Varaisitko lentoliput lapsivapaalle lennolle?
Kommentit (215)
Ryanair ja muut halpalentoyhtiöt ovat nykyään ehkä pahimpia. Niissä on sekä kersoja että kännisiä. Reittilennoista sellaiset millä pääsee Välimeren tusinaturisitkohteisiin.
"Suomen väestöstä noin 15-20% on vapaaehtoisesti lapsettomia. Voit siitä laskea, että aika iso äänestäjäryhmä ja myös rahallinen potentiaali palveluntarjoajille"
No perustapa sitten lentoyhtiö, jossa tämmöistä on tarjolla. Tai kun rahat ei riitä, niin vuokraa chartereita.
Ehkä yhtä prosenttia matkustajista saattaisi lapset häiritä niin paljon, että suostuisivat maksamasn hieman ekstraa lapsettomasta lennosta. Samasn aikaan menettäisi kuitenkin useamman lapsiperheen lipputulot.
En näe mitenkään, että tämä olisi kannateava malli. Lentoyhtiöt myyvät nytkin business-lippuja niille, joita rahvasn haju ja huonosti käyttäytyvät lapset kauhistuttaa.
"En ole nähnyt mitään ongelmaa. En usko!!??!!11"
Nämä jankkaajat voisivat mennä youtubeen ja katsoa sieltä muutaman videon kauhulennoilta. Voi sitten lopettaa jankkaamisen ettei ilmiötä ole olemassa. Lisäksi jos käyttäisivät googlea 20 sekunnin ajan niin löytäisivät ziljoona uutista tästä ilmiöstä.
Mutta kun ei. "EN USKO!!!111???"
En valitettavasti voi auttaa näitä ihmisiä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adults only -ihminen, joka lurkkaa ja kirjoittelee Vauva-palstalle? :D
Mitä seuraavaks
Suomen väestöstä noin 15-20% on vapaaehtoisesti lapsettomia. Voit siitä laskea, että aika iso äänestäjäryhmä ja myös rahallinen potentiaali palveluntarjoajille.
Ei kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat inhoa lapsia. Itse ajattelen niin että vika on vanhemmissa eikä lapsissa, jos lapsen annetaan käyttäytyä huonosti. Voin hyvin matkustaa lasten kanssa, vaikka oma valintani on etten hanki omia lapsia. Tietysti kaikilla olisi mukavampaa, jos kaikki käyttäytyisivät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jankkaajat voisivat mennä youtubeen ja katsoa sieltä muutaman videon kauhulennoilta. Voi sitten lopettaa jankkaamisen ettei ilmiötä ole olemassa. Lisäksi jos käyttäisivät googlea 20 sekunnin ajan niin löytäisivät ziljoona uutista tästä ilmiöstä.
En ole pyytänytkään sinun apuasi. En ole vaatimassa tai edes toivomassa lapsivapaita lentoja. Mulle on myöskin ihan sama millaisia videoita britit julkaisevat Benidormin lennoiltaan.
Mun viereen lapsiperheet on enemmän kuin tervetulleet.
Minulla on lapsia itsellänikin, mutta en silti nauti siitä, että toisten lapset kirkuvat vieressä. Ei tarvitse siis olla mikään lapsivihaaja. Sitä paitsi syy on vanhemmissa, jotka ovat niin kädettömiä, etteivät osaa kasvattaa lapsiaan, vaan vetoavat joka asiassa siihen, että lapset nyt vaan on tämmöisiä.
Jo hinta ja aikataulut olisi sopivat, niin kyllä. Konneessa parkuva tenava pilaa helposti toistenkin matkan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse edes etsiä mitään videoita. Riittää ihan kun itse lentää pari kertaa vuodessa niin suurella todennäköisyydellä ainakin yhdelle lennolle tulee joku tällainen lapsiperhe möykkäämään ja potkimaan penkkejä. Nuo jotka väittävät, etteivät ole muka kohdanneet tällaista ikinä, ovat varmaan joko trolleja tai kuuroja ja sokeita.
En, sillä koskaan ei ole lapset minua lennoilla häirinneet. Eniten haittaa on ollut känniläisistä ja vessajonoissa koko ajan ravaavista aikuisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varaisi. Jo tämä keskustelu saa aikaan sen, etten todellakaan haluaisi koko koneellista näitä minä minä- ihmisiä samalle lennolle.
Oon matkustanut paljon. Lapset on hyvin harvoin lentoani haitanneet, itsekkäät aikuiset ja känniääliöt selvästi enemmän.
Ihmiset jotka arvostavat rauhaa, haluavat nukkua ja toisten huomioon ottamista = minäminä ihmisiä?
Eikö se ole minäminä-ajattelua että väkisin tuo lapsensa lennolle, antaa heidän riehua/kiljua/potkia selkänojaa ? Tässähän ei ajatella yhtään muiden oikeuksia.
Mietipä nyt vielä kerran, kumpi on kumpi.
Minä ja minun oikeudet nukkua lennolla? Tällaista oikeutta nyt ei voi taata millään lennolla.
Käsi sydämellä miten usein olet törmännyt tällaisiin riehuviin, kiljuviin, potkiviin lapsiin lennoilla? M
Olen eri, ja minusta on aivan normaalia edellyttää, ettei istuintani potkita tai rynkytetä lennolla. Sen verran voi niitä lapsiansa paimentaa.
Ainoastaan lapsivapaalle. Oksettaa kun niitä hirviöitä tungetaan jopa kirkkoon !
En, lapset eivät häiritse.
Juuri eilen lentäneenä voin kertoa, että tilaisin lipun sellaiselle lennolla, jossa ei saa syödä mitään, ei edes purkkaa, ja jossa ei saa kallistaa istuimen selkänojaa taaksepäin.
Ihan helvettiä istua monta tuntia suu auki mässyttävien ihmisten keskellä ja kun edessä olevalla penkillä istuva laskee selkänojansa syliisi.
Vierailija kirjoitti:
Ryanair ja muut halpalentoyhtiöt ovat nykyään ehkä pahimpia. Niissä on sekä kersoja että kännisiä. Reittilennoista sellaiset millä pääsee Välimeren tusinaturisitkohteisiin.
Netissä videoita prittien halpis lomalennoista, meno on kuin apinatarhassa !
Voisin mennä semmoselle teinivapaalle lennolla. Ainoa kerta kun alaikäiset on mua lentokoneessa ottaneet päähän oli kun siellä oli joku nuorisoryhmä ja ne melusi. Jossain vaiheessa käskin olla hiljempaa, kun alkoi ärsyttää se pöytien paukutus ja mekastus. Niillä oli valvojia mukana, mutta eivät pystyneet vahtimaan kunnolla ryhmää, kun olivat ripoteltuina ympäri konetta.
Alkoholiton lento olisi vieläkin parempi vaihtoehto.
Kyllä varaisin. En jaksa niitä itkeviä parkuvia pentuja jotka saavat itkupotku raivareita koneessa. Ei mitään mukavaa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varaisin. Tympäisee kun lapsimatkustajat potkivat istuimen selkänojaa tai oksentelevat tai huutavat/itkevät yms.
Niin, sinähän et ole koskaan itse ollut lapsi, et ole matkustanut lentokoneessa, et potkinut selkänojaa, et oksentanut etkä huutoitkenyt. Sinä olet syntynyt aikuisena.
Tiedät varmaan itsekin kuinka hölmö vertaus - ennen lapset opetettiin käyttäytymään. Tahallaan ei saanut muita häiritä.
Suuri osa opettaa edelleen. Valitettavasti hyvin käyttäytyvät lapset ovat kovin näkymättömiä huonosti kasvatettujen kerätessä huomiota huonolla käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten lennolla neljä tuntii, joku nainen luki satua lapselleen KOVAAN ÄÄNEEN KOKO HELVETIN MATKAN. Kun päästiin perille lapsi nukahti. Karmee kokemus.
1980-luvulla meillä oli äänikirjoja lapsille. Olin sisarukseni kanssa aika lailla sitä laatua, että autoilu on tylsää ja vanhemilla vamraan oli kestämistä hermojensa kanssa, kun kaksi kakaraa vinkuu pahimmillaan viiden tunnin autolla ajon ajan koko ajan. Mutta sitten tuli äänikirjat. äiti laittoi jonkun satukasetin auton kasettisoittimineen ja meille kirjat käteen. Kuunneltiin satua ja luettiin samat tekstit kirjasta. Siinä oppi lukemaankn samalla ja oltiin hiljaa.
Harmi ettei nykypäivänä enää ole teknologiaa käytössä vaikkapa noita lentoja varten, jossa lapsi voisi jostain laitteesta kuulla satuja ja keskittyä siihen. Pitäisköhän kehittää sellainen laite. Eiku!! Ainiin!!! Kännykkä, e-kirjat, videot ja kuulokkeet!! Kumma ettei lentokoneilevat nykyvanhemmat aina muista näiden olemassaoloa.
Se on kyllä totta. Eli oot kiinnostunut vaan trollailusta ja öyhötyämisestä, mitäntäällä vasn on. Ymmärrettävää.