Kaveri yritti soittaa 21:30 vaikka tietää että olen menossa töihin kuudeksi
Laittoi oikein monta viestiä perään että huhuu! On itse lomalla.
En todellakkaan vastaile enää kenellekään ja ala höpöttämään jonnenjoutavia. Miksei toiset opi vaikka niitä kuinka kouluttaisi kunnioittamaan toisen rajoja?!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullapa oli välillä työ, jossa iltavuoro loppui klo 23 ja aamuvuoro alkoi klo 5.30, tosin kolmen viikon listassa noita vuoroja oli noin kolme eli kerran viikossa. Mitenkähän Ap olisit tuon asian kanssa pärjännyt? Kahden päivän vapaille lähdettiin aamusta ja töihin tultiin iltaaan, tadaa - kahden päivän vapaat olivatkin kolme vuorokautta.
Sinulle maksettiin palkkaa tuosta. Kaveri tuskin maksaa siitä, että saa soitella mihin aikaan sattuu.
Voi tolloa sinua. Arvaapa, mihinkä aikaan pääsin nukkumaan ennen aikaista aamuvuoroa? Klo 21.30 olin nimittäin vielä TÖISSÄ, jos taliaivo et sitä vielä ymmärtänyt.
Okei? Vastaatko puhelimeen klo 2 aamulla, kun baarissa työskentelevä kaverisi pääsee töistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullapa oli välillä työ, jossa iltavuoro loppui klo 23 ja aamuvuoro alkoi klo 5.30, tosin kolmen viikon listassa noita vuoroja oli noin kolme eli kerran viikossa. Mitenkähän Ap olisit tuon asian kanssa pärjännyt? Kahden päivän vapaille lähdettiin aamusta ja töihin tultiin iltaaan, tadaa - kahden päivän vapaat olivatkin kolme vuorokautta.
Sinulle maksettiin palkkaa tuosta. Kaveri tuskin maksaa siitä, että saa soitella mihin aikaan sattuu.
Kaveruus on sinulle maksullinen palvelu?
Kaveruuteen kuuluu minun ihmissuhteissani molemminpuolisesti rajojen kunnioittaminen. Ei aikuiset ihmiset ole velvollisia olemaan etäseuraa toisilleen 24/7.
Miksi et laita puhelinta ki
En ole ap... Mitä sinä minun puhelintavoistani tiedät? Itsehän laitan kännykän lentokonetilaan yöksi.
Eihän soittaminen tuohon aikaan työhönmenoon vaikuta mutta ei meilläkään tähään aikaan soitella, asiat voi hoitaa aikaisemminkin tai huomenna. Illalla rauhoitutaan. Voisin soittaa takas kun herään kello 4.30 että olikos asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Laittoi perään "huhuu??"
Nauraaaaaa
Vastaisin tuollaiseen huhuiluun kummitus-emojilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveruuteen kuuluu minun ihmissuhteissani molemminpuolisesti rajojen kunnioittaminen. Ei aikuiset ihmiset ole velvollisia olemaan etäseuraa toisilleen 24/7.
Miksi et laita puhelinta ki
Ohiksena vastaan että mun kaverini aivan totta tosiaan soitteli sitten teinilleni että sano sille äidillesi että vastaa!!!! jos minä en vastannut koska olin laittanut puhelimeni mykäksi. Enpä arvannut että olisi pitänyt lapsenkin kehoittaa samaan tämän yhden taunon rimputtelijan takia. Jotkut ihmiset eivät tunnista rajoja, ei sitten mitenkään
En ole ap... Mitä sinä minun puhelintavoistani tiedät? Itsehän laitan kännykän lentokonetilaan yöksi.
No vttuako sitten räyhäät siitä, jos jonkun toisen kaveri soittelee?
Oletko sanonut tuolle kaverille että menet näihin aikoihin nukkumaan jos työt alkaa klo 6?
Onhan tuo outoa soittaa jos ei ole mitään todella tärkeää asiaa tai hätätapausta.
Mulla on kaksikin naispuolista kaveria, jotka saattaa lähettää wa-viestejä jo aamulla klo 05 tai 06, kun ovat itse heränneet. En tiedä mitä heidän päässään liikkuu, kun tuollaiseen aikaan viestittelevät (ja herättävät muut). Heidän viestinsä onkin nykyään mykistetty.
Kenenkään muiden viestejä ei tarvitse mykistää, sillä kaikki muut osaavat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Onneks mulla on työpaikka jossa on työaikalaki ja vuorojen välissä pitää olla vähintään 11 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin soitti kaveri 21.30. Ei haittaa koska en ole menossa huomenna töihin enkä myöhemminkään. Hajoo siihen!
No minua ei haittaisi vaikka olisin menossa töihin, koska yleensä saan nukuttua vasta noin klo 22.30. Klo 21.30 ilta on vielä nuori.
Soitan sulla 23:00. Muista vastata.
Ilman muuta vastaan. En todennäköisesti ole vielä saanut unta tuossa vaiheessa. Voit soittaa mulle vaikka klo 2 yöllä ja vastaan silloinkin.
Jos ei ole elämänhallintataitoja niin tuo touhusi vaikuttaa varmaan ihan kohtuulliselta.
Mitä tarkoitat? Yleensä menen nukkumaan klo 22.30, mutta puheluita tulee niin harvoin, että ihan mielelläni vastaa niihin ihan mihin aikaan tahansa. Jos joku yöllä soittaa, niin sitten on varmasti jotain tärkeää asiaa. Tosin ei kukaan yleensä soita yöllä. Jos kaveri yrittää soittaa klo 21.30, niin ihan varmasti vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut tuolle kaverille että menet näihin aikoihin nukkumaan jos työt alkaa klo 6?
Onhan tuo outoa soittaa jos ei ole mitään todella tärkeää asiaa tai hätätapausta.
Ja mitähän outoa siinä on, että soittaa kaverille? Ei kaikki ole mitään mummoja, jotka käyvät nukkumaan klo 20.00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tolloa sinua. Arvaapa, mihinkä aikaan pääsin nukkumaan ennen aikaista aamuvuoroa? Klo 21.30 olin nimittäin vielä TÖISSÄ, jos taliaivo et sitä vielä ymmärtänyt.
Okei? Vastaatko puhelimeen klo 2 aamulla, kun baarissa työskentelevä kaverisi pääsee töistä?
21:30 ja 02 täysin eri asiat. Mä oon vastannu työkaverin soittoon klo 05, kun se tietää et oon hereillä ja tulossa sen kanssa töihin aamuvuoroon.
No mulleppa ei välillä voi soittaa edes keskellä päivää jos oon töissä, en vastaa tai yövuorot menossa ja nukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveruuteen kuuluu minun ihmissuhteissani molemminpuolisesti rajojen kunnioittaminen. Ei aikuiset ihmiset ole velvollisia olemaan etäseuraa toisilleen 24/7.<
Mulla on 24/7 äänettömällä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollaiset vuorot edes laillisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä aloitus, mutta vastaan mahdollisimman asiallisesti: Ennen oli sääntönä, ettei soitella kello 21-9 välillä, jos ei ole aivan välttämätöntä kiireellistä asiaa. Nykyään ihmiset valvovat pidempään ja heräävät myöhemmin joten aikarajatkin ovat nykyään 22-10.
Ei muuten ikinä ole ollut missään tuollaista sääntöä muuten kuin sinun päässäsi.
Mä oon ehkä dinosaurus, mun lapsuudessa oli lankapuhelimia. Ja ainakin mulle on kotona opetettu, että kenellekään ei soitella illalla yhdeksän jälkeen eikä kavereille mennä soitteleen ovikelloa kesällä tai viikonloppuisin ennen kymmentä. Ja kavereilla ei saa olla illalla yhdeksän jälkeen, jollei ole yökylässä. Kavereiden kanssa kyllä saa olla myöhempään, muttei kenenkään kotona, varsinkaan jos siellä on pieniä sisaruksia. Ja ihan saman asian oon opettanut omalle lapselleni, kenellekään ei viestitellä tai soitella ysin jälkeen illalla, ellei näe että toinen on paikalla whatsapissa.
Onko kova homma laittaa viestiä, että sori olen nyt menossa nukkumaan, kun aamuvuoro alkaa klo 6. Jutellaan myöhemmin.
Mikä tämän aloituksen pointti on? Normaaliälyinen aikuinen joko kertoo kavereilleen, mihin aikaan sopii soittaa tai laittaa puhelimen äänettömälle, kun ei halua vastaanottaa puheluita. Kaikille 21.30 ei ole niin myöhäinen ajankohta, etteikö silloin voisi soittaa. Ja aika harva pitää kirjaa kavereidensa työvuoroista.
Laittoi perään "huhuu??"
Nauraaaaaa