottamista sen enempää, ei ajanvarausta.
Ainakin K-marketissa, jossa olen tätä palvelua käyttänyt, on nostoraja 200€ kerralla. Ei tuo riitä oikeasti juuri mihinkään, eikä korvaa kassapalvelua. Automaatissakin pienensivät isoimman noston 1000€:sta neljäänsataan koronan varjolla.
Osuuspankki on muutenkin paska pankki. Olin saanut perintöä kun äitini kuoli ja ne ei antanut minun avata tiliä osuuspankkiin. En oikein saanut mitään perusteluja. Sitten yritin nostaa 12000 äitini tililtä eikä sekään sopinut. No sitten siirsin rahat nordeaan missä minulla on tili ollut jotain 37 vuotta.
Mun mielestä naurettavaa oli tuo pankin selitys,et se peritään koska siitä tulee ylimääräisiä lisävaivoja ja kuluja. Totanoin, rahan handlaaminen pankissa on jotenkin ylimääräinen kulu ja asiakaspalvelu? Eikö se ole juuri sen pankin hommaa? Kahvituksen järjestäminen tai rahojen luovutus sunnuntaina olis perusteltu ylimääräinen kulu firmalta jonka päätehtävä on rahan pyöritys.
Pankit on rosvoja nykyään! Ihmisiä kiusaavat uteluilla mistä rahat peräisin tai mihin meinaat käyttää! Väitän, että mitä rikkaampi henkilö niin sitä vähemmän pankki kyselee?
Totuus on että ei se fyysinen raha katoa vuosikymmeniin joten mitä siitä läsyttää jokainen toimii oman mielensä mukaan ja vartio niitä omia vanhempiaan ettei ne menetä rahoja digihuijareille.