Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri yritti soittaa 21:30 vaikka tietää että olen menossa töihin kuudeksi

Vierailija
30.06.2025 |

Laittoi oikein monta viestiä perään että huhuu! On itse lomalla.

En todellakkaan vastaile enää kenellekään ja ala höpöttämään jonnenjoutavia. Miksei toiset opi vaikka niitä kuinka kouluttaisi kunnioittamaan toisen rajoja?!

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullapa oli välillä työ, jossa iltavuoro loppui klo 23 ja aamuvuoro alkoi klo 5.30, tosin kolmen viikon listassa noita vuoroja oli noin kolme eli kerran viikossa. Mitenkähän Ap olisit tuon asian kanssa pärjännyt? Kahden päivän vapaille lähdettiin aamusta ja töihin tultiin iltaaan, tadaa - kahden päivän vapaat olivatkin kolme vuorokautta. 

Onko tuollaiset vuorot edes laillisia?

Kyllä ovat kunhan kyse ei ole vakituisesta käytännöstä. Tilapäisesti saa teettää töitä lyhyemmälläkin lepoajalla.

t. eri

Tilapäisesti siitä saa myös kieltäytyä, eikä siihen tarvitse suostua. Pakotettuna voi hakea saikkua. Syy, ei ehdi nukkumaan. Siinä voi nukahtaa vaikka rattiin ja on vaarallista. Mulla ainakin käy kroppa ja pää vielä kierroksilla kun pääsen iltavuorosta, eikä nukkumisesta tule heti mitään.

Vierailija
82/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin pointti tässä on siinä, että vaikka toinen tietää, että ei ole ok aika soittaa, soittaa silti. Luultavasti jokainen osaa säätää estoja ja ääntä kännykässä, eikä vastaa, jos ei halua. Siitä ei ole kyse. Vaan siitä pahvipäästä, joka ei vaan välitä.

Oletko varma, että se toinen tietää? Vai tulitko vain tänne parkumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita puhelin äänettömälle äläkä katso sitä ennen aamua. 

On helppo sanoa noin, mutta ihmisillä on vanhoja sukulaisia, joita koskevia oikeasti tärkeitä viestejä saattaa tulla mihin tahansa vuorokauden aikaan. Oma aikuinen lapsi voi olla sairaalassa tai lapsenlapsella on vaikeuksia. Pitääkö ihmisten olla tavoittamattomissa sen takia, että joku tuttava soittelee myöhään ihan huvikseen?

Vierailija
84/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäisesti siitä saa myös kieltäytyä, eikä siihen tarvitse suostua. Pakotettuna voi hakea saikkua. Syy, ei ehdi nukkumaan. Siinä voi nukahtaa vaikka rattiin ja on vaarallista. Mulla ainakin käy kroppa ja pää vielä kierroksilla kun pääsen iltavuorosta, eikä nukkumisesta tule heti mitään.

Sanoiko joku, että on pakko suostua? Normaali ihminen kyllä pärjää yhden yön vähän vähemmilläkin unilla. Onhan sitä paljon aloja, joissa tehdää pitkää päivää ja unet jäävät katkonaisiksi. Nopeana esimerkkinä palomiesten 24h työvuorot. 

Vierailija
85/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullapa oli välillä työ, jossa iltavuoro loppui klo 23 ja aamuvuoro alkoi klo 5.30, tosin kolmen viikon listassa noita vuoroja oli noin kolme eli kerran viikossa. Mitenkähän Ap olisit tuon asian kanssa pärjännyt? Kahden päivän vapaille lähdettiin aamusta ja töihin tultiin iltaaan, tadaa - kahden päivän vapaat olivatkin kolme vuorokautta. 

Onneks mulla on työpaikka jossa on työaikalaki ja vuorojen välissä pitää olla vähintään 11 tuntia.

Tuo oli meidän työporukan itse sopima juttu, kenelläkään ei ollut pitkiä työmatkoja. Saatiin tuolla tavalla erittäin hyvät vapaat, vaikkei ollut edes yövuoroja.

Normaalit vapaat tuntui erittäin hyviltä vapailta,kun noiden vuorojen väliin jäi niin mitätön aika. 

Vierailija
86/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppo sanoa noin, mutta ihmisillä on vanhoja sukulaisia, joita koskevia oikeasti tärkeitä viestejä saattaa tulla mihin tahansa vuorokauden aikaan. Oma aikuinen lapsi voi olla sairaalassa tai lapsenlapsella on vaikeuksia. Pitääkö ihmisten olla tavoittamattomissa sen takia, että joku tuttava soittelee myöhään ihan huvikseen?

Jos sulla on joku muu kuin näppäinpuhelin, sä pystyt laittamaan asetukset niin, että vain sinun haluamasi numerot tulevat läpi "älä häiritse" tilassa tai mikä sen nimi sinun puhelimessasi onkaan. Lisäksi sä voit laittaa estoon sellaiset tyypit, joiden puheluita et halua ottaa vastaan. 

Vierailija
87/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen lapsi on sairaalassa, niin miksi sinun pitäisi tietää siitä heti? Mulla ei ole edes omat vanhemmat yhteystiedoissa. Kyllä he sitten kuulevat jostain, jos kuolla kupsahdan. 

Vierailija
88/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako vauvapalstalla parkuminen jotenkin tuota asiaa? Jos ei, mitä jos vain avaat suun ja sanot, että sinulle ei saa soittaa klo 21 jälkeen, koska haluat pyhittää sen ajan palstailulle. 

Vierailija
89/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itse olen sairaalassa töissä ja mä ainakin sanon potilaille, että et nyt yöllä tarvii puhelinta, anna omaisten nukkua ja voit aamulla soittaa että olet sairaalassa. Eriasia jos henki on ihan kiikunkaakun,onko elossa aamulla. Tai ens kerralla sanonki sitten kannattaa soittaa kolmelta yöllä omaisille, että täällä olet hyvissä käsissä. Mäkin valvon,säkin valvot,herätä omisetkin et ne ei nuku koko yönä kun ovat huolissaan vaikka kaikki on sillä hetkellä ok.

Vierailija
90/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen lapsi on sairaalassa, niin miksi sinun pitäisi tietää siitä heti? Mulla ei ole edes omat vanhemmat yhteystiedoissa. Kyllä he sitten kuulevat jostain, jos kuolla kupsahdan. 

Normaali, lapsistaan välittävä vanhempi todellakin haluaa tietää, jos lapsi on joutunut sairaalaan. Riippumatta siitä, minkä ikäinen lapsi on. 

Vierailija
91/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksikin naispuolista kaveria, jotka saattaa lähettää wa-viestejä jo aamulla klo 05 tai 06, kun ovat itse heränneet. En tiedä mitä heidän päässään liikkuu, kun tuollaiseen aikaan viestittelevät (ja herättävät muut). Heidän viestinsä onkin nykyään mykistetty.

Kenenkään muiden viestejä ei tarvitse mykistää, sillä kaikki muut osaavat käyttäytyä.

Ohis, mutta kun Prinssi Harry ja Meghan asuivat Englannissa, hovin työntekijät saivat Meghanilta viestejä ja ohjeita viideltä aamuyöllä. Siitä ei pidetty.

Vierailija
92/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole, joten kellään muullakaan ei saa olla? Vai mitä yrität sanoa?

Vierailija
93/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen pointti on? Normaaliälyinen aikuinen joko kertoo kavereilleen, mihin aikaan sopii soittaa tai laittaa puhelimen äänettömälle, kun ei halua vastaanottaa puheluita. Kaikille 21.30 ei ole niin myöhäinen ajankohta, etteikö silloin voisi soittaa. Ja aika harva pitää kirjaa kavereidensa työvuoroista. 

Sinusta on siis ok, että sinua ei saa kiinni puhelimella, jos äitisi tai isäsi tai seurustelukumppanisi joutuu yllättäen sairaalaan tms? 

Vierailija
94/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku elää vielä jossain lankapuhelinajassa, vaikka kännykällä voi ihan itse säätää, milloin se vastaanottaa puheluita ja milloin ei. 

Kaikilla kännyköillä ei voi.

Vierailija
95/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen pointti on? Normaaliälyinen aikuinen joko kertoo kavereilleen, mihin aikaan sopii soittaa tai laittaa puhelimen äänettömälle, kun ei halua vastaanottaa puheluita. Kaikille 21.30 ei ole niin myöhäinen ajankohta, etteikö silloin voisi soittaa. Ja aika harva pitää kirjaa kavereidensa työvuoroista. 

Sinusta on siis ok, että sinua ei saa kiinni puhelimella, jos äitisi tai isäsi tai seurustelukumppanisi joutuu yllättäen sairaalaan tms? 

No aika erikoisen pitäisin, jos nuo haudasta vielä sairaalaan kiikuteittaisiin. Ja näin sinkkuna ei ole huolta mistään kumppaneista. 

Ja sitten se olennainen asia: Laittaa puhelimen äänettömälle KUN EI HALUA vastaanottaa puheluita. Jos haluaa, ei tietenkään laita. 

Vierailija
96/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku elää vielä jossain lankapuhelinajassa, vaikka kännykällä voi ihan itse säätää, milloin se vastaanottaa puheluita ja milloin ei. 

Kaikilla kännyköillä ei voi.

Ihan jokaisesta kännykästä saa virran pois tai sen palikan saa asetettua äänetömälle. 

Vierailija
97/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä mä sillä tiedolla keskellä yötä tekisin? Ehtii tuon aamullakin saada tietoon. En mä kuitenkin 500km päähän lähde yötä myöten ajamaan ja siellähän ne sairaalassa pitää huolen äidistä tai isästä. 

Vierailija
98/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko joku, että on pakko suostua? Normaali ihminen kyllä pärjää yhden yön vähän vähemmilläkin unilla. Onhan sitä paljon aloja, joissa tehdää pitkää päivää ja unet jäävät katkonaisiksi. Nopeana esimerkkinä palomiesten 24h työvuorot. 

Juu,on tullu tehtyä yövuoroa 25 tuntia hereillä kun ei vaan tullu uni. Pärjää ja pärjää,kiva oli ajella kotiin ku tuntu et kännissä oli. Työtkin meni vähän sinnepäin. Ja kerran nukahdin ruokapöytään,pärjää miten pärjää. Pidempien vapaiden toivossa en tee lyhyellä välillä työvuoroja,pyydän vaan paremmat työvuoro suunnittelut et ehtis levätä vuorojen välissä.

Vierailija
99/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta olet melkein varttia myöhemmin nyt kuitenkin hereillä, eli miksi oikeasti et halunnut vastata? 

Moni rentoutuu rauhassa ennen nukkumaanmenoa. Itse ainakin tarvitsen omaa aikaa enkä varmasti höpöttäisi puhelimessa tuohon aikaan.

Vierailija
100/104 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta olet melkein varttia myöhemmin nyt kuitenkin hereillä, eli miksi oikeasti et halunnut vastata? 

Moni rentoutuu rauhassa ennen nukkumaanmenoa. Itse ainakin tarvitsen omaa aikaa enkä varmasti höpöttäisi puhelimessa tuohon aikaan.

Niin, onhan se paljon fiksumpaa höpöttää vauvapalstalla kuin omien kavereiden kanssa.....