Mitä Osuuspankki ajattelee, kun kuvittelee että on asiallista veloittaa 48€ palvelumaksu 1000€ nostosta?!
Vain siksi että asiakas olisi halunnut tietynkokoisia (100€) seteleitä. Onko asiakkaiden halveksinnalla enää mitään rajaa? Mistä aiheutuu tämä melkein viidenkympin kustannus kymmenen setelin laskemisesta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011335874.html
Miten Suomessa voidaan kyykyttää asiakasta tällä tavalla? Asiakasta, joka haluaa nostaa ulos omia henkilökohtaisia rahojaan.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Pankeissa ei juurikaan enää rahaa säilytetä, suuremmat summat pitää tilata etukäteen. Siitäkin varmaan tulee palvelumaksu.
Siksi nykyisin ei enää ole pankkiryöstöjäkään.
Siinä on kyse pankkien omasta korttifasismista ja itse aiheutetusta ongelmasta, eikä mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käyttö päättyy. Kohta nauretaan sille että kuljetettiin homeisia seteleitä ja kolikoita taskuissa.
Kun iso auringonpurkaus romahduttaa digitaalisen kulttuurin, sinulle nauretaan, kun kerjäät leivänkannikoita kadunkulmassa.
Kun iso auringonpurkaus romahduttaa digitaalisen kulttuurin, sinä et saa rahojasi ulos pankista. Lopputulos on täysin sama. Vai säilytätkä kelamassejasi patjan alla?
Kelan takia massit on pidettävä patjan alla.
Minun 82-vuotiaalla äidilläni on verkkopankki, mutta hän ei omista tietokonetta (eikä älypuhelinta). Tämä kyseinen pankki ilmoitti kylmän viileästi aiemmin tänä vuonna, että se lopettaa kylmästi paperisten tiliotteiden lähettämisen kotiin. Eli tilien saldojen seuraaminen muuttuu hänen kohdallaan aika hankalaksi, etenkin, kun hän ei halua hankkia mitään tietokonetta pelkästään pankkiasioiden hoitamisen vuoksi. Että aika törkeää toimintaa mennä tekemään tällaisia, yksipuolisia muutoksia! Ne tilit on avattu niin, että niihin kuuluu tulla paperinen tiliote asiakkaalle kotiosoitteeseen lähetettynä.
Vain Suomessa voi tapahtua jotain näin sairasta, että asiakkaan oikeus omiin rahoihinsa voidaan laittaa jonkin tekaistun palvelumaksun taakse. Häpeä Op!
Minusta veloitus voisi olla isompikin.
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käyttö päättyy. Kohta nauretaan sille että kuljetettiin homeisia seteleitä ja kolikoita taskuissa.
Ja muistellaan kaiholla aikaa, kun jokaisesta ostoksesta ei tarvinnut maksaa vitosen palvelumaksua korttifirmalle, eikä ostostietoja lähetetty ulkomaille.
Jälleen kerran: käteistä saa automaateista ja kauppojen kassoilta ostosten yhteydessä. Herra on hyvä ja menee lähikauppaansa ja nostaa kassalta haluamiaan seteleitä niin monta kuin tili ja kassan saldo sallii.
Ei palvelumaksua, ei jonottamista sen enempää, ei ajanvarausta.
Jos lukee itse uutisen, niin pankki ei veloittanut mitään maksua! Ja miten paha juttu olisi ollut nosta vain automaatilta sen tuhat euroa kolmella nostolla?! En minä ainakaan olisi vaivaa itsekään jaksanut nähdä mennä jonnekin konttoriin jonottamaan! Helpoin ja fiksuin olisi ollut tilisiirto mobilepayllä vaikka. Nyt ne lapset luultavasti kiikuttaa ne samat setelit jonnekin talletusautomaatille, että voivat käyttää rahaa suoraan kortilta.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä eivät tarvitse enää kuin seniilit vanhukset, Kelan tukihuijarit ja rikolliset. Veloitus voi oikein hyvin olla vaikka 250€ / nosto.
En jaksa kuin ihmetellä sitä, miten paljon näitä ihmisiä on, jotka rehellisesti ovat sitä mieltä että pankeilla, visalla ja masterilla kuuluisi olla täydellinen monopoli ihmisten maksuliikenteeseen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun iso auringonpurkaus romahduttaa digitaalisen kulttuurin, sinulle nauretaan, kun kerjäät leivänkannikoita kadunkulmassa.
Kun iso auringonpurkaus romahduttaa digitaalisen kulttuurin, sinä et saa rahojasi ulos pankista. Lopputulos on täysin sama. Vai säilytätkä kelamassejasi patjan alla?
Kun jättiprotuberanssi tai ydinräjähdys posahtaa päidemme päällä, romahtaa pikkasen muutakin ja siinä joku pankin palvelumaksu on yks paskan väärti.
Vierailija kirjoitti:
Minun 82-vuotiaalla äidilläni on verkkopankki, mutta hän ei omista tietokonetta (eikä älypuhelinta). Tämä kyseinen pankki ilmoitti kylmän viileästi aiemmin tänä vuonna, että se lopettaa kylmästi paperisten tiliotteiden lähettämisen kotiin. Eli tilien saldojen seuraaminen muuttuu hänen kohdallaan aika hankalaksi, etenkin, kun hän ei halua hankkia mitään tietokonetta pelkästään pankkiasioiden hoitamisen vuoksi. Että aika törkeää toimintaa mennä tekemään tällaisia, yksipuolisia muutoksia! Ne tilit on avattu niin, että niihin kuuluu tulla paperinen tiliote asiakkaalle kotiosoitteeseen lähetettynä.
Törkeää! Minun satavuotiaalle äidille ei annettu enää uutta pankkikirjaa, ja 200-vuotias tätini ei saanut plootuja talletettua lähipankkiinsa!
Vierailija kirjoitti:
Isot diilit tehdän kryptoilla.
Jotka lakkaa tyystin olemasta kun se auringonpurkaus pämähtää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Jumalan tähden?!
Joku saatanan palstaurpo tarvii ne setelit että voi ostaa käteisellä sen seuraavan 1200e autonromunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankeissa ei juurikaan enää rahaa säilytetä, suuremmat summat pitää tilata etukäteen. Siitäkin varmaan tulee palvelumaksu.
Siksi nykyisin ei enää ole pankkiryöstöjäkään.
Siinä on kyse pankkien omasta korttifasismista ja itse aiheutetusta ongelmasta, eikä mistään muusta.
Ai sua kiukuttaa kun Kultapossukerholaisen pankkikirja vaihtui korttiin :D
Vierailija kirjoitti:
Jos lukee itse uutisen, niin pankki ei veloittanut mitään maksua! Ja miten paha juttu olisi ollut nosta vain automaatilta sen tuhat euroa kolmella nostolla?! En minä ainakaan olisi vaivaa itsekään jaksanut nähdä mennä jonnekin konttoriin jonottamaan! Helpoin ja fiksuin olisi ollut tilisiirto mobilepayllä vaikka. Nyt ne lapset luultavasti kiikuttaa ne samat setelit jonnekin talletusautomaatille, että voivat käyttää rahaa suoraan kortilta.
Miksi hitossa ne lapset olisivat menneet johonkin talletusautomaatille kun ne rahat olisi voinut käyttää ihan suoraan kassallakin ostoksiin? Miten pimeitä lapsia teillä oikein on
10-15 vuoden sisällä 95% ihmiskunnasta on sirutettu, ja Blackrock omistaa lähes kaiken. Seteleitä ja kolikoita voi sitten muistella samaan tapaan kuin lankapuhelimia ja Spede showta.
Mulla on vielä hyvin muistissa se kun tää p a s k a p a n k k i veti sellastenkin tilien korot nollaan, joiden tilisopimuksissa lukee että talletuskorko on aina vähintään 0,4 %. Okei, se ei ole paljon mutta kyse on periaatteesta.
Isot diilit tehdän kryptoilla.