Kaveri yritti soittaa 21:30 vaikka tietää että olen menossa töihin kuudeksi
Laittoi oikein monta viestiä perään että huhuu! On itse lomalla.
En todellakkaan vastaile enää kenellekään ja ala höpöttämään jonnenjoutavia. Miksei toiset opi vaikka niitä kuinka kouluttaisi kunnioittamaan toisen rajoja?!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksikin naispuolista kaveria, jotka saattaa lähettää wa-viestejä jo aamulla klo 05 tai 06, kun ovat itse heränneet. En tiedä mitä heidän päässään liikkuu, kun tuollaiseen aikaan viestittelevät (ja herättävät muut). Heidän viestinsä onkin nykyään mykistetty.
Kenenkään muiden viestejä ei tarvitse mykistää, sillä kaikki muut osaavat käyttäytyä.
Wa:ssa on sellainen asetus, että voi hiljentää tietyt keskustelut. Puhelimen voi myös laittaa äänettömälle yöksi. Ihan ilmaisena vinkkinä.
Joku vois vähän käydä kouluttamassa ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä aloitus, mutta vastaan mahdollisimman asiallisesti: Ennen oli sääntönä, ettei soitella kello 21-9 välillä, jos ei ole aivan välttämätöntä kiireellistä asiaa. Nykyään ihmiset valvovat pidempään ja heräävät myöhemmin joten aikarajatkin ovat nykyään 22-10.
Ei muuten ikinä ole ollut missään tuollaista sääntöä muuten kuin sinun päässäsi.
Mä oon ehkä dinosaurus, mun lapsuudessa oli lankapuhelimia. Ja ainakin mulle on kotona opetettu, että kenellekään ei soitella illalla yhdeksän jälkeen eikä kavereille mennä soitteleen ovikelloa kesällä tai viikonloppuisin ennen kymmentä. Ja kavereilla ei saa olla illalla yhdeksän jälkeen, jollei ole yökylässä. Kavereiden kanssa kyllä saa olla myöhempään, muttei kenenkään kotona, varsinkaan jos siellä on pieniä sisaruksia. Ja ihan saman asi
Olet opettanut lapsesi kyttäämään kuka on milloinkin paikalla Whatsappissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullapa oli välillä työ, jossa iltavuoro loppui klo 23 ja aamuvuoro alkoi klo 5.30, tosin kolmen viikon listassa noita vuoroja oli noin kolme eli kerran viikossa. Mitenkähän Ap olisit tuon asian kanssa pärjännyt? Kahden päivän vapaille lähdettiin aamusta ja töihin tultiin iltaaan, tadaa - kahden päivän vapaat olivatkin kolme vuorokautta.
Onko tuollaiset vuorot edes laillisia?
Kyllä ovat kunhan kyse ei ole vakituisesta käytännöstä. Tilapäisesti saa teettää töitä lyhyemmälläkin lepoajalla.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut tuolle kaverille että menet näihin aikoihin nukkumaan jos työt alkaa klo 6?
Onhan tuo outoa soittaa jos ei ole mitään todella tärkeää asiaa tai hätätapausta.
Ja mitähän outoa siinä on, että soittaa kaverille? Ei kaikki ole mitään mummoja, jotka käyvät nukkumaan klo 20.00
Outoa se, että kaveri ei oleta että ap on todennäköisesti jo nukkumassa tai nukkumaan menossa jos TIETÄÄ että ap on menossa klo 6 töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä aloitus, mutta vastaan mahdollisimman asiallisesti: Ennen oli sääntönä, ettei soitella kello 21-9 välillä, jos ei ole aivan välttämätöntä kiireellistä asiaa. Nykyään ihmiset valvovat pidempään ja heräävät myöhemmin joten aikarajatkin ovat nykyään 22-10.
Ei muuten ikinä ole ollut missään tuollaista sääntöä muuten kuin sinun päässäsi.
Mä oon ehkä dinosaurus, mun lapsuudessa oli lankapuhelimia. Ja ainakin mulle on kotona opetettu, että kenellekään ei soitella illalla yhdeksän jälkeen eikä kavereille mennä soitteleen ovikelloa kesällä tai viikonloppuisin ennen kymmentä. Ja kavereilla ei saa olla illalla yhdeksän jälkeen, jollei ole yökylässä. Kavereiden kanssa kyllä saa olla myöhempään, muttei kenenkään kotona, varsinkaan jos siellä on pieniä sisaruksia. Ja ihan saman asi
Et sä dinosaurus ole. Sä olet vain harvinaisen yksinkertainen ihminen, joka ei tajua, että kaikki eivät elä samassa rytmissä kuin sinä. Monille siinä ei ole mitään ongelmaa, vaikka puhelin soisi klo 22.30. Normaalistihan ihmiset osaavat kertoa toisilleen, mikä on ok eikä tarvitse jotain fossiilien ajalta olevia "kenenkään luokse ei sitten mennä pyhäpäivänä kyläilemään, koska Jumala rankaisee synnistä", tyyppisiä paatoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta olet melkein varttia myöhemmin nyt kuitenkin hereillä, eli miksi oikeasti et halunnut vastata?
Koska nyt on ilta, oma aika ja rauhoitun. En ole saatavilla 24/7.
Mutta vauvapalstalle ehdit vastailla.
Niin? Miten se liittyy mihinkään?
Minä olisin sinuna jo nukkumassa ja käsitin, et sinäkin haluat mennä ajoissa nukkumaan. Väärässä siis olin, ja vain kaverin soitto oli se häiritsevä juttu.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullapa oli välillä työ, jossa iltavuoro loppui klo 23 ja aamuvuoro alkoi klo 5.30, tosin kolmen viikon listassa noita vuoroja oli noin kolme eli kerran viikossa. Mitenkähän Ap olisit tuon asian kanssa pärjännyt? Kahden päivän vapaille lähdettiin aamusta ja töihin tultiin iltaaan, tadaa - kahden päivän vapaat olivatkin kolme vuorokautta.
Onneks mulla on työpaikka jossa on työaikalaki ja vuorojen välissä pitää olla vähintään 11 tuntia.
Tuo oli meidän työporukan itse sopima juttu, kenelläkään ei ollut pitkiä työmatkoja. Saatiin tuolla tavalla erittäin hyvät vapaat, vaikkei ollut edes yövuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut tuolle kaverille että menet näihin aikoihin nukkumaan jos työt alkaa klo 6?
Onhan tuo outoa soittaa jos ei ole mitään todella tärkeää asiaa tai hätätapausta.
Ja mitähän outoa siinä on, että soittaa kaverille? Ei kaikki ole mitään mummoja, jotka käyvät nukkumaan klo 20.00
Outoa se, että kaveri ei oleta että ap on todennäköisesti jo nukkumassa tai nukkumaan menossa jos TIETÄÄ että ap on menossa klo 6 töihin
No hitostako se kaveri voi tietää ap:n nukkumisista, jos ap ei niistä ole kertonut. Ei ole mitään sääntöä, että on pakko mennä nukkumaan klo 21, jos työvuoro alkaa klo 6. I
Minulla on myös tuttava, jolle olen sanonut, etten halua enää klo 20 jutustella puhelimessa. Eli olen pyytänyt, että soittelisi ennen klo 20. Soittelee silti myöhään, no en tietenkään vastaa, mutta onhan tuo nyt outoa.
Hänen puhelunsa ovat yleensä pitkiä. Ne pitää aina lopettaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ap ole nukkumassa, vaan roikkuu täällä ulvomassa, kun ei osaa laittaa puhelintaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös tuttava, jolle olen sanonut, etten halua enää klo 20 jutustella puhelimessa. Eli olen pyytänyt, että soittelisi ennen klo 20. Soittelee silti myöhään, no en tietenkään vastaa, mutta onhan tuo nyt outoa.
Hänen puhelunsa ovat yleensä pitkiä. Ne pitää aina lopettaa itse.
Se on ihan sinun omalla vastuullasi asettaa rajat. Kaveri estoon, jos ei muuten ymmärrä.
Oikeastiko joku elää vielä jossain lankapuhelinajassa, vaikka kännykällä voi ihan itse säätää, milloin se vastaanottaa puheluita ja milloin ei.
Pahoittelu, ap. Soitan seuraavallaa kerralla 21.29 niin ei mene liian myöhäiselle.
t. kaverisi
Vierailija kirjoitti:
Minulle on soitettu ja laitettu viestiä jopa puoli kahdentoista maissa illalla. Jos olin jo unessa, en saa heräämisen jälkeen unta pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on soitettu ja laitettu viestiä jopa puoli kahdentoista maissa illalla. Jos olin jo unessa, en saa heräämisen jälkeen unta pitkään aikaan.
Tyhmästä päästä kärsii koko ihminen. Puhelin laitetaan äänettömälle, jos soittoon herääminen on joku ongelma. Itse pidän puhelimen aina äänellisellä ja olen erikseen sanonut lapsilleni, että minulle saa soittaa vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu. Lapset ovat 17-28v
niin pointti tässä on siinä, että vaikka toinen tietää, että ei ole ok aika soittaa, soittaa silti. Luultavasti jokainen osaa säätää estoja ja ääntä kännykässä, eikä vastaa, jos ei halua. Siitä ei ole kyse. Vaan siitä pahvipäästä, joka ei vaan välitä.
Kai kerroit tuon kaverillesi etkä vain tullut tänne vieraille avautumaan ja tuhlaamaan heidän aikaansa?
Vierailija kirjoitti:
niin pointti tässä on siinä, että vaikka toinen tietää, että ei ole ok aika soittaa, soittaa silti. Luultavasti jokainen osaa säätää estoja ja ääntä kännykässä, eikä vastaa, jos ei halua. Siitä ei ole kyse. Vaan siitä pahvipäästä, joka ei vaan välitä.
No mitä väliä sillä on, jos joku soittaa, jos sulla on puhelin äänettömällä? Meneekö sun psyyke palasiksi, jos näet, että puhelin on soinut sillä välin kuin roikut vauvapalstalla itkemässä puhelinsoitoista?
No näytät tuota notkuvan netissä paljon myöhempään, joten vali vali, turha aloitus.