Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästän jatkuvasti palkastani osan, miehellä ei jää säästöön yhtään mitään

Vierailija
01.07.2025 |

Oikeasti, jos eroaisimme niin miehelle jäisi auto ja moottoripyörä. Ei mitään muuta. Vuokra-asunnon takuuvuokran joutuisi maksamaan visalla, koska säästössä ei ole euroakaan. En ymmärrä miten hän uskaltaa elää noin.

Minulla on pieni ja halpa mutta hyväkuntoinen okt, mutta on katto pään päällä. Maksan lähes kaikki talon kulut, vaikka yhdessä asutaan. Lisäksi säästän koko ajan. Reilun kymppitonnin säästöistäni maksoin juuri pari kuukautta sitten reissusta puolet, mies maksoi myös osuutensa. Visalla. Mutta nyt parissa kuukaudessa olen jo taas saanut säästöön pari tonnia lisää, esim. lomarahoista.

Mies tienaa enemmän kuin minä, mutta hänellä käy tili lähellä nollaa melkein joka kuukausi. Tilaa kaikkea mahdollista, uusia osia autoon ja pyörään pääasiassa. Lisäksi maksaa vakuutusmaksuja kulkuneuvoistaan. Ja bensaan hänellä menee useita satasia, sitä menoerää minulla ei ole. En oikein edes tiedä mihin loput rahansa käyttää.

En vaan ymmärrä miten voi elää noin 😄 Mutta sen olen huomannut etten enää edes halua kertoa hänelle säästöistäni. Että parin kuukauden päästä olen jälleen siinä kymppitonnissa. Hän ajattelee sitä jotenkin negatiivisesti, "hyvähän sun on säästää", mutta ei kai tämä tilanne nyt mun vikaani ole? 😂

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kuten huomaat, ketju on täynnä ihmisiä, jotka ei ymmärrä siästämisen piälle yhtään mittään. Sellaista se vaan on, joillain. Turhaa siitä on enempää päätään vaivata.

Vierailija
22/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa, niin sun säästöt ovat yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies maksaa puolet yhteisistä kuluista, niin miksi ihmeessä huolehdit hänen säästöistään? 

Ei hän puolia maksa. Minä maksan asumiskulut. Ja kyllähän se nyt saa ihmetyttää miten joku voikin elää niin huolettomasti, ettei säästä ollenkaan.. ap

Mies siis loisii sun kämpillä? 

Vierailija
24/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pian olen taas kymppitonnissa". 

No eipä tuo kovin hääppöseltä säästämiseltä vaikuta. Meidän perheessä tällä hetkellä säästöön tämän vuoden aikana on jäänyt 73458,31 €. 

Osallistutteko myös hyväntekeväisyyteen ja köyhien auttamiseen? Tuossa on liikaa säästöjä yhdelle perheelle.

Vierailija
25/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih, parisuhde on kisa siitä kumpi on suhteessa se parempi? 

Kummalla on enemmän rahaa on voittaja? 

Vierailija
26/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette erilaisia rahankäyttäjiä. Mitä ihmettelemistä siinä on? 

Vierailija
27/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asutte yhdessä? Maksatko ap kaikki kulut asumisesta?

Ei kuullosta reilulta. Siitä vaan keskustelu päälle että osallistuu myös.

Vierailija
28/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, kuten huomaat, ketju on täynnä ihmisiä, jotka ei ymmärrä siästämisen piälle yhtään mittään. Sellaista se vaan on, joillain. Turhaa siitä on enempää päätään vaivata.

Eipä aloittajallakaan juurikaan niitä säästöjä ole. Eihän tuo riitä mihinkään jos talosta hajoaa esim lämmivesivaraaja. Hölmöä tuhlata säästöjä esim lomaan. 

Vierailija
29/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi odottaa mieheltä jonka kiinnostuksen kohteet ovat auto ja moottoripyörä... 😂

White trash. 

Vierailija
30/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa, niin sun säästöt ovat yhteisiä.

Ei muuten ole. 

Vierailija
31/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo kovin hääppöseltä säästämiseltä vaikuta. Meidän perheessä tällä hetkellä säästöön tämän vuoden aikana on jäänyt 73458,31 €. 

Osallistutteko myös hyväntekeväisyyteen ja köyhien auttamiseen? Tuossa on liikaa säästöjä yhdelle perheelle.

köyhien auttamiseen ja hyväntekeväisyyteen menee YLI puolet palkasta. Ja ei todellakaan ole liikaa. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. 

Vierailija
32/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkoha miehellä toinen jossakin tai tenava josta et tiedä?

Vierailija
33/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sulla ihan huono palkka kuitenkaan ole kun talon kulujen jälkeen säästät noin hyvin. 

Mä maksan yksin omakotitalon kulut n.1800€:n tuloilla, lisäksi opintolainan lyhennys, auton kulut, vakuutusmaksut, ruoka jne. Niin eipä jää mitään säästöön.

No palkkani on 500€ enemmän kuin sulla. Että en nyt valtavan isona pidä. Yksin maksan talon ja auton kulut minäkin, mutta eivät ne ole paljoa, eikä niitä ole joka kuukausi. Enkä mä nyt mitään hirveitä summia säästöön saa, mutta ehkä keskimäärin 500 euroa kuukaudessa. Ap

Niin. Saat kuitenkin 500€ enemmän palkkaa kuin mä. Etkä taida maksaa opintolainaa. Lisäksi vielä kerrot, että talon ja auton kulut vähän. Helppohan siinä on sitten säästää.

Vierailija
34/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hiljaa idiootti. Sähän et siitä päätä paljonko toisilla saa olla säästöjä.

Vierailija
35/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs uutinen tämä on?

Vierailija
36/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä rahankeräyksistä nyt ei tiedä mihin ne rahat päätyvät joten ei kannata osallistua.

Vierailija
37/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sulla ihan huono palkka kuitenkaan ole kun talon kulujen jälkeen säästät noin hyvin. 

Mä maksan yksin omakotitalon kulut n.1800€:n tuloilla, lisäksi opintolainan lyhennys, auton kulut, vakuutusmaksut, ruoka jne. Niin eipä jää mitään säästöön.

No palkkani on 500€ enemmän kuin sulla. Että en nyt valtavan isona pidä. Yksin maksan talon ja auton kulut minäkin, mutta eivät ne ole paljoa, eikä niitä ole joka kuukausi. Enkä mä nyt mitään hirveitä summia säästöön saa, mutta ehkä keskimäärin 500 euroa kuukaudessa. Ap

Niin. Saat kuitenkin 500€ enemmän palkkaa kuin mä. Etkä taida maksaa opintolainaa. Lisäksi vielä kerrot, että talon ja auton kulut vähän. Helppohan siinä on sitten säästää.

Niin? Mitä ihmettä sä nyt valitat? 😂 Ihan itse olen opinto- ja autolainani maksanut, mutta katsos kun joskus nekin loppuu. Verot, vakuutukset maksan edelleen ja bensakulut mitä menee. Ja talon kulut - valintoja valintoja. Kyllä mäkin saisin hommattua kalliin asunnon johon mulla ei olisi varaa, mutta en halua. Pitäisiköhän sinun tehdä jotain muutoksia elämääsi, niin et olisi noin katkera? Ap

Vierailija
38/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuu maksamaan sen mistä sinä säästät. Säästät siis miehen kustannuksella, lokki.

Vierailija
39/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap osallistu taloutenne auton kuluihin?

Mitä hell?  Nainen maksaa asumisen, pitäisikö miehen autokin vielä maksaa? 

Vierailija
40/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä aloittajallakaan juurikaan niitä säästöjä ole. Eihän tuo riitä mihinkään jos talosta hajoaa esim lämmivesivaraaja. Hölmöä tuhlata säästöjä esim lomaan. 

Lämminvesivaraaja montaa tonnia maksa 😅