Varaisitko lentoliput lapsivapaalle lennolle?
Kommentit (215)
En varaisi, koska matkustan lasten kanssa, mutta ymmärrän ettei meidän vieressä matkustaneet halua lasten kanssa lentää. Viimeksi uhmaikäinen sai raivokohtuksen kun ei saanut syödä lentokoneen mattoa, ja huusi varmaan puoli tuntia, kunnes joku ihana ulkopuolinen mummeli tuli pelastamaan tilanteen, kysymällä lapselta sen lempi eläimiä ym. Lapsi hämmentyi niin pahasti ettei enää huutanut.
Myös reittilennoilla noita huonosti käyttäytyviä lapsia on, joten ei voi välttyä sielläkään. Riippuu tosin kohteesta, joillain lennoilla ja joihinkin ajankohtiin niitä on selvästi enemmän. Esimerkiksi syyslomien aikaan, samoin tosiaan Espanjan kaupunkikohteisiin. Häiriköiviä aikuisia on eniten charterlennoilla turistirysiin.
Vierailija kirjoitti:
En muista koskaan häiriintyneeni lentokoneessa lapsista. Harvemmin aikuisistakaan kyllä, ehkä olen matkustanut vain paikkoihin joihin känniääliöt eivät halua.
Listaapa tähän mihin olet matkustanut. Minäkin haluan tietää millä reiteillä ei ole häirikkölapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin pitää töiden takia lennellä siihenkin suuntaan. Niin saadaan vientieuroja Suomelle. Kannatan myös Bangkokin reiteille baariosastoa noille lomailijoille, samaan tapaan kuin junassa on ravintolavaunu. Kannatan myös lapsiperheille omaa osastoa niill
Lapsiperheitä on tietenkin reiteillä sinne missä ne lapsiperheet lomailee, Espanja, Kreikan saaret, Kroatia, mitä näitä nyt on.
Ahaa. Huonosti käyttäytyvien lasten ongelma liittyykin siis Euroopan turistikohteisiin suuntautuviin lentoihin. Niihin mennään usein tilauslennoilla, eikä reittilennoilla. Jos olisi valittavana aikuisten lento ja lapsille sallittu lento, niin ottaisin ehkä kuitenkin sen lapsille sallitun. Ehkä olen niin pässi, etten usko noihin juttuihin potkivista ja huutavista lapsista ennen kuin itse näen sellaisia. Humalassa öykkäröiviä
Minun selkänojaani on potkittu reittilennoilla. En matkusta tilauslennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaisin. En ole mikään lastenvihaaja, mutta olen aivan kyllästynyt täysin kädettömiin ja välinpitämättömiin vanhempiin. Tuntuu että nykyään moni ei opeta lapselleen edes alkeellisia käytöstapoja eikä lasta uskalleta kieltään ollenkaan, ilmeisesti ajatellaan ettei lapselle saa missään tapauksessa tulla paha mieli.
Hmm. Jotenkin minun on vaikea uskoa, että ihmisestä tulisi kädetön ja välinpitämätön vasta sitten, kun hän saa lapsen.
Ei tässä niin väitettykään. Ne jo valmiiksi kädettömät ja välinpitämättömät tekevät lapsia, joita eivät osaa ja vaivaudu kasvattamaan, ja muut saavat sitten nauttia näiden kullanmurujen käytöksestä.
En, mutta alkoholivapaalle kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sekin auttaa kun känniääliöt osaavat kyllä kiskoa viinaa jo kentällä.
Itse lensin lasteni kanssa aika paljonkin kun he olivat pieniä, mutta kertaakaan ei ollut niitä ongelmia, että he olisivat häirinneet muita matkustajia. Ei se lentokone mikään erillinen todellisuus ole, samat käytöstavat pätevät siellä kuin muuallakin. Mutta minun lapseni onkin kasvatettu - toisin kuin iso osa nykyisistä ipanoista.
Vierailija kirjoitti:
En varaisi, koska matkustan lasten kanssa, mutta ymmärrän ettei meidän vieressä matkustaneet halua lasten kanssa lentää. Viimeksi uhmaikäinen sai raivokohtuksen kun ei saanut syödä lentokoneen mattoa, ja huusi varmaan puoli tuntia, kunnes joku ihana ulkopuolinen mummeli tuli pelastamaan tilanteen, kysymällä lapselta sen lempi eläimiä ym. Lapsi hämmentyi niin pahasti ettei enää huutanut.
Lapsen itku on tavanomaista pikkulapsen käytöstä. Itse en siitä häiriinny. Kerran junassa matkustaessani viereeni tuli epämääräisen näköistä porukkaa. Vaihdoin toiseen vaunuun, missä itki pikkuvauva ja oikein huokasin helpotuksesta. Siellä tunsin oloni kotoisaksi. Suurperheen äitinä olen tottunut vauvan itkuun. Muutaman kerran olen mennyt istumaan myös pikkulapsiperheen viereen. Lapset tykkäsivät jutella kovasti ja matka sujui mukavasti.
Vauvan itkulle ei välttämättä voi mitään eikä vauvalta voi vielä odottaa käytöstapoja, mutta luulenpa että näissä kirjoituksissa on enemmänkin kyse sen ikäisistä lapsista, joilla pitäisi olla jo hallussa käyttäytyminen lentokoneessa ja muuallakin. Esimerkiksi se ettei edessä olevaa penkkiä potkita on asia, jonka voi kyllä tyhmemmällekin penskalle opettaa. Samoin se, ettei huudeta vaan puhutaan normaaliäänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sekin auttaa kun känniääliöt osaavat kyllä kiskoa viinaa jo kentällä.
Puhallutus portilla?
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itkulle ei välttämättä voi mitään eikä vauvalta voi vielä odottaa käytöstapoja, mutta luulenpa että näissä kirjoituksissa on enemmänkin kyse sen ikäisistä lapsista, joilla pitäisi olla jo hallussa käyttäytyminen lentokoneessa ja muuallakin. Esimerkiksi se ettei edessä olevaa penkkiä potkita on asia, jonka voi kyllä tyhmemmällekin penskalle opettaa. Samoin se, ettei huudeta vaan puhutaan normaaliäänellä.
Se on totta, että esim. 5-vuotiaalta voi jo odottaa käytöstapoja. Minusta tuntuu, että nykyään lapsiperheiden haukkumisessa on osittain kyse myös sitä, että ihmiset eivät ole niin paljoa arjessaan tekemisissä lasten kanssa. Eli osa odottaa, että 3-vuotias käyttäytyy kuin aikuinen tai että aikuinen on huono kasvattaja, jos vuoden vanha itkee.
Olemme ratkaisseet mieheni kanssa ongelman niin, että emme matkusta lentokoneessa ihan pienten lasten kanssa, koska ei aikuinen välttämättä mahda sille itkulle mitään, jos vaikka lapsen korvat menevät lukkoon tai vastaavaa ja huutokonsertti alkaa. Siksi matkustamme pääasiassa omalla autolla kunnes lapset ovat kasvaneet niin isoiksi, että ymmärtävät asioita. Ymmärrän, ettei tämä tietenkään ole vaihtoehto kaikille, koska on paljon perheitä, joilla asuu sukulaisia ulkomailla.
Ei nuo häirikköperheet yleensä ole niitä, jotka matkustavat sukulaisten luo ulkomaille vaan ihan tavis lähiöperheitä, jotka haluavat lomallaan turistirysiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, vaikka tietysti siinä olis joku älytön lisähinta.
Jännä juttu kun ei ole känniset eikä kälkättäjät häirinneet, mutta aika poikkeuksetta kirkuvat, oksentavat ja potkivat lapset kyllä.
Joo, ei väliä aikuisilla kunhan lapsi ei pidä ääntä. Saa kyllä aikuinen mökätä.
Ei ole sattunut huutoitkeviä aikuisia mun lennoille. Tiedä sitten minne sellaisia lentelee.
En kai puhunut aikuisen huutoitkusta. Vaan siitä että ei se kännimöykkä ole yhtään vähemmän rasittavaa kun lapsen itku. Sitä nää vihaajat ei älyä. Heistä on ok käyttäytyä meluisasti mutta jos kyseessä lapsi niin hyi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varaisin. Tympäisee kun lapsimatkustajat potkivat istuimen selkänojaa tai oksentelevat tai huutavat/itkevät yms.
Ja ripulipaskavaippaa vaihdetaan viereisellä penkillä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin pitää töiden takia lennellä siihenkin suuntaan. Niin saadaan vientieuroja Suomelle. Kannatan myös Bangkokin reiteille baariosastoa noille lomailijoille, samaan tapaan kuin junassa on ravintolavaunu. Kannatan myös lapsiperheille omaa osastoa niill
Lapsiperheitä on tietenkin reiteillä sinne missä ne lapsiperheet lomailee, Espanja, Kreikan saaret, Kroatia, mitä näitä nyt on.
Ahaa. Huonosti käyttäytyvien lasten ongelma liittyykin siis Euroopan turistikohteisiin suuntautuviin lentoihin. Niihin mennään usein tilauslennoilla, eikä reittilennoilla. Jos olisi valittavana aikuisten lento ja lapsille sallittu lento, niin ottaisin ehkä kuitenkin sen lapsille sallitun. Ehkä olen niin pässi, etten usko noihin juttuihin potkivista ja huutavista lapsista ennen kuin itse näen sellaisia. Humalassa öykkäröiviä
Älä usko. Jatka elämistä tynnyrissä. Maailmanlaajuisesti miljoonat muut ihmiset valitettavasti uskovat, koska joutuvat kokea sellaista. Pelkästään redditin childfree-palstalla on jatkuvasti juttua tästä ja youtubessa on sulle runsaasti todistusaineistoa ihan videomuodossa.
En tiedä minne te muut olette lentäneet, mutta itse en ole aikoihin ollut lennolla missä olisi kännisiä möykkääjiä. Nämä taitavat olla lähinnä pakettimatkalaisten tilauslennoilla. Lennän aina reittilennoilla. Sen sijaan tässäkin kuvatun laisia muita häiritseviä lapsiperheitä on ollut useammankin kerran. En tarkoita vauvoja vaan ihan sellaisia 5 v ylöspäin, joiden jo kuvittelisi osaavan käyttäytyä. Samoin pari kertaa on ollut teini-ikäisiä, joilla käytöstavat olleet kaksivuotiaan tasolla. Yllättäen nämä kaikki suomalaisia... Kyseessä on olleet reittilennot Euroopan kaupunkeihin, esim. Madrid, Amsterdam, Lontoo.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvan itkulle ei voi mitään, sittn kannattaisi käydä sisäinen keskustelu itsensä kanssa vanhempana, että kannattaako vauvaa viedä sellaiseen ympäristöön. Sitä kutsutaan vastuullisuudeksi ja toisten huomioon ottamiseksi.
Jos olis myös puhallustesti koneeseen astuttaessa ja alkoholin tarjoilua olisi rajoitettu. Mielummin huutava lapsi kuin kännäävä öykkäri. Se lapsi hiljenee jossain vaiheessa.
Pakettimatkojen lomalennot ovat ihan kamalia, koska siellä on aina näitä oman elämänsä Tomi Immosia.
Lapsiperheille tulisi olla jokin oma osasto lentokoneessa niin että häiriö rajautuisi sinne. Siellähän sitten potkisivat kilvan toistensa penkkejä ja mölyäisivät, jos se kerran on vanhemmista normaalia käytöstä. Tämän osaston lähimmät penkkirivit muille ihmisille voisi saada halvemmalla.