Säästän jatkuvasti palkastani osan, miehellä ei jää säästöön yhtään mitään
Oikeasti, jos eroaisimme niin miehelle jäisi auto ja moottoripyörä. Ei mitään muuta. Vuokra-asunnon takuuvuokran joutuisi maksamaan visalla, koska säästössä ei ole euroakaan. En ymmärrä miten hän uskaltaa elää noin.
Minulla on pieni ja halpa mutta hyväkuntoinen okt, mutta on katto pään päällä. Maksan lähes kaikki talon kulut, vaikka yhdessä asutaan. Lisäksi säästän koko ajan. Reilun kymppitonnin säästöistäni maksoin juuri pari kuukautta sitten reissusta puolet, mies maksoi myös osuutensa. Visalla. Mutta nyt parissa kuukaudessa olen jo taas saanut säästöön pari tonnia lisää, esim. lomarahoista.
Mies tienaa enemmän kuin minä, mutta hänellä käy tili lähellä nollaa melkein joka kuukausi. Tilaa kaikkea mahdollista, uusia osia autoon ja pyörään pääasiassa. Lisäksi maksaa vakuutusmaksuja kulkuneuvoistaan. Ja bensaan hänellä menee useita satasia, sitä menoerää minulla ei ole. En oikein edes tiedä mihin loput rahansa käyttää.
En vaan ymmärrä miten voi elää noin 😄 Mutta sen olen huomannut etten enää edes halua kertoa hänelle säästöistäni. Että parin kuukauden päästä olen jälleen siinä kymppitonnissa. Hän ajattelee sitä jotenkin negatiivisesti, "hyvähän sun on säästää", mutta ei kai tämä tilanne nyt mun vikaani ole? 😂
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin elellä noin kädestä suuhun jos jossain olisi suuri määrä sijoituksia. Silloin ei tarvitsisi miettiä vaikka visa menisi joka kuukausi tappiin eikä myöskään ostoksiaan.
Ei ne säästöt pysy kauaa tallessa jos ostelee kaikenlaista miettimättä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mies tosin maksaa lainan lyhennykset, talon kaikki laskut, perheen ruokaostokset ja molempien autojen huollot.
Taitaa olla vähän hölmö, mutta en valita, kun itse saan sijoituksiin 2/3 palkastani.
On kyllä harvinaisen tyhmä mies, tai sitten aivan tossukka
Toivottavasti teillä on pitävä avioehto.
Jos teillä ei ole avioehtoa ja tulee avioero, osituksessa omaisuus jaetaan tasan. Varoista vähennetään velat ja loppu jaetaan. Voit lunastaa talon itsellesi, jos rahat riittää.
Moni mies on tuollainen mieslapsi: luotetaan siihen, että elämä kannattelee. Kaiken voi pistää menemään vaikka juurikin autoihin ja mopoihin ja ties minne, eikä ajatella lainkaan, että eteen saattaa tulla jokin yllättävä meno, mihin olisi syytä varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies maksaa puolet yhteisistä kuluista, niin miksi ihmeessä huolehdit hänen säästöistään?
Ei hän puolia maksa. Minä maksan asumiskulut. Ja kyllähän se nyt saa ihmetyttää miten joku voikin elää niin huolettomasti, ettei säästä ollenkaan.. ap
Olisi hyvä vaatia mieheltä puolet juoksevista asumiskuluista ainakin. Muuten et varmaan voi vaikuttaa hänen rahankäyttöön. Älä nyt ainkaan yhdistä taloutta ja rahoja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, kuten huomaat, ketju on täynnä ihmisiä, jotka ei ymmärrä siästämisen piälle yhtään mittään. Sellaista se vaan on, joillain. Turhaa siitä on enempää päätään vaivata.
Näköjään 😂 ap
Ne on näitä ulosotossa olevia tyhjätaskumiehiä. Toista se on meillä fiksuilla naisilla, joilla on varallisuutta ja säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa.
Miten miesten saavutukset aina liittyykin rikoksiin ja maksuhäiriöihin? Ja ne ei ole lainkaan vaatimattomia, koska keskimääräinen ulosottosumma on kymmeniä tuhansia. Ulosotossa on lähes 400 000, joista miehiä 80%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin elellä noin kädestä suuhun jos jossain olisi suuri määrä sijoituksia. Silloin ei tarvitsisi miettiä vaikka visa menisi joka kuukausi tappiin eikä myöskään ostoksiaan.
Ei ne säästöt pysy kauaa tallessa jos ostelee kaikenlaista miettimättä yhtään.
Kuten sanoin jossain olisi suuri määrä sijoituksia. Luulitko että niitä sijoituksia syödään? Ei, kun niihin ei kosketa vaan eletään sillä mitä palkkaa saa. Miksi kaikki pitää vääntää rautalangasta täällä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mies tosin maksaa lainan lyhennykset, talon kaikki laskut, perheen ruokaostokset ja molempien autojen huollot.
Taitaa olla vähän hölmö, mutta en valita, kun itse saan sijoituksiin 2/3 palkastani.
On kyllä harvinaisen tyhmä mies, tai sitten aivan tossukka
Niin, kyä oikea miäs jättää laskut maksamatta ja alkaa ulosottoon, röh röh.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies on tuollainen mieslapsi: luotetaan siihen, että elämä kannattelee. Kaiken voi pistää menemään vaikka juurikin autoihin ja mopoihin ja ties minne, eikä ajatella lainkaan, että eteen saattaa tulla jokin yllättävä meno, mihin olisi syytä varautua.
Siksi miehet on ulosotossa. Siksi ne tekee rikoksia. Niillä ei toimi se rasvakasa, jota aivoiksi kutsutaan. Ei isosta läskimöykystä päässä mitään iloa ole, jos ei sitä ole koskaan opetellut käyttämään.
Eiköhän se syy ole se, että tekee noin, koska voi. Ap sinä mahdollistat sen. Sinä maksat talon ja sun säästöthän on aina pahan päivän varalle, ettei miehellä ole huolta huomisesta, kunhan vain katsoo, että sinä ota avioeroa.
Toivottavasti teillä ei ole mitään porsaanreikää avioehdossa, kun toinen noin siivellä elää, vaikka ilmeisesti tuloistaan pitäisi pystyä säästämäänkin, jos ei tuhlailisi kaikkeen turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi miehet on ulosotossa. Siksi ne tekee rikoksia. Niillä ei toimi se rasvakasa, jota aivoiksi kutsutaan. Ei isosta läskimöykystä päässä mitään iloa ole, jos ei sitä ole koskaan opetellut käyttämään.
Olen kohdannut elämässä näitä miehiä ja ne voi tehdä niin, koska joka ikinen kerta niiden elämässä on ilmestynyt joko vanhemmat tai joku nainen maksamaan niiden tekemät sotkut ja elättämään niitä hankalan paikan yli.
Vierailija kirjoitti:
Näkisipä miehesi tämän kommentin että tietää mitä todella ajattelet hänen anteöiaisuudestaan. Voisi etsiä sitten kunnollisen naisen.
Siis miksi mies ei maksa asumiskuluja?
Vierailija kirjoitti:
Jos mies maksaa puolet yhteisistä kuluista, niin miksi ihmeessä huolehdit hänen säästöistään?
Miehellä on rahankäytön ongelma. Kun tapasin mieheni, niin hänellä oli todella hyvä palkka, mutta siitä huolimatta tili meni usein miinukselle. Tuloista huolimatta hänellä ei ollut oikeastaan yhtään mitään, vaan rahat vain katosivat. Kaupassa hän ei katsonut esimerkiksi kilohintoja lainkaan. Hänen kannaltaan tilanne oli sietämätön. Onneksi taloudellista rahankäyttöä voi oppia. Ap:n miehen tilanne on luultavasti samankaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joutuu maksamaan sen mistä sinä säästät. Säästät siis miehen kustannuksella, lokki.
Ajatteletko tosissasi että mun kuuluisi maksaa miehen autosta ja moottoripyörästä, ja kaiken maailman tuunauksista niihin, plus kaiken maailman muista kikottimista joita mies itselleen ostaa? Joo ei. Ap
Autostako ei ole sinulle muka mitään hyötyä, etkö ole ikinä matkustanut siinä, eikö siinä ole koskaan kuljetettu sinun tavaroita, ym?
jos kerran ap:lla on myös oma auto, jonka kulunsa oletettavasti maksaa itse, miksi hänen pitäisi maksaa vielä puolisonsa auton kuluja? Varsinkin, kun ap maksaa asumiskulut.
Aloituksessa ap kuitenkin mainitsee, ettei hänellä ole autosta johtuvia kuluja.
Eikä mainitse. "bensaan hänellä menee useita satasia, sitä menoerää minulla ei ole". Autosta on myös muita kuluja kuin bensa ja ne aloittaja sanoo maksavansa.
Ai että vituttaa tuollaiset ihmiset, jotka eivät tajua säästää. Toivottavasti paska osuu vielä kunnolla tuulettimeen, niin oppivat sitten, kun joutuu toimentulotuella elämään.
Jotkut ihmiset vaan käyttää kaiken rahan ja eivät itsekään tiedä mihin se meni. Olen aina saanut, jopa pienemmällä palkallakin säästettyä rahaa ja miehelläni rahaa ei vain jää käteen. Meidän tulotaso on vuosien myötä nyt sama, ja minä olen kerryttänyt varallisuutta enemmän ja mies taas no ei yhtään. Tiedän hänen varallisuuden melko hyvin, koska me ostettiin yhteinen asunto ja siinä yhteydessä nähtiin toistemme velat ja varallisuus. En puhu miehelle rahoistani, juuri ja juuri uskallan iloita uudesta palkankorotuksesta. Tuntuu oudolta, koska jaamme asumisen kulut ja ruokamenot puoliksi ja meillä on sama palkka, mutta mies silti onnistuu sen palkan käyttämään johonkin kuukaudessa. Mies ei harrasta mitään, ainut pahe on ehkä kalliimpi ruokamaku, mutta minä taas maksan auton kuluja joita miehellä ei ole ollenkaan. Minulla jää aina 1000-2000 e säästöön joka kuukausi, mies juuri ja juuri sinnittelee ettei elä velaksi. Töistä saadut lomarahat meni hänellä heti johonkin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vaan käyttää kaiken rahan ja eivät itsekään tiedä mihin se meni. Olen aina saanut, jopa pienemmällä palkallakin säästettyä rahaa ja miehelläni rahaa ei vain jää käteen. Meidän tulotaso on vuosien myötä nyt sama, ja minä olen kerryttänyt varallisuutta enemmän ja mies taas no ei yhtään. Tiedän hänen varallisuuden melko hyvin, koska me ostettiin yhteinen asunto ja siinä yhteydessä nähtiin toistemme velat ja varallisuus. En puhu miehelle rahoistani, juuri ja juuri uskallan iloita uudesta palkankorotuksesta. Tuntuu oudolta, koska jaamme asumisen kulut ja ruokamenot puoliksi ja meillä on sama palkka, mutta mies silti onnistuu sen palkan käyttämään johonkin kuukaudessa. Mies ei harrasta mitään, ainut pahe on ehkä kalliimpi ruokamaku, mutta minä taas maksan auton kuluja joita miehellä ei ole ollenkaan. Minulla jää aina 1000-2000 e säästöön joka kuukausi, mies juuri ja juuri sinnittelee ettei elä velaksi. Töistä saadut lomarahat
Ei kannata hiiskuakaan miehelle säästöistäsi, ettet joudu maksajaksi missään tilanteessa.
Surullista