Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästän jatkuvasti palkastani osan, miehellä ei jää säästöön yhtään mitään

Vierailija
01.07.2025 |

Oikeasti, jos eroaisimme niin miehelle jäisi auto ja moottoripyörä. Ei mitään muuta. Vuokra-asunnon takuuvuokran joutuisi maksamaan visalla, koska säästössä ei ole euroakaan. En ymmärrä miten hän uskaltaa elää noin.

Minulla on pieni ja halpa mutta hyväkuntoinen okt, mutta on katto pään päällä. Maksan lähes kaikki talon kulut, vaikka yhdessä asutaan. Lisäksi säästän koko ajan. Reilun kymppitonnin säästöistäni maksoin juuri pari kuukautta sitten reissusta puolet, mies maksoi myös osuutensa. Visalla. Mutta nyt parissa kuukaudessa olen jo taas saanut säästöön pari tonnia lisää, esim. lomarahoista.

Mies tienaa enemmän kuin minä, mutta hänellä käy tili lähellä nollaa melkein joka kuukausi. Tilaa kaikkea mahdollista, uusia osia autoon ja pyörään pääasiassa. Lisäksi maksaa vakuutusmaksuja kulkuneuvoistaan. Ja bensaan hänellä menee useita satasia, sitä menoerää minulla ei ole. En oikein edes tiedä mihin loput rahansa käyttää.

En vaan ymmärrä miten voi elää noin 😄 Mutta sen olen huomannut etten enää edes halua kertoa hänelle säästöistäni. Että parin kuukauden päästä olen jälleen siinä kymppitonnissa. Hän ajattelee sitä jotenkin negatiivisesti, "hyvähän sun on säästää", mutta ei kai tämä tilanne nyt mun vikaani ole? 😂

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskö siis asuu ilmaiseksi sun talossa ja maksaa ainoastaan autonsa ja pyöränsä? 

Vierailija
42/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on aivan turhaa, henki voi lähteä vaikka huomenna. Ja köyhyydestä pääsee aina oman käden kautta pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joutuu maksamaan sen mistä sinä säästät. Säästät siis miehen kustannuksella, lokki.

Ajatteletko tosissasi että mun kuuluisi maksaa miehen autosta ja moottoripyörästä, ja kaiken maailman tuunauksista niihin, plus kaiken maailman muista kikottimista joita mies itselleen ostaa? Joo ei. Ap

Vierailija
44/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, kuten huomaat, ketju on täynnä ihmisiä, jotka ei ymmärrä siästämisen piälle yhtään mittään. Sellaista se vaan on, joillain. Turhaa siitä on enempää päätään vaivata.

Näköjään 😂 ap

Vierailija
45/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avioero tulisi teille, niin olisiko avioehto suojaamassa säästöjäsi? Vai maksaisitko tasinkoa miehellesi, kun tekisitte osituksen? Mieti, hyvä ihminen asiat etukäteen äläkä kuvittele mitään yltiöpositiivista.

Tämä on jo kunnossa. Ei tosin sitä eroakaan näköpiirissä ole. Ap

Mikä tässä sitten on se ongelma? 

Vierailija
46/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joutuu maksamaan sen mistä sinä säästät. Säästät siis miehen kustannuksella, lokki.

Ajatteletko tosissasi että mun kuuluisi maksaa miehen autosta ja moottoripyörästä, ja kaiken maailman tuunauksista niihin, plus kaiken maailman muista kikottimista joita mies itselleen ostaa? Joo ei. Ap

Autostako ei ole sinulle muka mitään hyötyä, etkö ole ikinä matkustanut siinä, eikö siinä ole koskaan kuljetettu sinun tavaroita, ym?

Vierailija
47/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autostako ei ole sinulle muka mitään hyötyä, etkö ole ikinä matkustanut siinä, eikö siinä ole koskaan kuljetettu sinun tavaroita, ym?

Varmaan aloittajankin autolla. 

Ohis

Vierailija
48/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sulla ihan huono palkka kuitenkaan ole kun talon kulujen jälkeen säästät noin hyvin. 

Mä maksan yksin omakotitalon kulut n.1800€:n tuloilla, lisäksi opintolainan lyhennys, auton kulut, vakuutusmaksut, ruoka jne. Niin eipä jää mitään säästöön.

No palkkani on 500€ enemmän kuin sulla. Että en nyt valtavan isona pidä. Yksin maksan talon ja auton kulut minäkin, mutta eivät ne ole paljoa, eikä niitä ole joka kuukausi. Enkä mä nyt mitään hirveitä summia säästöön saa, mutta ehkä keskimäärin 500 euroa kuukaudessa. Ap

Niin. Saat kuitenkin 500€ enemmän palkkaa kuin mä. Etkä taida maksaa opintolainaa. Lisäksi vielä kerrot, että talon ja auton kulut vähän. Helppohan siinä on sitten säästää.

No mua ärsyttää kun tullaan viisastelemaan, että kyllä mä säästän näin ja näin paljon! Eikä tajuta, että kaikilla ei mene elämä niin. Eikä näköjään mene jakeluun, että isommalla palkalla on helpompi säästää. Kyllä 500€/kk on aika iso ero jos elää vielä halvasti. Enkä mä edes asu missään ylikalliissa talossa. Olet todella ylimieliseltä vaikuttava tyyppi. 

Vierailija
49/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sulla ihan huono palkka kuitenkaan ole kun talon kulujen jälkeen säästät noin hyvin. 

Mä maksan yksin omakotitalon kulut n.1800€:n tuloilla, lisäksi opintolainan lyhennys, auton kulut, vakuutusmaksut, ruoka jne. Niin eipä jää mitään säästöön.

No palkkani on 500€ enemmän kuin sulla. Että en nyt valtavan isona pidä. Yksin maksan talon ja auton kulut minäkin, mutta eivät ne ole paljoa, eikä niitä ole joka kuukausi. Enkä mä nyt mitään hirveitä summia säästöön saa, mutta ehkä keskimäärin 500 euroa kuukaudessa. Ap

Niin. Saat kuitenkin 500€ enemmän palkkaa kuin mä. Etkä taida maksaa opintolainaa. Lisäksi vielä kerrot, että talon ja auton kulut vähän. Helppohan siinä o

No mua ärsyttää kun tullaan viisastelemaan, että kyllä mä säästän näin ja näin paljon! Eikä tajuta, että kaikilla ei mene elämä niin. Eikä näköjään mene jakeluun, että isommalla palkalla on helpompi säästää. Kyllä 500€/kk on aika iso ero jos elää vielä halvasti. Enkä mä edes asu missään ylikalliissa talossa. Olet todella ylimieliseltä vaikuttava tyyppi. 

Sinä taas olet tyyppiesimerkki ihmisestä joka ei hoksaa, että "onnistujina" pitämiesi ihmisten taustalla voi olla jotain mitä et osaa kuvitellakaan. Esimerkiksi minä olen sairastunut vakavasti, ja joutunut sen myötä opettelemaan kävelyn uudelleen pienten lasten äitinä. Olen joutunut aikuisiälläni olemaan melkein 20 vuotta sairauslomalla ja elänyt todella kädestä suuhun. Ja varmasti pitkälti juuri siksi ymmärrän että säästöjä pitää olla, koska elämästä ei koskaan tiedä milloin se vetää taas maton jalkojen alta. Siksi esimerkiksi asun mieluummin vaatimattomammin kuin leveämmin, että varmasti pärjään jos käy huonosti.

Ja toisekseen, alle kolmen tonnin bruttopalkka ei ole yleisellä mittapuulla mikään superhyvä palkka. 

Kolmanneksi, ei tämä aloitus koske sinua vaan sitä että kunhan purkaudun mieheni, oman mieheni rahankäytöstä ja hänen tilanteensa kyllä tiedän. Hänellä ei ole yksin maksettavana omakotitaloa, autoa, opintolainaa jne joten turha sinun on loukkaantua siitä 😄 ap

Vierailija
50/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"pian olen taas kymppitonnissa". 

No eipä tuo kovin hääppöseltä säästämiseltä vaikuta. Meidän perheessä tällä hetkellä säästöön tämän vuoden aikana on jäänyt 73458,31 €. 

Osallistutteko myös hyväntekeväisyyteen ja köyhien auttamiseen? Tuossa on liikaa säästöjä yhdelle perheelle.

Tuollaisia tuloja nostavat maksavat jo niin paljon veroja Suomessa että siinä on jo aivan riittämiin hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
51/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap otti miehekseen ns. jännämiehen ja nyt narisee kun mies ei kerrytä säästöjä ja asuu ilmaiseksi ap:n talossa. Ap tyhmänä maksaa. 

Vierailija
52/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis on ottanut itselleen maksullisen miehen.

Vierailija
53/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, mies tosin maksaa lainan lyhennykset, talon kaikki laskut, perheen ruokaostokset ja molempien autojen huollot.

Taitaa olla vähän hölmö, mutta en valita, kun itse saan sijoituksiin 2/3 palkastani.

Tämä on sarkasmia. Havainnollistaa, miten useimmat naiset eivät osaa pitää rajoistaan kiinni.

T.eri

Vierailija
54/80 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, mies tosin maksaa lainan lyhennykset, talon kaikki laskut, perheen ruokaostokset ja molempien autojen huollot.

Taitaa olla vähän hölmö, mutta en valita, kun itse saan sijoituksiin 2/3 palkastani.

Tämä on sarkasmia. Havainnollistaa, miten useimmat naiset eivät osaa pitää rajoistaan kiinni.

T.eri

Tuskinpa on. Tiedän ainakin kaksi paria joilla on juuri näin. Mies maksaa kaiken, nainen saa oman palkkansa käyttää kuten haluaa.

Vierailija
55/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä niitä, kenellä olisi mahdollisuus säästää palkastaan, mutta humputtelevat kaiken menemään vailla huolta tulevasta. Itse en pystyisi edes nukkumaan, jos ei vähintään kymppitonneja olisi säästettynä ja sekin jo ahdistaa, jos säästöt eivät kasva jatkuvasti. 

Vierailija
56/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, eikä avioehtoa, niin sun säästöt ovat yhteisiä.

Eivät ne ole yhteisiä, eivät edes eron osuessa kohdalle. Mutta avio-oikeus on toisen omaisuuteen, jos ei ole avioehtoa. Omistusoikeus pysyy kuitenkin omistajalla, vaikka tasinkoa varakkaampi joutuisi maksamaankin.

Tämä on yleinen harhaluulo, että kaikki omaisuus olisi avioliiton aikana yhteistä.

Vierailija
57/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin elellä noin kädestä suuhun jos jossain olisi suuri määrä sijoituksia. Silloin ei tarvitsisi miettiä vaikka visa menisi joka kuukausi tappiin eikä myöskään ostoksiaan.

Vierailija
58/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kerran ap:lla on myös oma auto, jonka kulunsa oletettavasti maksaa itse, miksi hänen pitäisi maksaa vielä puolisonsa auton kuluja? Varsinkin, kun ap maksaa asumiskulut.

Vierailija
59/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hetken aikaa mies, jolla oli pari jätesäkillistä vaatteita, siinä koko omaisuus.

Kun heitin hänet tyhjätaskun pihalle, hänellä ei ollut asuntoa ja hän oli juonut ja polttanut kaiken mitä oli ikinä tienannut, esimerkiksi puolet uudesta, isosta ok-talosta. Häädin hänet kolmen kuukauden maksamattomien asuinmenojen ja alkoholismin takia.

Mulla on velaton iso asunto, puolikas velatonta omakotitaloa ja kun 90-vuotiaasta isäkullasta aika joskus jättää, 75% siitä talosta. 25% menee veljelleni, mutta kivat hynät saadaan täysin ajantasaisen talon myynnistä hyvällä sijainnilla ja ikiomalla isolla puutarhatontilla.

Juu, miehet pystyy jotenkin elämään kädestä suuhun, kun niiden aivokapasiteetti ei riitä ajattelemaan huomista. Ne on kuin pikkulintuja, syövät kolme kertaa oman painonsa päivässä.

Vierailija
60/80 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kerran ap:lla on myös oma auto, jonka kulunsa oletettavasti maksaa itse, miksi hänen pitäisi maksaa vielä puolisonsa auton kuluja? Varsinkin, kun ap maksaa asumiskulut.

Aloituksessa ap kuitenkin mainitsee, ettei hänellä ole autosta johtuvia kuluja.